reklama - zainteresowany?

Unity. Tworzenie gier mobilnych - Helion

Unity. Tworzenie gier mobilnych
ebook
Autor: Jon Manning, Paris Buttfield-Addison
Tytuł oryginału: Mobile Game Development with Unity
TÅ‚umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-4208-8
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2018-06-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 36,85 zł (poprzednio: 65,80 zł)
Oszczędzasz: 44% (-28,95 zł)

Dodaj do koszyka Unity. Tworzenie gier mobilnych

Tagi: Inne - Programowanie | Prezenty dla Dziecka | Prezenty dla Niego | Programowanie gier | Unity

Napisz raz, uruchamiaj wszędzie

Unity jest zintegrowanym Å›rodowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiaÅ‚ów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje siÄ™ do pisania gier, które majÄ… dziaÅ‚ać na wielu różnych urzÄ…dzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w Å›rodowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie, a sam sposób tworzenia jest nieskomplikowany i bardzo intuicyjny. Wszystko to sprawia, że za pomocÄ… Unity nawet osoba bez praktycznego doÅ›wiadczenia szybko zacznie tworzyć piÄ™kne gry na urzÄ…dzenia z systemami iOS i Android.

W tej książce w wyczerpujÄ…cy sposób opisano proces tworzenia gier. WyjaÅ›niono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojÄ™cia i techniki zwiÄ…zane ze stosowaniem Å›rodowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skryptów, dźwiÄ™ków, fizyki oraz systemów czÄ…steczkowych. NastÄ™pnie opisano peÅ‚ny proces tworzenia gry 2D oraz 3D. W książce omówiono także bardziej zaawansowane zagadnienia zwiÄ…zane ze stosowaniem Å›rodowiska Unity, takie jak programowanie oÅ›wietlenia sceny, graficzny interfejs użytkownika, rozszerzanie edytora Unity, sklep Unity asset store, a także wdrażanie gier oraz cechy zależne od platform systemowych.

Najważniejsze zagadnienia:

  • podstawy Å›rodowiska Unity i pisanie skryptów
  • stosowanie zasad fizyki oraz budowa systemów czÄ…steczkowych
  • tworzenie arkadowej gry akcji z przewijanym tÅ‚em
  • tworzenie symulatora walki w kosmosie
  • korzystanie z niestandardowych narzÄ™dzi

ZostaÅ„ stwórcÄ…. Zaprojektuj wÅ‚asny Å›wiat. Użyj Unity.


Dr Jon Manning oraz dr Paris Buttfield-Addison sÄ… wspóÅ‚zaÅ‚ożycielami firmy Secret Lab, zajmujÄ…cej siÄ™ pisaniem gier oraz narzÄ™dzi do ich tworzenia. W swoim dorobku majÄ… takie gry, jak ABC Play School, Night in the Woods oraz Qantas Joey Playbox. Poza grami Manning i Buttfield-Addison tworzÄ… YarnSpinner - framework do tworzenia gier narracyjnych. WczeÅ›niej pracowali jako programiÅ›ci gier mobilnych oraz menedżerowie produktu w firmie Meebo (wykupionej przez Google).

Dodaj do koszyka Unity. Tworzenie gier mobilnych

 

Osoby które kupowały "Unity. Tworzenie gier mobilnych", wybierały także:

  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Wyrażenia regularne od podstaw
  • Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usÅ‚ug
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa

Dodaj do koszyka Unity. Tworzenie gier mobilnych

Spis treści

Unity. Tworzenie gier mobilnych eBook -- spis treści

Wstęp (9)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY ŚRODOWISKA UNITY (13)

1. Wprowadzenie do środowiska Unity (15)

  • Witaj, książko! (15)
  • Witaj, Unity! (16)

2. Prezentacja Unity (19)

  • Edytor (19)
  • Panel sceny (22)
  • Hierarchia (25)
  • Panel Project (25)
  • Inspektor (27)
  • Panel Game (28)
  • Podsumowanie (28)

3. Stosowanie skryptów w Unity (29)

  • Przyspieszony kurs C# (30)
  • Mono i Unity (30)
  • Obiekty gry, komponenty oraz skrypty (32)
  • Ważne metody (34)
  • Koprocedury (37)
  • Tworzenie i usuwanie obiektów (38)
  • Atrybuty (40)
  • Czas w skryptach (43)
  • Rejestrowanie komunikatów na konsoli (43)
  • Podsumowanie (44)

CZĘŚĆ II. TWORZENIE GRY 2D. GNOM NA LINIE (45)

4. PoczÄ…tki tworzenia gry (47)

  • Projekt gry (47)
  • Utworzenie projektu i zaimportowanie materiaÅ‚ów (51)
  • Tworzenie krasnala (53)
  • Lina (59)
  • Podsumowanie (70)

5. Przygotowywanie rozgrywki (71)

  • Wprowadzanie danych (71)
  • Konfiguracja kodu krasnala (84)
  • Konfiguracja obiektu GameManager (94)
  • Przygotowanie sceny (105)
  • Podsumowanie (107)

6. Tworzenie rozgrywki z użyciem puÅ‚apek i celów (109)

  • Proste puÅ‚apki (109)
  • Skarb i wyjÅ›cie (111)
  • Dodawanie tÅ‚a (115)
  • Podsumowanie (116)

7. Dopracowywanie gry (117)

  • Aktualizacja elementów graficznych krasnala (118)
  • Aktualizacja fizyki (121)
  • TÅ‚o (125)
  • Interfejs użytkownika (133)
  • Tryb nieÅ›miertelnoÅ›ci (138)
  • Podsumowanie (140)

8. Ostateczne poprawki gry (141)

  • Dodatkowe puÅ‚apki i obiekty gry (141)
  • Efekty czÄ…steczkowe (146)
  • Menu gÅ‚ówne (151)
  • DźwiÄ™ki (156)
  • Podsumowanie i wyzwania (156)

CZĘŚĆ III. TWORZENIE KOSMICZNEJ STRZELANKI 3D (159)

9. Tworzenie kosmicznej strzelanki (161)

  • Projektowanie gry (162)
  • Architektura (166)
  • Tworzenie sceny (167)
  • Podsumowanie (179)

10. Dane wejściowe i sterowanie lotem (181)

  • Dane wejÅ›ciowe (181)
  • Sterowanie lotem (186)
  • Podsumowanie (194)

11. Dodawanie broni i systemu celowania (195)

  • Uzbrojenie (195)
  • Celownik (208)
  • Podsumowanie (209)

12. Asteroidy i uszkodzenia (211)

  • Asteroidy (211)
  • System uszkodzeÅ„ (216)
  • Podsumowanie (223)

13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! (227)

  • Menu (227)
  • Game Manager i Å›mierć (232)
  • Granice (242)
  • Ostatnie szlify (248)
  • Podsumowanie (256)

CZĘŚĆ IV. MOŻLIWOŚCI ZAAWANSOWANE (259)

14. Oświetlenie i procedury cieniowania (261)

  • MateriaÅ‚y i procedury cieniowania (261)
  • OÅ›wietlenie globalne (273)
  • UwzglÄ™dnianie wydajnoÅ›ci (278)
  • Podsumowanie (283)

15. Tworzenie interfejsów użytkownika w Å›rodowisku Unity (285)

  • Jak dziaÅ‚a system GUI w Unity? (285)
  • Kontrolki (289)
  • Zdarzenia i rzucanie promienia (290)
  • Stosowanie systemu rozmieszczania (292)
  • Skalowanie obiektu Canvas (294)
  • Przechodzenie pomiÄ™dzy scenami (295)
  • Podsumowanie (296)

16. Rozszerzanie edytora Unity (297)

  • Tworzenie niestandardowych kreatorów (299)
  • Tworzenie niestandardowych okien edytora (304)
  • Tworzenie szuflad niestandardowych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (314)
  • Tworzenie niestandardowego inspektora (322)
  • Podsumowanie (327)

17. Nie tylko edytor (329)

  • Ekosystem usÅ‚ug Unity (329)
  • Wdrażanie (338)
  • Co dalej? (346)

Skorowidz (349)

Dodaj do koszyka Unity. Tworzenie gier mobilnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.