reklama - zainteresowany?

Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV - Helion

Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV
Autor: Tony Gaddis
ISBN: 978-83-283-4684-0
okładka: miękka
Data wydania: 2018-11-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 111,75 zł (poprzednio: 149,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-37,25 zł)

Dodaj do koszyka Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV

Dodaj do koszyka Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarzÄ…dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV

Spis treści

Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV -- spis treści


Wstęp 11

Uwaga, czytelnicy 19

RozdziaÅ‚ 1. WstÄ™pne informacje na temat komputerów i programowania 21

  • 1.1. WstÄ™p 21
  • 1.2. SprzÄ™t i oprogramowanie 22
  • 1.3. W jaki sposób komputer przechowuje dane 28
  • 1.4. W jaki sposób dziaÅ‚a program 33
  • 1.5. Graficzny interfejs użytkownika 42
  • 1.6. Obiekty 45
  • 1.7. Proces tworzenia programu 48
  • 1.8. RozpoczÄ™cie pracy ze Å›rodowiskiem Visual Studio 53
    • PrzykÅ‚ad 1.1. Uruchomienie Visual Studio i konfiguracja Å›rodowiska 54
    • PrzykÅ‚ad 1.2. Tworzenie nowego projektu Visual C# 57
    • PrzykÅ‚ad 1.3. Zapisanie i zamkniÄ™cie projektu 59
    • PrzykÅ‚ad 1.4. Otwarcie istniejÄ…cego projektu 68
    • PrzykÅ‚ad 1.5. Poznanie Å›rodowiska Visual Studio 70
  • Ważne pojÄ™cia 71
  • Pytania kontrolne 72
  • Ćwiczenia 79

Rozdział 2. Wprowadzenie do Visual C# 81

  • 2.1. RozpoczÄ™cie pracy z formularzami i kontrolkami 81
  • 2.2. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika w pierwszej aplikacji Visual C# - Hello World 93
    • PrzykÅ‚ad 2.1. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji typu Witaj, Å›wiecie! 93
  • 2.3. Wprowadzenie do kodu w jÄ™zyku C# 97
  • 2.4. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
    • PrzykÅ‚ad 2.2. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
  • 2.5. Kontrolka Label 113
    • PrzykÅ‚ad 2.3. Utworzenie aplikacji Language Translator 123
  • 2.6. Poznanie listy IntelliSense 126
  • 2.7. Kontrolka PictureBox 127
    • PrzykÅ‚ad 2.4. Utworzenie aplikacji Flags 132
    • PrzykÅ‚ad 2.5. Utworzenie aplikacji Card Flip 137
  • 2.8. Komentarze, puste linie i wciÄ™cia 141
  • 2.9. Utworzenie kodu odpowiedzialnego za zamkniÄ™cie formularza aplikacji 144
  • 2.10. Usuwanie bÅ‚Ä™dów skÅ‚adni 145
  • Ważne pojÄ™cia 146
  • Pytania kontrolne 147
  • Ćwiczenia programistyczne 153

Rozdział 3. Przetwarzanie danych 157

  • 3.1. Odczyt danych wejÅ›ciowych za pomocÄ… kontrolek TextBox 157
  • 3.2. Pierwszy kontakt ze zmiennymi 160
    • PrzykÅ‚ad 3.1. Aplikacja Birth Date String 168
  • 3.3. Zmienne i liczbowe typy danych 174
  • 3.4. Przeprowadzanie obliczeÅ„ 180
  • 3.5. Wprowadzanie i generowanie danych liczbowych 186
    • PrzykÅ‚ad 3.2. Obliczenie zużycia paliwa 192
  • 3.6. Formatowanie liczb za pomocÄ… metody ToString() 196
    • PrzykÅ‚ad 3.3. Utworzenie aplikacji Sale Price Calculator wykorzystujÄ…cej formatowanie wartoÅ›ci walutowych 199
  • 3.7. Prosta obsÅ‚uga wyjÄ…tków 204
    • PrzykÅ‚ad 3.4. Utworzenie aplikacji Test Average wraz z obsÅ‚ugÄ… wyjÄ…tków 209
  • 3.8. Używanie staÅ‚ych nazwanych 214
  • 3.9. Deklarowanie zmiennych jako pól 215
    • PrzykÅ‚ad 3.5. Utworzenie aplikacji Change Counter 220
  • 3.10. Używanie klasy Math 225
  • 3.11. WiÄ™cej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika 227
  • 3.12. Używanie debuggera do wyszukiwania bÅ‚Ä™dów logicznych 238
    • PrzykÅ‚ad 3.6. Pojedyncze wykonywanie poleceÅ„ w kodzie aplikacji 239
  • Ważne pojÄ™cia 244
  • Pytania kontrolne 244
  • Ćwiczenia programistyczne 249

Rozdział 4. Podejmowanie decyzji 255

  • 4.1. Konstrukcje warunkowe i polecenie if 255
    • PrzykÅ‚ad 4.1. DokoÅ„czenie aplikacji Test Average 261
  • 4.2. Konstrukcja if-else 266
    • PrzykÅ‚ad 4.2. DokoÅ„czenie aplikacji Payroll with Overtime 268
  • 4.3. Zagnieżdżone konstrukcje warunkowe 273
    • PrzykÅ‚ad 4.3. DokoÅ„czenie aplikacji Loan Qualifier 276
  • 4.4. Operatory logiczne 286
  • 4.5. Zmienne boolowskie i flagi 292
  • 4.6. Porównywanie ciÄ…gów tekstowych 293
  • 4.7. Używanie metod TryParse() do unikania wyjÄ…tków podczas konwersji danych 298
    • PrzykÅ‚ad 4.4. Obliczenie zużycia paliwa 303
  • 4.8. Weryfikacja danych wejÅ›ciowych 307
  • 4.9. Przyciski opcji i pola wyboru 309
    • PrzykÅ‚ad 4.5. Utworzenie aplikacji Color Theme 315
  • 4.10. Konstrukcja switch 318
  • 4.11. Wprowadzenie do kontrolki ListBox 321
    • PrzykÅ‚ad 4.6. Utworzenie aplikacji Time Zone 324
  • Ważne pojÄ™cia 327
  • Pytania kontrolne 328
  • Ćwiczenia programistyczne 333

Rozdział 5. Pętle, pliki i liczby losowe 339

  • 5.1. WiÄ™cej na temat kontrolki ListBox 339
  • 5.2. PÄ™tla while 342
    • PrzykÅ‚ad 5.1. Użycie pÄ™tli do obliczenia wysokoÅ›ci salda 346
    • PrzykÅ‚ad 5.2. Usprawnienie aplikacji Ending Balance 350
  • 5.3. Operatory ++ i -- 354
  • 5.4. PÄ™tla for 356
    • PrzykÅ‚ad 5.3. Użycie pÄ™tli for 362
  • 5.5. PÄ™tla do-while 366
  • 5.6. Użycie plików do przechowywania danych 367
    • PrzykÅ‚ad 5.4. Zapis danych w pliku tekstowym 375
    • PrzykÅ‚ad 5.5. DoÅ‚Ä…czenie danych do pliku Friend.txt 381
    • PrzykÅ‚ad 5.6. Użycie pÄ™tli do odczytania caÅ‚ej zawartoÅ›ci pliku 390
    • PrzykÅ‚ad 5.7. Obliczenie sumy bieżącej 395
  • 5.7. Kontrolki OpenFileDialog i SaveFileDialog 399
  • 5.8. Liczby losowe 405
    • PrzykÅ‚ad 5.8. Symulacja rzutu monetÄ… 407
  • 5.9. Zdarzenie Load 412
    • PrzykÅ‚ad 5.9. Utworzenie procedury obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ Load 413
  • Ważne pojÄ™cia 416
  • Pytania kontrolne 417
  • Ćwiczenia programistyczne 420

Rozdział 6. Modularyzacja kodu za pomocą metod 425

  • 6.1. Wprowadzenie do metod 425
  • 6.2. Metoda typu void 427
    • PrzykÅ‚ad 6.1. Tworzenie i wywoÅ‚ywanie metod 432
  • 6.3. Przekazywanie argumentów metodzie 437
    • PrzykÅ‚ad 6.2. Przekazanie argumentu metodzie 440
  • 6.4. Przekazywanie argumentów przez referencjÄ™ 449
    • PrzykÅ‚ad 6.3. Użycie parametru danych wyjÅ›ciowych 453
  • 6.5. Metody zwracajÄ…ce wartość 458
    • PrzykÅ‚ad 6.4. Utworzenie metody zwracajÄ…cej wartość 463
    • PrzykÅ‚ad 6.5. Modularyzacja weryfikacji danych wejÅ›ciowych za pomocÄ… metody boolowskiej 468
  • 6.6. Debugowanie metod 473
    • PrzykÅ‚ad 6.6. Praca z poleceniem Step Into 474
    • PrzykÅ‚ad 6.7. Praca z poleceniem Step Over 475
    • PrzykÅ‚ad 6.8. Praca z poleceniem Step Out 477
  • Ważne pojÄ™cia 478
  • Pytania kontrolne 478
  • Ćwiczenia programistyczne 482

Rozdział 7. Tablice i listy 487

  • 7.1. Typy przekazywane przez wartość i referencjÄ™ 487
  • 7.2. Ogólne informacje o tablicy 491
    • PrzykÅ‚ad 7.1. Użycie tablicy do przechowywania liczb losowych 499
  • 7.3. Praca z plikami i tablicami 505
  • 7.4. Przekazywanie tablicy jako argumentu metody 509
  • 7.5. Wybrane użyteczne algorytmy tablic 516
    • PrzykÅ‚ad 7.2. Przetwarzanie tablicy 528
  • 7.6. Zaawansowane algorytmy sortowania i przeszukiwania tablic 534
  • 7.7. Tablica dwuwymiarowa 543
    • PrzykÅ‚ad 7.3. DokoÅ„czenie aplikacji Seating Chart 547
  • 7.8. Tablica tablic 553
  • 7.9. Kolekcja List 555
    • PrzykÅ‚ad 7.4. DokoÅ„czenie aplikacji Test Score List 562
  • Ważne pojÄ™cia 568
  • Pytania kontrolne 568
  • Ćwiczenia programistyczne 572

Rozdział 8. Więcej informacji o przetwarzaniu danych 577

  • 8.1. Wprowadzenie 577
  • 8.2. Przetwarzanie znaków i ciÄ…gów tekstowych 577
    • PrzykÅ‚ad 8.1. DokoÅ„czenie aplikacji Password Validation 584
    • PrzykÅ‚ad 8.2. DokoÅ„czenie aplikacji Telephone Format 599
    • PrzykÅ‚ad 8.3. DokoÅ„czenie aplikacji Telephone Unformat 604
    • PrzykÅ‚ad 8.4. DokoÅ„czenie aplikacji CSV Reader 612
  • 8.3. Struktury 618
    • PrzykÅ‚ad 8.5. DokoÅ„czenie aplikacji Phonebook 629
  • 8.4. Typy wyliczeniowe 636
    • PrzykÅ‚ad 8.6. DokoÅ„czenie aplikacji Color Spectrum 639
  • 8.5. Kontrolka ImageList 645
    • PrzykÅ‚ad 8.7. DokoÅ„czenie aplikacji Random Card 647
  • Ważne pojÄ™cia 650
  • Pytania kontrolne 650
  • Ćwiczenia programistyczne 654

Rozdział 9. Klasy i projekty złożone z wielu formularzy 659

  • 9.1. Wprowadzenie do klas 659
    • PrzykÅ‚ad 9.1. Utworzenie i użycie klasy Coin 667
  • 9.2. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci 673
    • PrzykÅ‚ad 9.2. Utworzenie i użycie klasy CellPhone 677
  • 9.3. Parametryzowane konstruktory i przeciążanie 685
    • PrzykÅ‚ad 9.3. Utworzenie i użycie klasy BankAccount 685
  • 9.4. Przechowywanie w tablicy i w kontenerze List obiektu typu klasy 693
    • PrzykÅ‚ad 9.4. DokoÅ„czenie aplikacji Cell Phone Inventory 695
  • 9.5. Wyszukiwanie klas i ich zadania w problemie 699
  • 9.6. Tworzenie wielu formularzy w projekcie 709
    • PrzykÅ‚ad 9.5. Utworzenie aplikacji zawierajÄ…cej dwa formularze 715
    • PrzykÅ‚ad 9.6. Uzyskanie dostÄ™pu do kontrolki w innym formularzu 721
  • Ważne pojÄ™cia 726
  • Pytania kontrolne 726
  • Ćwiczenia programistyczne 730

Rozdział 10. Dziedziczenie i polimorfizm 735

  • 10.1. Dziedziczenie 735
    • PrzykÅ‚ad 10.1. Utworzenie i przetestowanie klas SavingsAccount i CDAccount 746
  • 10.2. Polimorfizm 755
    • PrzykÅ‚ad 10.2. DokoÅ„czenie aplikacji Polymorphism 761
  • 10.3. Klasa abstrakcyjna 767
    • PrzykÅ‚ad 10.3. DokoÅ„czenie aplikacji Computer Science Student 769
  • Ważne pojÄ™cia 774
  • Pytania kontrolne 774
  • Ćwiczenia programistyczne 778

Rozdział 11. Bazy danych 781

  • 11.1. Wprowadzenie do systemu zarzÄ…dzania bazÄ… danych 781
  • 11.2. Tabele, rekordy i kolumny 783
  • 11.3. Utworzenie bazy danych w Visual Studio 787
    • PrzykÅ‚ad 11.1. RozpoczÄ™cie pracy nad aplikacjÄ… Phone Book i utworzenie bazy danych Phonelist.mdf 788
  • 11.4. Kontrolka DataGridView 798
    • PrzykÅ‚ad 11.2. DokoÅ„czenie aplikacji Phone Book 798
  • 11.5. NawiÄ…zanie poÅ‚Ä…czenia z istniejÄ…cÄ… bazÄ… danych i użycie kontrolek widoku szczegóÅ‚owego 806
    • PrzykÅ‚ad 11.3. Utworzenie aplikacji Products wraz z widokiem szczegóÅ‚owym 807
  • 11.6. WiÄ™cej informacji na temat kontrolek doÅ‚Ä…czania danych 816
    • PrzykÅ‚ad 11.4. Utworzenie aplikacji Product Lookup 820
    • PrzykÅ‚ad 11.5. Utworzenie aplikacji Multiform Products 824
  • 11.7. Pobieranie danych za pomocÄ… polecenia SQL Select 830
    • PrzykÅ‚ad 11.6. Utworzenie aplikacji Product Queries 838
    • PrzykÅ‚ad 11.7. DokoÅ„czenie aplikacji Product Queries 848
    • PrzykÅ‚ad 11.8. Utworzenie aplikacji Product Search 852
  • Ważne pojÄ™cia 858
  • Pytania kontrolne 858
  • Ćwiczenia programistyczne 863

Dodatek A. Podstawowe typy danych C# 867

Dodatek B. Dodatkowe kontrolki interfejsu użytkownika 869

Dodatek C. Tablica znaków ASCII 891

Dodatek D. Odpowiedzi do pytaÅ„ z punktów kontrolnych 893

Skorowidz 915

Dodaj do koszyka Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.