Unity. Przewodnik projektanta gier - Helion
Tytuł oryginału: SAMS Teach Yourself Unity Game Development in 24 Hours
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-0017-0
stron: 416, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2015-02-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
24 h do własnej gry!
Unity to zaawansowane Å›rodowisko do tworzenia gier 3D, prezentacji i animacji zarówno na urzÄ…dzenia mobilne, jak i stacjonarne. WokóÅ‚ tego silnika skupiona jest ogromna spoÅ‚eczność, prezentujÄ…ca produkcje o różnym stopniu zaawansowania. Jeżeli Twoim marzeniem jest stworzenie gry wedÅ‚ug wÅ‚asnego scenariusza, jeżeli chcesz sprawdzić siÄ™ w roli projektanta gier wideo, to trafiÅ‚eÅ› na doskonaÅ‚Ä… książkÄ™, w caÅ‚oÅ›ci poÅ›wiÄ™conÄ… silnikowi Unity!
Ta książka pozwoli Ci poznać zintegrowane Å›rodowisko (IDE) oraz dostosować je do wÅ‚asnych potrzeb. Nauczysz siÄ™ tworzyć obiekty gry i wykonywać na nich operacje, stosować shadery i tekstury oraz korzystać z narzÄ™dzi do tworzenia terenu i Å›rodowiska Twojej gry. Kolejne rozdziaÅ‚y to interesujÄ…ce informacje na temat oÅ›wietlenia, kamer oraz efektów dźwiÄ™kowych. Na sam koniec dowiesz siÄ™, jak dopracować stworzonÄ… grÄ™, wdrożyć jÄ… oraz zmodyfikować tak, żeby dziaÅ‚aÅ‚a na urzÄ…dzeniach mobilnych. DziÄ™ki lekturze stworzysz gry: Gauntlet Runner, Captain Blaster, Chaos Ball, Amazing Racer. Przekonaj siÄ™, jakie możliwoÅ›ci kryje silnik Unity!
Dowiesz siÄ™, jak:
- tworzyć i pracować z obiektami gry, czyli podstawowymi blokami budulcowymi w Unity;
- efektywnie pracować z zasobami w Unity;
- stosować shadery i tekstury w dowolnym obiekcie 3D;
- przygotowywać niezwykłe światy za pomocą oferowanych przez Unity narzędzi przeznaczonych do tworzenia terenu i środowiska;
- wykonywać różne zadania w skryptach, poczÄ…wszy od przechwytywania danych wejÅ›ciowych aż po opracowanie skomplikowanych zachowaÅ„;
- szybko tworzyć możliwe do wielokrotnego użycia obiekty w postaci prefabrykatów;
- implementować łatwe i intuicyjne graficzne interfejsy użytkownika;
- tworzyć zdumiewające efekty za pomocą nowego w Unity systemu cząsteczek o nazwie Shurinken;
- wykorzystać pełne możliwości nowego w Unity systemu animacji o nazwie Mecanim;
- zintegrować dźwięk 2D i 3D z tworzonymi grami;
- używać wbudowanych w urzÄ…dzenia mobilne przyÅ›pieszeniomierzy i ekranów dotykowych;
- zmodyfikować grę w wersji biurkowej do wersji działającej w urządzeniach mobilnych;
- dopracować i wdrożyć grę.
Zrealizuj swoje marzenie o stworzeniu własnej gry!
* W książce wykorzystano Unity wersjach 4.1 i 4.2.
** Dodatkowe materiały do książki możesz pobrać >>> TU.
Osoby które kupowały "Unity. Przewodnik projektanta gier", wybierały także:
- Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych 154,58 zł, (55,65 zł -64%)
- Gry Unity i Facebook. Efektywna integracja, budowanie zasięgu i popularności. Kurs video 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- Unity. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie gier komputerowych 3D 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- Unity. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie gier komputerowych 3D 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
Spis treści
Unity. Przewodnik projektanta gier -- spis treści
O autorze (19)
Wprowadzenie (21)
Lekcja 1. Wprowadzenie do Unity (25)
- Instalacja Unity (26)
- Pobieranie i instalacja Unity (26)
- Poznajemy edytor Unity (29)
- Okno dialogowe Project (29)
- Interfejs Unity (31)
- Panel Project (32)
- Panel Hierarchy (34)
- Panel Inspector (35)
- Panel Scene (37)
- Panel Game (39)
- Wyróżnienie - pasek narzÄ™dziowy (41)
- Poruszanie siÄ™ po panelu Scene w Unity (42)
- Narzędzie Hand (42)
- Tryb Flythrough (43)
- Podsumowanie (43)
- Pytania i odpowiedzi (45)
- Warsztaty (45)
- Quiz (45)
- Odpowiedzi (45)
- Ćwiczenie (46)
Lekcja 2. Obiekty gry (47)
- Wymiary i ukÅ‚ady wspóÅ‚rzÄ™dnych (48)
- Umieszczenie litery D w nazwie 3D (48)
- Użycie ukÅ‚adów wspóÅ‚rzÄ™dnych (48)
- WspóÅ‚rzÄ™dne Å›wiata kontra lokalne (50)
- Obiekty gry (50)
- Transformacje (51)
- Translacja (52)
- Rotacja (54)
- Skalowanie (55)
- Ryzyko zwiÄ…zane z transformacjami (55)
- Transformacja a obiekty zagnieżdżone (57)
- Podsumowanie (57)
- Pytania i odpowiedzi (58)
- Warsztaty (58)
- Quiz (58)
- Odpowiedzi (58)
- Ćwiczenie (59)
Lekcja 3. Modele, materiały i tekstury (61)
- Podstawy modeli (62)
- Wbudowane obiekty 3D (63)
- Importowanie modeli (63)
- Modele i sklep Asset Store (65)
- Tekstury, shadery i materiały (66)
- Tekstury (67)
- Shadery (68)
- Materiały (68)
- Powracamy do shaderów (69)
- Podsumowanie (72)
- Pytania i odpowiedzi (72)
- Warsztaty (73)
- Quiz (73)
- Odpowiedzi (73)
- Ćwiczenie (73)
Lekcja 4. Teren (75)
- Generowanie terenu (76)
- Dodanie terenu do projektu (76)
- Rzeźbienie mapy wysokości (77)
- Narzędzia do rzeźbienia terenu oferowane przez Unity (80)
- Tekstury terenu (83)
- Importowanie zasobów terenu (83)
- Teksturowanie terenu (83)
- Podsumowanie (85)
- Pytania i odpowiedzi (86)
- Warsztaty (86)
- Quiz (87)
- Odpowiedzi (87)
- Ćwiczenie (87)
Lekcja 5. Åšrodowisko (89)
- Generowanie drzew i trawy (90)
- Malowanie drzewami (90)
- Malowanie trawÄ… (92)
- Ustawienia terenu (94)
- Efekty środowiska (95)
- Symulacja nieba i horyzontu (96)
- Mgła (98)
- Efekt Lens Flare (99)
- Woda (99)
- Kontroler postaci (101)
- Dodanie kontrolera postaci (101)
- Naprawa świata (101)
- Podsumowanie (103)
- Pytania i odpowiedzi (103)
- Warsztaty (103)
- Quiz (103)
- Odpowiedzi (104)
- Ćwiczenie (104)
Lekcja 6. Światła i kamery (105)
- Światło (106)
- Światło punktowe (106)
- Światło kierunkowe (109)
- Tworzenie światła z dowolnego obiektu (110)
- Aureola (111)
- Cookies (112)
- Kamera (114)
- Anatomia kamery (114)
- Wiele kamer (116)
- Podział ekranu oraz funkcja PiP (116)
- Warstwy (117)
- Praca z warstwami (118)
- Użycie warstw (120)
- Podsumowanie (121)
- Pytania i odpowiedzi (123)
- Warsztaty (123)
- Quiz (123)
- Odpowiedzi (123)
- Ćwiczenie (123)
Lekcja 7. Pierwsza gra - Amazing Racer (125)
- Faza projektowania (126)
- Koncepcja (126)
- Reguły (126)
- Wymagania (127)
- Budowanie świata gry (128)
- Rzeźbienie terenu (129)
- Dodanie elementów do Å›rodowiska (129)
- Kontroler postaci (130)
- Gamifikacja (131)
- Dodanie obiektów kontrolujÄ…cych grÄ™ (131)
- Dodanie skryptów (133)
- PoÅ‚Ä…czenie skryptów (134)
- Testowanie gry (136)
- Podsumowanie (138)
- Pytania i odpowiedzi (138)
- Warsztaty (138)
- Quiz (139)
- Odpowiedzi (139)
- Ćwiczenie (139)
Lekcja 8. Skrypty - część 1. (141)
- Skrypty (142)
- Tworzenie skryptów (142)
- Dołączanie skryptu (142)
- Anatomia prostego skryptu (145)
- Zmienne (147)
- Tworzenie zmiennej (148)
- Zasięg zmiennej (148)
- Zmienne publiczne i prywatne (150)
- Operatory (151)
- Operatory arytmetyczne (151)
- Operatory przypisania (152)
- Operatory równoÅ›ci (152)
- Operatory logiczne (153)
- Konstrukcje warunkowe (153)
- Konstrukcja if (154)
- Konstrukcja if-else (155)
- Konstrukcja if-else if (156)
- Iteracja (157)
- Pętla while (157)
- Pętla for (158)
- Podsumowanie (159)
- Pytania i odpowiedzi (159)
- Warsztaty (159)
- Quiz (160)
- Odpowiedzi (160)
- Ćwiczenie (160)
Lekcja 9. Skrypty - część 2. (161)
- Metody (162)
- Anatomia metody (162)
- Tworzenie metody (163)
- Dane wejściowe (167)
- Podstawy danych wejściowych (167)
- Skrypty przeznaczone do obsługi danych wejściowych (168)
- Dane wejściowe z określonych klawiszy (169)
- Dane wejściowe myszy (170)
- Uzyskanie dostÄ™pu do komponentów lokalnych (172)
- Uzyskanie dostÄ™pu do innych obiektów (172)
- Wyszukanie innych obiektów (173)
- Modyfikacja komponentów obiektu (175)
- Podsumowanie (176)
- Pytania i odpowiedzi (176)
- Warsztaty (177)
- Quiz (177)
- Odpowiedzi (177)
- Ćwiczenie (178)
Lekcja 10. Kolizje (179)
- Bryły sztywne (180)
- Kolizje (182)
- Komponent Collider (182)
- Materiały fizyczne (184)
- Wyzwalacze (185)
- Raycasting (187)
- Podsumowanie (189)
- Pytania i odpowiedzi (189)
- Warsztaty (190)
- Quiz (191)
- Odpowiedzi (191)
- Ćwiczenie (191)
Lekcja 11. Druga gra - Chaos Ball (193)
- Faza projektowania (194)
- Koncepcja (194)
- Reguły (194)
- Wymagania (194)
- Arena (195)
- Utworzenie areny (195)
- Teksturowanie (196)
- Materiał zapewniający rewelacyjne odbijanie się obiektu (197)
- Zakończenie prac nad areną (199)
- Elementy gry (199)
- Gracz (199)
- Kula chaos ball (200)
- Kolorowe kule (202)
- Obiekty kontrolne (203)
- Cele (203)
- Kontroler gry (205)
- Usprawnienie gry (207)
- Podsumowanie (208)
- Pytania i odpowiedzi (208)
- Warsztaty (208)
- Quiz (208)
- Odpowiedzi (209)
- Ćwiczenie (209)
Lekcja 12. Prefabrykaty (211)
- Podstawy prefabrykatów (212)
- Terminologia zwiÄ…zana z prefabrykatami (212)
- Struktura prefabrykatu (213)
- Praca z prefabrykatami (214)
- Dodanie do sceny egzemplarza prefabrykatu (216)
- Dziedziczenie (217)
- Zerwanie połączenia z zasobem prefabrykatu (219)
- Tworzenie egzemplarza prefabrykatu w kodzie (220)
- Podsumowanie (220)
- Pytania i odpowiedzi (221)
- Warsztaty (221)
- Quiz (221)
- Odpowiedzi (221)
- Ćwiczenie (222)
Lekcja 13. Graficzny interfejs użytkownika (225)
- Podstawy GUI (226)
- Kontrolki GUI (227)
- Etykieta (228)
- Pole (229)
- Przycisk (229)
- Przycisk powtarzajÄ…cy (230)
- Pole wyboru (230)
- Pasek narzędziowy (231)
- Pole tekstowe (232)
- Obszar tekstu (233)
- Suwaki (233)
- Dostosowanie kontrolki do własnych potrzeb (234)
- Style GUI (234)
- Skórki GUI (235)
- Podsumowanie (239)
- Pytania i odpowiedzi (239)
- Warsztaty (240)
- Quiz (240)
- Odpowiedzi (240)
- Ćwiczenie (240)
Lekcja 14. Sterowanie postaciami (243)
- Kontroler postaci (244)
- Dodanie kontrolera postaci (244)
- Właściwości kontrolera postaci (245)
- Skrypty dla kontrolerów postaci (245)
- Praca z kontrolerem za pomocÄ… skryptów (246)
- Zmienna typu CollisionFlags (249)
- Kolizje (250)
- Tworzenie kontrolera postaci (250)
- Konfiguracja podstawowa (251)
- Obsługa ruchu (252)
- Grawitacja (253)
- Skoki (253)
- Popychanie obiektów (254)
- Pełny kod skryptu (255)
- Podsumowanie (256)
- Pytania i odpowiedzi (256)
- Warsztaty (256)
- Quiz (256)
- Odpowiedzi (257)
- Ćwiczenie (257)
Lekcja 15. Trzecia gra - Captain Blaster (259)
- Faza projektowania (260)
- Koncepcja (260)
- Reguły (260)
- Wymagania (260)
- Åšwiat (261)
- Kamera (261)
- TÅ‚o (261)
- Elementy gry (263)
- Gracz (263)
- Meteory (264)
- Pociski (265)
- Wyzwalacze (265)
- Obiekty kontrolne (266)
- Kontroler gry (266)
- Skrypt meteoru (267)
- Tworzenie meteorów (268)
- Skrypt wyzwalacza (269)
- Skrypt gracza (270)
- Skrypt pocisku (272)
- Usprawnienie gry (273)
- Podsumowanie (274)
- Pytania i odpowiedzi (274)
- Warsztaty (275)
- Quiz (275)
- Odpowiedzi (275)
- Ćwiczenie (276)
Lekcja 16. Systemy czÄ…steczek (277)
- Systemy czÄ…steczek (278)
- CzÄ…steczki (278)
- Systemy czÄ…steczek w Unity (278)
- Kontrolki systemu czÄ…steczek (278)
- Moduły systemu cząsteczek (280)
- Moduł domyślny (280)
- Moduł Emission (281)
- Moduł Shape (281)
- Moduł Velocity over Lifetime (283)
- Moduł Limit Velocity over Lifetime (283)
- Moduł Force over Lifetime (284)
- Moduł Color over Lifetime (284)
- Moduł Color by Speed (284)
- Moduł Size over Lifetime (284)
- Moduł Size by Speed (285)
- Moduł Rotation over Lifetime (285)
- Moduł Rotation by Speed (285)
- Moduł External Forces (285)
- Moduł Collision (285)
- Moduł Sub Emitter (288)
- Moduł Texture Sheet (288)
- Moduł Renderer (289)
- Edytor krzywych (290)
- Podsumowanie (290)
- Pytania i odpowiedzi (291)
- Warsztaty (291)
- Quiz (292)
- Odpowiedzi (292)
- Ćwiczenie (292)
LekcjA 17. Animacje (293)
- Podstawy animacji (294)
- Przygotowanie modelu (294)
- Animacja (295)
- Przygotowanie modelu do animacji (295)
- Model (297)
- Zasoby animacji (298)
- Stosowanie animacji (299)
- Dodawanie animacji (300)
- Właściwość Wrap Mode (301)
- Skrypty i animacje (301)
- Podsumowanie (303)
- Pytania i odpowiedzi (303)
- Warsztaty (304)
- Quiz (305)
- Odpowiedzi (305)
- Ćwiczenie (305)
Lekcja 18. Animator (307)
- Podstawy zasobu Animator (308)
- Rigging modeli (308)
- Czerwony rigging śmierci (309)
- Przygotowanie animacji (311)
- Utworzenie animatora (316)
- Panel Animator (317)
- Animacja Idle (317)
- Parametry (318)
- Stan i tzw. drzewo Blend Tree (319)
- Przejścia (320)
- ObsÅ‚uga animacji za pomocÄ… skryptów (322)
- Podsumowanie (322)
- Pytania i odpowiedzi (323)
- Warsztaty (323)
- Quiz (324)
- Odpowiedzi (324)
- Ćwiczenie (324)
Lekcja 19. Czwarta gra - Gauntlet Runner (325)
- Faza projektowania (326)
- Koncepcja (326)
- Reguły (326)
- Wymagania (326)
- Åšwiat (327)
- Scena (327)
- Droga (327)
- Przewijanie drogi (328)
- Elementy gry (328)
- Dodatkowa energia (329)
- Przeszkody (330)
- Strefa wyzwalacza (330)
- Obiekt gracza (331)
- Obiekty kontrolne (335)
- Skrypt strefy wyzwalacza (335)
- Skrypt obiektu kontrolnego gry (335)
- Skrypt obiektu gracza (338)
- Skrypty obiektów dodatkowej energii i przeszkód (339)
- Skrypt SpawnScript (340)
- Zebranie wszystkiego w całość (341)
- Usprawnienie gry (343)
- Podsumowanie (343)
- Pytania i odpowiedzi (343)
- Warsztaty (343)
- Quiz (344)
- Odpowiedzi (344)
- Ćwiczenie (344)
Lekcja 20. Dźwięk (345)
- Podstawy dźwięku (346)
- Składniki dźwięku (346)
- Dźwięk 2D i 3D (347)
- ŹródÅ‚a dźwiÄ™ku (347)
- Import klipów audio (348)
- Testowanie dźwięku w panelu Scene (350)
- Dźwięk 3D (350)
- Dźwięk 2D (351)
- Użycie dźwiÄ™ku za pomocÄ… skryptów (352)
- Rozpoczęcie i zatrzymanie odtwarzania dźwięku (353)
- Zmiana klipu audio (354)
- Podsumowanie (355)
- Pytania i odpowiedzi (355)
- Warsztaty (355)
- Quiz (355)
- Odpowiedzi (355)
- Ćwiczenie (356)
Lekcja 21. Programowanie na platformach mobilnych (359)
- Przygotowanie do programowania na platformach mobilnych (360)
- Konfiguracja środowiska (360)
- Aplikacja Unity Remote (362)
- Przyśpieszeniomierz (363)
- Programowanie dla przyśpieszeniomierza (364)
- Użycie przyśpieszeniomierza (365)
- Dane wejściowe pochodzące z ekranu dotykowego (366)
- Podsumowanie (366)
- Pytania i odpowiedzi (369)
- Warsztaty (369)
- Quiz (369)
- Odpowiedzi (369)
- Ćwiczenie (370)
Lekcja 22. Kolejne wersje gier (371)
- Amazing Racer (372)
- Poruszanie i rozglÄ…danie siÄ™ (372)
- Skoki (374)
- Chaos Ball (375)
- Captain Blaster (377)
- Gauntlet Runner (379)
- Podsumowanie (380)
- Pytania i odpowiedzi (381)
- Warsztaty (381)
- Quiz (381)
- Odpowiedzi (381)
- Ćwiczenie (382)
Lekcja 23. Dopracowanie i wdrożenie (383)
- ZarzÄ…dzanie scenami (384)
- Ustalanie kolejności scen (384)
- Przełączanie scen (385)
- Zachowywanie danych i obiektów (387)
- Zachowywanie obiektów (387)
- Zachowywanie danych (387)
- Ustawienia Unity Player (390)
- Ustawienia niezależne od platformy (390)
- Ustawienia dla poszczególnych platform (390)
- Kompilacja gry (391)
- Okno Build Settings (392)
- Okno Game Settings (393)
- Podsumowanie (395)
- Pytania i odpowiedzi (395)
- Warsztaty (395)
- Quiz (395)
- Odpowiedzi (395)
- Ćwiczenie (396)
Lekcja 24. Zakończenie (397)
- Osiągnięcia (398)
- 19 lekcji nauki (398)
- 4 pełne gry (399)
- 58 scen (400)
- Co dalej? (400)
- Buduj gry (401)
- WspóÅ‚pracuj z innymi (401)
- Pisz o tym (401)
- Dostępne zasoby (402)
- Podsumowanie (402)
- Pytania i odpowiedzi (402)
- Warsztaty (403)
- Quiz (403)
- Odpowiedzi (403)
- Ćwiczenie (403)
Skorowidz (405)