Visual Studio 2022. Tworzenie aplikacji w j - Helion
ISBN: 978-83-283-9026-3
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od grudnia 2022
Zobacz także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI -- spis treści
ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI
- Tworzenie projektu
- Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
- Aplikacja sterowana zdarzeniami
- Projektowanie interfejsu z MAUI
- Kilka uwag na temat kodu XAML
- Nazwy kontrolek i zdarzenia
- Pasek inspekcji
- Kontrola składowych koloru
ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie Android
- Zmiana układu kontrolek
- Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco
- Jeden projekt, wiele platform
ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XML
- Podstawy języka XML
- LINQ to XML
- Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji
ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVM
- Wzorzec MVVM
- Szkic projektu
- Model
- Model widoku
- Wiązanie danych
- Czyszczenie zaplecza
- Konwertery
- Wielowiązanie
ROZDZIAŁ 5. Polecenia
- Interfejs ICommand
- Polecenie-przekaźnik
- Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie
ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepiane
- Zachowania
- Własności zależności
- Uruchomienie na Androidzie
- Polecenie jako własności zależności
- Własność doczepiona (attached property)
- Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony
ROZDZIAŁ 7. Multimedia
- Zdjęcia
- Synteza mowy
ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujników
- Stan urządzenia
- Czujniki
- Akcelerometr
- Potrząsanie urządzeniem
- Latarka i wibracje
- Barometr
- Kompas
- Orientacja
- Lokalizacja
ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6
- Biblioteka .NET 6
- Stan planszy
- Konstruktor klasy
- Implementacja zasad gry
- Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy
ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUI
- Graficzna prezentacja planszy
- Elastyczność
- Interakcja z użytkownikiem
- Historia ruchów
ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze Reversi
- Oddawanie ruchu
- Czy to już koniec? Kto wygrał?
- Komunikaty
ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w Reversi
- Rozbudowa silnika
- Jak znaleźć najlepszy ruch?
- Gra z komputerem
- Wybór liczby graczy
- Uruchomienie na Androidzie