reklama - zainteresowany?

TypeScript. Od początkującego do profesjonalisty - Helion


ebook
Autor: Adam Freeman
Tytuł oryginału: Essential TypeScript: From Beginner to Pro
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-6532-2
stron: 552, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 57,85 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-31,15 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: JavaScript - Programowanie

JavaScript dojrzał i stał się pełnowartościowym językiem programowania. Jest wszechstronny, elastyczny i pozwala na tworzenie znakomitego kodu, jednak uzyskiwanie naprawdę dobrych efektów wymaga sporych umiejętności. Z tego powodu warto zainteresować się TypeScriptem, który w porównaniu z JavaScriptem o wiele lepiej spisuje się jako język programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Ich projektant, programujący w TypeScripcie, może przy tym łatwo skorzystać z wielu popularnych frameworków. W ten stosunkowo prosty sposób w pełni wykorzystuje możliwości nowoczesnych przeglądarek i urządzeń mobilnych.

Ta książka jest przystępnym podręcznikiem, dzięki któremu poza uzyskaniem ważnych umiejętności odkryjesz najcenniejsze aspekty TypeScriptu. Rozpoczniesz od zdobycia solidnych podstaw, a po przeanalizowaniu przejrzystych przykładów poznasz korzyści wynikające z używania TypeScriptu. Stopniowo będziesz się uczyć stosować w praktyce najbardziej zaawansowane funkcje. Dowiesz się, jak stworzyć bezpieczniejsze i bardziej produktywne środowisko do tworzenia aplikacji internetowych, a także poznasz kilka popularnych frameworków, takich jak Node.js, Angular, React i Vue.js. Znajdziesz tu również informacje o najczęściej występujących problemach oraz sposobach ich rozwiązywania.

W książce między innymi:

  • przygotowanie środowiska pracy i potrzebne narzędzia
  • solidne podstawy TypeScriptu
  • tworzenie kodu TypeScriptu działającego po stronie klienta i po stronie serwera
  • rozbudowa i modyfikowanie aplikacji napisanych w TypeScripcie
  • testowanie, debugowanie i wdrażanie kodu

TypeScript: programuj jak zawodowiec i twórz bogate aplikacje!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "TypeScript. Od początkującego do profesjonalisty", wybierały także:

  • AngularJS
  • Frontend developer. Kurs video. React. Poziom podstawowy

Dodaj do koszyka

Spis treści

TypeScript. Od początkującego do profesjonalisty eBook -- spis treści

  • O autorze
  • O recenzencie technicznym
  • Część I. Zaczynamy
  • Rozdział 1. Pierwsza aplikacja w TypeScripcie
    • Przygotowanie systemu
      • Krok 1. Instalowanie Node.js
      • Krok 2. Instalowanie Gita
      • Krok 3. Instalowanie TypeScriptu
      • Krok 4. Instalowanie programistycznego edytora tekstu
    • Utworzenie projektu
      • Inicjalizacja projektu
      • Utworzenie pliku konfiguracyjnego kompilatora
      • Tworzenie pliku kodu TypeScriptu
      • Kompilowanie i uruchamianie kodu
      • Definiowanie modelu danych
        • Tworzenie klasy kolekcji elementów listy rzeczy do zrobienia
        • Implementowanie podstawowych funkcji modelu danych
      • Dodawanie funkcji do klasy kolekcji
        • Zapewnienie dostępu do elementów listy rzeczy do zrobienia
        • Usuwanie wykonanych zadań
        • Obsługa licznika elementów
    • Używanie pakietu zewnętrznego
      • Dodawanie deklaracji typu dla pakietu JavaScriptu
    • Dodawanie poleceń
      • Filtrowanie elementów
      • Dodawanie zadań
      • Oznaczanie zadania jako wykonanego
    • Trwałe przechowywanie danych
      • Stosowanie klasy trwałego magazynu danych
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. Poznajemy TypeScript
    • Dlaczego powinieneś używać języka TypeScript?
      • Funkcje języka TypeScript zwiększające produktywność programisty
        • Poznajemy ograniczenia funkcji związanych z produktywnością
      • Poznawanie wersji JavaScriptu
        • Poznawanie ograniczeń wersji JavaScriptu
    • Co powinieneś wiedzieć?
    • Jak skonfigurować środowisko programistyczne?
    • Jaka jest struktura książki?
    • Czy w książce znajdziesz wiele przykładów?
    • Gdzie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu?
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Wprowadzenie do języka JavaScript część I
    • Przygotowanie projektu
    • Zagmatwany JavaScript
    • Typy języka JavaScript
      • Praca z podstawowymi typami danych
      • Koercja typu
        • Unikanie niechcianej koercji typu
        • Wartość jawnie stosowanej koercji typu
      • Praca z funkcją
        • Praca z wynikiem działania funkcji
        • Unikanie problemów z błędnym dopasowaniem argumentu
        • Używanie funkcji strzałki
    • Praca z tablicą
      • Używanie operatora rozwinięcia w tablicy
    • Praca z obiektem
      • Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie właściwości obiektu
        • Zabezpieczenie przed niezdefiniowanymi obiektami i właściwościami
      • Używanie operatorów rozwinięcia i resztowego w obiekcie
      • Definiowanie funkcji typu getter i setter
      • Definiowanie metod
    • Słowo kluczowe this
      • Słowo kluczowe this w oddzielnych funkcjach
      • Słowo kluczowe this w metodach
      • Zmiana zachowania słowa kluczowego this
      • Słowo kluczowe this w funkcji strzałki
      • Powrót do problemu początkowego
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do języka JavaScript część II
    • Przygotowanie projektu
    • Dziedziczenie obiektu JavaScriptu
      • Analizowanie i modyfikowanie prototypu obiektu
      • Tworzenie własnych właściwości
      • Używanie funkcji konstruktora
        • Łączenie funkcji konstruktora
      • Sprawdzanie typu prototypu
      • Definiowanie statycznych właściwości i metod
      • Używanie klas JavaScriptu
        • Używanie dziedziczenia w klasach
        • Definiowanie metody statycznej
    • Używanie iteratorów i generatorów
      • Używanie generatora
      • Definiowanie obiektów pozwalających na iterację
    • Używanie kolekcji JavaScriptu
      • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu
      • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu Map
        • Używanie wartości typu Symbol jako kluczy w obiekcie Map
      • Przechowywanie danych według indeksu
    • Używanie modułów
      • Tworzenie modułu JavaScriptu
      • Używanie modułu JavaScriptu
      • Eksportowanie funkcji z modułu
      • Definiowanie w modelu wielu funkcjonalności nazwanych
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Używanie kompilatora TypeScriptu
    • Przygotowanie projektu
    • Struktura projektu
    • Używanie menedżera pakietów Node
    • Plik konfiguracyjny kompilatora TypeScriptu
    • Kompilacja kodu TypeScriptu
      • Błędy generowane przez kompilator
      • Używanie trybu monitorowania i wykonywania skompilowanego kodu
        • Automatyczne wykonywanie kodu po kompilacji
        • Uruchamianie kompilatora za pomocą menedżera pakietów Node
    • Używanie funkcjonalności wersjonowania celu
      • Wybór plików biblioteki do kompilacji
    • Wybór formatu modułu
    • Użyteczne ustawienia konfiguracji kompilatora
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Testowanie i debugowanie kodu TypeScriptu
    • Przygotowanie projektu
    • Debugowanie kodu TypeScriptu
      • Przygotowanie do debugowania
        • Dodawanie punktów przerwania
      • Używanie Visual Studio Code do debugowania
      • Używanie zintegrowanego debuggera Node.js
      • Używanie funkcji zdalnego debugowania w Node.js
    • Używanie lintera TypeScriptu
      • Wyłączanie reguł lintowania
    • Testy jednostkowe w TypeScripcie
      • Konfigurowanie frameworka testów
      • Tworzenie testów jednostkowych
      • Uruchamianie frameworka testów
    • Podsumowanie
  • Część II. Praca z językiem TypeScript
  • Rozdział 7. Typowanie statyczne
    • Przygotowanie projektu
    • Typy statyczne
      • Tworzenie typu statycznego za pomocą adnotacji typu
      • Używanie niejawnie zdefiniowanego typu statycznego
      • Używanie typu any
        • Używanie niejawnie zdefiniowanego typu any
        • Wyłączenie niejawnego używania typu any
    • Używanie unii typów
    • Używanie asercji typu
      • Asercja typu nieoczekiwanego
    • Używanie wartownika typu
      • Używanie typu never
    • Używanie typu unknown
    • Używanie typów null
      • Ograniczenie przypisywania wartości null
      • Usunięcie null z unii za pomocą asercji
      • Usuwanie wartości null z unii za pomocą wartownika typu
      • Używanie asercji ostatecznego przypisania
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Używanie funkcji
    • Przygotowanie projektu
    • Definiowanie funkcji
      • Ponowne definiowanie funkcji
      • Parametry funkcji
        • Używanie parametrów opcjonalnych
        • Używanie parametru z wartością domyślną
        • Używanie parametru resztowego
        • Stosowanie adnotacji typu dla parametrów funkcji
        • Kontrolowanie wartości null parametru
      • Wynik działania funkcji
        • Wyłączenie niejawnego zwracania wartości przez funkcję
        • Używanie adnotacji typu dla wyniku działania funkcji
        • Definiowanie funkcji typu void
      • Przeciążanie typu funkcji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Tablice, krotki i wyliczenia
    • Przygotowanie projektu
    • Praca z tablicami
      • Używanie automatycznie ustalonego typu tablicy
      • Unikanie problemów z automatycznie ustalanym typem tablicy
      • Unikanie problemów z pustą tablicą
        • Problemy związane z tablicą typu never
    • Krotka
      • Przetwarzanie krotki
      • Używanie typów krotki
    • Wyliczenie
      • Sposób działania wyliczenia
        • Używanie wartości wyliczenia
      • Używanie wyliczenia w postaci ciągu tekstowego
      • Ograniczenia typu wyliczeniowego
        • Ograniczenia związane ze sprawdzaniem typu
        • Ograniczenia wartownika typu
        • Używanie wyliczenia w postaci stałej
    • Używanie typu literału wartości
      • Używanie w funkcji typu literałów wartości
      • Łączenie typów wartości w typie literałów wartości
      • Nadpisywanie za pomocą typu literałów wartości
    • Używanie aliasu typu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Praca z obiektami
    • Przygotowanie projektu
    • Praca z obiektami
      • Używanie adnotacji kształtu typu obiektu
      • Dopasowanie kształtu typu obiektu
        • Używanie właściwości opcjonalnych dla nieregularnych kształtów
        • Dołączanie metod w kształcie typu
        • Wymuszenie ścisłego sprawdzania metod
      • Używanie aliasu typu dla kształtu typu
      • Radzenie sobie z nadmiarem właściwości
      • Używanie unii kształtu typu
      • Typy właściwości unii
      • Używanie wartownika typu dla obiektu
        • Wartownik typu poprzez sprawdzanie właściwości
        • Wartownik typu z funkcją predykatu
    • Używanie złączenia typów
      • Używanie złączenia do korelacji danych
      • Łączenie złączeń
        • Złączanie właściwości tego samego typu
        • Złączanie właściwości różnych typów
        • Łączenie metod
    • Podsumowanie
  • Rozdział 11. Praca z klasami i interfejsami
    • Przygotowanie projektu
    • Używanie funkcji konstruktora
    • Używanie klas
      • Używanie słów kluczowych kontroli dostępu
      • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
      • Upraszczanie klasy konstruktora
      • Używanie dziedziczenia klas
        • Automatyczne określanie typu podklasy
      • Używanie klasy abstrakcyjnej
        • Wartownik typu klasy abstrakcyjnej
    • Używanie interfejsu
      • Implementowanie wielu interfejsów
      • Rozszerzanie interfejsu
      • Definiowanie opcjonalnych właściwości i metod interfejsu
      • Definiowanie implementacji interfejsu abstrakcyjnego
      • Wartownik typu interfejsu
    • Dynamiczne tworzenie właściwości
    • Podsumowanie
  • Rozdział 12. Używanie typów generycznych
    • Przygotowanie projektu
    • Zrozumienie problemu
      • Dodawanie obsługi innego typu
    • Tworzenie klasy generycznej
      • Argumenty typu generycznego
      • Używanie argumentów innego typu
      • Ograniczanie wartości typu generycznego
        • Ograniczanie typu generycznego za pomocą kształtu
      • Definiowanie parametrów wielu typów
        • Stosowanie parametru typu w metodzie
      • Pozostawienie kompilatorowi zadania ustalenia typu argumentu
      • Rozszerzanie klasy generycznej
        • Dodawanie funkcjonalności do istniejących parametrów typu
        • Ustawienie na stałe parametru typu generycznego
        • Ograniczanie parametru typu generycznego
      • Wartownik typu generycznego
      • Definiowanie metody statycznej w klasie generycznej
    • Definiowanie interfejsu generycznego
      • Rozszerzanie interfejsu generycznego
      • Implementacja interfejsu generycznego
        • Przekazywanie parametru typu generycznego
        • Ograniczenie lub określenie na stałe parametru typu generycznego
        • Tworzenie implementacji interfejsu abstrakcyjnego
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13. Zaawansowane typy generyczne
    • Przygotowanie projektu
    • Używanie kolekcji generycznych
    • Używanie iteratorów generycznych
      • Łączenie iteratora i obiektu możliwego do iteracji
      • Tworzenie klasy umożliwiającej iterację
    • Używanie typów indeksu
      • Używanie zapytania typu indeksu
      • Jawne dostarczanie parametrów typu generycznego dla typów indeksu
      • Używanie zindeksowanego operatora dostępu
      • Używanie typu indeksu dla klasy Collection<T>
    • Używanie mapowania typu
      • Używanie parametru typu generycznego z typem mapowanym
      • Zmiana modyfikowalności i opcjonalności właściwości
      • Mapowanie określonych właściwości
      • Łączenie transformacji w pojedyncze mapowanie
      • Tworzenie typu z użyciem mapowania
    • Używanie typów warunkowych
      • Zagnieżdżanie typów warunkowych
      • Używanie typu warunkowego w klasie generycznej
      • Używanie typów warunkowych z uniami typów
        • Używanie wbudowanych dystrybucyjnych typów warunkowych
      • Używanie typów warunkowych podczas mapowania typów
      • Identyfikowanie właściwości określonego typu
      • Automatyczne ustalanie typów dodatkowych w warunkach
        • Ustalanie typu funkcji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 14. Praca z JavaScriptem
    • Przygotowanie projektu
      • Dodawanie kodu TypeScriptu do przykładowego projektu
    • Praca z JavaScriptem
      • Dołączanie kodu JavaScriptu w trakcie kompilacji
      • Sprawdzanie typu kodu JavaScriptu
    • Opisywanie typów używanych w kodzie JavaScriptu
      • Używanie komentarzy do opisywania typów
      • Używanie plików deklaracji typu
      • Opisywanie kodu JavaScriptu przygotowanego przez podmioty zewnętrzne
      • Używanie plików deklaracji pochodzących z projektu Definitely Typed
      • Używanie pakietów zawierających deklaracje typu
    • Generowanie plików deklaracji
    • Podsumowanie
  • Część III. Tworzenie aplikacji internetowych
  • Rozdział 15. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część I
    • Przygotowanie projektu
    • Przygotowanie zestawu narzędzi
    • Dodawanie obsługi paczek
    • Dodawanie programistycznego serwera WWW
    • Utworzenie modelu danych
      • Utworzenie źródła danych
    • Generowanie treści HTML-a za pomocą API modelu DOM
      • Dodawanie obsługi stylów Bootstrap CSS
    • Używanie formatu JSX do tworzenia treści HTML-a
      • Sposób działania JSX
      • Konfigurowanie kompilatora TypeScriptu i procedury wczytującej pakiet webpack
      • Tworzenie funkcji fabryki
      • Używanie klasy JSX
      • Importowanie funkcji fabryki w klasie JSX
    • Dodawanie funkcjonalności do aplikacji
      • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
      • Wyświetlanie treści i obsługa uaktualnień
    • Podsumowanie
  • Rozdział 16. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część II
    • Przygotowanie projektu
    • Dodawanie usługi sieciowej
      • Wykorzystanie źródła danych w aplikacji
    • Używanie dekoratorów
      • Używanie metadanych dekoratora
    • Dokończenie aplikacji
      • Dodawanie klasy Header
      • Dodawanie klasy obsługującej szczegóły zamówienia
      • Dodawanie klasy obsługującej potwierdzenie zamówienia
      • Zakończenie pracy nad aplikacją
    • Wdrażanie aplikacji
      • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
      • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
      • Utworzenie serwera
      • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
      • Kompilacja aplikacji
      • Testowanie gotowej aplikacji
    • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
      • Instalowanie Dockera
      • Przygotowanie aplikacji
      • Tworzenie kontenera Dockera
      • Uruchamianie aplikacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 17. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część I
    • Przygotowanie projektu
      • Konfigurowanie usługi sieciowej
      • Konfigurowanie pakietu Bootstrap CSS
      • Uruchomienie przykładowej aplikacji
    • Rola TypeScriptu w programowaniu z użyciem frameworka Angular
      • Rola TypeScriptu w łańcuchu narzędzi Angulara
      • Poznajemy dwa kompilatory Angulara
    • Utworzenie modelu danych
      • Utworzenie źródła danych
      • Utworzenie implementacji klasy źródła danych
      • Konfigurowanie źródła danych
    • Wyświetlenie filtrowanej listy produktów
      • Wyświetlanie przycisków kategorii
      • Utworzenie nagłówka
      • Połączenie komponentów produktu, kategorii i nagłówka
    • Konfigurowanie aplikacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 18. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część II
    • Przygotowanie projektu
    • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
      • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
      • Tworzenie konfiguracji routingu
    • Wdrażanie aplikacji
      • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
      • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
      • Utworzenie serwera
      • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
      • Kompilacja aplikacji
      • Testowanie gotowej aplikacji
    • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
      • Przygotowanie aplikacji
      • Tworzenie kontenera Dockera
      • Uruchamianie aplikacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 19. Tworzenie aplikacji internetowej React część I
    • Przygotowanie projektu
      • Konfigurowanie usługi sieciowej
      • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
      • Uruchamianie przykładowej aplikacji
    • TypeScript i programowanie React
    • Definiowanie typów encji
    • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
      • Używanie zaczepów i komponentów funkcyjnych
      • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
      • Przygotowanie i przetestowanie komponentów
    • Utworzenie magazynu danych
      • Utworzenie klasy żądania HTTP
      • Połączenie komponentów z magazynem danych
    • Podsumowanie
  • Rozdział 20. Tworzenie aplikacji internetowej React część II
    • Przygotowanie projektu
    • Konfigurowanie routingu URL
    • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
      • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
      • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
      • Dokończenie konfiguracji routingu
    • Wdrażanie aplikacji
      • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
      • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
      • Utworzenie serwera
      • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
      • Kompilacja aplikacji
      • Testowanie gotowej aplikacji
    • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
      • Przygotowanie aplikacji
      • Tworzenie kontenera Dockera
      • Uruchamianie aplikacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 21. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część I
    • Przygotowanie projektu
      • Konfigurowanie usługi sieciowej
      • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
      • Uruchamianie przykładowej aplikacji
    • TypeScript i programowanie w Vue.js
      • Zestaw narzędzi TypeScriptu podczas programowania z użyciem frameworka Vue.js
    • Utworzenie klas encji
    • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
      • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
      • Tworzenie i testowanie komponentów
    • Utworzenie magazynu danych
      • Utworzenie dekoratorów magazynu danych
      • Połączenie komponentów z magazynem danych
    • Dodawanie obsługi usługi sieciowej
    • Podsumowanie
  • Rozdział 22. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część II
    • Przygotowanie projektu
    • Konfigurowanie routingu URL
    • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
      • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
      • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
      • Dokończenie konfiguracji routingu
    • Wdrażanie aplikacji
      • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
      • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
      • Utworzenie serwera
      • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
      • Kompilacja aplikacji
      • Testowanie gotowej aplikacji
    • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
      • Przygotowanie aplikacji
      • Tworzenie kontenera Dockera
      • Uruchamianie aplikacji
    • Podsumowanie

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.