reklama - zainteresowany?

Unity na start! Programowanie dla nastolatków - Helion

Unity na start! Programowanie dla nastolatków
Autor: Jacek Ross, Ksawery Ross
ISBN: 978-83-283-7837-7
stron: 200, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2021-07-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 13,90 zł (poprzednio: 44,84 zł)
Oszczędzasz: 69% (-30,94 zł)

Dodaj do koszyka Unity na start! Programowanie dla nastolatków

Tagi: Unity

Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw siÄ™ Å›wietnie!

  • Poznaj Å›rodowisko Unity
  • Naucz siÄ™ tworzyć gry
  • Realizuj swojÄ… pasjÄ™

Unity to popularne Å›rodowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczÄ™cie pracy nawet zupeÅ‚nie poczÄ…tkujÄ…cym użytkownikom. RównoczeÅ›nie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.

Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w Å›wiat tworzenia gier komputerowych i w przystÄ™pny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalajÄ… rozwinąć skrzydÅ‚a poczÄ…tkujÄ…cym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć siÄ™ twórczo spÄ™dzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujÄ…cych rodzinÄ™ zajęć.JeÅ›li masz w sobie pasjÄ™ prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć siÄ™ z wyzwaniem stworzenia wÅ‚asnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszÄ… drogÄ™ do celu!

  • Czego potrzebujesz na poczÄ…tek?
  • Jak wpaść na pomysÅ‚ na grÄ™?
  • SkÄ…d wziąć niezbÄ™dne zasoby?
  • Jak opracować postać i obiekty?
  • Jak zadbać o mechanikÄ™?
  • Jak obsÅ‚użyć interakcjÄ™ z użytkownikiem?
  • Jak wdrożyć w życie zasady gry?
  • SkÄ…d pobrać odpowiednie dźwiÄ™ki?
  • Jak dokÅ‚adać nowe sceny?
  • W jakim kierunku rozwijać grÄ™?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce!

Napędzaj swoje gry silnikiem Unity!

Dodaj do koszyka Unity na start! Programowanie dla nastolatków

 

Osoby które kupowały "Unity na start! Programowanie dla nastolatków", wybierały także:

  • Unity 2019. Kurs wideo. WyÅ›cigi 2D - ostatnie szlify
  • Unity 2019. Kurs video. WyÅ›cigi 2D - rozbudowa gry
  • Unity 2019. Kurs video. WyÅ›cigi 2D - budujemy prototyp
  • Unity. Kurs video. Od programisty do twórcy gier RPG
  • Unity. Kurs video. 10 gotowych rozwiÄ…zaÅ„, które przydadzÄ… siÄ™ w każdej grze

Dodaj do koszyka Unity na start! Programowanie dla nastolatków

Spis treści

Unity na start! Programowanie dla nastolatków -- spis treści

  • WstÄ™p
    • WstÄ™p dla dzieci
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkÄ™?
      • O czym jest nasza gra?
    • WstÄ™p dla rodziców
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkÄ™?
  • Bez planu ani rusz
    • Kroki do wykonania
  • 2. Odpalamy!
    • Kroki do wykonania
  • 3. Szukamy zasobów
    • Kroki do wykonania
  • 4. Pan Burger wkracza na scenÄ™
    • Kroki do wykonania
  • 5. Duszki przestajÄ… straszyć
    • Kroki do wykonania
  • 6. Warzywa nacierajÄ…!
    • Kroki do wykonania
  • 7. Czy warzywa mogÄ… wybuchać?
    • Kroki do wykonania
  • 8. Pan Burger siÄ™ odgryza
    • Kroki do wykonania
  • 9. Walka żywnoÅ›ci zaostrza siÄ™
    • Kroki do wykonania
  • 10. Kto tu siÄ™ zespaÅ‚nowaÅ‚?
    • Kroki do wykonania
  • 11. WiÄ™cej ognia!
    • Kroki do wykonania
  • 12. Wszystko gra i buczy
    • Kroki do wykonania
  • 13. Szef wszystkich szefów
    • Kroki do wykonania
    • Zadanie do samodzielnego rozwiÄ…zania
  • 14. Wchodzimy na wyższy poziom
    • RozwiÄ…zanie zadania do samodzielnego rozwiÄ…zania z rozdziaÅ‚u 13.
    • Kroki do wykonania
  • 15. ZakoÅ„czenie
    • Co dalej robić z grÄ…?
    • Jak rozwijać swoje umiejÄ™tnoÅ›ci?
    • Twórca gier zawód przyszÅ‚oÅ›ci czy ciekawe hobby?
  • A. SÅ‚owniczek
    • Asset Store
    • Balans gry
    • Betatester
    • BryÅ‚a sztywna
    • Duszek (ang. sprite)
    • Edytor prefabów
    • Etykieta (ang. tag)
    • Grafika 2D (ang. 2D art)
    • Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface)
    • Instancja prefaba (kopia prefaba)
    • JÄ™zyk programowania
    • Kamera (ang. camera)
    • KamieÅ„ milowy (ang. milestone)
    • Kanban
    • Kanwa (ang. canvas)
    • Kod źródÅ‚owy (ang. source code)
    • Kolider
    • Komponent (ang. component)
    • Licencja użytkowania
    • Losowość
    • Menedżer pakietów (ang. Package manager)
    • Macierz kolizji warstw
    • Okno hierarchii (ang. Hierarchy window)
    • Okno gry (ang. Game window)
    • Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window)
    • Okno projektu (ang. Project window)
    • Okno sceny, scena (ang. Scene window)
    • Podstawowa pÄ™tla gry
    • Prawo autorskie
    • Prefab
    • Projekt
    • Projekt kaskadowy (ang. waterfall)
    • Projekt zwinny (ang. agile)
    • Public domain
    • Renderer
    • Schemat blokowy
    • Skrypt (ang. script)
    • SÅ‚uchacz dźwiÄ™ku (ang. audio listener)
    • Spawner
    • Specyfikacja gry (specyfikacja projektu)
    • Sprint
    • System czÄ…steczek (ang. particle system)
    • Szkic koncepcyjny (ang. concept art)
    • Unity Hub
    • Warstwa (ang. layer)
    • Wersja beta (testy beta)
    • Zasoby (ang. assets)
    • ŹródÅ‚o dźwiÄ™ku (ang. audio source)
  • B. Jak zrobić?
    • Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground?
    • Jak dodać etykietÄ™ (tag) albo warstwÄ™ (layer)?
    • Jak dodać komponent do obiektu?
    • Jak dodać sceny do projektu, aby byÅ‚y widoczne w kompilacji gry?
    • Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestaÅ‚ być kopiÄ… prefaba)?
    • Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikacjÄ™ gry)?
    • Jak otworzyć edytor prefabów?
    • Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground?
    • Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bÄ…dź zmienić jego rozmiar?
    • Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu?
    • Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartoÅ›ciami pól?
    • Jak utworzyć kompilacjÄ™ gry, którÄ… bÄ™dzie można uruchomić bez edytora Unity?
    • Jak utworzyć nowy, pusty obiekt?
    • Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie?
    • Jak wyÅ‚Ä…czyć obiekt na scenie?
    • Jak wstawić obiekt z zasobów na scenÄ™ bÄ…dź utworzyć na niej kopiÄ™ prefaba?
    • Jak zainstalować edytor Unity?
    • Jak zaÅ‚adować w edytorze jednoczeÅ›nie dwie sceny?
    • Jak zmienić informacjÄ™ o tym, które warstwy obiektów mogÄ… wchodzić ze sobÄ… w kolizje?
    • Jak zmienić kolejność wyÅ›wietlania siÄ™ duszków na scenie?
    • Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znajÄ…c jego nazwÄ™ albo komponent, który zawiera?
    • SkÄ…d pobrać program Unity?
  • C. MaÅ‚y sÅ‚owniczek jÄ™zyka graczy
    • Bug
    • Epicko, epicki
    • Itemki (od ang. item)
    • Jutuber (ang. youtuber)
    • Kampienie, kampić (ang. camping, camp)
    • Lut (ang. loot), lutować
    • Nub, nubek (ang. noob)
    • Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game Champion)
    • Pros, pro (ang. professional)
    • Skin
    • SpaÅ‚ner (ang. spawner)
    • Strimer (ang. streamer)
  • D. Kod źródÅ‚owy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych skryptów
    • Dodatkowe skrypty
      • Plik Skrypty/AudioAction.cs
      • Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs
      • Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs
      • Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs
      • Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs
      • Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs
      • Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs
      • Plik Skrypty/PointsAction.cs
      • Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
    • Zmiany w skryptach Unity Playground
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs

Dodaj do koszyka Unity na start! Programowanie dla nastolatków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.