Vademecum hakera. Edycja plików binarnych - Helion
ISBN: 83-7361-067-7
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-23
Księgarnia: Helion
Cena książki: 43,00 zł
Zobacz jak wyglądają programy od środka
Dzięki tej książce poznasz wiele technik, które umożliwią Ci samodzielną modyfikację rozmaitych programów, zarówno aplikacji użytkowych, jak i gier. Dowiesz się, jak "oszukać" grę, jak zmieniać teksty w programach, jak odnajdywać furtki pozostawione przez programistów. A przy okazji poznasz tajniki programowania, które sam będziesz mógł wykorzystać w swojej praktyce.
- Poznasz różne systemy liczbowe i nauczysz się przeliczać wartości pomiędzy nimi
- Nauczysz się modyfikować kody wynikowe programów za pomocą Hex Workshop i kHexEditor
- Dowiesz się, jak zmieniać zasoby (ikony, teksty, skróty klawiaturowe) używając programów Resource Hacker, EXEScope i PE Resource Explorer
- Nauczysz się edytować programy wewnętrznie skompresowane
- Dowiesz się, jak zabezpieczać własne aplikacje przed modyfikacjami
- Poznasz sposoby "oszukiwania" gier
- Dowiesz się, jak odczytywać z dyskietek ukryte informacje
- Poznasz podstawy pisania własnych kompilatorów
"Vademecum hakera" to książka, dzięki której wykonasz w programach zmiany, które wydają się niewykonalne. Zadziwisz siebie i swoich znajomych!
Osoby które kupowały "Vademecum hakera. Edycja plików binarnych", wybierały także:
- Spring Security. Kurs video. Metody zabezpieczania aplikacji webowych 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Chmura Azure. Praktyczne wprowadzenie dla administratora. Implementacja, monitorowanie i zarządzanie ważnymi usługami i komponentami IaaS/PaaS 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Bezpieczeństwo systemów informatycznych. Zasady i praktyka. Wydanie IV. Tom 2 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Przetwarzanie danych w dużej skali. Niezawodność, skalowalność i łatwość konserwacji systemów 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Profesjonalne testy penetracyjne. Zbuduj własne środowisko do testów 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
Spis treści
Vademecum hakera. Edycja plików binarnych -- spis treści
Przedmowa (7)
Rozdział 1. Systemy liczbowe (13)
- System dziesiętny (decymalny) (13)
- System dwójkowy (binarny) (14)
- System ósemkowy (oktalny) (14)
- System szesnastkowy (heksadecymalny) (15)
- Kod BCD (16)
- Wielkie liczby (17)
- Liczby ujemne (18)
- Odczytywanie liczby ujemnej (22)
- MÅ‚odszy i starszy bajt - programowanie (24)
- Konwersja liczb na różne systemy za pomocą kalkulatora (Windows) (27)
- Konwersja liczb na różne systemy za pomocą kalkulatora (Linux) (28)
- Przeliczanie liczb na różne systemy za pomocą konwertera liczb (MS-DOS, Windows, Linux) (29)
Rozdział 2. Hex Workshop (31)
- Pierwsze kroki w programie Hex Workshop (31)
- WyglÄ…d programu Hex Workshop (34)
- Menu programu Hex Workshop (36)
- Pasek narzędzi (toolbar) (40)
- Zapoznanie się z niektórymi narzędziami programu (43)
- TrochÄ™ praktyki (47)
- Szukanie tekstu i zastępowanie go własnym tekstem (47)
- Szukanie i modyfikowanie danych liczbowych (49)
- Porównywanie plików (51)
- Ćwiczenia z operacjami bitowymi (51)
- Ciekawe zastosowanie programu Hex Workshop (54)
- Hex Workshop i Windows 3.1x (56)
- Hex Workshop i Linux (57)
Rozdział 3. kHexEdit (59)
- Pierwsze kroki w programie kHexEdit (59)
- WyglÄ…d programu kHexEdit (62)
- Menu programu kHexEdit (63)
- Pasek narzędzi (toolbar) (67)
- Zapoznanie się z niektórymi narzędziami programu (68)
- TrochÄ™ praktyki (75)
- Szukanie tekstu i zastępowanie go własnym tekstem (75)
- Szukanie i modyfikowanie danych liczbowych (76)
- Porównywanie plików (79)
Rozdział 4. Resource Hacker (83)
- Ostrzeżenie (83)
- Pierwsze kroki w programie Resource Hacker (83)
- Resource Hacker - menu (86)
- Edycja poszczególnych zasobów (87)
- Praktyczne przykłady wykorzystania programu Resource Hacker (119)
- Spolszczenie programu (119)
- MigajÄ…ca ikona (119)
- Nauka pisania plików RC (120)
Rozdział 5. EXEScope i PE Resource Explorer (121)
- Ostrzeżenie (121)
- Pierwsze kroki w programie EXEScope (121)
- EXEScope - menu (123)
- EXEScope - pasek narzędzi (125)
- Gałąź Header (126)
- Gałąź Import (126)
- Praktyczne wykorzystanie informacji zawartych w gałęzi Import (127)
- Sprawdzenie deklaracji w programie API Text Viewer, dołączonym do Visual Basic (128)
- Przeszukanie zasobów MSDN (129)
- Gałąź Resource (130)
- Pierwsze kroki w programie PE Resource Explorer (130)
- Menu programu PE Resource Explorer (131)
- Pasek narzędzi (toolbar) (134)
- Tworzenie plików RES (134)
- Ciekawsze zastosowania programu PE Resource Explorer (135)
- Podsumowanie (137)
Rozdział 6. Pliki wewnętrznie skompresowane (139)
- UPX (139)
- Rozpakowywanie plików spakowanych programem UPX (141)
- Pozostałe parametry programu UPX (142)
- UPX dla Linuksa (143)
- Porównanie kilku metod kompresji w programie UPX (145)
- AsPack (146)
- Parametry programu AsPack (147)
- Rozpakowywanie plików spakowanych programem AsPack (148)
- PkLite (149)
- Pe-Pack (151)
- Rozpakowywanie plików spakowanych programem Pe-Pack (151)
- Pliki skompresowane nieznanym programem pakujÄ…cym (152)
- Podsumowanie (153)
Rozdział 7. Jak pisać programy, których nie będzie można edytować? (155)
- Wstęp (155)
- Sprawdzanie wielkości pliku (155)
- Data i czas modyfikacji pliku (157)
- Sumy kontrolne (158)
- Rozbijanie stringów (160)
- Kodowanie stringów i zmiennych liczbowych (161)
- Program kompresujÄ…cy pliki wykonywalne (168)
- Zapoznanie siÄ™ z programem AsProtect (169)
- Podsumowanie (171)
Rozdział 8. Oszukiwanie gier (173)
- Co to jest plik z zapisem stanu gry? (173)
- Zapoznanie siÄ™ z grÄ… "Labirynt" (174)
- Jak zlokalizować plik z zapisem stanu gry? (175)
- Edycja plików z zapisem stanu gry (176)
- Kilka porad na temat edycji plików z zapisem stanu gry (176)
- Tworzenie edytora plików z zapisem stanu gry (178)
- Edycja high scores (181)
- Podmiana plików (181)
- Struktura plików z poziomami (182)
- Co to sÄ… Tipsy? (187)
- Piszę grę, jak uodpornić ją na oszustwa? (188)
- Pliki z zapisem stanu gry (188)
- Pliki high scores (193)
- Podmiana plików (195)
- Dokładne poznanie struktury pliku (195)
- Sztuczki (196)
- Ciekawy efekt (196)
- Jak można ulepszyć grę? (197)
Rozdział 9. Ukrywanie tajnych informacji (199)
- Wstęp (199)
- Jak w plikach BMP można ukryć tajne informacje, np. hasło? (199)
- Ingerencja w nagłówek pliku BMP (200)
- Przekształcanie pliku binarnego w plik BMP (201)
- Ukrywanie tajnych informacji w innych plikach graficznych (207)
- JPG (207)
- GIF (208)
- PCX (208)
- TIFF (209)
- WMF (209)
- Jak w plikach EXE ukryć tajne informacje? (209)
- Celowe uszkadzanie plików (212)
- Pliki DOC (212)
- Pliki EXE (213)
- Pliki ZIP (213)
- Inne pliki (213)
Rozdział 10. Dyskietka (215)
- Wstęp (215)
- Jak edytować zawartość sektorów? (216)
- Sektor zerowy (217)
- Ukrywanie informacji na dyskietce (219)
- Jak działa ScanDisk? (220)
- Budowa tablicy alokacji plików (222)
- Atrybuty pliku (223)
- Czas utworzenia pliku (224)
- Data utworzenia pliku (224)
- Numer sektora, w którym rozpoczyna się plik (225)
- Co to jest VolumeID? (226)
- Numer seryjny dyskietki (226)
- Jak odzyskać z dyskietki skasowany plik? (226)
- Jak oszukać program Direct Connect (227)
- Krótkie wprowadzenie (227)
- Jak oszukać program Direct Connect? (228)
- Modyfikowanie plików na dysku twardym (230)
- Modyfikowanie plików na RAMdysku (231)
Rozdział 11. Poprawianie niedoróbek kompilatorów (233)
- Wstęp (233)
- Turbo Pascal: Run Time Error 200 (233)
- Naprawianie pliku EXE (234)
- Naprawianie modułu crt (235)
- Jak korzystać z procedury Delay? (235)
- Pisanie własnej poprawki ("łatki") (236)
- Visual Basic: ikona w programach bez okna dialogowego (238)
- Delphi: MessageDlg (239)
- Visual Basic: usuwanie zbędnych informacji (241)
- FPC dla Windows, XBasic: brak zasobu VersionInfo (241)
- Dodawanie zasobu do pliku źródłowego (242)
- Dodanie zasobu do pliku EXE za pomocÄ… programu Resource Hacker (243)
- Jak tworzyć pliki RES, nie mając programu RC.EXE? (243)
- Większość kompilatorów pod Windows: wersja językowa (244)
- Delphi - zmiana wyglÄ…du kontrolek (246)
- Bitmapy dla kontrolki DirListBox (247)
- Bitmapy dla kontrolki DriveListBox (248)
- Wszystkie kompilatory w systemie Windows: spolszczanie programu STUB (248)
Rozdział 12. Pisanie własnego kompilatora (251)
- Wstęp (251)
- Pliki COM (251)
- Kompilator generujÄ…cy pliki COM (253)
- Jak dodać profesjonalny nagłówek do pliku COM? (258)
- Jak tworzyć optymalne pliki COM? (260)
- Zoptymalizowany kompilator (263)
- Pliki EXE (dla MS-DOS) (268)
- Konwerter plików COM na EXE (268)
- Pliki EXE (dla Windows) (272)
- "Bezbolesne" generowanie plików EXE (272)
- "Bezbolesne" generowanie plików wykonywalnych dla Linuksa (273)
Dodatek A Systemy liczbowe (275)
- Liczby dodatnie (od 0 do 255) (275)
- Liczby ujemne (od 128 do 0) (282)
Dodatek B Zawartość płyty CD-ROM (287)
- Uwagi ogólne (287)
- FPC (288)
- Hex (288)
- Inne (288)
- Programy kompresujÄ…ce (289)
- Przykłady (289)
- Tools (289)
- Programy dekompresujÄ…ce (290)
- Edytory zasobów (290)
Skorowidz (291)