reklama - zainteresowany?

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II - Helion

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II
Autor: Andrzej Daniluk
ISBN: 978-83-246-5539-7
stron: 424, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2013-05-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II

Tagi: C++ - Programowanie | programowanie-kupon

USB dobre na wszystko — wykorzystaj jego moc!

  • Standardy USB 2.0 i 3.0 oraz poÅ‚Ä…czone urzÄ…dzenia, czyli sprzÄ™towa podstawa transmisji danych
  • Transmisja danych w standardzie USB, czyli komunikacja i współdziaÅ‚anie zasobów systemowych różnych urzÄ…dzeÅ„
  • Biblioteki i programy wielowÄ…tkowe, czyli szczegółowe aspekty programowania transmisji danych w USB

Mniej wiÄ™cej pod koniec lat 90. standard USB utrwaliÅ‚ siÄ™ w Å›wiadomoÅ›ci użytkowników komputerów na caÅ‚ym Å›wiecie i staÅ‚ siÄ™ dla nich jednym z najwygodniejszych narzÄ™dzi zapewniajÄ…cych komunikacjÄ™ oraz wymianÄ™ danych miÄ™dzy urzÄ…dzeniami. Liczba gniazd USB, do których można podÅ‚Ä…czyć dosÅ‚ownie wszystko — mysz, pendrive’a, dysk zewnÄ™trzny czy kartÄ™ sieciowÄ… — staÅ‚a siÄ™ jednym z ważnych kryteriów przy zakupie nowego komputera, a czoÅ‚owi wytwórcy ani myÅ›lÄ… zastÄ™pować go czymkolwiek innym. Jednak USB ma także swoje wady. Zalicza siÄ™ do nich konieczność używania bardziej zÅ‚ożonego sprzÄ™tu i oprogramowania w porównaniu ze starszymi protokoÅ‚ami transmisji danych. Te kÅ‚opoty pomoże Ci rozwiÄ…zać niniejsza książka, o ile nieobcy jest Ci jÄ™zyk C/C++ w zakresie programowania strukturalnego i proceduralnego. Pokaże Ci ona caÅ‚Ä… architekturÄ™ standardu USB oraz implikacje jego stosowania dla różnych urzÄ…dzeÅ„. DziÄ™ki niej poznasz także podstawy zasad programowania transmisji USB z wykorzystaniem zasobów systemów operacyjnych Windows oraz współistniejÄ…cych bibliotek programistycznych. W dodatku autor tego wyczerpujÄ…cego podrÄ™cznika nie poprzestaje na suchym wyliczeniu typów danych czy funkcji, lecz zamieszcza mnóstwo wskazówek dotyczÄ…cych konkretnych, dziaÅ‚ajÄ…cych aplikacji. JeÅ›li myÅ›lisz o programowaniu transmisji danych w USB, nie znajdziesz nic lepszego!

  • Standardy bazowe USB 2.0 oraz 3.0
  • Informacje o urzÄ…dzeniach
  • WstÄ™p do transmisji danych
  • UrzÄ…dzenia klasy HID
  • Detekcja i identyfikacja różnych klas urzÄ…dzeÅ„ doÅ‚Ä…czonych do magistrali USB
  • Odblokowanie urzÄ…dzenia do transmisji
  • Odczyt i zapis danych
  • Biblioteki WinUSB oraz LibUSB
  • Podstawy programowania obiektowego transmisji USB
  • WewnÄ™trzne struktury danych
  • Podstawy programowania wielowÄ…tkowego transmisji USB
  • Adaptery USB

Poznaj jeden z najpopularniejszych standardów wszech czasów!

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II

Spis treści

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Standard USB (11)

  • Åšrodowisko fizyczne i sygnaÅ‚owe USB (13)
    • USB 2.0 (13)
    • USB 3.0 (15)
    • ZÅ‚Ä…cza Mini i Micro (19)
  • Ramki i mikroramki (24)
  • Transfer danych (24)
  • Pakiety USB 2.0 (28)
  • Transakcje USB 2.0 (33)
  • Pakiety w trybie Super Speed (38)
  • Operacje transakcyjne USB 3.0 (46)
    • Porównanie standardów USB 2.0 oraz 3.0 (53)
  • Wireless USB (54)
  • Podsumowanie (56)

Rozdział 2. Informacje o urządzeniach (57)

  • Identyfikatory urzÄ…dzenia (57)
    • Identyfikatory sprzÄ™tu (58)
    • Identyfikatory zgodnoÅ›ci (58)
    • Ocena i selekcja pakietów sterowników (58)
  • Klasy instalacji urzÄ…dzeÅ„ (58)
  • Menedżer urzÄ…dzeÅ„ (59)
  • Rejestr systemowy (63)
    • Klucz tematyczny HKEY_LOCAL_MACHINE (64)
    • Podklucz tematyczny \Class (65)
    • Podklucz podklucza tematycznego \Class (66)
    • Identyfikatory GUID (67)
  • Pliki .inf (69)
  • Podsumowanie (71)

Rozdział 3. Wstęp do transmisji danych (73)

  • Struktura systemu USB 2.0 (73)
    • Warstwa funkcjonalna (73)
    • Warstwa fizyczna (74)
    • Warstwa logiczna (75)
  • Struktura systemu USB 3.0 (76)
  • Potoki danych (77)
  • UrzÄ…dzenia i deskryptory urzÄ…dzeÅ„ USB (80)
  • Koncentratory i deskryptory koncentratorów USB (84)
  • Punkty koÅ„cowe i deskryptory punktu koÅ„cowego (89)
  • Interfejsy i deskryptory interfejsów urzÄ…dzeÅ„ USB (95)
  • Konfiguracje i deskryptory konfiguracji (100)
  • Deskryptory tekstowe (104)
  • Komunikacja programu użytkownika z urzÄ…dzeniem (104)
  • Podsumowanie (110)

Rozdział 4. Urządzenia klasy HID (111)

  • Deskryptor raportu (111)
    • Pozycje Collection i End Collection (112)
    • Rodzaje raportów (113)
    • Zawartość raportów (114)
    • Format danych (115)
    • Zakresy wartoÅ›ci danych (115)
    • Jednostki miar (115)
  • Podstawowe funkcje urzÄ…dzeÅ„ klasy HID (116)
    • Funkcje rodziny HidD_Xxx() (117)
    • Funkcje rodziny HidP_Xxx() (125)
  • Biblioteka HID.dll (144)
  • Podsumowanie (147)

Rozdział 5. Detekcja i identyfikacja urządzeń dołączonych do magistrali USB (149)

  • Podstawowe zasoby systemowe (151)
    • Funkcja SetupDiGetClassDevs() (152)
    • Funkcja SetupDiEnumDeviceInterfaces() (152)
    • Struktura SP_DEVINFO_DATA (153)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DATA (154)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DETAIL_DATA (155)
    • Funkcja SetupDiGetDeviceInterfaceDetail() (155)
    • Funkcja SetupDiDestroyDeviceInfoList() (157)
    • Detekcja interfejsów urzÄ…dzeÅ„ (157)
    • Zliczanie interfejsów urzÄ…dzeÅ„ (161)
  • Funkcja SetupDiGetDeviceRegistryProperty() (163)
  • Struktury danych (168)
  • ModuÅ‚ usbiodef.h (174)
  • ModuÅ‚ cfgmgr32.h (176)
  • Biblioteka Setupapi (182)
  • Powiadamianie o doÅ‚Ä…czaniu i odÅ‚Ä…czaniu urzÄ…dzeÅ„ (185)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 6. Odblokowanie urządzenia do transmisji. Odczyt i zapis danych (191)

  • Odblokowanie urzÄ…dzenia do transmisji (191)
    • Funkcja CreateFile() (192)
    • Funkcja CloseHandle() (194)
    • PrzykÅ‚adowy program Å›rodowiska tekstowego (194)
  • Odczyt danych w formie raportu (198)
    • Funkcja ReadFile() (199)
    • Odczyt dÅ‚ugoÅ›ci bufora danych (203)
    • Funkcja HidD_GetInputReport() (207)
    • Odczyt wÅ‚asnoÅ›ci przycisków (208)
    • Odczyt wÅ‚asnoÅ›ci wartoÅ›ci (213)
    • Aplikacja Å›rodowiska graficznego (218)
  • Zapis danych w formie raportu (225)
    • Funkcja WriteFile() (225)
    • Funkcje HidD_SetOutputReport() oraz HidD_SetFeature() (226)
  • Struktura OVERLAPPED (227)
    • Funkcje xxxEx (230)
  • Struktura COMMTIMEOUTS (234)
    • Funkcje GetCommTimeouts() i SetCommTimeouts() (235)
  • Funkcja DeviceIoControl() (236)
    • Rozkazy z moduÅ‚u hidclass.h (242)
  • Rozkazy z moduÅ‚u usbioctl.h (245)
    • Identyfikacja urzÄ…dzeÅ„ przyÅ‚Ä…czonych do koncentratora USB (247)
  • Struktura URB (262)
    • Funkcja UsbBuildGetDescriptorRequest() (267)
  • Podsumowanie (268)
  • Ćwiczenia (268)

Rozdział 7. Biblioteki WinUSB oraz LibUSB (271)

  • Biblioteka WinUSB (271)
    • Przygotowanie pakietu instalacyjnego (272)
    • Funkcje eksportowe biblioteki WinUSB (277)
  • Biblioteka LibUSB (289)
    • Funkcje jÄ…dra biblioteki (292)
    • Funkcje do zarzÄ…dzania urzÄ…dzeniem libusb (293)
    • Funkcje realizujÄ…ce transfer masowy (300)
    • Funkcje realizujÄ…ce transfer przerwaniowy (301)
    • Funkcje asynchroniczne (301)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 8. Programowanie obiektowe transmisji USB (307)

  • Obiektowość (307)
  • Wzorce projektowe (314)
    • Singleton (314)
  • Interfejsy (319)
    • Zliczanie odwoÅ‚aÅ„ do interfejsu (326)
    • Identyfikator interfejsu (327)
  • Komponenty wizualne (336)
  • Podsumowanie (340)
  • Ćwiczenia (340)

Rozdział 9. Wewnętrzne struktury danych (351)

  • Program proceduralny (352)
  • Program obiektowy (359)
  • Aplikacja Å›rodowiska graficznego (366)
  • Podsumowanie (375)
  • Ćwiczenia (375)

Rozdział 10. Programy wielowątkowe (379)

  • WÄ…tki i procesy (379)
  • Funkcja CreateThread() (381)
  • Klasa TThread (389)
  • Podsumowanie (397)
  • Ćwiczenia (397)

Rozdział 11. Adaptery USB (401)

  • Adaptery USB/RS 232C (401)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci portu adaptera (402)
  • Adaptery USB/IEEE-488 (404)
  • Adaptery USB/Bluetooth (405)
  • Podsumowanie (413)

Literatura (415)

Skorowidz (417)

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.