WPF i MaterialDesign - Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji - Helion

Autor: Rafa
ISBN: 978-83-289-2398-0
okładka: mi
Księgarnia: Helion
		ISBN: 978-83-289-2398-0
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od stycznia 2025
Zobacz także:
- Jak zhakowa 125,00 zł, (10,00 zł -92%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 118,90 zł, (11,89 zł -90%)
- Web scraping. Kurs video. Zautomatyzowane pozyskiwanie danych z sieci 126,36 zł, (13,90 zł -89%)
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 153,64 zł, (16,90 zł -89%)
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
Spis treści
WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji -- spis treści
Wstęp
O autorze
Wstęp do WPF
- Czym jest WPF?
- Dlaczego WPF?     - Połączenie prostoty i możliwości
- Rozwój poprzez społeczność
- Dojrzałość i ilość dostępnej dokumentacji
- WPF nadal jest dość popularny!
 
- WPF kontra inne technlogie w .NET     - WPF kontra WinForms
- WPF kontra MAUI
- WPF kontra Avalonia
 
Przygotowanie środowiska
- Instalacja .NET i WPF
- Przygotowanie środowiska programistycznego
- Utworzenie projektu
Podstawy WPF
- XAML i C#
- Kontrolki i elementy WPF     - Nasza pierwsza kontrolka
- O zdarzeniach
- Panele
- Najważniejsze kontrolki
- Dodatkowe właściwości
 
- Dodatkowe zdarzenia
- Okna i strony
Zaawansowane zagadnienia WPF
- Konwencja wypisywania właściwości elementów XAML
- Okna dialogowe
- Style i szablony     - O stylach
- Jak odwoływać się do zasobów w WPF
- Inne zasoby
- Szablony
- Triggery
 
- Animacje
- Data binding
- Własne kontrolki
- Asynchroniczność w WPF
- Zaawansowane właściwości kontrolek tekstowych
- Implementacja poruszania oknem
- Ustawianie ikonki aplikacji
Material Design w WPF
- Czym jest Material Design?
- Instalacja Material Design     - Pakiety Material Design
- Demo kontrolek Material Design
 
- Ikonki Material Design
- Kontrolki Material Design     - Podstawowe kontrolki
- Kontrolki wyświetlające dane
- Style kontrolek
- Kolory w Material Design
- Właściwości dołączone
 
- Motywy Material Design
Tworzenie praktycznych aplikacji
- Struktura aplikacji
- Projektowanie UI/UX     - Spójność wizualna interfejsu
- Intuicyjność i łatwość obsługi
- Dostosowanie i dostępność
- Responsywność i płynność działania
- Estetyka i atrakcyjność wizualna
 
- Własne okna
- Prosty przykład aplikacji
- Polecenia     - Czym są polecenia?
- Dlaczego polecenia, a nie zdarzenia?
- Przykład poleceń
 
- Architektura MVVM     - Czym jest MVVM?
- Jaka korzyść płynie z MVVM?
- Biblioteki MVVM
 
- Prosty przykład aplikacji MVVM
- Lokalizacja interfejsu użytkownika
- Publikowanie aplikacji WPF     - Publikowanie skompilowanej aplikacji
- Publikowanie aplikacji w Microsoft Store
 
- Przykład aplikacji - sklep internetowy     - Dodanie większej liczby przedmiotów
- Zmiana ikonki w kontrolce w zależności od kategorii
- Dodatkowy element koszyka z zakupami
- Dodatkowe kategorie w oknie głównym
 
- Pomysły na kolejne aplikacje     - System rezerwacji lotów
- Gra w statki
- Aplikacja do rysowania
 
Bibliografia





