Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV - Helion
ISBN: 978-83-283-4684-0
okładka: miękka
Data wydania: 2018-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 111,75 zł (poprzednio: 149,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-37,25 zł)
Osoby które kupowały "Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 92,67 zł, (13,90 zł -85%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Scrum. O zwinnym zarz 77,22 zł, (13,90 zł -82%)
- Prawa ludzkiej natury 73,16 zł, (13,90 zł -81%)
Spis treści
Visual C# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV -- spis treści
Wstęp 11
Uwaga, czytelnicy 19
RozdziaÅ‚ 1. WstÄ™pne informacje na temat komputerów i programowania 21
- 1.1. Wstęp 21
- 1.2. Sprzęt i oprogramowanie 22
- 1.3. W jaki sposób komputer przechowuje dane 28
- 1.4. W jaki sposób dziaÅ‚a program 33
- 1.5. Graficzny interfejs użytkownika 42
- 1.6. Obiekty 45
- 1.7. Proces tworzenia programu 48
- 1.8. Rozpoczęcie pracy ze środowiskiem Visual Studio 53
- Przykład 1.1. Uruchomienie Visual Studio i konfiguracja środowiska 54
- Przykład 1.2. Tworzenie nowego projektu Visual C# 57
- Przykład 1.3. Zapisanie i zamknięcie projektu 59
- Przykład 1.4. Otwarcie istniejącego projektu 68
- Przykład 1.5. Poznanie środowiska Visual Studio 70
- Ważne pojęcia 71
- Pytania kontrolne 72
- Ćwiczenia 79
Rozdział 2. Wprowadzenie do Visual C# 81
- 2.1. Rozpoczęcie pracy z formularzami i kontrolkami 81
- 2.2. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika w pierwszej aplikacji Visual C# - Hello World 93
- Przykład 2.1. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji typu Witaj, świecie! 93
- 2.3. Wprowadzenie do kodu w języku C# 97
- 2.4. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
- Przykład 2.2. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
- 2.5. Kontrolka Label 113
- Przykład 2.3. Utworzenie aplikacji Language Translator 123
- 2.6. Poznanie listy IntelliSense 126
- 2.7. Kontrolka PictureBox 127
- Przykład 2.4. Utworzenie aplikacji Flags 132
- Przykład 2.5. Utworzenie aplikacji Card Flip 137
- 2.8. Komentarze, puste linie i wcięcia 141
- 2.9. Utworzenie kodu odpowiedzialnego za zamknięcie formularza aplikacji 144
- 2.10. Usuwanie bÅ‚Ä™dów skÅ‚adni 145
- Ważne pojęcia 146
- Pytania kontrolne 147
- Ćwiczenia programistyczne 153
Rozdział 3. Przetwarzanie danych 157
- 3.1. Odczyt danych wejściowych za pomocą kontrolek TextBox 157
- 3.2. Pierwszy kontakt ze zmiennymi 160
- Przykład 3.1. Aplikacja Birth Date String 168
- 3.3. Zmienne i liczbowe typy danych 174
- 3.4. Przeprowadzanie obliczeń 180
- 3.5. Wprowadzanie i generowanie danych liczbowych 186
- Przykład 3.2. Obliczenie zużycia paliwa 192
- 3.6. Formatowanie liczb za pomocÄ… metody ToString() 196
- Przykład 3.3. Utworzenie aplikacji Sale Price Calculator wykorzystującej formatowanie wartości walutowych 199
- 3.7. Prosta obsÅ‚uga wyjÄ…tków 204
- PrzykÅ‚ad 3.4. Utworzenie aplikacji Test Average wraz z obsÅ‚ugÄ… wyjÄ…tków 209
- 3.8. Używanie stałych nazwanych 214
- 3.9. Deklarowanie zmiennych jako pól 215
- Przykład 3.5. Utworzenie aplikacji Change Counter 220
- 3.10. Używanie klasy Math 225
- 3.11. Więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika 227
- 3.12. Używanie debuggera do wyszukiwania bÅ‚Ä™dów logicznych 238
- Przykład 3.6. Pojedyncze wykonywanie poleceń w kodzie aplikacji 239
- Ważne pojęcia 244
- Pytania kontrolne 244
- Ćwiczenia programistyczne 249
Rozdział 4. Podejmowanie decyzji 255
- 4.1. Konstrukcje warunkowe i polecenie if 255
- Przykład 4.1. Dokończenie aplikacji Test Average 261
- 4.2. Konstrukcja if-else 266
- Przykład 4.2. Dokończenie aplikacji Payroll with Overtime 268
- 4.3. Zagnieżdżone konstrukcje warunkowe 273
- Przykład 4.3. Dokończenie aplikacji Loan Qualifier 276
- 4.4. Operatory logiczne 286
- 4.5. Zmienne boolowskie i flagi 292
- 4.6. Porównywanie ciÄ…gów tekstowych 293
- 4.7. Używanie metod TryParse() do unikania wyjÄ…tków podczas konwersji danych 298
- Przykład 4.4. Obliczenie zużycia paliwa 303
- 4.8. Weryfikacja danych wejściowych 307
- 4.9. Przyciski opcji i pola wyboru 309
- Przykład 4.5. Utworzenie aplikacji Color Theme 315
- 4.10. Konstrukcja switch 318
- 4.11. Wprowadzenie do kontrolki ListBox 321
- Przykład 4.6. Utworzenie aplikacji Time Zone 324
- Ważne pojęcia 327
- Pytania kontrolne 328
- Ćwiczenia programistyczne 333
Rozdział 5. Pętle, pliki i liczby losowe 339
- 5.1. Więcej na temat kontrolki ListBox 339
- 5.2. Pętla while 342
- Przykład 5.1. Użycie pętli do obliczenia wysokości salda 346
- Przykład 5.2. Usprawnienie aplikacji Ending Balance 350
- 5.3. Operatory ++ i -- 354
- 5.4. Pętla for 356
- Przykład 5.3. Użycie pętli for 362
- 5.5. Pętla do-while 366
- 5.6. Użycie plików do przechowywania danych 367
- Przykład 5.4. Zapis danych w pliku tekstowym 375
- Przykład 5.5. Dołączenie danych do pliku Friend.txt 381
- Przykład 5.6. Użycie pętli do odczytania całej zawartości pliku 390
- Przykład 5.7. Obliczenie sumy bieżącej 395
- 5.7. Kontrolki OpenFileDialog i SaveFileDialog 399
- 5.8. Liczby losowe 405
- Przykład 5.8. Symulacja rzutu monetą 407
- 5.9. Zdarzenie Load 412
- Przykład 5.9. Utworzenie procedury obsługi zdarzeń Load 413
- Ważne pojęcia 416
- Pytania kontrolne 417
- Ćwiczenia programistyczne 420
Rozdział 6. Modularyzacja kodu za pomocą metod 425
- 6.1. Wprowadzenie do metod 425
- 6.2. Metoda typu void 427
- Przykład 6.1. Tworzenie i wywoływanie metod 432
- 6.3. Przekazywanie argumentów metodzie 437
- Przykład 6.2. Przekazanie argumentu metodzie 440
- 6.4. Przekazywanie argumentów przez referencjÄ™ 449
- Przykład 6.3. Użycie parametru danych wyjściowych 453
- 6.5. Metody zwracające wartość 458
- Przykład 6.4. Utworzenie metody zwracającej wartość 463
- Przykład 6.5. Modularyzacja weryfikacji danych wejściowych za pomocą metody boolowskiej 468
- 6.6. Debugowanie metod 473
- Przykład 6.6. Praca z poleceniem Step Into 474
- Przykład 6.7. Praca z poleceniem Step Over 475
- Przykład 6.8. Praca z poleceniem Step Out 477
- Ważne pojęcia 478
- Pytania kontrolne 478
- Ćwiczenia programistyczne 482
Rozdział 7. Tablice i listy 487
- 7.1. Typy przekazywane przez wartość i referencję 487
- 7.2. Ogólne informacje o tablicy 491
- Przykład 7.1. Użycie tablicy do przechowywania liczb losowych 499
- 7.3. Praca z plikami i tablicami 505
- 7.4. Przekazywanie tablicy jako argumentu metody 509
- 7.5. Wybrane użyteczne algorytmy tablic 516
- Przykład 7.2. Przetwarzanie tablicy 528
- 7.6. Zaawansowane algorytmy sortowania i przeszukiwania tablic 534
- 7.7. Tablica dwuwymiarowa 543
- Przykład 7.3. Dokończenie aplikacji Seating Chart 547
- 7.8. Tablica tablic 553
- 7.9. Kolekcja List 555
- Przykład 7.4. Dokończenie aplikacji Test Score List 562
- Ważne pojęcia 568
- Pytania kontrolne 568
- Ćwiczenia programistyczne 572
Rozdział 8. Więcej informacji o przetwarzaniu danych 577
- 8.1. Wprowadzenie 577
- 8.2. Przetwarzanie znaków i ciÄ…gów tekstowych 577
- Przykład 8.1. Dokończenie aplikacji Password Validation 584
- Przykład 8.2. Dokończenie aplikacji Telephone Format 599
- Przykład 8.3. Dokończenie aplikacji Telephone Unformat 604
- Przykład 8.4. Dokończenie aplikacji CSV Reader 612
- 8.3. Struktury 618
- Przykład 8.5. Dokończenie aplikacji Phonebook 629
- 8.4. Typy wyliczeniowe 636
- Przykład 8.6. Dokończenie aplikacji Color Spectrum 639
- 8.5. Kontrolka ImageList 645
- Przykład 8.7. Dokończenie aplikacji Random Card 647
- Ważne pojęcia 650
- Pytania kontrolne 650
- Ćwiczenia programistyczne 654
Rozdział 9. Klasy i projekty złożone z wielu formularzy 659
- 9.1. Wprowadzenie do klas 659
- Przykład 9.1. Utworzenie i użycie klasy Coin 667
- 9.2. Właściwości 673
- Przykład 9.2. Utworzenie i użycie klasy CellPhone 677
- 9.3. Parametryzowane konstruktory i przeciążanie 685
- Przykład 9.3. Utworzenie i użycie klasy BankAccount 685
- 9.4. Przechowywanie w tablicy i w kontenerze List obiektu typu klasy 693
- Przykład 9.4. Dokończenie aplikacji Cell Phone Inventory 695
- 9.5. Wyszukiwanie klas i ich zadania w problemie 699
- 9.6. Tworzenie wielu formularzy w projekcie 709
- Przykład 9.5. Utworzenie aplikacji zawierającej dwa formularze 715
- Przykład 9.6. Uzyskanie dostępu do kontrolki w innym formularzu 721
- Ważne pojęcia 726
- Pytania kontrolne 726
- Ćwiczenia programistyczne 730
Rozdział 10. Dziedziczenie i polimorfizm 735
- 10.1. Dziedziczenie 735
- Przykład 10.1. Utworzenie i przetestowanie klas SavingsAccount i CDAccount 746
- 10.2. Polimorfizm 755
- Przykład 10.2. Dokończenie aplikacji Polymorphism 761
- 10.3. Klasa abstrakcyjna 767
- Przykład 10.3. Dokończenie aplikacji Computer Science Student 769
- Ważne pojęcia 774
- Pytania kontrolne 774
- Ćwiczenia programistyczne 778
Rozdział 11. Bazy danych 781
- 11.1. Wprowadzenie do systemu zarzÄ…dzania bazÄ… danych 781
- 11.2. Tabele, rekordy i kolumny 783
- 11.3. Utworzenie bazy danych w Visual Studio 787
- Przykład 11.1. Rozpoczęcie pracy nad aplikacją Phone Book i utworzenie bazy danych Phonelist.mdf 788
- 11.4. Kontrolka DataGridView 798
- Przykład 11.2. Dokończenie aplikacji Phone Book 798
- 11.5. NawiÄ…zanie poÅ‚Ä…czenia z istniejÄ…cÄ… bazÄ… danych i użycie kontrolek widoku szczegóÅ‚owego 806
- PrzykÅ‚ad 11.3. Utworzenie aplikacji Products wraz z widokiem szczegóÅ‚owym 807
- 11.6. Więcej informacji na temat kontrolek dołączania danych 816
- Przykład 11.4. Utworzenie aplikacji Product Lookup 820
- Przykład 11.5. Utworzenie aplikacji Multiform Products 824
- 11.7. Pobieranie danych za pomocÄ… polecenia SQL Select 830
- Przykład 11.6. Utworzenie aplikacji Product Queries 838
- Przykład 11.7. Dokończenie aplikacji Product Queries 848
- Przykład 11.8. Utworzenie aplikacji Product Search 852
- Ważne pojęcia 858
- Pytania kontrolne 858
- Ćwiczenia programistyczne 863
Dodatek A. Podstawowe typy danych C# 867
Dodatek B. Dodatkowe kontrolki interfejsu użytkownika 869
Dodatek C. Tablica znaków ASCII 891
Dodatek D. Odpowiedzi do pytaÅ„ z punktów kontrolnych 893
Skorowidz 915