reklama - zainteresowany?

Visual Studio 2022. Tworzenie aplikacji w j - Helion

Visual Studio 2022. Tworzenie aplikacji w j
Autor: Jacek Matulewski
ISBN: 978-83-283-9026-3
okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od grudnia 2022

Spis treści

Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI -- spis treści

ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI

  • Tworzenie projektu
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
  • Aplikacja sterowana zdarzeniami
  • Projektowanie interfejsu z MAUI
  • Kilka uwag na temat kodu XAML
  • Nazwy kontrolek i zdarzenia
  • Pasek inspekcji
  • Kontrola składowych koloru

ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie Android

  • Zmiana układu kontrolek
  • Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco
  • Jeden projekt, wiele platform

ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XML

  • Podstawy języka XML
  • LINQ to XML
  • Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji

ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVM

  • Wzorzec MVVM
  • Szkic projektu
  • Model
  • Model widoku
  • Wiązanie danych
  • Czyszczenie zaplecza
  • Konwertery
  • Wielowiązanie

ROZDZIAŁ 5. Polecenia

  • Interfejs ICommand
  • Polecenie-przekaźnik
  • Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie

ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepiane

  • Zachowania
  • Własności zależności
  • Uruchomienie na Androidzie
  • Polecenie jako własności zależności
  • Własność doczepiona (attached property)
  • Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony

ROZDZIAŁ 7. Multimedia

  • Zdjęcia
  • Synteza mowy

ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujników

  • Stan urządzenia
  • Czujniki
    • Akcelerometr
    • Potrząsanie urządzeniem
    • Latarka i wibracje
    • Barometr
    • Kompas
    • Orientacja
  • Lokalizacja

ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6

  • Biblioteka .NET 6
  • Stan planszy
  • Konstruktor klasy
  • Implementacja zasad gry
  • Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy

ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUI

  • Graficzna prezentacja planszy
  • Elastyczność
  • Interakcja z użytkownikiem
  • Historia ruchów

ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze Reversi

  • Oddawanie ruchu
  • Czy to już koniec? Kto wygrał?
  • Komunikaty

ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w Reversi

  • Rozbudowa silnika
  • Jak znaleźć najlepszy ruch?
  • Gra z komputerem
  • Wybór liczby graczy
  • Uruchomienie na Androidzie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.