reklama - zainteresowany?

Unity. Przepisy na interfejs gry - Helion

Unity. Przepisy na interfejs gry
Autor: Francesco Sapio
Tytuł oryginału: Unity UI Cookbook
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-2885-3
stron: 272, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2016-12-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,17 zł (poprzednio: 54,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-13,72 zł)

Dodaj do koszyka Unity. Przepisy na interfejs gry

Tagi: Programowanie gier | Unity

Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.

UmiejÄ™tność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogÅ‚a porwać i wciÄ…gnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzÄ™dziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonaÅ‚ych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest Å‚Ä…czenie ze sobÄ… elementów graficznych i kodu tworzonego w jÄ™zyku C# — w ten sposób Unity pozwala na osiÄ…ganie imponujÄ…cych wyników.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcÄ… wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i Å‚Ä…czenia ich z pozostaÅ‚ymi skÅ‚adnikami gry. Przygotowano jÄ… jako zbiór przepisów na wykonanie okreÅ›lonych zadaÅ„, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagÄ™ na odwoÅ‚ania do relacji miÄ™dzy graczem a interfejsem gry — niezwykle ważny czynnik dla projektanta.

W książce omówiono:
  • najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiÄ™tać podczas tworzenia gier
  • implementacjÄ™ liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze
  • tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki
  • tworzenie interaktywnych skÅ‚adników interfejsów i animowanie ich
  • implementacjÄ™ zaawansowanych elementów HUD
  • implementacjÄ™ interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap
Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier.

Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!

Dodaj do koszyka Unity. Przepisy na interfejs gry

 

Osoby które kupowały "Unity. Przepisy na interfejs gry", wybierały także:

  • Tworzenie gier w jÄ™zyku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Gry Unity i Facebook. Efektywna integracja, budowanie zasiÄ™gu i popularnoÅ›ci. Kurs video
  • Unity. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie gier komputerowych 3D
  • Unity. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie gier komputerowych 3D

Dodaj do koszyka Unity. Przepisy na interfejs gry

Spis treści

Unity. Przepisy na interfejs gry -- spis treści

O autorze (7)

O recenzentach (8)

Wstęp (9)

Rozdział 1. Podstawy interfejsu użytkownika (13)

  • Wprowadzenie (13)
  • Tworzenie obramowanego sprajta z dwuwymiarowej tekstury (14)
  • Dostosowanie rozmiarów interfejsu do wymiarów ekranu i jego rozdzielczoÅ›ci (17)
  • Wstawianie obrazów do interfejsu (19)
  • Maskowanie obrazu (22)
  • Przewijanie obrazu (24)
  • Przewijanie tekstu za pomocÄ… pionowego suwaka (26)
  • Uaktywnianie przycisków za poÅ›rednictwem klawiatury (32)
  • Stosowanie komponentów ukÅ‚adu interfejsu (35)

RozdziaÅ‚ 2. Implementacja liczników i pasków życia (39)

  • Wprowadzenie (39)
  • Implementacja licznika punktów (40)
  • Implementacja licznika żyć (44)
  • Tworzenie modularnego licznika żetonów (48)
  • Tworzenie symbolicznego licznika żyć (54)
  • Implementacja liniowego paska zdrowia (58)
  • Implementacja koÅ‚owego paska zdrowia (62)
  • Implementacja paska zdrowia z pancerzem (64)
  • Scalanie wielu pasków (68)
  • Tworzenie pasków zdrowia w stylu Kingdom Hearts (72)

RozdziaÅ‚ 3. Implementacja timerów (77)

  • Wprowadzenie (77)
  • Implementacja timera cyfrowego (78)
  • Tworzenie timera liniowego (80)
  • Implementacja timera koÅ‚owego (84)
  • Tworzenie timera mieszanego (86)
  • WyÅ›wietlanie czasu w formacie naturalnym (90)
  • Tworzenie zegara odliczajÄ…cego czas i odpowiednio zmieniajÄ…cego swój wyglÄ…d (93)

Rozdział 4. Tworzenie paneli sterujących (99)

  • Wprowadzenie (99)
  • Tworzenie grupy przeÅ‚Ä…czników (100)
  • WyÅ›wietlanie wartoÅ›ci suwaka w formacie procentowym (103)
  • Ustalanie granicznych poÅ‚ożeÅ„ suwaka (105)
  • OÅ›wietlanie elementów interfejsu (110)
  • Wykonanie panelu przesuwanego (113)
  • Wykonanie panelu o zmiennych wymiarach (115)
  • ObsÅ‚uga techniki przeciÄ…gania i upuszczania elementów (119)
  • Wykonanie odtwarzacza MP3 (122)

Rozdział 5. Ozdabianie interfejsu (129)

  • Wprowadzenie (129)
  • Tworzenie rozszerzalnego elementu z koÅ„cowym efektem zanikania (130)
  • Tworzenie elementu rozszerzalnego i obrotowego z koÅ„cowym efektem zanikania (133)
  • Tworzenie sÅ‚upków, które siÄ™ wydÅ‚użajÄ… i skracajÄ… (138)
  • Tworzenie swobodnych elementów interfejsu (143)
  • Dodawanie cieni do tekstu (146)
  • Obrysowywanie konturów tekstu (148)

Rozdział 6. Animowanie interfejsu (151)

  • Wprowadzenie (151)
  • WyÅ›wietlanie i ukrywanie menu (151)
  • Tworzenie menu z efektem przejÅ›cia otwierajÄ…cego (155)
  • Tworzenie menu z animacjÄ… spoczynkowÄ… (159)
  • Animowanie przycisku wskazywanego przez kursor (160)
  • Tworzenie menu rozwijanego (163)
  • Animowanie serc w symbolicznym liczniku żyć (166)
  • Modyfikowanie animacji serc w symbolicznym liczniku żyć za poÅ›rednictwem skryptu (168)

Rozdział 7. Modyfikowanie interfejsu podczas grania (171)

  • Wprowadzenie (171)
  • Tworzenie przycisku zmieniajÄ…cego kolor (172)
  • Tworzenie suwaka zmieniajÄ…cego kolory stopniowo (175)
  • Tworzenie prezentacji slajdów przy użyciu suwaka (178)
  • Tworzenie suwaka zmieniajÄ…cego jeden kanaÅ‚ koloru (184)
  • Tworzenie pola edycyjnego z kontrolÄ… poprawnoÅ›ci wprowadzanych danych (190)
  • Tworzenie pola dla wpisywania hasÅ‚a o okreÅ›lonej minimalnej liczbie znaków (198)
  • Zmienianie kursora w trakcie gry (202)

RozdziaÅ‚ 8. Implementacja zaawansowanych elementów HUD (207)

  • Wprowadzenie (207)
  • Tworzenie wyÅ›wietlacza odlegÅ‚oÅ›ci (208)
  • Tworzenie radaru kierunkowego (216)
  • WyÅ›wietlanie napisów (222)

RozdziaÅ‚ 9. Interfejsy trójwymiarowe (229)

  • Wprowadzenie (229)
  • Tworzenie trójwymiarowego menu (230)
  • Dodawanie efektu przechylenia (233)
  • Tworzenie i umiejscawianie interfejsu trójwymiarowego (237)
  • Tworzenie i animowanie ostrzeżeÅ„ w trójwymiarowym interfejsie (239)

Rozdział 10. Tworzenie minimap (245)

  • Wprowadzenie (245)
  • Tworzenie minimapy (246)
  • Implementacja zaawansowanych funkcji minimap (251)

Skorowidz (265)

Dodaj do koszyka Unity. Przepisy na interfejs gry

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.