reklama - zainteresowany?

Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie - Helion

Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie
ebook
Autor: Seth Weidman
Tytuł oryginału: Deep Learning from Scratch: Building with Python from First Principles
ISBN: 978-83-283-6598-8
stron: 237, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)

Dodaj do koszyka Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie

Tagi: Inne | Inne - Programowanie | Python - Programowanie | Uczenie maszynowe

Uczenie głębokie (ang. deep learning) zyskuje ostatnio ogromną popularność. Jest to ściśle związane z coraz częstszym zastosowaniem sieci neuronowych w przeróżnych branżach i dziedzinach. W konsekwencji inżynierowie oprogramowania, specjaliści do spraw przetwarzania danych czy osoby w praktyce zajmujące się uczeniem maszynowym muszą zdobyć solidną wiedzę o tych zagadnieniach. Przede wszystkim trzeba dogłębnie zrozumieć podstawy uczenia głębokiego. Dopiero po uzyskaniu biegłości w posługiwaniu się poszczególnymi koncepcjami i modelami możliwe jest wykorzystanie w pełni potencjału tej dynamicznie rozwijającej się technologii.

Ten praktyczny podręcznik, poświęcony podstawom uczenia głębokiego, zrozumiale i wyczerpująco przedstawia zasady działania sieci neuronowych z trzech różnych poziomów: matematycznego, obliczeniowego i konceptualnego. Takie podejście wynika z faktu, że dogłębne zrozumienie sieci neuronowych wymaga nie jednego, ale kilku modeli umysłowych, z których każdy objaśnia inny aspekt działania tych sieci. Zaprezentowano tu również techniki implementacji poszczególnych elementów w języku Python, co pozwala utworzyć działające sieci neuronowe. Dzięki tej książce stanie się jasne, w jaki sposób należy tworzyć, uczyć i stosować wielowarstwowe, konwolucyjne i rekurencyjne sieci neuronowe w różnych praktycznych zastosowaniach.

W książce między innymi:

  • matematyczne podstawy uczenia głębokiego
  • tworzenie modeli do rozwiązywania praktycznych problemów
  • standardowe i niestandardowe techniki treningu sieci neuronowych
  • rozpoznawanie obrazów za pomocą konwolucyjnych sieci neuronowych
  • rekurencyjne sieci neuronowe, ich działanie i implementacja
  • praca z wykorzystaniem biblioteki PyTorch

Uczenie głębokie: zrozum, zanim zaimplementujesz!

Dodaj do koszyka Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie

 

Osoby które kupowały "Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie

Spis treści

Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie eBook -- spis treści

 

Wprowadzenie 9

 

1. Podstawowe zagadnienia 15

  • Funkcje 16
    • Matematyka 16
    • Diagramy 16
    • Kod 17
  • Pochodne 20
    • Matematyka 20
    • Diagramy 20
    • Kod 21
  • Funkcje zagnieżdżone 22
    • Diagram 22
    • Matematyka 22
    • Kod 23
    • Inny diagram 23
  • Reguła łańcuchowa 24
    • Matematyka 24
    • Diagram 24
    • Kod 25
  • Nieco dłuższy przykład 27
    • Matematyka 27
    • Diagram 27
    • Kod 28
  • Funkcje z wieloma danymi wejściowymi 29
    • Matematyka 30
    • Diagram 30
    • Kod 30
  • Pochodne funkcji z wieloma danymi wejściowymi 31
    • Diagram 31
    • Matematyka 31
    • Kod 32
  • Funkcje przyjmujące wiele wektorów jako dane wejściowe 32
    • Matematyka 33
  • Tworzenie nowych cech na podstawie istniejących 33
    • Matematyka 33
    • Diagram 33
    • Kod 34
  • Pochodne funkcji z wieloma wektorami wejściowymi 35
    • Diagram 35
    • Matematyka 36
    • Kod 36
  • Następny etap - funkcje wektorowe i ich pochodne 37
    • Diagram 37
    • Matematyka 37
    • Kod 38
    • Funkcje wektorowe i ich pochodne w kroku wstecz 38
  • Grafy obliczeniowe z danymi wejściowymi w postaci dwóch macierzy dwuwymiarowych 40
    • Matematyka 41
    • Diagram 43
    • Kod 43
  • Ciekawa część - krok wstecz 43
    • Diagram 44
    • Matematyka 44
    • Kod 46
  • Podsumowanie 50

2. Wprowadzenie do budowania modeli 51

  • Wstęp do uczenia nadzorowanego 52
  • Modele uczenia nadzorowanego 53
  • Regresja liniowa 55
    • Regresja liniowa - diagram 55
    • Regresja liniowa - bardziej pomocny diagram (i obliczenia matematyczne) 57
    • Dodawanie wyrazu wolnego 58
    • Regresja liniowa - kod 58
  • Uczenie modelu 59
    • Obliczanie gradientów - diagram 59
    • Obliczanie gradientów - matematyka (i trochę kodu) 60
    • Obliczanie gradientów - (kompletny) kod 61
    • Używanie gradientów do uczenia modelu 62
  • Ocena modelu - testowe i treningowe zbiory danych 63
  • Ocena modelu - kod 63
    • Analizowanie najważniejszej cechy 65
  • Budowanie sieci neuronowych od podstaw 66
    • Krok 1. Zestaw regresji liniowych 67
    • Krok 2. Funkcja nieliniowa 67
    • Krok 3. Inna regresja liniowa 68
    • Diagramy 68
    • Kod 70
    • Sieci neuronowe - krok wstecz 71
  • Uczenie i ocena pierwszej sieci neuronowej 73
    • Dwa powody, dla których nowy model jest lepszy 74
  • Podsumowanie 75

3. Deep learning od podstaw 77

  • Definicja procesu deep learning - pierwszy krok 77
  • Elementy sieci neuronowych - operacje 79
    • Diagram 79
    • Kod 80
  • Elementy sieci neuronowych - warstwy 82
    • Diagramy 82
  • Elementy z elementów 84
    • Wzorzec warstwy 86
    • Warstwa gęsta 88
  • Klasa NeuralNetwork (i ewentualnie inne) 89
    • Diagram 89
    • Kod 90
    • Klasa Loss 90
  • Deep learning od podstaw 92
    • Implementowanie treningu na porcjach danych 92
    • Klasa NeuralNetwork - kod 93
  • Nauczyciel i optymalizator 95
    • Optymalizator 95
    • Nauczyciel 97
  • Łączenie wszystkich elementów 98
    • Pierwszy model z dziedziny deep learning (napisany od podstaw) 99
  • Podsumowanie i dalsze kroki 100

4. Rozszerzenia 101

  • Intuicyjne rozważania na temat sieci neuronowych 102
  • Funkcja straty - funkcja softmax z entropią krzyżową 104
    • Komponent nr 1. Funkcja softmax 104
    • Komponent nr 2. Entropia krzyżowa 105
    • Uwaga na temat funkcji aktywacji 108
  • Eksperymenty 111
    • Wstępne przetwarzanie danych 111
    • Model 112
    • Eksperyment: wartość straty z użyciem funkcji softmax z entropią krzyżową 113
  • Współczynnik momentum 113
    • Intuicyjny opis współczynnika momentum 114
    • Implementowanie współczynnika momentum w klasie Optimizer 114
    • Eksperyment - algorytm SGD ze współczynnikiem momentum 116
  • Zmniejszanie współczynnika uczenia 116
    • Sposoby zmniejszania współczynnika uczenia 116
    • Eksperymenty - zmniejszanie współczynnika uczenia 118
  • Inicjowanie wag 119
    • Matematyka i kod 120
    • Eksperymenty - inicjowanie wag 121
  • Dropout 122
    • Definicja 122
    • Implementacja 122
    • Eksperymenty - dropout 123
  • Podsumowanie 125

5. Konwolucyjne sieci neuronowe 127

  • Sieci neuronowe i uczenie reprezentacji 127
    • Inna architektura dla danych graficznych 128
    • Operacja konwolucji 129
    • Wielokanałowa operacja konwolucji 131
  • Warstwy konwolucyjne 131
    • Wpływ na implementację 132
    • Różnice między warstwami konwolucyjnymi a warstwami gęstymi 133
    • Generowanie predykcji z użyciem warstw konwolucyjnych - warstwa spłaszczania 134
    • Warstwy agregujące 135
  • Implementowanie wielokanałowej operacji konwolucji 137
    • Krok w przód 137
    • Konwolucja - krok wstecz 140
    • Porcje danych, konwolucje dwuwymiarowe i operacje wielokanałowe 144
    • Konwolucje dwuwymiarowe 145
    • Ostatni element - dodawanie kanałów 147
  • Używanie nowej operacji do uczenia sieci CNN 150
    • Operacja Flatten 150
    • Kompletna warstwa Conv2D 151
    • Eksperymenty 152
  • Podsumowanie 153

6. Rekurencyjne sieci neuronowe 155

  • Najważniejsze ograniczenie - przetwarzanie odgałęzień 156
  • Automatyczne różniczkowanie 158
    • Pisanie kodu do akumulowania gradientów 158
  • Powody stosowania sieci RNN 162
  • Wprowadzenie do sieci RNN 163
    • Pierwsza klasa dla sieci RNN - RNNLayer 164
    • Druga klasa dla sieci RNN - RNNNode 165
    • Łączenie obu klas 166
    • Krok wstecz 167
  • Sieci RNN - kod 169
    • Klasa RNNLayer 170
    • Podstawowe elementy sieci RNNNode 172
    • Zwykłe węzły RNNNode 173
    • Ograniczenia zwykłych węzłów RNNNode 175
    • Pierwsze rozwiązanie - węzły GRUNode 176
    • Węzły LSTMNode 179
    • Reprezentacja danych dla opartego na sieci RNN modelu języka naturalnego na poziomie znaków 182
    • Inne zadania z obszaru modelowania języka naturalnego 182
    • Łączenie odmian warstw RNNLayer 183
    • Łączenie wszystkich elementów 184
  • Podsumowanie 185

7. PyTorch 187

  • Typ Tensor w bibliotece PyTorch 187
  • Deep learning z użyciem biblioteki PyTorch 188
    • Elementy z biblioteki PyTorch - klasy reprezentujące model, warstwę, optymalizator i wartość straty 189
    • Implementowanie elementów sieci neuronowej za pomocą biblioteki PyTorch - warstwa DenseLayer 190
    • Przykład - modelowanie cen domów w Bostonie z użyciem biblioteki PyTorch 191
    • Elementy oparte na bibliotece PyTorch - klasy optymalizatora i wartości straty 192
    • Elementy oparte na bibliotece PyTorch - klasa nauczyciela 193
    • Sztuczki służące do optymalizowania uczenia w bibliotece PyTorch 195
  • Sieci CNN w bibliotece PyTorch 196
    • Klasa DataLoader i transformacje 198
    • Tworzenie sieci LSTM za pomocą biblioteki PyTorch 200
  • Postscriptum - uczenie nienadzorowane z użyciem autoenkoderów 202
    • Uczenie reprezentacji 203
    • Podejście stosowane w sytuacjach, gdy w ogóle nie ma etykiet 203
    • Implementowanie autoenkodera za pomocą biblioteki PyTorch 204
    • Trudniejszy test uczenia nienadzorowanego i rozwiązanie 209
  • Podsumowanie 210

A. Skok na głęboką wodę 211

  • Reguła łańcuchowa dla macierzy 211
  • Gradient dla wartości straty względem wyrazu wolnego 215
  • Konwolucje z użyciem mnożenia macierzy 215

Dodaj do koszyka Uczenie głębokie od zera. Podstawy implementacji w Pythonie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.