reklama - zainteresowany?

Visual Basic 2008. Warsztat programisty - Helion

Visual Basic 2008. Warsztat programisty
Autor: Rod Stephens
Tytuł oryginału: Visual Basic 2008 Programmer's Reference
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-246-1842-2
stron: 1224, Format: 172x245, okładka: twarda
Data wydania: 2009-03-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 149,00 zł

Dodaj do koszyka Visual Basic 2008. Warsztat programisty

Tagi: programowanie-kupon | Visual Basic - Programowanie

Poznaj potężne możliwości języka Visual Basic i twórz zaawansowane aplikacje

  • Jak pisać zaawansowane programy?
  • Jak dobierać kontrolki do zadań?
  • Jak dzielić program na mniejsze części?

Visual Basic jest niezwykle wydajnym językiem, pozwalającym na tworzenie zaawansowanych aplikacji, m.in. dzięki wykorzystywaniu jednego z najpotężniejszych środowisk programistycznych, jakie kiedykolwiek powstały -- Visual Studio. Środowisko to udostępnia narzędzia takie, jak edytory graficzne czy funkcja automatycznego uzupełniania, które sprawiają, że budowa aplikacji staje się intuicyjna i znacznie sprawniejsza. Najnowsza wersja tego języka -- Visual Basic 2008 -- oferuje także opcje formularzy XAML i nowe kontrolki, a ponadto z aplikacją zintegrowano SQL Server 2005 Compact Edition, dzięki czemu pojawiło się wbudowane wsparcie dla języka LINQ w komunikacji z bazą danych.

Książka "Visual Basic 2008. Warsztat programisty" jest doskonałym podręcznikiem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów. Zawiera ona opis technologii i środowiska programistycznego, a także wiele przykładów i porad z dokładnie przedstawionym oraz przetestowanym kodem, zgodnym z wersją 2008 tego języka. Przykłady te pozwalają dogłębnie zrozumieć wszelkie jego zawiłości. Z książki dowiesz się, jak korzystać z formularzy i kontrolek oraz zwiększać funkcjonalność istniejących klas i obsługiwać błędy. Nauczysz się rysować obrazy przy użyciu interfejsu urządzenia graficznego, a także stosować wiele różnych obiektów, aby budować zaawansowane i nowoczesne aplikacje.

  • Edytor kodu Visual Basic
  • Struktura programu i modułu
  • Typy danych, zmienne i stałe
  • Operatory
  • Procedury i funkcje
  • Instrukcje sterujące
  • Obsługa błędów
  • Składnia zapytań i funkcje LINQ
  • Tworzenie niestandardowych kontrolek
  • Tworzenie nazw i klasy kolekcyjne
  • Grafika i tekst
  • Przetwarzanie obrazów
  • Drukowanie i raportowanie
  • Obiekty systemu plików
  • Windows Communication Foundation

Bądź profesjonalistą -- szlifuj swój warsztat programisty!

Dodaj do koszyka Visual Basic 2008. Warsztat programisty

 

Osoby które kupowały "Visual Basic 2008. Warsztat programisty", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • GitHub. Przyjazny przewodnik

Dodaj do koszyka Visual Basic 2008. Warsztat programisty

Spis treści

Visual Basic 2008. Warsztat programisty -- spis treści

O autorze (19)

Podziękowania (20)

Wstęp (21)

Część I: IDE (37)

Rozdział 1. Wprowadzenie do IDE (39)

  • Wygląd IDE (40)
  • Konfiguracje IDE (41)
  • Projekty i rozwiązania (42)
  • Uruchamianie IDE (43)
  • Tworzenie projektu (44)
  • Zapisywanie projektu (47)
  • Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Menu, paski narzędzi i okna (51)

  • Menu (51)
    • Menu File (52)
    • Menu Edit (55)
    • Menu View (56)
    • Menu Project (57)
    • Menu Build (62)
    • Menu Debug (63)
    • Menu Data (63)
    • Menu Format (64)
    • Menu Tools (65)
    • Menu Test (69)
    • Menu Window (70)
    • Menu Community (71)
    • Menu Help (71)
  • Paski narzędzi (71)
  • Okna podrzędne (72)
    • Okno Toolbox (73)
    • Okno Properties (75)
  • Podsumowanie (76)

Rozdział 3. Konfiguracja IDE (77)

  • Dodawanie poleceń (77)
  • Usuwanie poleceń (79)
  • Modyfikowanie poleceń (79)
  • Tworzenie skrótów klawiszowych (81)
  • Podsumowanie (82)

Rozdział 4. Projektant formularzy Windows (83)

  • Ustawianie opcji projektanta (83)
  • Dodawanie kontrolek (85)
  • Zaznaczanie kontrolek (85)
  • Kopiowanie kontrolek (87)
  • Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (88)
  • Aranżacja kontrolek (88)
  • Ustawianie własności kontrolek (88)
    • Grupowe ustawianie własności (89)
    • Ustawianie własności kilku kontrolek (89)
    • Używanie inteligentnych znaczników (90)
    • Polecenia w oknie Properties (91)
  • Dodawanie kodu do kontrolek (91)
  • Podsumowanie (93)

Rozdział 5. Projektant WPF (95)

  • Ostrzeżenie o wczesnej wersji (95)
  • Wprowadzenie do okien projektanta (97)
  • Dodawanie kontrolek (98)
  • Zaznaczanie kontrolek (99)
  • Kopiowanie kontrolek (100)
  • Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (100)
  • Ustawianie własności (102)
  • Grupowe ustawianie własności kontrolek (102)
  • Dodawanie kodu do kontrolek (103)
  • Podsumowanie (103)

Rozdział 6. Edytor kodu Visual Basica (105)

  • Ikony na marginesie (106)
  • Funkcja Outlining (107)
  • Chmurki (109)
  • Funkcja IntelliSense (109)
  • Kolorowanie kodu i wyróżnianie (111)
  • Fragmenty kodu, które nadają się do użycia w innych aplikacjach (113)
    • Używanie fragmentów kodu (114)
    • Tworzenie fragmentów kodu do użytku w innych programach (115)
  • Edytor kodu w czasie działania programu (117)
  • Podsumowanie (118)

Rozdział 7. Usuwanie błędów (119)

  • Menu Debug (119)
  • Menu Debug - podmenu Windows (122)
  • Okno Breakpoints (126)
  • Okna Command i Immediate (127)
  • Podsumowanie (129)

Część II: Wstęp do języka Visual Basic (131)

Rozdział 8. Wybieranie kontrolek Windows Forms (133)

  • Przeglądanie kontrolek (133)
  • Wybieranie kontrolek (138)
    • Kontrolki kontenery (139)
    • Wybór opcji (141)
    • Wprowadzanie danych (142)
    • Wyświetlanie danych (142)
    • Informowanie użytkownika (143)
    • Inicjowanie akcji (144)
    • Wyświetlanie grafiki (146)
    • Wyświetlanie okien dialogowych (146)
    • Wspieranie innych kontrolek (147)
  • Kontrolki niestandardowe (147)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 9. Używanie kontrolek Windows Forms (151)

  • Kontrolki i komponenty (151)
  • Tworzenie kontrolek (153)
    • Tworzenie kontrolek w czasie projektowania (153)
    • Wstawianie kontrolek do kontenerów (154)
    • Tworzenie kontrolek w czasie działania programu (155)
  • Własności (157)
    • Własności w czasie projektowania (157)
    • Własności w czasie działania programu (162)
    • Przydatne własności kontrolek (164)
    • Własności położenia i rozmiaru (168)
  • Metody (169)
  • Zdarzenia (169)
    • Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie projektowania (170)
    • Słowo kluczowe WithEvents (171)
    • Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie działania programu (172)
    • Zdarzenia tablic kontrolek (173)
    • Zdarzenia walidacji (173)
  • Podsumowanie (178)

Rozdział 10. Formularze Windows (179)

  • Przezroczystość (180)
  • Okna O programie, ekrany powitalne i formularze logowania (183)
  • Kursory (185)
  • Ikony (187)
    • Ikony aplikacji (188)
    • Ikony powiadomienia (188)
  • Własności adoptowane przez kontrolki potomne (189)
  • Metody przywracające ustawienia domyślne własności (190)
  • Przesłanianie procedury WndProc (190)
  • SDI i MDI (192)
    • Aplikacje MDI (193)
    • Zdarzenia MDI (196)
    • MDI a SDI (198)
  • Listy ostatnio używanych plików (199)
  • Okna dialogowe (201)
  • Kreatory (203)
  • Podsumowanie (204)

Rozdział 11. Wybieranie kontrolek WPF (205)

  • Przegląd kontrolek (206)
  • Kontrolki kontenery (207)
  • Wybieranie opcji (209)
  • Wprowadzanie danych (210)
  • Wyświetlanie danych (210)
  • Informacje dla użytkownika (210)
  • Inicjowanie akcji (211)
  • Prezentowanie grafiki i mediów (212)
  • Elementy nawigacji (213)
  • Zarządzanie dokumentami (214)
  • Cyfrowy atrament (214)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 12. Używanie kontrolek WPF (217)

  • Koncepcje WPF (217)
    • Oddzielenie interfejsu użytkownika od kodu źródłowego (218)
    • Hierarchie kontrolek WPF (219)
  • WPF w IDE (220)
    • Edytowanie kodu XAML (221)
    • Edytowanie kodu Visual Basica (224)
  • Język XAML (227)
    • Obiekty (228)
    • Zasoby (230)
    • Style (232)
    • Szablony (233)
    • Transformacje (235)
    • Animacje (236)
    • Rysowanie figur geometrycznych (239)
  • Procedury w WPF (244)
  • Dokumenty (249)
    • Dokumenty płynne (249)
    • Dokumenty o ustalonym formatowaniu (251)
    • Dokumenty XPS (252)
  • Podsumowanie (252)

Rozdział 13. Okna WPF (255)

  • Aplikacje okienkowe (255)
  • Aplikacje na stronach (258)
    • Aplikacje przeglądarkowe (258)
    • Aplikacje ramkowe (260)
    • Aplikacje PageFunction (261)
    • Kreatory (264)
  • Podsumowanie (268)

Rozdział 14. Struktura programu i modułu (269)

  • Ukryte pliki (269)
  • Struktura plików z kodem (274)
    • Regiony kodu (275)
    • Kompilacja warunkowa (276)
    • Przestrzenie nazw (284)
  • Typograficzne elementy kodu (286)
    • Komentarze (286)
    • Komentarze XML (287)
    • Znak kontynuacji wiersza (290)
    • Łączenie wierszy (291)
    • Etykiety wierszy (291)
  • Podsumowanie (292)

Rozdział 15. Typy danych, zmienne i stałe (293)

  • Typy danych (294)
  • Znaki oznaczające typy (296)
  • Konwersja typów danych (299)
    • Konwersja zawężająca (299)
    • Metody analizy typów danych (301)
    • Konwersja rozszerzająca (302)
  • Deklarowanie zmiennych (302)
    • Lista atrybutów (303)
    • Dostępność (303)
    • Słowo kluczowe Shared (305)
    • Słowo kluczowe Shadows (305)
    • Słowo kluczowe ReadOnly (308)
    • Słowo kluczowe Dim (308)
    • Słowo kluczowe WithEvents (309)
    • Nazywanie zmiennych (311)
    • Lista wartości brzegowych (311)
    • Słowo kluczowe New (313)
    • Określanie typu zmiennej (313)
    • Wyrażenie inicjujące (314)
    • Deklarowanie kilku zmiennych za jednym razem (318)
  • Opcje Option Explicit i Option Strict (319)
  • Zasięg zmiennych (322)
    • Zasięg blokowy (322)
    • Zasięg procedurowy (323)
    • Zasięg modułowy (324)
    • Zasięg przestrzeni nazw (324)
    • Ograniczanie zasięgu (325)
  • Deklaracje parametrów (326)
  • Procedury własności (328)
  • Typy wyliczeniowe (330)
  • Anonimowe typy danych (333)
  • Typy dopuszczające wartość pustą (334)
  • Stałe (335)
    • Dostępność (335)
    • Typ stałej (335)
    • Wyrażenie_inicjujące (336)
  • Delegaty (336)
  • Konwencje nazewnicze (338)
  • Podsumowanie (340)

Rozdział 16. Operatory (341)

  • Operatory arytmetyczne (341)
  • Operatory konkatenacji (342)
  • Operatory porównywania (343)
  • Operatory logiczne (345)
  • Operatory bitowe (346)
  • Priorytety operatorów (347)
  • Operatory przypisania (348)
  • Klasa StringBuilder (349)
  • Typ Date i klasa TimeSpan (351)
  • Przeciążanie operatorów (354)
  • Operatory z typami dopuszczającymi wartość pustą (357)
  • Podsumowanie (358)

Rozdział 17. Podprocedury i funkcje (359)

  • Podprocedury (359)
    • Lista atrybutów (360)
    • Tryb dziedziczenia (364)
    • Dostępność (365)
    • Nazwa podprocedury (366)
    • Parametry (367)
    • Klauzula Implements interfejs.podprocedura (374)
    • Instrukcje (375)
  • Funkcje (376)
  • Procedury własności (377)
  • Metody rozszerzające (378)
  • Funkcje lambda (379)
  • Rozluźnione delegaty (381)
  • Metody częściowe (384)
  • Podsumowanie (386)

Rozdział 18. Instrukcje sterujące (387)

  • Instrukcje decyzyjne (387)
    • Jednowierszowa instrukcja If Then (387)
    • Wielowierszowa instrukcja If Then (389)
    • Instrukcja Select Case (390)
    • Wartości wyliczeniowe (392)
    • Instrukcja IIF (393)
    • Instrukcja If (395)
    • Instrukcja Choose (395)
  • Instrukcje pętlowe (397)
    • Pętla For Next (397)
    • Różne typy zmiennej pętlowej pętli For Next (400)
    • Pętla For Each (401)
    • Enumeratory (403)
    • Iteratory (405)
    • Instrukcje Do Loop (405)
    • Pętla While End (406)
    • Instrukcje Exit i Continue (407)
  • Instrukcja GoTo (407)
  • Podsumowanie (410)

Rozdział 19. Obsługa błędów (413)

  • Błędy a nieplanowane sytuacje (413)
    • Przechwytywanie błędów (414)
    • Przechwytywanie niespodziewanych zdarzeń (416)
    • Globalna obsługa błędów (418)
  • Strukturalna obsługa błędów (419)
    • Obiekty wyjątków (422)
    • Obiekty klasy StackTrace (423)
    • Zgłaszanie wyjątków (423)
    • Niestandardowe klasy wyjątków (426)
  • Klasyczna obsługa błędów w Visual Basicu (427)
    • Instrukcja On Error GoTo (428)
    • Instrukcja On Error Resume Next (429)
    • Instrukcja On Error GoTo 0 (430)
    • Instrukcja On Error GoTo -1 (430)
    • Tryb obsługi błędów (432)
  • Strukturalna a klasyczna obsługa błędów (432)
  • Obiekt Err (434)
  • Debugowanie (435)
  • Podsumowanie (436)

Rozdział 20. Kontrolki i obiekty baz danych (437)

  • Automatyczne łączenie z danymi (437)
    • Łączenie ze źródłami danych (438)
    • Wstawianie kontrolek danych na formularz (441)
  • Obiekty tworzone automatycznie (445)
  • Inne obiekty danych (447)
  • Przeglądanie danych (448)
  • Obiekty połączenia (449)
  • Obiekty transakcji (452)
  • Adaptery danych (454)
  • Obiekty poleceń (459)
    • Obiekt klasy DataSet (460)
    • Klasa DataTable (464)
    • Klasa DataRow (467)
    • Klasa DataColumn (468)
    • Klasa DataRelation (470)
    • Ograniczenia (472)
  • Klasa DataView (475)
  • Klasa DataRowView (478)
  • Proste wiązanie danych (479)
  • Klasa CurrencyManager (480)
  • Złożone wiązanie danych (483)
  • Podsumowanie (487)

Rozdział 21. LINQ (489)

  • Wprowadzenie do LINQ (491)
  • Podstawy składni zapytań LINQ (493)
    • Klauzula From (493)
    • Klauzula Where (494)
    • Klauzula Order By (495)
    • Klauzula Select (496)
    • Wykorzystanie wyników zapytań LINQ (498)
  • Zaawansowana składnia zapytań LINQ (499)
    • Słowo kluczowe Join (499)
    • Klauzula Group By (501)
    • Funkcje agregujące (504)
    • Operacje na zbiorach (504)
    • Ograniczanie ilości zwracanych wyników (505)
  • Funkcje LINQ (506)
  • Metody rozszerzające LINQ (508)
    • Zapytania oparte na metodach (508)
    • Zapytania oparte na metodach i funkcje lambda (510)
    • Rozszerzanie LINQ (512)
  • LINQ to Objects (514)
  • LINQ to XML (515)
    • Literały XML (515)
    • LINQ w XML (516)
    • LINQ z XML (518)
  • LINQ to ADO.NET (521)
    • LINQ to SQL i LINQ to Entities (521)
    • LINQ to DataSet (522)
  • Podsumowanie (525)

Rozdział 22. Tworzenie niestandardowych kontrolek (527)

  • Kontrolki niestandardowe - informacje ogólne (528)
    • Tworzenie projektu budowy kontrolki (529)
    • Ustawianie ikony dla okna Toolbox (529)
    • Testowanie w oknie UserControl Test Container (530)
    • Tworzenie projektu testowego (531)
    • Testowanie kontrolki (532)
    • Implementowanie własności, metod oraz zdarzeń (532)
    • Przypisywanie atrybutów (534)
    • Zachowanie w czasie projektowania i działania programu (536)
  • Kontrolki pochodne (536)
    • Przesłanianie funkcjonalności klasy nadrzędnej (539)
    • Ukrywanie funkcjonalności klasy nadrzędnej (540)
  • Kontrolki złożone (541)
  • Budowanie kontrolek od początku (543)
  • Komponenty (544)
  • Niewidoczne kontrolki (545)
  • Wybieranie klasy kontrolki (546)
  • Kontrolki i komponenty w projektach wykonywalnych (547)
    • Klasa UserControl w projektach wykonywalnych (547)
    • Dziedziczące kontrolki UserControl w projektach wykonywalnych (548)
    • Klasa Control w projektach wykonywalnych (548)
    • Kontrolki dziedziczone w projektach wykonywalnych (549)
    • Komponenty w projektach wykonywalnych (549)
  • Zabezpieczenia niestandardowych komponentów (549)
    • Asemblacje z silną nazwą (550)
    • Organ podpisujący (552)
  • Podsumowanie (552)

Rozdział 23. Operacje typu "przeciągnij i upuść" oraz schowek (555)

  • Zdarzenia typu "przeciągnij i upuść" (556)
    • Prosty przykład (557)
    • Sprawdzanie, jakie typy danych są dostępne (559)
    • Przeciąganie w obrębie aplikacji (560)
    • Przyjmowanie upuszczonych plików (561)
    • Przeciąganie obiektów (562)
    • Zmienianie nazw formatów (565)
    • Przeciąganie kilku typów danych (566)
  • Używanie schowka (568)
  • Podsumowanie (571)

Rozdział 24. Funkcja Kontrola konta użytkownika (573)

  • Funkcja Kontrola konta użytkownika - informacje ogólne (573)
  • Projektowanie programów pod kątem funkcji Kontrola konta użytkownika (575)
  • Zwiększanie uprawnień programów (578)
    • Użytkownik (578)
    • Program wywołujący (578)
    • Program wywoływany (579)
  • Podsumowanie (580)

Część III: Programowanie obiektowe (583)

Rozdział 25. Podstawy programowania obiektowego (585)

  • Klasy (585)
  • Hermetyzacja (588)
  • Dziedziczenie (589)
    • Hierarchie dziedziczenia (590)
    • Uszczegółowienie i uogólnienie (591)
    • Związki "ma" i "jest" (593)
    • Dodawanie i modyfikowanie własności klas (594)
    • Dziedziczenie interfejsów (596)
  • Polimorfizm (597)
  • Przeciążanie (598)
  • Metody rozszerzające (599)
  • Podsumowanie (600)

Rozdział 26. Klasy i struktury (603)

  • Klasy (603)
    • Lista atrybutów (604)
    • Słowo kluczowe Partial (604)
    • Dostępność (605)
    • Słowo kluczowe Shadows (606)
    • Dziedziczenie (607)
    • Klauzula Of lista_typów (609)
    • Klauzula Inherits klasa_nadrzędna (609)
    • Klauzula Implements interfejs (610)
  • Struktury (613)
    • Struktury nie mogą dziedziczyć (614)
    • Struktury są typami wartościowymi (614)
    • Zajmowanie pamięci (615)
    • Sterta i stos (615)
    • Przypisywanie obiektów (617)
    • Przekazywanie parametrów (618)
    • Opakowywanie i odpakowywanie (619)
  • Tworzenie egzemplarzy klas - szczegóły (620)
  • Tworzenie egzemplarzy struktur - szczegóły (622)
  • Zbieranie nieużytków (624)
    • Metoda Finalize (625)
    • Metoda Dispose (628)
  • Stałe, własności i metody (629)
  • Zdarzenia (631)
    • Deklarowanie zdarzeń (631)
    • Zgłaszanie zdarzeń (633)
    • Przechwytywanie zdarzeń (634)
    • Deklarowanie niestandardowych zdarzeń (636)
    • Zmienne współdzielone (640)
    • Metody współdzielone (641)
  • Podsumowanie (644)

Rozdział 27. Przestrzenie nazw (645)

  • Instrukcja Imports (646)
    • Importowanie automatyczne (648)
    • Aliasy przestrzeni nazw (649)
    • Elementy przestrzeni nazw (650)
  • Główna przestrzeń nazw (650)
  • Tworzenie przestrzeni nazw (651)
  • Klasy, struktury i moduły (652)
  • Rozwiązywanie przestrzeni nazw (653)
  • Podsumowanie (656)

Rozdział 28. Klasy kolekcyjne (657)

  • Czym jest kolekcja (657)
  • Tablice (658)
    • Wymiary tablicy (659)
    • Dolne granice (660)
    • Zmienianie rozmiaru (661)
    • Prędkość (661)
    • Inne cechy klasy Array (662)
  • Kolekcje (665)
    • Klasa ArrayList (665)
    • Klasa StringCollection (667)
    • Kolekcje ze ścisłą kontrolą typów (667)
    • Kolekcje tylko do odczytu ze ścisłą kontrolą typów (669)
    • Klasa NameValueCollection (670)
  • Słowniki (671)
    • Klasa ListDictionary (672)
    • Klasa Hashtable (673)
    • Klasa HybridDictionary (674)
    • Słowniki ze ścisłą kontrolą typów (675)
    • Inne klasy ze ścisłą kontrolą typów (676)
    • Klasa StringDictionary (677)
    • Klasa SortedList (677)
  • Klasa CollectionsUtil (677)
  • Stosy i kolejki (678)
    • Stos (678)
    • Kolejka (679)
  • Klasy ogólne (681)
  • Podsumowanie (683)

Rozdział 29. Typy ogólne (685)

  • Zalety klas ogólnych (685)
  • Definiowanie klas ogólnych (686)
    • Konstruktory klas ogólnych (688)
    • Więcej niż jeden typ (688)
    • Typy ograniczone (690)
  • Używanie typów ogólnych (692)
    • Aliasy Imports (693)
    • Klasy pochodne (693)
  • Predefiniowane klasy ogólne (694)
  • Metody ogólne (694)
  • Typy ogólne a metody rozszerzające (695)
  • Podsumowanie (696)

Część IV: Grafika (699)

Rozdział 30. Podstawy rysowania (701)

  • Przegląd technik rysowania (701)
  • Przestrzenie nazw obiektów rysujących (704)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing (704)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Drawing2D (705)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Imaging (708)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Text (709)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Printing (710)
  • Klasa Graphics (712)
    • Metody rysujące (712)
    • Metody wypełniające (717)
    • Inne własności i metody obiektów klasy Graphics (717)
    • Wygładzanie krawędzi (720)
    • Podstawy transformacji (722)
    • Transformacje - techniki zaawansowane (726)
    • Zapisywanie i przywracanie stanu obiektów klasy Graphics (729)
  • Zdarzenia rysowania (731)
  • Podsumowanie (733)

Rozdział 31. Pędzle, pióra i ścieżki (735)

  • Klasa Pen (735)
    • Własność Alignment (738)
    • Własność CompoundArray (739)
    • Niestandardowe końcówki linii (740)
    • Transformacje pióra (741)
  • Klasa Brush (743)
    • Klasa SolidBrush (744)
    • Klasa TextureBrush (744)
    • Klasa HatchBrush (746)
    • Klasa LinearGradientBrush (747)
    • Klasa PathGradientBrush (751)
  • Obiekty klasy GraphicsPath (756)
  • Kwestia zbierania nieużytków (759)
  • Podsumowanie (762)

Rozdział 32. Tekst (763)

  • Rysowanie tekstu (764)
  • Formatowanie tekstu (764)
    • Własność FormatFlags (766)
    • Tabulatory (769)
    • Przycinanie (770)
  • Metoda MeasureString (771)
  • Metryka fontu (774)
  • Podsumowanie (777)

Rozdział 33. Przetwarzanie obrazów (779)

  • Klasa Image (779)
  • Klasa Bitmap (781)
    • Ładowanie obiektów klasy Bitmap (782)
    • Zapisywanie obiektów klasy Bitmap (783)
    • Implementowanie własności AutoRedraw (785)
    • Operacje na pojedynczych pikselach (787)
  • Obiekty klasy Metafile (791)
  • Podsumowanie (794)

Rozdział 34. Drukowanie (795)

  • Jak nie drukować (795)
  • Podstawy drukowania (796)
  • Drukowanie tekstu (800)
  • Ustawianie wydruku na środku (806)
  • Dopasowywanie obrazów na stronie (809)
  • Upraszczanie rysowania i drukowania (810)
  • Podsumowanie (813)

Część V: Interakcja ze środowiskiem (815)

Rozdział 35. Konfiguracja i zasoby (817)

  • Przestrzeń nazw My (818)
    • Obiekt Me a przestrzeń nazw My (818)
    • Najważniejsze sekcje przestrzeni nazw My (819)
  • Środowisko (819)
    • Ustawianie zmiennych środowiskowych (820)
    • Funkcja Environ (821)
    • Obiekt System.Environment (821)
  • Rejestr (823)
    • Rodzime funkcje Visual Basica (824)
    • Przestrzeń nazw My.Computer.Registry (826)
  • Pliki konfiguracji (828)
  • Pliki zasobów (832)
    • Zasoby aplikacji (833)
    • Używanie zasobów aplikacji (833)
    • Zasoby wbudowane (835)
    • Zasoby zewnętrzne (836)
    • Zasoby lokalizacyjne (837)
    • Klasa ComponentResourceManager (838)
  • Klasa Application (841)
    • Własności klasy Application (841)
    • Metody klasy Application (843)
    • Zdarzenia klasy Application (844)
  • Podsumowanie (846)

Rozdział 36. Strumienie (847)

  • Klasa Stream (848)
  • Klasa FileStream (849)
  • Klasa MemoryStream (850)
  • Klasa BufferedStream (851)
  • Klasy BinaryReader i BinaryWriter (851)
  • Klasy TextReader i TextWriter (853)
  • Klasy StringReader i StringWriter (854)
  • Klasy StreamReader i StreamWriter (855)
  • Metody OpenText, CreateText oraz AppendText (856)
  • Niestandardowe klasy strumieniowe (857)
  • Podsumowanie (858)

Rozdział 37. Obiekty systemu plików (859)

  • Uprawnienia (859)
  • Metody Visual Basica (860)
    • Metody plikowe (860)
    • Metody systemu plików (862)
    • Pliki z dostępem sekwencyjnym (862)
    • Pliki z dostępem swobodnym (863)
    • Pliki z dostępem binarnym (865)
  • Klasy platformy .NET Framework (866)
    • Klasa Directory (866)
    • Klasa File (867)
    • Klasa DriveInfo (869)
    • Klasa DirectoryInfo (870)
    • Klasa FileInfo (871)
    • Klasa SystemInfo (873)
    • Klasa FileSystemWatcher (873)
    • Klasa Path (875)
  • Obiekt My.Computer.FileSystem (877)
  • Własność My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories (879)
  • Podsumowanie (879)

Rozdział 38. Windows Communication Foundation (881)

  • Ostrzeżenie (882)
  • Koncepcje WCF (882)
  • Przykład użycia biblioteki WCF (883)
  • Budowa wstępnej wersji usługi (883)
  • Tworzenie projektu QuoteService (886)
  • Testowanie usługi QuoteService (888)
  • Tworzenie klienta QuoteClient (889)
  • Hostowanie usługi (890)
  • Podsumowanie (891)

Rozdział 39. Przydatne przestrzenie nazw (893)

  • Przestrzenie nazw wysokiego poziomu (894)
    • Przestrzeń nazw Microsoft (894)
    • Przestrzeń nazw System (895)
  • Zaawansowane przykłady (896)
    • Wyrażenia regularne (897)
    • XML (899)
    • Kryptografia (901)
    • Refleksja (905)
    • Direct3D (909)
  • Podsumowanie (916)

Dodatki (917)

Dodatek A: Własności, metody i zdarzenia kontrolek (919)

Dodatek B: Deklaracje zmiennych i typy danych (929)

Dodatek C: Operatory (937)

Dodatek D: Deklarowanie podprocedur i funkcji (943)

Dodatek E: Instrukcje sterujące (947)

Dodatek F: Obsługa błędów (953)

Dodatek G: Komponenty i kontrolki Windows Forms (955)

Dodatek H: Kontrolki WPF (1035)

Dodatek I: Dodatki Power Pack (1041)

Dodatek J: Obiekty formularzy (1045)

Dodatek K: Klasy i struktury (1059)

Dodatek L: LINQ (1063)

Dodatek M: Typy ogólne (1073)

Dodatek N: Grafika (1077)

Dodatek O: Przydatne klasy wyjątków (1089)

Dodatek P: Specyfikatory formatu daty i godziny (1093)

Dodatek Q: Inne specyfikatory formatu (1097)

Dodatek R: Klasa Application (1103)

Dodatek S: Przestrzeń nazw My (1107)

Dodatek T: Strumienie (1121)

Dodatek U: Klasy systemu plików (1127)

Dodatek V: Indeks przykładów (1143)

Skorowidz (1165)

Dodaj do koszyka Visual Basic 2008. Warsztat programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.