reklama - zainteresowany?

Vademecum hakera. Edycja plików binarnych - Helion

Vademecum hakera. Edycja plików binarnych
Autor: Damian Daszkiewicz
ISBN: 83-7361-067-7
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 43,00 zł

Dodaj do koszyka Vademecum hakera. Edycja plików binarnych

Tagi: Bezpieczeństwo systemów | Inne

Zobacz jak wyglądają programy od środka

Większość dostępnych obecnie aplikacji pozwala użytkownikowi dokonywać rozmaitych modyfikacji: od zmian wyglądu i dodawania nowych ikon począwszy, na zapisywaniu własnych makrodefinicji skończywszy. Nie zawsze to wystarcza. Żeby naprawdę zmusić program do działania zgodnie z naszymi oczekiwaniami, trzeba wejść nieco głębiej w jego kod.

Dzięki tej książce poznasz wiele technik, które umożliwią Ci samodzielną modyfikację rozmaitych programów, zarówno aplikacji użytkowych, jak i gier. Dowiesz się, jak "oszukać" grę, jak zmieniać teksty w programach, jak odnajdywać furtki pozostawione przez programistów. A przy okazji poznasz tajniki programowania, które sam będziesz mógł wykorzystać w swojej praktyce.

  • Poznasz różne systemy liczbowe i nauczysz siÄ™ przeliczać wartoÅ›ci pomiÄ™dzy nimi
  • Nauczysz siÄ™ modyfikować kody wynikowe programów za pomocÄ… Hex Workshop i kHexEditor
  • Dowiesz siÄ™, jak zmieniać zasoby (ikony, teksty, skróty klawiaturowe) używajÄ…c programów Resource Hacker, EXEScope i PE Resource Explorer
  • Nauczysz siÄ™ edytować programy wewnÄ™trznie skompresowane
  • Dowiesz siÄ™, jak zabezpieczać wÅ‚asne aplikacje przed modyfikacjami
  • Poznasz sposoby "oszukiwania" gier
  • Dowiesz siÄ™, jak odczytywać z dyskietek ukryte informacje
  • Poznasz podstawy pisania wÅ‚asnych kompilatorów
Do książki dołączony jest CD-ROM zawierający przydatne narzędzia i kody źródłowe.

"Vademecum hakera" to książka, dzięki której wykonasz w programach zmiany, które wydają się niewykonalne. Zadziwisz siebie i swoich znajomych!

Dodaj do koszyka Vademecum hakera. Edycja plików binarnych

Spis treści

Vademecum hakera. Edycja plików binarnych -- spis treści

Przedmowa (7)

Rozdział 1. Systemy liczbowe (13)

  • System dziesiÄ™tny (decymalny) (13)
  • System dwójkowy (binarny) (14)
  • System ósemkowy (oktalny) (14)
  • System szesnastkowy (heksadecymalny) (15)
  • Kod BCD (16)
  • Wielkie liczby (17)
  • Liczby ujemne (18)
  • Odczytywanie liczby ujemnej (22)
  • MÅ‚odszy i starszy bajt - programowanie (24)
  • Konwersja liczb na różne systemy za pomocÄ… kalkulatora (Windows) (27)
  • Konwersja liczb na różne systemy za pomocÄ… kalkulatora (Linux) (28)
  • Przeliczanie liczb na różne systemy za pomocÄ… konwertera liczb (MS-DOS, Windows, Linux) (29)

Rozdział 2. Hex Workshop (31)

  • Pierwsze kroki w programie Hex Workshop (31)
  • WyglÄ…d programu Hex Workshop (34)
    • Menu programu Hex Workshop (36)
    • Pasek narzÄ™dzi (toolbar) (40)
    • Zapoznanie siÄ™ z niektórymi narzÄ™dziami programu (43)
  • TrochÄ™ praktyki (47)
    • Szukanie tekstu i zastÄ™powanie go wÅ‚asnym tekstem (47)
    • Szukanie i modyfikowanie danych liczbowych (49)
    • Porównywanie plików (51)
    • Ćwiczenia z operacjami bitowymi (51)
  • Ciekawe zastosowanie programu Hex Workshop (54)
  • Hex Workshop i Windows 3.1x (56)
  • Hex Workshop i Linux (57)

Rozdział 3. kHexEdit (59)

  • Pierwsze kroki w programie kHexEdit (59)
  • WyglÄ…d programu kHexEdit (62)
    • Menu programu kHexEdit (63)
    • Pasek narzÄ™dzi (toolbar) (67)
    • Zapoznanie siÄ™ z niektórymi narzÄ™dziami programu (68)
  • TrochÄ™ praktyki (75)
    • Szukanie tekstu i zastÄ™powanie go wÅ‚asnym tekstem (75)
    • Szukanie i modyfikowanie danych liczbowych (76)
    • Porównywanie plików (79)

Rozdział 4. Resource Hacker (83)

  • Ostrzeżenie (83)
  • Pierwsze kroki w programie Resource Hacker (83)
    • Resource Hacker - menu (86)
    • Edycja poszczególnych zasobów (87)
  • Praktyczne przykÅ‚ady wykorzystania programu Resource Hacker (119)
    • Spolszczenie programu (119)
    • MigajÄ…ca ikona (119)
    • Nauka pisania plików RC (120)

Rozdział 5. EXEScope i PE Resource Explorer (121)

  • Ostrzeżenie (121)
  • Pierwsze kroki w programie EXEScope (121)
    • EXEScope - menu (123)
    • EXEScope - pasek narzÄ™dzi (125)
  • Gałąź Header (126)
  • Gałąź Import (126)
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zawartych w gaÅ‚Ä™zi Import (127)
    • Sprawdzenie deklaracji w programie API Text Viewer, doÅ‚Ä…czonym do Visual Basic (128)
    • Przeszukanie zasobów MSDN (129)
  • Gałąź Resource (130)
  • Pierwsze kroki w programie PE Resource Explorer (130)
    • Menu programu PE Resource Explorer (131)
    • Pasek narzÄ™dzi (toolbar) (134)
  • Tworzenie plików RES (134)
  • Ciekawsze zastosowania programu PE Resource Explorer (135)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 6. Pliki wewnętrznie skompresowane (139)

  • UPX (139)
    • Rozpakowywanie plików spakowanych programem UPX (141)
    • PozostaÅ‚e parametry programu UPX (142)
    • UPX dla Linuksa (143)
    • Porównanie kilku metod kompresji w programie UPX (145)
  • AsPack (146)
    • Parametry programu AsPack (147)
    • Rozpakowywanie plików spakowanych programem AsPack (148)
  • PkLite (149)
  • Pe-Pack (151)
    • Rozpakowywanie plików spakowanych programem Pe-Pack (151)
  • Pliki skompresowane nieznanym programem pakujÄ…cym (152)
  • Podsumowanie (153)

Rozdział 7. Jak pisać programy, których nie będzie można edytować? (155)

  • WstÄ™p (155)
  • Sprawdzanie wielkoÅ›ci pliku (155)
  • Data i czas modyfikacji pliku (157)
  • Sumy kontrolne (158)
  • Rozbijanie stringów (160)
  • Kodowanie stringów i zmiennych liczbowych (161)
  • Program kompresujÄ…cy pliki wykonywalne (168)
  • Zapoznanie siÄ™ z programem AsProtect (169)
  • Podsumowanie (171)

Rozdział 8. Oszukiwanie gier (173)

  • Co to jest plik z zapisem stanu gry? (173)
  • Zapoznanie siÄ™ z grÄ… "Labirynt" (174)
  • Jak zlokalizować plik z zapisem stanu gry? (175)
  • Edycja plików z zapisem stanu gry (176)
  • Kilka porad na temat edycji plików z zapisem stanu gry (176)
  • Tworzenie edytora plików z zapisem stanu gry (178)
  • Edycja high scores (181)
  • Podmiana plików (181)
  • Struktura plików z poziomami (182)
  • Co to sÄ… Tipsy? (187)
  • PiszÄ™ grÄ™, jak uodpornić jÄ… na oszustwa? (188)
    • Pliki z zapisem stanu gry (188)
    • Pliki high scores (193)
    • Podmiana plików (195)
    • DokÅ‚adne poznanie struktury pliku (195)
    • Sztuczki (196)
  • Ciekawy efekt (196)
  • Jak można ulepszyć grÄ™? (197)

Rozdział 9. Ukrywanie tajnych informacji (199)

  • WstÄ™p (199)
  • Jak w plikach BMP można ukryć tajne informacje, np. hasÅ‚o? (199)
    • Ingerencja w nagłówek pliku BMP (200)
    • PrzeksztaÅ‚canie pliku binarnego w plik BMP (201)
  • Ukrywanie tajnych informacji w innych plikach graficznych (207)
    • JPG (207)
    • GIF (208)
    • PCX (208)
    • TIFF (209)
    • WMF (209)
  • Jak w plikach EXE ukryć tajne informacje? (209)
  • Celowe uszkadzanie plików (212)
    • Pliki DOC (212)
    • Pliki EXE (213)
    • Pliki ZIP (213)
    • Inne pliki (213)

Rozdział 10. Dyskietka (215)

  • WstÄ™p (215)
  • Jak edytować zawartość sektorów? (216)
  • Sektor zerowy (217)
  • Ukrywanie informacji na dyskietce (219)
  • Jak dziaÅ‚a ScanDisk? (220)
  • Budowa tablicy alokacji plików (222)
    • Atrybuty pliku (223)
    • Czas utworzenia pliku (224)
    • Data utworzenia pliku (224)
    • Numer sektora, w którym rozpoczyna siÄ™ plik (225)
  • Co to jest VolumeID? (226)
  • Numer seryjny dyskietki (226)
  • Jak odzyskać z dyskietki skasowany plik? (226)
  • Jak oszukać program Direct Connect (227)
    • Krótkie wprowadzenie (227)
    • Jak oszukać program Direct Connect? (228)
    • Modyfikowanie plików na dysku twardym (230)
    • Modyfikowanie plików na RAMdysku (231)

Rozdział 11. Poprawianie niedoróbek kompilatorów (233)

  • WstÄ™p (233)
  • Turbo Pascal: Run Time Error 200 (233)
    • Naprawianie pliku EXE (234)
    • Naprawianie moduÅ‚u crt (235)
    • Jak korzystać z procedury Delay? (235)
    • Pisanie wÅ‚asnej poprawki ("Å‚atki") (236)
  • Visual Basic: ikona w programach bez okna dialogowego (238)
  • Delphi: MessageDlg (239)
  • Visual Basic: usuwanie zbÄ™dnych informacji (241)
  • FPC dla Windows, XBasic: brak zasobu VersionInfo (241)
    • Dodawanie zasobu do pliku źródÅ‚owego (242)
    • Dodanie zasobu do pliku EXE za pomocÄ… programu Resource Hacker (243)
    • Jak tworzyć pliki RES, nie majÄ…c programu RC.EXE? (243)
  • WiÄ™kszość kompilatorów pod Windows: wersja jÄ™zykowa (244)
  • Delphi - zmiana wyglÄ…du kontrolek (246)
    • Bitmapy dla kontrolki DirListBox (247)
    • Bitmapy dla kontrolki DriveListBox (248)
  • Wszystkie kompilatory w systemie Windows: spolszczanie programu STUB (248)

Rozdział 12. Pisanie własnego kompilatora (251)

  • WstÄ™p (251)
  • Pliki COM (251)
  • Kompilator generujÄ…cy pliki COM (253)
  • Jak dodać profesjonalny nagłówek do pliku COM? (258)
  • Jak tworzyć optymalne pliki COM? (260)
  • Zoptymalizowany kompilator (263)
  • Pliki EXE (dla MS-DOS) (268)
  • Konwerter plików COM na EXE (268)
  • Pliki EXE (dla Windows) (272)
  • "Bezbolesne" generowanie plików EXE (272)
  • "Bezbolesne" generowanie plików wykonywalnych dla Linuksa (273)

Dodatek A Systemy liczbowe (275)

  • Liczby dodatnie (od 0 do 255) (275)
  • Liczby ujemne (od 128 do 0) (282)

Dodatek B Zawartość płyty CD-ROM (287)

  • Uwagi ogólne (287)
    • FPC (288)
    • Hex (288)
    • Inne (288)
    • Programy kompresujÄ…ce (289)
    • PrzykÅ‚ady (289)
    • Tools (289)
    • Programy dekompresujÄ…ce (290)
    • Edytory zasobów (290)

Skorowidz (291)

Dodaj do koszyka Vademecum hakera. Edycja plików binarnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.