reklama - zainteresowany?

Wielka ksi - Helion

Wielka ksi

MIEJSCE 1 na liście TOP 20
Autor: Al Sweigart
Tytuł oryginału: The Big Book of Small Python Projects: 81 Easy Practice Programs
Tłumaczenie: Anna Mizerska
ISBN: 978-83-283-8861-1
stron: 414, Format: 170x230, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Książka będzie dostępna od kwietnia 2022

Tagi: Python - Programowanie | Wzorce projektowe

Programowanie wci

Spis treści

Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów -- spis treści

Wstęp

#1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi

#2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin

#3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy

#4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją

#5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie

#6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu

#7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza

#8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca

#9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy

#10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii

#11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków

#12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny

#13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie

#14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego

#15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy

#16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów

#17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką

#18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb

#19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora

#20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix

#21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA

#22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki

#23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora

#24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby

#25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie

#26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego

#27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII

#28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem

#29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie

#30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki

#31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby

#32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby

#33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek

#34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna

#35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII

#36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku

#37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie

#38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę

#39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami

#40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$]

#41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana

#42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości

#43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób

#44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu

#45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D!

#46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek

#47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana

#48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego

#49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól

#50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki

#51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony

#52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym

#53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych

#54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj

#55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc razy

#56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze

#57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach

#58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących

#59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób

#60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać

#61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości

#62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu

#63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat

#64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych

#65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie

#66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara

#67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali

#68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4

#69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków!

#70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów

#71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków

#72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY

#73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet

#74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił!

#75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta

#76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O

#77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad

#78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami

#79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek

#80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery

#81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader

A. Spis etykiet

B. Tabela znaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.