Unity. Przepisy na interfejs gry - Helion
Tytuł oryginału: Unity UI Cookbook
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-2886-0
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 41,17 zł (poprzednio: 54,17 zł)
Oszczędzasz: 24% (-13,00 zł)
Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.
UmiejÄ™tność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogÅ‚a porwać i wciÄ…gnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzÄ™dziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonaÅ‚ych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest Å‚Ä…czenie ze sobÄ… elementów graficznych i kodu tworzonego w jÄ™zyku C# — w ten sposób Unity pozwala na osiÄ…ganie imponujÄ…cych wyników.Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcÄ… wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i Å‚Ä…czenia ich z pozostaÅ‚ymi skÅ‚adnikami gry. Przygotowano jÄ… jako zbiór przepisów na wykonanie okreÅ›lonych zadaÅ„, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagÄ™ na odwoÅ‚ania do relacji miÄ™dzy graczem a interfejsem gry — niezwykle ważny czynnik dla projektanta.
W książce omówiono:
- najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier
- implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze
- tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki
- tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich
- implementację zaawansowanych elementów HUD
- implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap
Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!
Osoby które kupowały "Unity. Przepisy na interfejs gry", wybierały także:
- Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych 154,58 zł, (55,65 zł -64%)
- Gry Unity i Facebook. Efektywna integracja, budowanie zasięgu i popularności. Kurs video 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- Unity. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie gier komputerowych 3D 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- Unity. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie gier komputerowych 3D 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
Spis treści
Unity. Przepisy na interfejs gry eBook -- spis treści
O autorze (7)
O recenzentach (8)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Podstawy interfejsu użytkownika (13)
- Wprowadzenie (13)
- Tworzenie obramowanego sprajta z dwuwymiarowej tekstury (14)
- Dostosowanie rozmiarów interfejsu do wymiarów ekranu i jego rozdzielczoÅ›ci (17)
- Wstawianie obrazów do interfejsu (19)
- Maskowanie obrazu (22)
- Przewijanie obrazu (24)
- Przewijanie tekstu za pomocÄ… pionowego suwaka (26)
- Uaktywnianie przycisków za poÅ›rednictwem klawiatury (32)
- Stosowanie komponentów ukÅ‚adu interfejsu (35)
RozdziaÅ‚ 2. Implementacja liczników i pasków życia (39)
- Wprowadzenie (39)
- Implementacja licznika punktów (40)
- Implementacja licznika żyć (44)
- Tworzenie modularnego licznika żetonów (48)
- Tworzenie symbolicznego licznika żyć (54)
- Implementacja liniowego paska zdrowia (58)
- Implementacja kołowego paska zdrowia (62)
- Implementacja paska zdrowia z pancerzem (64)
- Scalanie wielu pasków (68)
- Tworzenie pasków zdrowia w stylu Kingdom Hearts (72)
RozdziaÅ‚ 3. Implementacja timerów (77)
- Wprowadzenie (77)
- Implementacja timera cyfrowego (78)
- Tworzenie timera liniowego (80)
- Implementacja timera kołowego (84)
- Tworzenie timera mieszanego (86)
- Wyświetlanie czasu w formacie naturalnym (90)
- Tworzenie zegara odliczajÄ…cego czas i odpowiednio zmieniajÄ…cego swój wyglÄ…d (93)
Rozdział 4. Tworzenie paneli sterujących (99)
- Wprowadzenie (99)
- Tworzenie grupy przeÅ‚Ä…czników (100)
- Wyświetlanie wartości suwaka w formacie procentowym (103)
- Ustalanie granicznych położeń suwaka (105)
- OÅ›wietlanie elementów interfejsu (110)
- Wykonanie panelu przesuwanego (113)
- Wykonanie panelu o zmiennych wymiarach (115)
- ObsÅ‚uga techniki przeciÄ…gania i upuszczania elementów (119)
- Wykonanie odtwarzacza MP3 (122)
Rozdział 5. Ozdabianie interfejsu (129)
- Wprowadzenie (129)
- Tworzenie rozszerzalnego elementu z końcowym efektem zanikania (130)
- Tworzenie elementu rozszerzalnego i obrotowego z końcowym efektem zanikania (133)
- Tworzenie sÅ‚upków, które siÄ™ wydÅ‚użajÄ… i skracajÄ… (138)
- Tworzenie swobodnych elementów interfejsu (143)
- Dodawanie cieni do tekstu (146)
- Obrysowywanie konturów tekstu (148)
Rozdział 6. Animowanie interfejsu (151)
- Wprowadzenie (151)
- Wyświetlanie i ukrywanie menu (151)
- Tworzenie menu z efektem przejścia otwierającego (155)
- Tworzenie menu z animacjÄ… spoczynkowÄ… (159)
- Animowanie przycisku wskazywanego przez kursor (160)
- Tworzenie menu rozwijanego (163)
- Animowanie serc w symbolicznym liczniku żyć (166)
- Modyfikowanie animacji serc w symbolicznym liczniku żyć za pośrednictwem skryptu (168)
Rozdział 7. Modyfikowanie interfejsu podczas grania (171)
- Wprowadzenie (171)
- Tworzenie przycisku zmieniajÄ…cego kolor (172)
- Tworzenie suwaka zmieniajÄ…cego kolory stopniowo (175)
- Tworzenie prezentacji slajdów przy użyciu suwaka (178)
- Tworzenie suwaka zmieniającego jeden kanał koloru (184)
- Tworzenie pola edycyjnego z kontrolą poprawności wprowadzanych danych (190)
- Tworzenie pola dla wpisywania hasÅ‚a o okreÅ›lonej minimalnej liczbie znaków (198)
- Zmienianie kursora w trakcie gry (202)
RozdziaÅ‚ 8. Implementacja zaawansowanych elementów HUD (207)
- Wprowadzenie (207)
- Tworzenie wyświetlacza odległości (208)
- Tworzenie radaru kierunkowego (216)
- WyÅ›wietlanie napisów (222)
RozdziaÅ‚ 9. Interfejsy trójwymiarowe (229)
- Wprowadzenie (229)
- Tworzenie trójwymiarowego menu (230)
- Dodawanie efektu przechylenia (233)
- Tworzenie i umiejscawianie interfejsu trójwymiarowego (237)
- Tworzenie i animowanie ostrzeżeÅ„ w trójwymiarowym interfejsie (239)
Rozdział 10. Tworzenie minimap (245)
- Wprowadzenie (245)
- Tworzenie minimapy (246)
- Implementacja zaawansowanych funkcji minimap (251)
Skorowidz (265)