Wielka ksi - Helion
Tytuł oryginału: The Big Book of Small Python Projects: 81 Easy Practice Programs
Tłumaczenie: Anna Mizerska
ISBN: 978-83-283-8862-8
stron: 416, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Książka będzie dostępna od kwietnia 2022
Programowanie wci
Zobacz także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów eBook -- spis treści
Wstęp
#1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi
#2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin
#3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy
#4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją
#5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie
#6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu
#7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza
#8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca
#9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy
#10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii
#11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków
#12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny
#13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie
#14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego
#15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy
#16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów
#17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką
#18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb
#19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora
#20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix
#21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA
#22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki
#23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora
#24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby
#25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie
#26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego
#27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII
#28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem
#29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie
#30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki
#31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby
#32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby
#33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek
#34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna
#35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII
#36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku
#37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie
#38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę
#39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami
#40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$]
#41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana
#42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości
#43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób
#44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu
#45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D!
#46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek
#47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana
#48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego
#49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól
#50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki
#51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony
#52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym
#53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych
#54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj
#55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc razy
#56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze
#57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach
#58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących
#59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób
#60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać
#61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości
#62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu
#63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat
#64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych
#65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie
#66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara
#67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali
#68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4
#69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków!
#70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów
#71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków
#72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY
#73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet
#74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił!
#75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta
#76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O
#77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad
#78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami
#79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek
#80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery
#81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader
A. Spis etykiet
B. Tabela znaków