UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji - Helion
Autor: Joel Marsh
Tytuł oryginału: UX for Beginners: A Crash Course in 100 Short Lessons
ISBN: 978-83-283-5925-3
okładka: miękka
Data wydania: 2019-09-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)
Tytuł oryginału: UX for Beginners: A Crash Course in 100 Short Lessons
ISBN: 978-83-283-5925-3
okładka: miękka
Data wydania: 2019-09-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)
Osoby które kupowały "UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji", wybierały także:
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie bezpieczeństwem sieci. Część 3 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie urządzeniami Cisco. Część 2 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji. Część 1 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Impact of P2P and Free Distribution on Book Sales 427,14 zł, (29,90 zł -93%)
- Cisco CCNP Enterprise 350-401 ENCOR. Kurs video. Programowanie i automatyzacja sieci 443,33 zł, (39,90 zł -91%)
Spis treści
UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji -- spis treści
1. Kwestie podstawowe
- Lekcja 1. Czym są wrażenia użytkownika? (2)
- Lekcja 2. GÅ‚ówne elementy projektowania UX (3)
- Lekcja 3. Twój punkt widzenia (6)
- Lekcja 4. Punkt widzenia użytkowników - trzy razy "co" (8)
- Lekcja 5. Rozwiązania a pomysły (10)
- Lekcja 6. Piramida oddziaływania na wrażenia użytkownika (11)
2. Zanim rozpoczniesz
- Lekcja 7. Cele użytkownika i cele biznesowe (14)
- Lekcja 8. Projektowanie UX jest procesem (16)
- Lekcja 9. Zbieranie wymagań (18)
- Lekcja 10. Wypracowywanie konsensusu (20)
3. Podstawy behawioryzmu
- Lekcja 11. Psychologia a kultura (24)
- Lekcja 12. Czym jest psychologia użytkownika? (26)
- Lekcja 13. Czym jest wrażenie? (28)
- Lekcja 14. Wrażenia świadome a wrażenia podświadome (30)
- Lekcja 15. Emocje (32)
- Lekcja 16. Czym sÄ… motywacje? (34)
- Lekcja 17. Motywacja: seks i miłość (37)
- Lekcja 18. Motywacja: poczucie przynależności (40)
- Lekcja 19. Motywacja: pozycja społeczna (41)
- Lekcja 20. Motywacja: sprawiedliwość (43)
- Lekcja 21. Motywacja: zrozumienie (ciekawość) (45)
4. Badania nad użytkownikami
- Lekcja 22. Czym są badania nad użytkownikami? (48)
- Lekcja 23. Czym nie są badania nad użytkownikami? (51)
- Lekcja 24. Ilu użytkowników potrzebujesz? (53)
- Lekcja 25. Jak zadawać pytania (55)
- Lekcja 26. Jak obserwować użytkownika (57)
- Lekcja 27. Wywiady (59)
- Lekcja 28. Ankiety (60)
- Lekcja 29. Sortowanie kart (62)
- Lekcja 30. Tworzenie profili użytkowników (64)
- Lekcja 31. UrzÄ…dzenia (66)
5. Ograniczenia naszych umysÅ‚ów
- Lekcja 32. Czym jest intuicja? (70)
- Lekcja 33. Czym jest błąd poznawczy? (72)
- Lekcja 34. ZÅ‚udzenie wyboru (74)
- Lekcja 35. Uwaga (76)
- Lekcja 36. Pamięć (78)
- Lekcja 37. Hiperboliczne obniżenie wartości (80)
6. Architektura informacji
- Lekcja 38. Czym jest architektura informacji? (84)
- Lekcja 39. Historyjki użytkownika (86)
- Lekcja 40. Typy architektury informacji (87)
- Lekcja 41. Strony statyczne i dynamiczne (89)
- Lekcja 42. Czym jest przepływ? (91)
- Lekcja 43. Użytkownicy nie chodzą wstecz (92)
7. Projektowanie zachowań
- Lekcja 44. Projektowanie celowe (96)
- Lekcja 45. Nagrody i kary (97)
- Lekcja 46. Warunkowanie i uzależnianie (99)
- Lekcja 47. Grywalizacja (102)
- Lekcja 48. Budowa chwytliwych treści (104)
- Lekcja 49. Jak wzbudzać zaufanie (106)
- Lekcja 50. Jak doświadczenie wpływa na odbierane wrażenia (108)
8. Zasady projektowania wizualnego
- Lekcja 51. Ciężar wizualny (kontrast i rozmiar) (112)
- Lekcja 52. Kolory (114)
- Lekcja 53. Powtórzenia i odstÄ™pstwa od wzorców (116)
- Lekcja 54. Napięcie liniowe i napięcie brzegowe (118)
- Lekcja 55. Ułożenie i sąsiedztwo (121)
- Lekcja 56. Wykorzystanie ruchu w projektowaniu wrażeń użytkownika (123)
9. Makiety i prototypy
- Lekcja 57. Czym jest makieta? (128)
- Lekcja 58. Czym makieta nie jest? (129)
- Lekcja 59. Rozwijaj umiejętności, zamiast poznawać narzędzia (131)
- Lekcja 60. Unikaj wygodnych przykÅ‚adów (133)
- Lekcja 61. Czym jest wzorzec projektowy? (135)
- Lekcja 62. Schemat "Z", schemat "F" i hierarchia wzrokowa (136)
- Lekcja 63. Układ strony: struktura (139)
- Lekcja 64. UkÅ‚ad strony: linia przewijania, obrazy i nagÅ‚ówki (141)
- Lekcja 65. Układ strony: osie interakcji (143)
- Lekcja 66. Formularze (145)
- Lekcja 67. Przyciski gÅ‚ówne i poboczne (148)
- Lekcja 68. Projektowanie adaptywne i responsywne (150)
- Lekcja 69. Projektować od zera czy zmieniać istniejące rozwiązanie? (151)
- Lekcja 70. Dotyk kontra mysz (153)
10. Psychologia użyteczności
- Lekcja 71. Czym właściwie jest użyteczność? (158)
- Lekcja 72. Prosto, Å‚atwo, szybko lub minimalnie (160)
- Lekcja 73. PrzeglÄ…danie, wyszukiwanie i odkrywanie (162)
- Lekcja 74. Konsekwencja i oczekiwania (164)
- Lekcja 75. Odwrócone wrażenia użytkownika (166)
- Lekcja 76. Dostępność (168)
11. Treści
- Lekcja 77. Tworzenie tekstów dla wrażeÅ„ użytkownika kontra tworzenie tekstów reklamowych (172)
- Lekcja 78. Przepis na wezwanie do działania (174)
- Lekcja 79. Instrukcje, etykiety i przyciski (176)
- Lekcja 80. Strony docelowe (178)
- Lekcja 81. Czytelność (180)
- Lekcja 82. Przepis na przekonywanie (182)
- Lekcja 83. Jak zachęcać ludzi do udostępniania (184)
12. Chwila prawdy
- Lekcja 84. Start jest eksperymentem (189)
13. Dane z perspektywy projektantów
- Lekcja 85. Czy można zmierzyć duszę? (192)
- Lekcja 86. Czym sÄ… dane analityczne? (194)
- Lekcja 87. KsztaÅ‚ty wykresów (196)
- Lekcja 88. Statystyki: sesje kontra użytkownicy (204)
- Lekcja 89. Statystyki: nowi odwiedzajÄ…cy kontra powracajÄ…cy (206)
- Lekcja 90. Statystyki: wyświetlenia stron (208)
- Lekcja 91. Statystyki: czas (209)
- Lekcja 92. Statystyki: wspóÅ‚czynnik odrzuceÅ„ i wspóÅ‚czynnik wyjść (211)
- Lekcja 93. Prawdopodobieństwo interakcji (213)
- Lekcja 94. Struktura kontra wybór (215)
- Lekcja 95. Testy A/B (217)
- Lekcja 96. Testowanie wielo-i-co-dalej?! (219)
- Lekcja 97. Czasem można się czegoś dowiedzieć tylko przez testy A/B (221)
14. Znajdź sobie pracę, obiboku
- Lekcja 98. Co projektant wrażeń użytkownika robi przez cały dzień? (224)
- Lekcja 99. Jaki rodzaj pracy jest najlepszy dla Ciebie? (227)
- Lekcja 100. Co powinno się znaleźć w portfolio projektanta UX? (230)
Skorowidz (233)