Unity. Tworzenie gier mobilnych - Helion
Tytuł oryginału: Mobile Game Development with Unity
TÅ‚umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-4208-8
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2018-06-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 33,50 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-33,50 zł)
Napisz raz, uruchamiaj wszędzie
Unity jest zintegrowanym Å›rodowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiaÅ‚ów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje siÄ™ do pisania gier, które majÄ… dziaÅ‚ać na wielu różnych urzÄ…dzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w Å›rodowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie, a sam sposób tworzenia jest nieskomplikowany i bardzo intuicyjny. Wszystko to sprawia, że za pomocÄ… Unity nawet osoba bez praktycznego doÅ›wiadczenia szybko zacznie tworzyć piÄ™kne gry na urzÄ…dzenia z systemami iOS i Android.
W tej książce w wyczerpujÄ…cy sposób opisano proces tworzenia gier. WyjaÅ›niono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojÄ™cia i techniki zwiÄ…zane ze stosowaniem Å›rodowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skryptów, dźwiÄ™ków, fizyki oraz systemów czÄ…steczkowych. NastÄ™pnie opisano peÅ‚ny proces tworzenia gry 2D oraz 3D. W książce omówiono także bardziej zaawansowane zagadnienia zwiÄ…zane ze stosowaniem Å›rodowiska Unity, takie jak programowanie oÅ›wietlenia sceny, graficzny interfejs użytkownika, rozszerzanie edytora Unity, sklep Unity asset store, a także wdrażanie gier oraz cechy zależne od platform systemowych.
Najważniejsze zagadnienia:
- podstawy Å›rodowiska Unity i pisanie skryptów
- stosowanie zasad fizyki oraz budowa systemów czÄ…steczkowych
- tworzenie arkadowej gry akcji z przewijanym tłem
- tworzenie symulatora walki w kosmosie
- korzystanie z niestandardowych narzędzi
ZostaÅ„ stwórcÄ…. Zaprojektuj wÅ‚asny Å›wiat. Użyj Unity.
Dr Jon Manning oraz dr Paris Buttfield-Addison sÄ… wspóÅ‚zaÅ‚ożycielami firmy Secret Lab, zajmujÄ…cej siÄ™ pisaniem gier oraz narzÄ™dzi do ich tworzenia. W swoim dorobku majÄ… takie gry, jak ABC Play School, Night in the Woods oraz Qantas Joey Playbox. Poza grami Manning i Buttfield-Addison tworzÄ… YarnSpinner - framework do tworzenia gier narracyjnych. WczeÅ›niej pracowali jako programiÅ›ci gier mobilnych oraz menedżerowie produktu w firmie Meebo (wykupionej przez Google).
Osoby które kupowały "Unity. Tworzenie gier mobilnych", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Unity. Tworzenie gier mobilnych eBook -- spis treści
Wstęp (9)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY ŚRODOWISKA UNITY (13)
1. Wprowadzenie do środowiska Unity (15)
- Witaj, książko! (15)
- Witaj, Unity! (16)
2. Prezentacja Unity (19)
- Edytor (19)
- Panel sceny (22)
- Hierarchia (25)
- Panel Project (25)
- Inspektor (27)
- Panel Game (28)
- Podsumowanie (28)
3. Stosowanie skryptów w Unity (29)
- Przyspieszony kurs C# (30)
- Mono i Unity (30)
- Obiekty gry, komponenty oraz skrypty (32)
- Ważne metody (34)
- Koprocedury (37)
- Tworzenie i usuwanie obiektów (38)
- Atrybuty (40)
- Czas w skryptach (43)
- Rejestrowanie komunikatów na konsoli (43)
- Podsumowanie (44)
CZĘŚĆ II. TWORZENIE GRY 2D. GNOM NA LINIE (45)
4. PoczÄ…tki tworzenia gry (47)
- Projekt gry (47)
- Utworzenie projektu i zaimportowanie materiaÅ‚ów (51)
- Tworzenie krasnala (53)
- Lina (59)
- Podsumowanie (70)
5. Przygotowywanie rozgrywki (71)
- Wprowadzanie danych (71)
- Konfiguracja kodu krasnala (84)
- Konfiguracja obiektu GameManager (94)
- Przygotowanie sceny (105)
- Podsumowanie (107)
6. Tworzenie rozgrywki z użyciem puÅ‚apek i celów (109)
- Proste pułapki (109)
- Skarb i wyjście (111)
- Dodawanie tła (115)
- Podsumowanie (116)
7. Dopracowywanie gry (117)
- Aktualizacja elementów graficznych krasnala (118)
- Aktualizacja fizyki (121)
- TÅ‚o (125)
- Interfejs użytkownika (133)
- Tryb nieśmiertelności (138)
- Podsumowanie (140)
8. Ostateczne poprawki gry (141)
- Dodatkowe pułapki i obiekty gry (141)
- Efekty czÄ…steczkowe (146)
- Menu gÅ‚ówne (151)
- Dźwięki (156)
- Podsumowanie i wyzwania (156)
CZĘŚĆ III. TWORZENIE KOSMICZNEJ STRZELANKI 3D (159)
9. Tworzenie kosmicznej strzelanki (161)
- Projektowanie gry (162)
- Architektura (166)
- Tworzenie sceny (167)
- Podsumowanie (179)
10. Dane wejściowe i sterowanie lotem (181)
- Dane wejściowe (181)
- Sterowanie lotem (186)
- Podsumowanie (194)
11. Dodawanie broni i systemu celowania (195)
- Uzbrojenie (195)
- Celownik (208)
- Podsumowanie (209)
12. Asteroidy i uszkodzenia (211)
- Asteroidy (211)
- System uszkodzeń (216)
- Podsumowanie (223)
13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! (227)
- Menu (227)
- Game Manager i śmierć (232)
- Granice (242)
- Ostatnie szlify (248)
- Podsumowanie (256)
CZĘŚĆ IV. MOŻLIWOŚCI ZAAWANSOWANE (259)
14. Oświetlenie i procedury cieniowania (261)
- Materiały i procedury cieniowania (261)
- Oświetlenie globalne (273)
- Uwzględnianie wydajności (278)
- Podsumowanie (283)
15. Tworzenie interfejsów użytkownika w Å›rodowisku Unity (285)
- Jak działa system GUI w Unity? (285)
- Kontrolki (289)
- Zdarzenia i rzucanie promienia (290)
- Stosowanie systemu rozmieszczania (292)
- Skalowanie obiektu Canvas (294)
- Przechodzenie pomiędzy scenami (295)
- Podsumowanie (296)
16. Rozszerzanie edytora Unity (297)
- Tworzenie niestandardowych kreatorów (299)
- Tworzenie niestandardowych okien edytora (304)
- Tworzenie szuflad niestandardowych właściwości (314)
- Tworzenie niestandardowego inspektora (322)
- Podsumowanie (327)
17. Nie tylko edytor (329)
- Ekosystem usług Unity (329)
- Wdrażanie (338)
- Co dalej? (346)
Skorowidz (349)