reklama - zainteresowany?

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++ - Helion

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++
ebook
Autor: Andrzej Daniluk
ISBN: 978-83-246-5495-6
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2012-06-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++

Tagi: C++ - Programowanie | Inne | Inne - Programowanie | programowanie-kupon

Dowiedz się więcej o działaniu USB i poznaj metody programowania transmisji danych

  • W jaki sposób odbywa siÄ™ transfer danych?
  • Jak odblokować urzÄ…dzenia do transmisji?
  • Na czym polega programowanie obiektowe transmisji USB?

USB (skrót od ang. Universal Serial Bus -- uniwersalna magistrala szeregowa) to rodzaj bardzo praktycznego portu komunikacyjnego, dzięki któremu możliwe jest podłączanie do komputera wielu różnych urządzeń, takich jak mysz, kamera, aparat fotograficzny, telefon komórkowy, modem, skaner, przenośna pamięć. Podłączone w ten sposób urządzenia są od razu wykrywane i rozpoznawane przez system, dzięki czemu instalacja sterowników i konfiguracja sprzętu odbywają się zwykle automatycznie.

Książka "USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++" w zwięzły sposób przedstawia wszelkie zagadnienia, dotyczące użytkowania i programowania transmisji USB. Korzystając z tego podręcznika, poznasz nie tylko teoretyczne podstawy działania USB, ale także zdobędziesz praktyczne umiejętności w tym zakresie. Książka zawiera bowiem zarówno konkretne przykłady, jak i ćwiczenia do samodzielnego wykonania dla wszystkich, którzy chcą zyskać wiedzę na zaawansowanym poziomie. Dowiesz się między innymi, jakie są rodzaje transferów danych i transakcji USB, za co odpowiadają komponenty i jak wykorzystać wzorce projektowe. Zrozumiesz także metody projektowania obiektowego oraz implementacji oprogramowania sterującego łączem USB.

  • Åšrodowisko fizyczne i sygnaÅ‚owe USB
  • Klasy instalacji urzÄ…dzeÅ„
  • Rejestr systemowy
  • Transmisja danych
  • Struktura systemu USB
  • Detekcja i identyfikacja urzÄ…dzeÅ„
  • Odczyt i zapis danych w formie raportu
  • Programowanie obiektowe transmisji USB
  • WewnÄ™trzne struktury danych
  • Programy wielowÄ…tkowe
  • Konwertery USB

Tu znajdziesz wszystko o działaniu USB i możliwościach jego wykorzystania!

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++

Spis treści

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++ eBook -- spis treści

Rozdział 1. Standard USB (7)

  • Åšrodowisko fizyczne i sygnaÅ‚owe USB (9)
    • USB OTG (10)
  • Ramki i mikroramki (11)
  • Transfery danych (11)
  • Transakcje USB (13)
  • Pakiety danych (14)
  • Podsumowanie (15)

Rozdział 2. Informacje o urządzeniach (17)

  • Identyfikatory urzÄ…dzenia (17)
    • Identyfikatory sprzÄ™tu (18)
    • Identyfikatory kompatybilnoÅ›ci (18)
    • Ocena i selekcja pakietów sterowników (18)
  • Klasy instalacji urzÄ…dzeÅ„ (18)
  • Menedżer urzÄ…dzeÅ„ (19)
  • Rejestr systemowy (20)
    • Klucz tematyczny HKEY_LOCAL_MACHINE (22)
    • Podklucz tematyczny \Class (23)
    • Podklucz podklucza tematycznego \Class (24)
    • Identyfikatory GUID (25)
  • Pliki .inf (26)
  • Podsumowanie (27)

Rozdział 3. Wstęp do transmisji danych (29)

  • Struktura systemu USB (29)
    • Warstwa funkcjonalna (29)
    • Warstwa fizyczna (30)
    • Warstwa logiczna (31)
    • Potoki danych (32)
  • UrzÄ…dzenia i deskryptory urzÄ…dzeÅ„ USB (34)
  • Konfiguracje i deskryptory konfiguracji (37)
  • Interfejsy i deskryptory interfejsów urzÄ…dzeÅ„ USB (39)
    • Interfejs ISoftHidUSBDevice (41)
  • Punkty koÅ„cowe i deskryptory punktu koÅ„cowego (42)
  • Komunikacja programu użytkownika z urzÄ…dzeniem (43)
  • Deskryptor raportu (46)
    • Pozycje Collection i End Collection (47)
    • Rodzaje raportów (48)
    • Zawartość raportów (48)
    • Format danych (50)
    • Zakresy wartoÅ›ci danych (50)
    • Jednostki miar (50)
  • Podstawowe funkcje (50)
    • Funkcje rodziny HidD_Xxx() (51)
    • Funkcje rodziny HidP_Xxx() (58)
  • Biblioteka HID.DLL (77)
  • Struktura URB (79)
    • Funkcja UsbBuildGetDescriptorRequest() (85)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 4. Detekcja i identyfikacja urządzeń dołączonych do magistrali USB (87)

  • Podstawowe zasoby systemowe (89)
    • Funkcja SetupDiGetClassDevs() (89)
    • Funkcja SetupDiEnumDeviceInterfaces() (90)
    • Struktura SP_DEVINFO_DATA (90)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DATA (91)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DETAIL_DATA (92)
    • Funkcja SetupDiGetDeviceInterfaceDetail() (92)
    • Funkcja SetupDiDestroyDeviceInfoList() (93)
    • Detekcja interfejsów urzÄ…dzeÅ„ (94)
    • Zliczanie interfejsów urzÄ…dzeÅ„ (98)
  • Funkcja SetupDiGetDeviceRegistryProperty() (100)
  • Struktury danych (104)
  • ModuÅ‚ usbiodef.h (108)
  • Biblioteka setupapi.dll (110)
  • Powiadamianie o doÅ‚Ä…czaniu i odÅ‚Ä…czaniu urzÄ…dzeÅ„ (113)
  • Podsumowanie (118)

Rozdział 5. Odblokowanie urządzenia do transmisji. Odczyt i zapis danych (119)

  • Odblokowanie urzÄ…dzenia do transmisji (119)
    • Funkcja CreateFile() (119)
    • Funkcja CloseHandle() (122)
    • PrzykÅ‚adowy program Å›rodowiska tekstowego (122)
  • Odczyt danych w formie raportu (127)
    • Funkcja ReadFile() (127)
    • Odczyt dÅ‚ugoÅ›ci bufora danych (132)
    • Funkcja HidD_GetInputReport() (136)
    • Odczyt wÅ‚asnoÅ›ci przycisków (137)
    • Odczyt wÅ‚asnoÅ›ci wartoÅ›ci (142)
    • Aplikacja Å›rodowiska graficznego (147)
  • Zapis danych w formie raportu (152)
    • Funkcja WriteFile() (153)
    • Funkcje HidD_SetOutputReport() oraz HidD_SetFeature() (154)
  • Struktura OVERLAPPED (155)
    • Funkcje xxxEx (158)
  • Struktura COMMTIMEOUTS (161)
    • Funkcje GetCommTimeouts() i SetCommTimeouts() (162)
  • Funkcja DeviceIoControl() (163)
    • Rozkazy z moduÅ‚u hidclass.h (169)
    • Rozkazy z moduÅ‚u usbioctl.h (173)
  • Podsumowanie (173)

Rozdział 6. Programowanie obiektowe transmisji USB (175)

  • Obiektowość (175)
  • Wzorce projektowe (182)
    • Singelton (183)
  • Interfejsy (188)
    • Zliczanie odwoÅ‚aÅ„ do interfejsu (195)
    • Identyfikator interfejsu (196)
  • Komponenty (203)
  • Podsumowanie (207)
  • Ćwiczenia (207)

Rozdział 7. Wewnętrzne struktury danych (215)

  • Program proceduralny (216)
  • Program obiektowy (223)
  • Aplikacja Å›rodowiska graficznego (230)
  • Podsumowanie (240)
  • Ćwiczenia (240)

Rozdział 8. Programy wielowątkowe (243)

  • WÄ…tki i procesy (243)
  • Funkcje CreateThread() (244)
  • Klasa TThread (253)
  • Podsumowanie (261)
  • Ćwiczenia (261)

Rozdział 9. Konwertery USB (263)

  • Konwertery USB/RS 232C (263)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci portu konwertera (264)
  • Konwertery USB/IEEE-488 (266)
  • Podsumowanie (267)

Literatura (269)

Skorowidz (271)

Dodaj do koszyka USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.