Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - Helion

Tytuł oryginału: Unreal Engine 4 Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself
Tłumaczenie: Joanna Zatorska
ISBN: 978-83-283-3084-9
stron: 456, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2017-03-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
	Jeśli dużo grasz na różnych urządzeniach, na pewno masz też pomysły na nowe gry. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób taką grę napisać, bez obaw — nie trzeba do tego magicznych umiejętności. Wystarczy wykorzystać odpowiednie narzędzie, takie jak Unreal Engine: potężny silnik gier wykorzystywany przez wielu profesjonalnych i niezależnych twórców, udostępniający szereg niezwykle przydatnych edytorów i narzędzi.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą poznać podstawy Unreal Engine 4. Ten praktyczny przewodnik składa się z 24 rozdziałów. Przestudiowanie każdego z nich wymaga najwyżej jednej godziny. W książce znalazły się szczegółowe instrukcje, praktyczne przykłady oraz liczne ćwiczenia i wskazówki. Przedstawiono istotne informacje o platformie Gameplay i opisano, jak korzystać z jednostek i systemów kontroli Unreal, aby już po kilku godzinach nauki tworzyć w pełni funkcjonalne gry na różne platformy, w tym również gry internetowe i dla urządzeń mobilnych.
W tej książce między innymi:
- organizacja projektów i przepływ pracy w Unreal Engine 4
 - pisanie gier planszowych
 - tworzenie krajobrazów, budynków i postaci za pomocą różnych edytorów
 - korzystanie z wizualnego systemu skryptów Blueprint
 - tworzenie zdarzeń reagujących na akcje użytkownika
 - optymalizacja gier dla urządzeń mobilnych i przygotowanie gry do wdrożenia
 
Unreal Engine — świetne narzędzie dla najlepszych twórców gier!
Aram Cookson wykłada w Savannah College of Art and Design. Od 15 lat naucza zasad grafiki i projektowania gier. Specjalizuje się w technologii Unreal Engine.
Ryan Dowling Soka jest jednym z autorów gry Gears of War. Jest bardzo doświadczonym użytkownikiem Unreal Engine 4.
Clinton Crumpler jest starszym grafikiem środowiskowym w Microsoft Studios. Wcześniej pracował jako grafik w Battlecry Studios. Specjalizuje się w grafice środowiskowej.
Osoby które kupowały "Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier", wybierały także:
- Games, Diversions & Perl Culture. Best of the Perl Journal 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
 - Learning C# 7 By Developing Games with Unity 2017 - Third Edition 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
 - Game Physics Cookbook 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
 - Mastering Unity 5.x 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
 - Game Development Projects with Unreal Engine 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
 
Spis treści
Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier -- spis treści
O autorach (11)
Dedykacja (12)
Podziękowania (12)
Wstęp (13)
Godzina 1. Wprowadzenie do Unreal Engine 4 (17)
- Instalowanie Unreal (18)
 - Tworzenie pierwszego projektu (20)
 - Interfejs użytkownika (22)
 - Tryby widoku i wizualizatory (29)
 - Testowanie określonego poziomu gry (32)
 - Podsumowanie (32)
 - Pytania i odpowiedzi (33)
 - Pytania sprawdzające (33)
 - Ćwiczenia (34)
 
Godzina 2. Platforma Gameplay (35)
- Dostępne zasoby (35)
 - Referencje zasobów i okno Reference Viewer (43)
 - Platforma Gameplay (44)
 - Podsumowanie (48)
 - Pytania i odpowiedzi (48)
 - Pytania sprawdzające (49)
 - Ćwiczenie (49)
 
Godzina 3. Współrzędne, transformacje, jednostki i organizacja (51)
- Współrzędne kartezjańskie (51)
 - Wykorzystanie transformacji (52)
 - Określanie jednostek i dokonywanie pomiarów (55)
 - Organizowanie sceny (57)
 - Podsumowanie (63)
 - Pytania i odpowiedzi (63)
 - Pytania sprawdzające (64)
 - Ćwiczenie (64)
 
Godzina 4. Korzystanie z aktorów typu Static Mesh (67)
- Zasoby typu Static Mesh (67)
 - Edytor siatek statycznych (68)
 - Wyświetlanie układów UV (71)
 - Siatki kolizji (73)
 - Aktorzy typu Static Mesh (78)
 - Podsumowanie (83)
 - Pytania sprawdzające (84)
 - Ćwiczenie (85)
 
Godzina 5. Oświetlenie i renderowanie (87)
- Terminologia związana z oświetleniem (87)
 - Typy oświetlenia (88)
 - Właściwości oświetlenia (92)
 - Budowanie oświetlenia (94)
 - Podsumowanie (97)
 - Pytania i odpowiedzi (98)
 - Pytania sprawdzające (98)
 - Ćwiczenie (99)
 
Godzina 6. Używanie materiałów (101)
- Koncepcja materiałów (101)
 - Renderowanie oparte na prawach fizyki (102)
 - Typy materiałów wejściowych (103)
 - Tworzenie tekstur (105)
 - Tworzenie materiału (107)
 - Podsumowanie (113)
 - Pytania i odpowiedzi (114)
 - Pytania sprawdzające (116)
 - Ćwiczenie (116)
 
Godzina 7. Używanie elementów systemu dźwięków (119)
- Podstawowe zagadnienia związane z dźwiękami (119)
 - Używanie aktorów typu Sound (122)
 - Kontrolowanie dźwięków za pomocą obszarów w przestrzeni (127)
 - Podsumowanie (128)
 - Pytania i odpowiedzi (129)
 - Pytania sprawdzające (130)
 - Ćwiczenie (130)
 
Godzina 8. Tworzenie krajobrazów i roślinności (133)
- Tworzenie krajobrazów (133)
 - Rzeźbienie kształtów i przestrzeni (137)
 - Tworzenie roślinności (142)
 - Podsumowanie (145)
 - Pytania i odpowiedzi (145)
 - Pytania sprawdzające (146)
 - Ćwiczenie (146)
 
Godzina 9. Budowanie świata (147)
- Budowanie światów (148)
 - Proces budowania świata (149)
 - Podsumowanie (162)
 - Pytania i odpowiedzi (162)
 - Pytania sprawdzające (165)
 - Ćwiczenie (165)
 
Godzina 10. Tworzenie efektów za pomocą systemów cząstek (167)
- Cząstki i typy danych (167)
 - Korzystanie z narzędzia Cascade (168)
 - Korzystanie z popularnych modułów (174)
 - Konfigurowanie materiałów dla cząstek (178)
 - Wyzwalanie systemów cząsteczek (182)
 - Podsumowanie (182)
 - Pytania i odpowiedzi (183)
 - Pytania sprawdzające (183)
 - Ćwiczenie (184)
 
Godzina 11. Używanie aktorów siatki szkieletowej (185)
- Definiowanie siatek szkieletowych (185)
 - Importowanie siatek szkieletowych (188)
 - Używanie edytora Persona (193)
 - Użycie aktorów siatki szkieletowej (200)
 - Podsumowanie (202)
 - Pytania i odpowiedzi (202)
 - Pytania sprawdzające (203)
 - Ćwiczenie (204)
 
Godzina 12. Tworzenie klipów filmowych (205)
- Aktorzy typu Matinee (205)
 - Edytor Matinee (207)
 - Curve Editor (213)
 - Korzystanie z innych ścieżek (216)
 - Praca z kamerami w klipie Matinee (217)
 - Podsumowanie (221)
 - Pytania i odpowiedzi (221)
 - Pytania sprawdzające (222)
 - Ćwiczenie (223)
 
Godzina 13. Przestrzeganie praw fizyki w grze (225)
- Korzystanie z praw fizyki w UE4 (225)
 - Symulowanie właściwości fizycznych (229)
 - Używanie materiałów fizycznych (231)
 - Korzystanie z ograniczeń (235)
 - Korzystanie z aktorów typu Force (239)
 - Podsumowanie (241)
 - Pytania i odpowiedzi (241)
 - Pytania sprawdzające (242)
 - Ćwiczenie (243)
 
Godzina 14. Wprowadzenie do wizualnego systemu skryptowego Blueprint (245)
- Podstawy tworzenia skryptów metodą wizualną (245)
 - Używanie edytora Blueprint (247)
 - Podstawowe koncepcje związane ze skryptami (252)
 - Podsumowanie (263)
 - Pytania i odpowiedzi (263)
 - Pytania sprawdzające (264)
 - Ćwiczenie (264)
 
Godzina 15. Skrypty Blueprint poziomu (267)
- Ustawienia kolizji aktora (269)
 - Przydzielanie aktorów do zdarzeń (270)
 - Przydzielanie aktorów do zmiennych referencyjnych (272)
 - Podsumowanie (281)
 - Pytania i odpowiedzi (281)
 - Pytania sprawdzające (282)
 - Ćwiczenie (283)
 
Godzina 16. Korzystanie z klas Blueprint (285)
- Używanie klas Blueprint (285)
 - Interfejs edytora Blueprint (287)
 - Praca z komponentami (288)
 - Korzystanie z osi czasu (294)
 - Tworzenie skryptu pulsującego światła (298)
 - Podsumowanie (304)
 - Pytania i odpowiedzi (304)
 - Pytania sprawdzające (305)
 - Ćwiczenie (305)
 
Godzina 17. Zmienne edytowalne i skrypt konstrukcyjny (307)
- Konfiguracja (307)
 - Tworzenie zmiennych edytowalnych (308)
 - Używanie skryptu konstrukcyjnego (310)
 - Podsumowanie (317)
 - Pytania i odpowiedzi (317)
 - Pytania sprawdzające (317)
 - Ćwiczenie (318)
 
Godzina 18. Obsługa zdarzeń klawiatury i rozmieszczanie aktorów (319)
- Dlaczego rozmieszczanie obiektów jest ważne (319)
 - Tworzenie klasy Blueprint rozmieszczanych aktorów (320)
 - Konfigurowanie obiektu Blueprint, który będzie rozmieszczać aktorów (323)
 - Rozmieszczanie aktora określonej klasy (325)
 - Podsumowanie (329)
 - Pytania i odpowiedzi (329)
 - Pytania sprawdzające (329)
 - Ćwiczenie (330)
 
Godzina 19. Tworzenie interakcji (333)
- Tryby gry projektu (333)
 - Znajomość możliwości postaci (334)
 - Używanie klas Blueprint (336)
 - Znaczniki aktora i komponentu (342)
 - Podsumowanie (343)
 - Pytania i odpowiedzi (343)
 - Pytania sprawdzające (343)
 - Ćwiczenie (344)
 
Godzina 20. Tworzenie strzelanki platformowej: systemy wejścia i postacie (345)
- Identyfikowanie wymagań na podstawie podsumowania projektu (346)
 - Tworzenie projektu gry (346)
 - Tworzenie niestandardowego trybu gry (348)
 - Tworzenie własnego kontrolera postaci i gracza (351)
 - Kontrolowanie ruchu obiektu Pawn (353)
 - Konfiguracja kamery o stałej pozycji (360)
 - Podsumowanie (362)
 - Pytania i odpowiedzi (363)
 - Pytania sprawdzające (364)
 - Ćwiczenie (364)
 
Godzina 21. Tworzenie strzelanki platformowej: przeszkody i obiekty do zebrania (367)
- Tworzenie bazowej klasy przeszkody (368)
 - Wprawianie przeszkody w ruch (370)
 - Uszkadzanie obiektu typu Pawn (374)
 - Ponowne uruchomienie gry po śmierci gracza (378)
 - Tworzenie uzdrawiających obiektów (380)
 - Tworzenie obiektu rozmieszczającego aktorów (386)
 - Usuwanie starych przeszkód (391)
 - Podsumowanie (391)
 - Pytania i odpowiedzi (391)
 - Pytania sprawdzające (392)
 - Ćwiczenie (393)
 
Godzina 22. Korzystanie z UMG (395)
- Tworzenie widżetu Blueprint (395)
 - Nawigacja w interfejsie UMG (396)
 - Tworzenie menu Start (401)
 - Przykładowy system menu (411)
 - Podsumowanie (412)
 - Pytania i odpowiedzi (412)
 - Pytania sprawdzające (413)
 - Ćwiczenie (413)
 
Godzina 23. Tworzenie pakietu wykonywalnego (415)
- Opracowywanie zawartości (415)
 - Pakowanie projektu dla systemu Windows (416)
 - Zasoby potrzebne do utworzenia pakietu przeznaczonego dla systemów Android i iOS (421)
 - Dostęp do zaawansowanych ustawień pakietów (421)
 - Podsumowanie (423)
 - Pytania i odpowiedzi (423)
 - Pytania sprawdzające (423)
 - Ćwiczenie (424)
 
Godzina 24. Projekty dla urządzeń mobilnych (425)
- Tworzenie gier dla urządzeń mobilnych (426)
 - Korzystanie z interfejsu dotykowego (436)
 - Użycie danych o ruchu urządzenia (441)
 - Podsumowanie (444)
 - Pytania i odpowiedzi (444)
 - Pytania sprawdzające (445)
 - Ćwiczenie (446)
 
Skorowidz (447)





