reklama - zainteresowany?

Unity. Przewodnik projektanta gier - Helion

Unity. Przewodnik projektanta gier
ebook
Autor: Mike Geig
Tytuł oryginału: SAMS Teach Yourself Unity Game Development in 24 Hours
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-0022-4
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka Unity. Przewodnik projektanta gier

Tagi: Programowanie gier | Unity

24 h do własnej gry!

Unity to zaawansowane Å›rodowisko do tworzenia gier 3D, prezentacji i animacji zarówno na urzÄ…dzenia mobilne, jak i stacjonarne. WokóÅ‚ tego silnika skupiona jest ogromna spoÅ‚eczność, prezentujÄ…ca produkcje o różnym stopniu zaawansowania. Jeżeli Twoim marzeniem jest stworzenie gry wedÅ‚ug wÅ‚asnego scenariusza, jeżeli chcesz sprawdzić siÄ™ w roli projektanta gier wideo, to trafiÅ‚eÅ› na doskonaÅ‚Ä… książkÄ™, w caÅ‚oÅ›ci poÅ›wiÄ™conÄ… silnikowi Unity!

Ta książka pozwoli Ci poznać zintegrowane Å›rodowisko (IDE) oraz dostosować je do wÅ‚asnych potrzeb. Nauczysz siÄ™ tworzyć obiekty gry i wykonywać na nich operacje, stosować shadery i tekstury oraz korzystać z narzÄ™dzi do tworzenia terenu i Å›rodowiska Twojej gry. Kolejne rozdziaÅ‚y to interesujÄ…ce informacje na temat oÅ›wietlenia, kamer oraz efektów dźwiÄ™kowych. Na sam koniec dowiesz siÄ™, jak dopracować stworzonÄ… grÄ™, wdrożyć jÄ… oraz zmodyfikować tak, żeby dziaÅ‚aÅ‚a na urzÄ…dzeniach mobilnych. DziÄ™ki lekturze stworzysz gry: Gauntlet Runner, Captain Blaster, Chaos Ball, Amazing Racer. Przekonaj siÄ™, jakie możliwoÅ›ci kryje silnik Unity!

Dowiesz siÄ™, jak:

  • tworzyć i pracować z obiektami gry, czyli podstawowymi blokami budulcowymi w Unity;
  • efektywnie pracować z zasobami w Unity;
  • stosować shadery i tekstury w dowolnym obiekcie 3D;
  • przygotowywać niezwykÅ‚e Å›wiaty za pomocÄ… oferowanych przez Unity narzÄ™dzi przeznaczonych do tworzenia terenu i Å›rodowiska;
  • wykonywać różne zadania w skryptach, poczÄ…wszy od przechwytywania danych wejÅ›ciowych aż po opracowanie skomplikowanych zachowaÅ„;
  • szybko tworzyć możliwe do wielokrotnego użycia obiekty w postaci prefabrykatów;
  • implementować Å‚atwe i intuicyjne graficzne interfejsy użytkownika;
  • tworzyć zdumiewajÄ…ce efekty za pomocÄ… nowego w Unity systemu czÄ…steczek o nazwie Shurinken;
  • wykorzystać peÅ‚ne możliwoÅ›ci nowego w Unity systemu animacji o nazwie Mecanim;
  • zintegrować dźwiÄ™k 2D i 3D z tworzonymi grami;
  • używać wbudowanych w urzÄ…dzenia mobilne przyÅ›pieszeniomierzy i ekranów dotykowych;
  • zmodyfikować grÄ™ w wersji biurkowej do wersji dziaÅ‚ajÄ…cej w urzÄ…dzeniach mobilnych;
  • dopracować i wdrożyć grÄ™.

Zrealizuj swoje marzenie o stworzeniu własnej gry!


* W książce wykorzystano Unity wersjach 4.1 i 4.2.

** Dodatkowe materiaÅ‚y do książki możesz pobrać >>> TU.

Dodaj do koszyka Unity. Przewodnik projektanta gier

 

Osoby które kupowały "Unity. Przewodnik projektanta gier", wybierały także:

  • Tworzenie gier w jÄ™zyku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Gry Unity i Facebook. Efektywna integracja, budowanie zasiÄ™gu i popularnoÅ›ci. Kurs video
  • Unity. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie gier komputerowych 3D
  • Unity. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie gier komputerowych 3D

Dodaj do koszyka Unity. Przewodnik projektanta gier

Spis treści

Unity. Przewodnik projektanta gier eBook -- spis treści

O autorze (19)

Wprowadzenie (21)

Lekcja 1. Wprowadzenie do Unity (25)

  • Instalacja Unity (26)
    • Pobieranie i instalacja Unity (26)
  • Poznajemy edytor Unity (29)
    • Okno dialogowe Project (29)
    • Interfejs Unity (31)
    • Panel Project (32)
    • Panel Hierarchy (34)
    • Panel Inspector (35)
    • Panel Scene (37)
    • Panel Game (39)
    • Wyróżnienie - pasek narzÄ™dziowy (41)
  • Poruszanie siÄ™ po panelu Scene w Unity (42)
    • NarzÄ™dzie Hand (42)
    • Tryb Flythrough (43)
  • Podsumowanie (43)
  • Pytania i odpowiedzi (45)
  • Warsztaty (45)
    • Quiz (45)
    • Odpowiedzi (45)
  • Ćwiczenie (46)

Lekcja 2. Obiekty gry (47)

  • Wymiary i ukÅ‚ady wspóÅ‚rzÄ™dnych (48)
    • Umieszczenie litery D w nazwie 3D (48)
    • Użycie ukÅ‚adów wspóÅ‚rzÄ™dnych (48)
    • WspóÅ‚rzÄ™dne Å›wiata kontra lokalne (50)
  • Obiekty gry (50)
  • Transformacje (51)
    • Translacja (52)
    • Rotacja (54)
    • Skalowanie (55)
    • Ryzyko zwiÄ…zane z transformacjami (55)
    • Transformacja a obiekty zagnieżdżone (57)
  • Podsumowanie (57)
  • Pytania i odpowiedzi (58)
  • Warsztaty (58)
    • Quiz (58)
    • Odpowiedzi (58)
  • Ćwiczenie (59)

Lekcja 3. Modele, materiały i tekstury (61)

  • Podstawy modeli (62)
    • Wbudowane obiekty 3D (63)
    • Importowanie modeli (63)
    • Modele i sklep Asset Store (65)
  • Tekstury, shadery i materiaÅ‚y (66)
    • Tekstury (67)
    • Shadery (68)
    • MateriaÅ‚y (68)
    • Powracamy do shaderów (69)
  • Podsumowanie (72)
  • Pytania i odpowiedzi (72)
  • Warsztaty (73)
    • Quiz (73)
    • Odpowiedzi (73)
  • Ćwiczenie (73)

Lekcja 4. Teren (75)

  • Generowanie terenu (76)
    • Dodanie terenu do projektu (76)
    • Rzeźbienie mapy wysokoÅ›ci (77)
    • NarzÄ™dzia do rzeźbienia terenu oferowane przez Unity (80)
  • Tekstury terenu (83)
    • Importowanie zasobów terenu (83)
    • Teksturowanie terenu (83)
  • Podsumowanie (85)
  • Pytania i odpowiedzi (86)
  • Warsztaty (86)
    • Quiz (87)
    • Odpowiedzi (87)
  • Ćwiczenie (87)

Lekcja 5. Åšrodowisko (89)

  • Generowanie drzew i trawy (90)
    • Malowanie drzewami (90)
    • Malowanie trawÄ… (92)
    • Ustawienia terenu (94)
  • Efekty Å›rodowiska (95)
    • Symulacja nieba i horyzontu (96)
    • MgÅ‚a (98)
    • Efekt Lens Flare (99)
    • Woda (99)
  • Kontroler postaci (101)
    • Dodanie kontrolera postaci (101)
    • Naprawa Å›wiata (101)
  • Podsumowanie (103)
  • Pytania i odpowiedzi (103)
  • Warsztaty (103)
    • Quiz (103)
    • Odpowiedzi (104)
  • Ćwiczenie (104)

Lekcja 6. Światła i kamery (105)

  • ÅšwiatÅ‚o (106)
    • ÅšwiatÅ‚o punktowe (106)
    • ÅšwiatÅ‚o kierunkowe (109)
    • Tworzenie Å›wiatÅ‚a z dowolnego obiektu (110)
    • Aureola (111)
    • Cookies (112)
  • Kamera (114)
    • Anatomia kamery (114)
    • Wiele kamer (116)
    • PodziaÅ‚ ekranu oraz funkcja PiP (116)
  • Warstwy (117)
    • Praca z warstwami (118)
    • Użycie warstw (120)
  • Podsumowanie (121)
  • Pytania i odpowiedzi (123)
  • Warsztaty (123)
    • Quiz (123)
    • Odpowiedzi (123)
  • Ćwiczenie (123)

Lekcja 7. Pierwsza gra - Amazing Racer (125)

  • Faza projektowania (126)
    • Koncepcja (126)
    • ReguÅ‚y (126)
    • Wymagania (127)
  • Budowanie Å›wiata gry (128)
    • Rzeźbienie terenu (129)
    • Dodanie elementów do Å›rodowiska (129)
    • Kontroler postaci (130)
  • Gamifikacja (131)
    • Dodanie obiektów kontrolujÄ…cych grÄ™ (131)
    • Dodanie skryptów (133)
    • PoÅ‚Ä…czenie skryptów (134)
  • Testowanie gry (136)
  • Podsumowanie (138)
  • Pytania i odpowiedzi (138)
  • Warsztaty (138)
    • Quiz (139)
    • Odpowiedzi (139)
  • Ćwiczenie (139)

Lekcja 8. Skrypty - część 1. (141)

  • Skrypty (142)
    • Tworzenie skryptów (142)
    • DoÅ‚Ä…czanie skryptu (142)
    • Anatomia prostego skryptu (145)
  • Zmienne (147)
    • Tworzenie zmiennej (148)
    • ZasiÄ™g zmiennej (148)
    • Zmienne publiczne i prywatne (150)
  • Operatory (151)
    • Operatory arytmetyczne (151)
    • Operatory przypisania (152)
    • Operatory równoÅ›ci (152)
    • Operatory logiczne (153)
  • Konstrukcje warunkowe (153)
    • Konstrukcja if (154)
    • Konstrukcja if-else (155)
    • Konstrukcja if-else if (156)
  • Iteracja (157)
    • PÄ™tla while (157)
    • PÄ™tla for (158)
  • Podsumowanie (159)
  • Pytania i odpowiedzi (159)
  • Warsztaty (159)
    • Quiz (160)
    • Odpowiedzi (160)
  • Ćwiczenie (160)

Lekcja 9. Skrypty - część 2. (161)

  • Metody (162)
    • Anatomia metody (162)
    • Tworzenie metody (163)
  • Dane wejÅ›ciowe (167)
    • Podstawy danych wejÅ›ciowych (167)
    • Skrypty przeznaczone do obsÅ‚ugi danych wejÅ›ciowych (168)
    • Dane wejÅ›ciowe z okreÅ›lonych klawiszy (169)
    • Dane wejÅ›ciowe myszy (170)
  • Uzyskanie dostÄ™pu do komponentów lokalnych (172)
  • Uzyskanie dostÄ™pu do innych obiektów (172)
    • Wyszukanie innych obiektów (173)
    • Modyfikacja komponentów obiektu (175)
  • Podsumowanie (176)
  • Pytania i odpowiedzi (176)
  • Warsztaty (177)
    • Quiz (177)
    • Odpowiedzi (177)
  • Ćwiczenie (178)

Lekcja 10. Kolizje (179)

  • BryÅ‚y sztywne (180)
  • Kolizje (182)
    • Komponent Collider (182)
    • MateriaÅ‚y fizyczne (184)
  • Wyzwalacze (185)
  • Raycasting (187)
  • Podsumowanie (189)
  • Pytania i odpowiedzi (189)
  • Warsztaty (190)
    • Quiz (191)
    • Odpowiedzi (191)
  • Ćwiczenie (191)

Lekcja 11. Druga gra - Chaos Ball (193)

  • Faza projektowania (194)
    • Koncepcja (194)
    • ReguÅ‚y (194)
    • Wymagania (194)
  • Arena (195)
    • Utworzenie areny (195)
    • Teksturowanie (196)
    • MateriaÅ‚ zapewniajÄ…cy rewelacyjne odbijanie siÄ™ obiektu (197)
    • ZakoÅ„czenie prac nad arenÄ… (199)
  • Elementy gry (199)
    • Gracz (199)
    • Kula chaos ball (200)
    • Kolorowe kule (202)
  • Obiekty kontrolne (203)
    • Cele (203)
    • Kontroler gry (205)
  • Usprawnienie gry (207)
  • Podsumowanie (208)
  • Pytania i odpowiedzi (208)
  • Warsztaty (208)
    • Quiz (208)
    • Odpowiedzi (209)
  • Ćwiczenie (209)

Lekcja 12. Prefabrykaty (211)

  • Podstawy prefabrykatów (212)
    • Terminologia zwiÄ…zana z prefabrykatami (212)
    • Struktura prefabrykatu (213)
  • Praca z prefabrykatami (214)
    • Dodanie do sceny egzemplarza prefabrykatu (216)
    • Dziedziczenie (217)
    • Zerwanie poÅ‚Ä…czenia z zasobem prefabrykatu (219)
  • Tworzenie egzemplarza prefabrykatu w kodzie (220)
  • Podsumowanie (220)
  • Pytania i odpowiedzi (221)
  • Warsztaty (221)
    • Quiz (221)
    • Odpowiedzi (221)
  • Ćwiczenie (222)

Lekcja 13. Graficzny interfejs użytkownika (225)

  • Podstawy GUI (226)
  • Kontrolki GUI (227)
    • Etykieta (228)
    • Pole (229)
    • Przycisk (229)
    • Przycisk powtarzajÄ…cy (230)
    • Pole wyboru (230)
    • Pasek narzÄ™dziowy (231)
    • Pole tekstowe (232)
    • Obszar tekstu (233)
    • Suwaki (233)
  • Dostosowanie kontrolki do wÅ‚asnych potrzeb (234)
    • Style GUI (234)
    • Skórki GUI (235)
  • Podsumowanie (239)
  • Pytania i odpowiedzi (239)
  • Warsztaty (240)
    • Quiz (240)
    • Odpowiedzi (240)
  • Ćwiczenie (240)

Lekcja 14. Sterowanie postaciami (243)

  • Kontroler postaci (244)
    • Dodanie kontrolera postaci (244)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci kontrolera postaci (245)
  • Skrypty dla kontrolerów postaci (245)
    • Praca z kontrolerem za pomocÄ… skryptów (246)
    • Zmienna typu CollisionFlags (249)
    • Kolizje (250)
  • Tworzenie kontrolera postaci (250)
    • Konfiguracja podstawowa (251)
    • ObsÅ‚uga ruchu (252)
    • Grawitacja (253)
    • Skoki (253)
    • Popychanie obiektów (254)
    • PeÅ‚ny kod skryptu (255)
  • Podsumowanie (256)
  • Pytania i odpowiedzi (256)
  • Warsztaty (256)
    • Quiz (256)
    • Odpowiedzi (257)
  • Ćwiczenie (257)

Lekcja 15. Trzecia gra - Captain Blaster (259)

  • Faza projektowania (260)
    • Koncepcja (260)
    • ReguÅ‚y (260)
    • Wymagania (260)
  • Åšwiat (261)
    • Kamera (261)
    • TÅ‚o (261)
    • Elementy gry (263)
    • Gracz (263)
    • Meteory (264)
    • Pociski (265)
    • Wyzwalacze (265)
  • Obiekty kontrolne (266)
    • Kontroler gry (266)
    • Skrypt meteoru (267)
    • Tworzenie meteorów (268)
    • Skrypt wyzwalacza (269)
    • Skrypt gracza (270)
    • Skrypt pocisku (272)
  • Usprawnienie gry (273)
  • Podsumowanie (274)
  • Pytania i odpowiedzi (274)
  • Warsztaty (275)
    • Quiz (275)
    • Odpowiedzi (275)
  • Ćwiczenie (276)

Lekcja 16. Systemy czÄ…steczek (277)

  • Systemy czÄ…steczek (278)
    • CzÄ…steczki (278)
    • Systemy czÄ…steczek w Unity (278)
    • Kontrolki systemu czÄ…steczek (278)
  • ModuÅ‚y systemu czÄ…steczek (280)
    • ModuÅ‚ domyÅ›lny (280)
    • ModuÅ‚ Emission (281)
    • ModuÅ‚ Shape (281)
    • ModuÅ‚ Velocity over Lifetime (283)
    • ModuÅ‚ Limit Velocity over Lifetime (283)
    • ModuÅ‚ Force over Lifetime (284)
    • ModuÅ‚ Color over Lifetime (284)
    • ModuÅ‚ Color by Speed (284)
    • ModuÅ‚ Size over Lifetime (284)
    • ModuÅ‚ Size by Speed (285)
    • ModuÅ‚ Rotation over Lifetime (285)
    • ModuÅ‚ Rotation by Speed (285)
    • ModuÅ‚ External Forces (285)
    • ModuÅ‚ Collision (285)
    • ModuÅ‚ Sub Emitter (288)
    • ModuÅ‚ Texture Sheet (288)
    • ModuÅ‚ Renderer (289)
  • Edytor krzywych (290)
  • Podsumowanie (290)
  • Pytania i odpowiedzi (291)
  • Warsztaty (291)
    • Quiz (292)
    • Odpowiedzi (292)
  • Ćwiczenie (292)

LekcjA 17. Animacje (293)

  • Podstawy animacji (294)
    • Przygotowanie modelu (294)
    • Animacja (295)
  • Przygotowanie modelu do animacji (295)
    • Model (297)
    • Zasoby animacji (298)
  • Stosowanie animacji (299)
    • Dodawanie animacji (300)
    • WÅ‚aÅ›ciwość Wrap Mode (301)
  • Skrypty i animacje (301)
  • Podsumowanie (303)
  • Pytania i odpowiedzi (303)
  • Warsztaty (304)
    • Quiz (305)
    • Odpowiedzi (305)
  • Ćwiczenie (305)

Lekcja 18. Animator (307)

  • Podstawy zasobu Animator (308)
    • Rigging modeli (308)
    • Czerwony rigging Å›mierci (309)
    • Przygotowanie animacji (311)
  • Utworzenie animatora (316)
    • Panel Animator (317)
    • Animacja Idle (317)
    • Parametry (318)
    • Stan i tzw. drzewo Blend Tree (319)
    • PrzejÅ›cia (320)
  • ObsÅ‚uga animacji za pomocÄ… skryptów (322)
  • Podsumowanie (322)
  • Pytania i odpowiedzi (323)
  • Warsztaty (323)
    • Quiz (324)
    • Odpowiedzi (324)
  • Ćwiczenie (324)

Lekcja 19. Czwarta gra - Gauntlet Runner (325)

  • Faza projektowania (326)
    • Koncepcja (326)
    • ReguÅ‚y (326)
    • Wymagania (326)
  • Åšwiat (327)
    • Scena (327)
    • Droga (327)
    • Przewijanie drogi (328)
  • Elementy gry (328)
    • Dodatkowa energia (329)
    • Przeszkody (330)
    • Strefa wyzwalacza (330)
    • Obiekt gracza (331)
  • Obiekty kontrolne (335)
    • Skrypt strefy wyzwalacza (335)
    • Skrypt obiektu kontrolnego gry (335)
    • Skrypt obiektu gracza (338)
    • Skrypty obiektów dodatkowej energii i przeszkód (339)
    • Skrypt SpawnScript (340)
    • Zebranie wszystkiego w caÅ‚ość (341)
  • Usprawnienie gry (343)
  • Podsumowanie (343)
  • Pytania i odpowiedzi (343)
  • Warsztaty (343)
    • Quiz (344)
    • Odpowiedzi (344)
  • Ćwiczenie (344)

Lekcja 20. Dźwięk (345)

  • Podstawy dźwiÄ™ku (346)
    • SkÅ‚adniki dźwiÄ™ku (346)
    • DźwiÄ™k 2D i 3D (347)
  • ŹródÅ‚a dźwiÄ™ku (347)
    • Import klipów audio (348)
    • Testowanie dźwiÄ™ku w panelu Scene (350)
    • DźwiÄ™k 3D (350)
    • DźwiÄ™k 2D (351)
  • Użycie dźwiÄ™ku za pomocÄ… skryptów (352)
    • RozpoczÄ™cie i zatrzymanie odtwarzania dźwiÄ™ku (353)
    • Zmiana klipu audio (354)
  • Podsumowanie (355)
  • Pytania i odpowiedzi (355)
  • Warsztaty (355)
    • Quiz (355)
    • Odpowiedzi (355)
  • Ćwiczenie (356)

Lekcja 21. Programowanie na platformach mobilnych (359)

  • Przygotowanie do programowania na platformach mobilnych (360)
    • Konfiguracja Å›rodowiska (360)
    • Aplikacja Unity Remote (362)
  • PrzyÅ›pieszeniomierz (363)
    • Programowanie dla przyÅ›pieszeniomierza (364)
    • Użycie przyÅ›pieszeniomierza (365)
    • Dane wejÅ›ciowe pochodzÄ…ce z ekranu dotykowego (366)
  • Podsumowanie (366)
  • Pytania i odpowiedzi (369)
  • Warsztaty (369)
    • Quiz (369)
    • Odpowiedzi (369)
  • Ćwiczenie (370)

Lekcja 22. Kolejne wersje gier (371)

  • Amazing Racer (372)
    • Poruszanie i rozglÄ…danie siÄ™ (372)
    • Skoki (374)
  • Chaos Ball (375)
  • Captain Blaster (377)
  • Gauntlet Runner (379)
  • Podsumowanie (380)
  • Pytania i odpowiedzi (381)
  • Warsztaty (381)
    • Quiz (381)
    • Odpowiedzi (381)
  • Ćwiczenie (382)

Lekcja 23. Dopracowanie i wdrożenie (383)

  • ZarzÄ…dzanie scenami (384)
    • Ustalanie kolejnoÅ›ci scen (384)
    • PrzeÅ‚Ä…czanie scen (385)
  • Zachowywanie danych i obiektów (387)
    • Zachowywanie obiektów (387)
    • Zachowywanie danych (387)
  • Ustawienia Unity Player (390)
    • Ustawienia niezależne od platformy (390)
    • Ustawienia dla poszczególnych platform (390)
  • Kompilacja gry (391)
    • Okno Build Settings (392)
    • Okno Game Settings (393)
  • Podsumowanie (395)
  • Pytania i odpowiedzi (395)
  • Warsztaty (395)
    • Quiz (395)
    • Odpowiedzi (395)
  • Ćwiczenie (396)

Lekcja 24. Zakończenie (397)

  • OsiÄ…gniÄ™cia (398)
    • 19 lekcji nauki (398)
    • 4 peÅ‚ne gry (399)
    • 58 scen (400)
  • Co dalej? (400)
    • Buduj gry (401)
    • WspóÅ‚pracuj z innymi (401)
    • Pisz o tym (401)
  • DostÄ™pne zasoby (402)
  • Podsumowanie (402)
  • Pytania i odpowiedzi (402)
  • Warsztaty (403)
    • Quiz (403)
    • Odpowiedzi (403)
  • Ćwiczenie (403)

Skorowidz (405)

Dodaj do koszyka Unity. Przewodnik projektanta gier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.