reklama - zainteresowany?

Visual Studio 2010 dla programistów C# - Helion

Visual Studio 2010 dla programistów C#
ebook
Autor: Jacek Matulewski, Dawid Borycki, Mateusz Warczak, Grzegorz Kraus, Maciej Pakulski, Maciej Grabek, Jacek Lewandowski, Sławomir Orłowski
ISBN: 978-83-246-5501-4
stron: 824, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 70,95 zł (poprzednio: 126,70 zł)
Oszczędzasz: 44% (-55,75 zł)

Dodaj do koszyka Visual Studio 2010 dla programistów C#

Tagi: programowanie-kupon | Visual Studio - Programowanie

Doskonały przewodnik po świecie programowania w C# dla platformy .NET!

  • Środowisko Visual Studio 2010, język C# 4.0 i podstawy projektowania aplikacji
  • Bazy danych i technologia LINQ
  • Nowy paradygmat zrównoleglenia aplikacji z biblioteką TPL
  • Technologie Windows i wprowadzenie do XNA 4.0

Język C# na dobre zadomowił się już na rynku programistycznym. Zarówno on sam, jak i platforma .NET przydają się do najróżniejszych zastosowań, obejmujących nie tylko projektowanie złożonych aplikacji korzystających z baz danych, ale również usług systemu Windows lub gier. Pora więc zapoznać się z tym językiem programowania, oswoić ze środowiskiem Visual Studio 2010 firmy Microsoft i zorientować się, jak możesz wykorzystać nowe umiejętności. Ta obszerna książka o przekrojowym charakterze ułatwi Ci wejście w świat języka C#, platform .NET i XNA. Poznasz również wiele zaawansowanych technik programistycznych.

Z pierwszej części przewodnika poznasz język C# i bogate środowisko programistyczne Visual Studio 2010. Nauczysz się również jak wydajnie projektować aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika. Kolejne części poruszają kwestie połączenia aplikacji z bazą danych i stosowania technologii LINQ. W dobie komputerów z wieloma procesorami o wielu rdzeniach bardzo ważna jest umiejętność tworzenia aplikacji wielowątkowych. Temu zagadnieniu poświęcona jest część czwarta dotycząca nowej biblioteki TPL. Znajdziesz tu także opis zagadnień związanych z usługami sieciowymi WCF i pracą z wykorzystaniem różnorodnych technologii Windows. Osobną część poświęcono także wprowadzeniu do technologii XNA 4.0 i budowaniu z jej pomocą gier korzystających z grafiki 2D. Jeśli chcesz programować w języku C#, nie możesz przegapić tej książki!

  • Środowisko Visual Studio 2010, język C# i debugowanie kodu
  • Projektowanie zorientowane obiektowo i przegląd komponentów Windows Forms
  • Podstawy ADO.NET, eksport i prezentacja danych, transakcje i raportowanie
  • Wprowadzenie do zapytań LINQ i tworzenie źródeł danych LINQ
  • Programowanie współbieżne — wątki i zadania
  • Klasa Parallel i dane w programach równoległych, technologia PLINQ
  • Biblioteka WCF — tworzenie usług sieciowych nowej generacji
  • Technologie Windows — rejestr systemu, komunikaty, usługi i automatyzacja
  • Tworzenie gier w XNA 4.0, użycie shakerów HLSL
  • Użycie wyrażeń regularnych – sposób na weryfikację wprowadzanych danych
  • Testy jednostkowe – najlepsza metoda sprawdzania poprawności kodu

Poznaj platformę .NET i język C# od podszewki!

Dodaj do koszyka Visual Studio 2010 dla programistów C#

 

Osoby które kupowały "Visual Studio 2010 dla programistów C#", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Linux. Programowanie systemowe

Dodaj do koszyka Visual Studio 2010 dla programistów C#

Spis treści

Visual Studio 2010 dla programistów C# eBook -- spis treści

Wstęp (15)

Część I: Projektowanie aplikacji Windows (17)

Rozdział 1. Środowisko Visual Studio 2010 (19)

  • Projektowanie interfejsu aplikacji (20)
    • Tworzenie projektu (20)
    • Dokowanie palety komponentów Toolbox (22)
    • Tworzenie interfejsu za pomocą komponentów Windows Forms (22)
    • Zapisywanie i wczytywanie projektu (24)
  • Analiza kodu pierwszej aplikacji (24)
  • Metody zdarzeniowe (29)
    • Metoda uruchamiana w przypadku wystąpienia zdarzenia kontrolki (29)
    • Testowanie metody zdarzeniowej (29)
    • Przypisywanie istniejącej metody do zdarzeń komponentów (31)
    • Edycja metody zdarzeniowej (32)
    • Modyfikowanie własności komponentów (32)
    • Wywoływanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu (32)
    • Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy (33)

Rozdział 2. Debugowanie kodu (35)

  • Skąd biorą się błędy i jak ich unikać? (35)
  • Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# (36)
    • Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) (37)
    • Run to Cursor (Ctrl+F10) (38)
    • Breakpoint (F9) (38)
    • Okna Locals i Watch (39)
  • Stan wyjątkowy (41)
    • Zgłaszanie wyjątków (41)
    • Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch (42)

Rozdział 3. Język C# (45)

  • Platforma .NET (46)
    • Środowisko uruchomieniowe (46)
    • Kod pośredni i podwójna kompilacja (46)
    • Skróty, które warto poznać (46)
  • Podstawowe typy danych (47)
    • Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (47)
    • Typy liczbowe oraz znakowy (48)
    • Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) (49)
    • Operatory (49)
    • Konwersje typów podstawowych (51)
    • Operatory is i as (51)
    • Łańcuchy (52)
    • Typ wyliczeniowy (54)
    • Leniwe inicjowanie zmiennych (55)
  • Metody (55)
    • Przeciążanie metod (56)
    • Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne (nowość języka C# 4.0) (57)
    • Argumenty nazwane (nowość języka C# 4.0) (58)
    • Wartości zwracane przez metody (58)
    • Zwracanie wartości przez argument metody (58)
    • Delegacje i zdarzenia (59)
    • Wyrażenia lambda (60)
  • Typy wartościowe i referencyjne (61)
    • Nullable (62)
    • Pudełkowanie (63)
  • Typy dynamiczne (nowość języka C# 4.0) (63)
  • Sterowanie przepływem (66)
    • Instrukcja warunkowa if..else (66)
    • Instrukcja wyboru switch (66)
    • Pętle (67)
  • Wyjątki (68)
  • Dyrektywy preprocesora (70)
    • Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (70)
    • Definiowanie stałych preprocesora (70)
    • Bloki (71)
  • Atrybuty (71)
  • Kolekcje (72)
    • "Zwykłe" tablice (72)
    • Pętla foreach (74)
    • Sortowanie (74)
    • Kolekcja List (75)
    • Kolekcja SortedList i inne słowniki (77)
    • Kolejka i stos (77)
    • Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (78)
    • Słowo kluczowe yield (79)
  • Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (80)

Rozdział 4. Projektowanie zorientowane obiektowo (83)

  • Przykład struktury (Ulamek) (84)
    • Przygotowanie projektu (84)
    • Konstruktor i statyczne obiekty składowe (84)
    • Pierwsze testy (85)
    • Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double (86)
    • Metoda upraszczająca ułamek (86)
    • Własności (87)
    • Operatory arytmetyczne (88)
    • Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode (89)
    • Operatory konwersji (90)
  • Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (91)
  • Definiowanie typów parametrycznych (92)
    • Definiowanie typów ogólnych (93)
    • Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry (94)
    • Implementacja interfejsów przez typ ogólny (95)
    • Definiowanie aliasów (96)
    • Typy ogólne z wieloma parametrami (97)
  • Rozszerzenia (98)
  • Typy anonimowe (99)

Rozdział 5. Przegląd komponentów biblioteki Windows Forms (101)

  • Notatnik.NET (101)
    • Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne (101)
    • Okna dialogowe i pliki tekstowe (106)
    • Edycja i korzystanie ze schowka (113)
    • Drukowanie (113)
  • Elektroniczna kukułka (120)
    • Ekran powitalny (splash screen) (120)
    • Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania (122)
    • Odtwarzanie pliku dźwiękowego (125)
  • Ustawienia aplikacji (126)
  • Dywan graficzny (129)
  • Lista uruchomionych procesów (132)

Rozdział 6. Przeciągnij i upuść (135)

  • Podstawy (135)
    • Interfejs przykładowej aplikacji (135)
    • Inicjacja procesu przeciągania (137)
    • Akceptacja upuszczenia elementu (138)
    • Reakcja na upuszczenie elementu (139)
    • Czynności wykonywane po zakończeniu procesu przenoszenia i upuszczania (140)
    • Przenoszenie elementów między różnymi aplikacjami (140)
  • Zagadnienia zaawansowane (140)
    • Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia (141)
    • Przenoszenie wielu elementów (142)
    • Przenoszenie plików (144)

Rozdział 7. Przezroczyste okna o dowolnym kształcie (147)

  • Konfiguracja formy (147)
  • Wczytywanie obrazu (148)
  • Przezroczystość i łagodne znikanie okna (150)
  • Zamykanie klawiszem Esc (151)
  • Przenoszenie formy za dowolny punkt (151)
  • Menu kontekstowe (152)

Rozdział 8. Projektowanie kontrolek (155)

  • Komponent FileListBox (156)
    • Implementacja podstawowych funkcjonalności (156)
    • Rozbudowa komponentu o możliwość zmiany katalogu (163)
    • Właściwości (164)
    • Zdarzenia - interakcja z komponentem (168)
    • Odświeżanie komponentu i automatyczne śledzenie zmian w prezentowanym katalogu (173)
    • Kompilacja komponentu do postaci biblioteki DLL (175)
    • Prosty przykład wykorzystania komponentu FileListBox: przeglądanie plików tekstowych (179)
  • Kolorowy pasek postępu (181)
    • Tworzenie projektu (182)
    • Rysowanie obramowania kontrolki (182)
    • Pola i własności (182)
    • Rysowanie paska postępu (185)
    • Metody (186)
    • Zdarzenia (186)

Rozdział 9. Studium przypadku: implementacja liczb zespolonych i ich użycie do rysowania fraktali (189)

  • Implementacja liczb zespolonych (189)
    • Projekt struktury (190)
    • Własności (192)
    • Operatory (193)
    • Metody statyczne (195)
    • Testy (197)
  • Rysowanie zbiorów Mandelbrota i Julii (198)
    • Trochę teorii (198)
    • Implementacja (200)

Część II: Technologie bazodanowe ADO.NET (203)

Rozdział 10. Podstawy ADO.NET (205)

  • Podstawy relacyjnych baz danych (205)
  • Technologia ADO.NET (206)
  • Instalacja bazy Northwind (207)
  • Połączenie ze źródłem danych (207)
  • Modyfikacja danych w obiekcie DataSet (211)
    • Tworzenie nowych rekordów (211)
    • Edycja rekordów (215)
    • Wersjonowanie obiektu DataRow i kontrola wprowadzanych danych (216)
    • Usuwanie rekordów (220)
  • Obiekt TableAdapter jako pomost między DataSet a źródłem danych (221)
    • Parametryzacja kwerend (221)
    • Edycja danych przy użyciu obiektu TableAdapter (224)
    • Integralność danych i ich usuwanie (224)
    • Wstawianie danych z wykorzystaniem obiektu TableAdapter (228)

Rozdział 11. Prezentacja danych (233)

  • Mechanizm DataBinding - wiązanie danych z kontrolkami (233)
  • Mechanizm DataBinding a komponent Chart (237)
  • Komponent DataGridView (239)
    • Formatowanie danych wyświetlanych w komponencie DataGridView (240)
    • Tworzenie formularza z podformularzem (Master/Detail Form) (246)

Rozdział 12. Eksport danych (249)

  • Informacje wstępne (249)
    • Eksport danych przy użyciu schowka systemowego (250)
    • Wstawianie danych do arkusza kalkulacyjnego z pominięciem schowka systemowego (253)
    • Transfer danych poprzez plik XML (254)
    • Eksport danych do formatu HTML (256)

Rozdział 13. Transakcje (257)

  • Tworzenie i ręczna kontrola transakcji (257)
  • Automatyczne zarządzanie transakcjami (261)
  • Konkurencyjność i poziom izolacji transakcji (264)

Rozdział 14. Bezpieczeństwo w aplikacjach bazodanowych (265)

  • Szyfrowanie połączenia (265)
  • Zabezpieczenie kodu pośredniego przy użyciu Code Access Security (CAS) (270)
  • ConnectionString a sposoby uwierzytelnienia w serwerze Microsoft SQL Server (274)
  • Uwagi końcowe dotyczące projektowania aplikacji bazodanowych (275)

Rozdział 15. Raportowanie (277)

  • Pierwszy raport (277)
    • Konfiguracja źródła danych (278)
    • Projektowanie raportu (279)
    • Kolumny obliczeniowe raportu (280)
    • Stosowanie formatu prezentacji danych (281)
    • Grupowanie danych (282)
  • Projektowanie graficznego układu raportu (283)
    • Etykiety, rysunki i listy (284)
    • Prezentacja danych w postaci macierzowej (287)
  • Parametry raportu i filtrowanie danych (289)
    • Filtr definiowany na poziomie raportu (289)
    • Filtrowanie raportu na etapie pobierania danych źródłowych (290)
  • Kluczowe wskaźniki efektywności (292)
  • Wykresy (294)
  • Tworzenie raportu zawierającego podraport (295)
  • Eksport danych przy użyciu raportu (297)

Część III: LINQ (303)

Rozdział 16. Wprowadzenie do zapytań LINQ na przykładzie kolekcji (LINQ to Objects) (305)

    • Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (306)
    • Najprostsza prezentacja pobranych danych (307)
    • Analiza pobranych danych (307)
    • Wybór elementu (307)
    • Weryfikowanie danych (308)
    • Prezentacja w grupach (308)
    • Łączenie zbiorów danych (308)
    • Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (309)
    • Możliwość modyfikacji danych źródła (309)

Rozdział 17. LINQ to DataSet (311)

  • Konfiguracja kontrolki DataSet (312)
  • LINQ to DataSet, czyli tam i z powrotem (313)
  • Rozszerzenie AsEnumerable klasy DataTable (316)
    • Obliczenia wykonywane na danych z tabeli (316)
    • Dowolność sortowania i filtrowania pobieranych danych (316)

Rozdział 18. LINQ to SQL (317)

  • Klasa encji (317)
  • Pobieranie danych (319)
  • Aktualizacja danych w bazie (319)
    • Modyfikacje istniejących rekordów (320)
    • Dodawanie i usuwanie rekordów (320)
    • Inne operacje (321)
  • Wizualne projektowanie klasy encji (322)
    • O/R Designer (322)
    • Współpraca z kontrolkami tworzącymi interfejs aplikacji (325)
    • Kreator źródła danych i automatyczne tworzenie interfejsu użytkownika (325)
    • Łączenie danych z dwóch tabel - operator join (328)
    • Relacje (Associations) (328)
  • Korzystanie z procedur składowanych (331)
    • Pobieranie danych za pomocą procedur składowanych (331)
    • Modyfikowanie danych za pomocą procedur składowanych (331)
    • Wykonywanie dowolnych poleceń SQL (332)

Rozdział 19. Trzy sposoby na odczytywanie i zapisywanie danych w plikach XML (335)

  • Podstawy języka XML (335)
    • Deklaracja (335)
    • Elementy (336)
    • Atrybuty (336)
    • Komentarze (336)
  • Klasy XmlTextReader i XmlTextWriter (336)
    • Zapis do pliku XML (337)
    • Odczyt danych z pliku XML (338)
    • Analiza i odczyt pliku XML o nieznanej strukturze (339)
  • Serializacja obiektów do pliku XML (341)
    • Serializacja obiektu do pliku XML (342)
    • Deserializacja obiektu z pliku XML (343)
  • XML i ADO.NET (343)
    • Wczytywanie danych z pliku XML do komponentu DataSet (344)
    • Zapisywanie zmian do pliku XML za pośrednictwem DataSet (345)
  • LINQ to XML (346)
    • Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement (346)
    • Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie (347)
    • Przenoszenie danych z kolekcji do pliku XML (349)
    • Przenoszenie danych z bazy danych (komponentu DataSet) do pliku XML (350)
    • Zapytania LINQ (350)
    • Modyfikacja pliku XML (351)

Rozdział 20. Tworzenie źródeł danych LINQ (353)

  • Źródło liczb losowych (353)
    • IEnumerable (353)
    • IEnumerable<> (355)
    • Oddzielenie źródła od jego interfejsu (357)
    • IQueryable i IOrderedQueryable (359)
    • IQueryable<> i IOrderedQueryable<> (360)
    • Drzewo wyrażenia (361)
  • Tabela w pliku tekstowym, czyli LINQ to TXT (367)
    • Proste rozwiązanie (367)
    • Plan projektu "pełnego" źródła danych (370)
    • Klasa odpowiedzialna za odczytanie pliku tekstowego (370)
    • Modelowanie danych (mapowanie typów) (374)
    • Projekt źródła danych i analizator zapytania (377)
    • Przetwarzanie danych z analizatora (384)
    • Edycja danych w źródle LINQ i dodawanie nowych rekordów (393)
    • Przykład wykorzystania biblioteki LINQ to TXT (397)

Rozdział 21. Entity Framework (401)

  • Podstawy Entity Framework (401)
    • Entity Framework - pierwszy projekt (402)
    • Plik .edmx (405)
  • Praca z obiektami Entity Framework. LINQ to Entities and Entity SQL (409)
    • Pierwsze zapytanie oparte na modelu encji (409)
    • Filtrowanie danych (411)
    • Projekcja danych (412)
    • Grupowanie danych (414)
    • Związki między encjami w zapytaniach (415)
    • Sortowanie wyników zapytania (417)
    • Wykorzystanie programowania równoległego w zapytaniach LINQ to Entities (418)
    • Tworzenie, modyfikowanie i usuwanie obiektów encji (419)
  • Inne funkcje Entity Framework (421)
    • Zachłanne i leniwe ładowanie (Eager and lazy loading) (421)
    • Wykorzystanie procedur składowanych do modyfikacji encji (424)
    • Wykorzystanie procedur składowanych do pobierania danych (428)
    • Tworzenie tabel w bazie danych na podstawie modelu encji (431)
    • Dziedziczenie typu tabela na hierarchię (434)
    • Dziedziczenie typu tabela na typ (438)
    • Entity Framework i POCO (441)

Część IV: Programowanie współbieżne (447)

Rozdział 22. Wątki (449)

  • Monte Carlo (449)
  • Obliczenia bez użycia dodatkowych wątków (450)
  • Przeniesienie obliczeń do osobnego wątku (451)
  • Usypianie wątku (452)
  • Przerywanie działania wątku (Abort) (453)
  • Wstrzymywanie i wznawianie działania wątku (454)
  • Wątki działające w tle (455)
  • Zmiana priorytetu wątku (455)
  • Użycie wielu wątków i problemy z generatorem liczb pseudolosowych (456)
  • Czekanie na ukończenie pracy wątku (Join) (458)
  • Sekcje krytyczne (lock) (460)
  • Przesyłanie danych do wątku (461)
  • Pula wątków (463)
  • Jeszcze raz o komunikacji między wątkami (465)
  • Synchronizacja wątków - rejestr braków (466)
  • Korzystanie z muteksów w celu zapobiegania uruchamianiu wielu instancji aplikacji (466)

Rozdział 23. Zadania - nowy przepis na programowanie współbieżne w platformie .NET 4.0 (469)

  • Tworzenie zadania (469)
  • Praca z zadaniami (470)
  • Dane przekazywane do zadań (471)
  • Dane zwracane przez zadania (472)
  • Przykład: test liczby pierwszej (472)
  • Synchronizacja zadań (473)
  • Przykład: sztafeta zadań (474)
  • Przerywanie zadań (475)
  • Stan zadania (478)
  • Fabryka zadań (480)
  • Planista i zarządzanie kolejkowaniem zadań (482)
  • Ustawienia zadań (485)

Rozdział 24. Klasa Parallel. Zrównoleglanie pętli (487)

  • Równoległa pętla for (487)
  • Równoległa pętla foreach (489)
  • Metoda Invoke (489)
  • Ustawienia pętli równoległych. Klasa ParallelOptions (490)
  • Przerywanie pętli za pomocą CancellationToken (490)
  • Kontrola wykonywania pętli (491)
  • Synchronizacja pętli równoległych. Obliczanie ? metodą Monte Carlo (492)
  • Wielowątkowa klasa Random (496)

Rozdział 25. Dane w programach równoległych (499)

  • Praca ze zbiorami danych w programowaniu równoległym (499)
    • Współbieżne struktury danych (499)
    • Kolekcja CollectionBag (500)
    • Współbieżne kolejka i stos (501)
    • Praca z BlockingCollection (501)
    • Własna kolekcja współbieżna (503)
    • Agregacja (506)
    • Agregacje dla kolekcji równoległych (507)
  • PLINQ - zrównoleglone zapytania LINQ (511)
    • Przykład zapytania PLINQ (511)
    • Jak działa równoległe LINQ? (512)
    • Kiedy PLINQ jest wydajne? (514)
    • Metody przekształcające dane wynikowe (515)
    • Przerywanie zapytań (515)
    • Metoda ForAll (517)

Część V: Usługi sieciowe, czyli WCF od A do C (519)

  • Potrzeba matką wynalazku (520)

Rozdział 26. WCF - jak to ugryźć? (523)

  • Podstawy działania (523)
    • Biblioteki i przestrzenie nazw (523)
  • WCF = A + B + C (524)
    • C jak contract (524)
    • B jak binding (524)
    • A jak address (528)
  • Pierwszy serwis (529)
  • Hosting (534)
    • Self-Hosting (534)
    • IIS (538)
    • Serwis windowsowy (540)
    • WAS (542)
  • Klient (542)

Rozdział 27. Narzędzia i konfiguracja (547)

  • Narzędzia (547)
  • Konfiguracja kluczem do wszystkiego - bliższe spojrzenie (550)
    • (551)
    • (551)
    • (553)
    • (553)
    • (553)
    • (553)
    • (554)
    • (554)
    • (554)

Rozdział 28. Wybrane nowości WCF w platformie .NET 4.0 (557)

  • Uproszczona konfiguracja (557)
  • Discovery (558)
  • Serwis routujący (562)

Część VI: Technologie Windows (569)

Rozdział 29. Rejestr systemu Windows (571)

  • Korzystanie z rejestru (571)
    • Odczytywanie danych z rejestru (571)
    • Zapisywanie oraz odczytywanie położenia i rozmiaru formy w prywatnym kluczu aplikacji (573)
    • Usuwanie klucza z rejestru (575)
  • Przeglądarka skojarzeń plików (575)
    • Informacja o typach plików przechowywana w rejestrze (575)
    • Przygotowanie interfejsu (577)
    • Odczytywanie listy rozszerzeń (578)
    • Pobieranie opisu, polecenia głównego i domyślnego edytora dla podanego typu plików (579)

Rozdział 30. Zarządzane biblioteki DLL i mechanizm odzwierciedlenia (583)

  • Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL (584)
    • Projekt biblioteki DLL (584)
    • Dodawanie referencji do biblioteki systemowej platformy .NET (584)
    • Wyświetlanie informacji o systemie i platformie .NET (585)
  • Statyczne ładowanie bibliotek DLL (586)
    • Dołączanie do projektu bibliotek DLL użytkownika (586)
  • Dynamiczne ładowanie zarządzanych bibliotek DLL i dynamiczne rozpoznawanie typów (587)
    • Dynamiczne ładowanie zarządzanej biblioteki .dll (587)
    • Analiza zawartości biblioteki załadowanej dynamicznie (588)
    • Weryfikacja obecności w bibliotece DLL klasy o znanej nazwie (589)
    • Lista metod w klasie z biblioteki DLL (589)
    • Weryfikacja obecności konkretnej metody w klasie z biblioteki DLL (590)
    • Lista argumentów wybranej metody (591)
    • Uruchamianie metody statycznej z klasy wczytanej z biblioteki DLL (593)
    • Uruchamianie metody na rzecz instancji obiektu. Przekazywanie parametrów i odczytywanie zwracanej wartości (593)
  • Użycie typu dynamic (595)
  • Korzystanie z bibliotek DLL jako wtyczek (MEF) (595)
    • Gospodarz i wtyczka w jednej aplikacji (595)
    • Rozdzielenie gospodarza i wtyczki (598)
    • Katalog (599)
    • Wiele wtyczek implementujących ten sam interfejs (600)
    • Metadane (601)

Rozdział 31. Mechanizm PInvoke (603)

  • Funkcja bez argumentów (603)
  • Problemy z argumentami (605)
  • Zwracanie wartości przez argumenty (606)
  • Zwracanie tablicy znaków w funkcjach WinAPI (608)

Rozdział 32. Komunikaty Windows (609)

  • Wysyłanie komunikatów Windows (609)
    • Identyfikacja aplikacji (609)
    • Wysyłanie komunikatu do okna o znanym uchwycie (611)
    • Komunikaty jako sposób porozumiewania się z systemem (611)
  • Odbieranie komunikatów Windows (612)
    • Monitor komunikatów (612)
    • Reakcja na wybrany komunikat (613)

Rozdział 33. Integracja kodu zarządzanego i niezarządzanego (615)

  • Kod zarządzany (nadzorowany) (616)
  • Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja bez zabezpieczeń (617)
  • Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja z zabezpieczeniem (619)
  • Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Klasa opakowująca (621)
  • Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Ładowanie bibliotek DLL (625)
  • Różne wersje funkcji WinAPI (627)
  • Konwersja typów zarządzanych i niezarządzanych (628)
  • Przekazywanie struktur do funkcji niezarządzanych (628)
  • Projekt własnej biblioteki DLL. Integracja projektu zarządzanego i niezarządzanego (632)
  • Przekazywanie ciągów znakowych i wskaźników bez użycia struktury IntPtr (634)
  • Wywołanie zwrotne i kopiowanie obszarów pamięci kodu niezarządzanego (635)

Rozdział 34. Usługi Windows (637)

  • Tworzenie usługi (638)
  • Instalacja usługi (641)
    • Przygotowanie projektu i ręczna instalacja usługi (641)
    • Projekt instalatora usługi (644)
  • Odczytywanie błędów generowanych w trakcie pracy usługi (645)
  • Zarządzanie usługą z poziomu innej aplikacji (646)

Rozdział 35. Automatyzacja (649)

  • Technologie COM (649)
  • Excel jako serwer automatyzacji (650)
    • Pobranie informacji o aktualnie uruchomionej aplikacji Excel (651)
    • Uruchamianie i zamykanie serwera automatyzacji MS Excel (652)
    • Eksplorowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym (654)
    • Korzystanie z okien dialogowych serwera automatyzacji. Zapisywanie danych w pliku (655)
    • Zapisywanie danych z wykorzystaniem okna dialogowego aplikacji klienckiej (656)
    • Edycja danych w komórkach Excela (656)
    • Obsługa zdarzeń serwera automatyzacji (658)
    • Korzystanie z funkcji matematycznych i statystycznych Excela (659)
  • Serwer automatyzacji Microsoft Word (661)
    • Uruchamianie aplikacji Microsoft Word i tworzenie nowego dokumentu lub otwieranie istniejącego (661)
    • Wywoływanie funkcji Worda na przykładzie sprawdzania pisowni i drukowania (662)
    • Wstawianie tekstu do bieżącego dokumentu Worda (663)
    • Zapisywanie bieżącego dokumentu Worda (663)
    • Zaznaczanie i kopiowanie całego tekstu dokumentu Worda do schowka (664)
    • Kopiowanie zawartości dokumentu Worda do komponentu RichTextBox bez użycia schowka (z pominięciem formatowania tekstu) (664)
    • Formatowanie zaznaczonego fragmentu tekstu w dokumencie Worda (665)
  • Serwer automatyzacji przeglądarki Internet Explorer (665)
  • Projektowanie własnego serwera automatyzacji (667)
    • Przykład prostego projektu serwera automatyzacji (667)
    • Testy (669)

Rozdział 36. Odtwarzanie multimediów przy użyciu technologii ActiveX (671)

  • Odtwarzanie plików multimedialnych (671)
  • Wstrzymywanie, wznawianie i prezentowanie informacji o postępie odtwarzania pliku (672)
  • Wybór odtwarzanego pliku (674)
  • Kontrola głośności odtwarzania (675)
  • Przewijanie odtwarzanego pliku (675)
  • Widok pełnego ekranu (676)
  • Implementacja listy odtwarzanych plików (676)

Rozdział 37. Visual Studio Tools for Office (681)

  • Elementy języka C# 4.0 ułatwiające tworzenie dodatków dla pakietu Office (682)
  • Szablon projektu dodatku do skoroszytu (682)
  • Komponenty Windows Forms w arkuszu Excela (684)
  • Tworzenie wykresu w skoroszycie przy użyciu dodatku napisanego w C# (686)
  • Modyfikacja wstążki menu w aplikacji MS Excel (687)
  • Ukrycie standardowych zakładek wstążki menu w aplikacji Excel (690)
  • Tworzenie panelu zadań aplikacji MS Excel (690)
  • Formatowanie komórek (693)
  • Obsługa zdarzeń (695)
  • Dodatki na poziomie aplikacji (696)
    • Interfejs aplikacji (696)
    • Implementacja funkcjonalności aplikacji (698)
  • Zarządzanie dodatkami w aplikacji MS Excel (702)
    • Instalacja dodatku (702)
    • Usunięcie dodatku (702)
  • Podsumowanie (703)

Część VII: Grafika 2D w XNA 4.0 (705)

Rozdział 38. Struktura projektu gry w XNA (707)

  • Pola klasy gry (708)
  • Metody gry (708)
  • Pętla gry (709)

Rozdział 39. Wyświetlanie obrazów (713)

  • Rysowanie obrazu za pomocą obiektu SpriteBatch. Klasa Sprite (714)
  • Układ współrzędnych (719)

Rozdział 40. Wykrywanie kolizji (721)

  • Animacja piłki (721)
  • Wykrywanie i obsługa kolizji (723)

Rozdział 41. Obsługa kontrolerów gry (klawiatura, mysz i gamepad) (727)

Rozdział 42. Komponenty gry (731)

Rozdział 43. Oprawa dźwiękowa (739)

  • XACT (739)
  • MediaPlayer (745)

Rozdział 44. Wyświetlanie tekstu (747)

Rozdział 45. Gra z komputerem (751)

Rozdział 46. Shadery i efekty w XNA (755)

  • Proces renderowania (755)
  • Podstawy języka HLSL (756)
    • Typy zmiennych (756)
    • Semantyka (757)
    • Sterowanie przepływem (758)
    • Definiowanie funkcji (758)
  • Efekty, techniki, przebiegi (758)
  • Przykład efektu HLSL i jego wykorzystanie w grze XNA (759)
  • Kilka przykładów efektów (762)
  • Drżenie ekranu w Pongu (764)

Dodatek A: Aplikacje konsolowe i informacje o systemie (767)

  • Klasa Console (767)
    • Projekt aplikacji konsolowej (767)
    • Drukowanie napisów w konsoli (768)
    • Czekanie na akceptację użytkownika (769)
    • Odczytywanie danych z klawiatury (769)
    • Komunikat "okienkowy" w aplikacji konsolowej (770)
  • Informacje o środowisku aplikacji (771)
    • Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika (771)
    • Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika (772)
    • Odczytywanie zmiennych środowiskowych (773)
    • Lista dysków logicznych (773)

Dodatek B: Instalacja SQL Server 2008 Express Edition i bazy danych AdventureWorks (775)

  • Instalacja SQL Server 2008 Express Edition (775)
  • Instalacja bazy danych AdventureWorks (779)
  • Uruchamianie SQL Server Management Studio (779)

Dodatek C: Wyrażenia regularne (781)

  • Podstawowe elementy konstrukcji wyrażeń regularnych (781)
    • Odnajdywanie znaków specjalnych (781)
    • Odnajdywanie znaków i cyfr (782)
    • Odnajdywanie znaków w wyznaczonych miejscach łańcucha (782)
    • Określanie ilości wystąpień podanych znaków (783)
  • Przykłady tworzenia wzorców (783)
    • Aplikacja (783)
    • Kod pocztowy (784)
    • Imię żeńskie (785)
    • Walidacja adresu URL (786)
  • Odszukiwanie powtarzających się wyrazów (787)
  • Modyfikacja łańcucha znakowego (787)

Dodatek D: Testy jednostkowe (789)

  • Praktyka przygotowywania testów na przykładzie struktury Complex (790)
  • Metody inicjujące i czyszczące (794)
  • Obiekty pozorne (794)

Skorowidz (795)

Dodaj do koszyka Visual Studio 2010 dla programistów C#

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.