reklama - zainteresowany?

Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF - Helion

Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF
ebook
Autor: Jarosław Cisek
ISBN: 978-83-246-6692-8
stron: 584, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 66,75 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-22,25 zł)

Dodaj do koszyka Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF

Tagi: Inne | XAML - Programowanie

Dobry interfejs graficzny aplikacji Windows? Tylko z WPF!

  • Poznaj metody tworzenia nowoczesnych i spójnych GUI
  • Naucz siÄ™ korzystać z możliwoÅ›ci WPF i jÄ™zyka XAML
  • Dowiedz siÄ™, jak Å‚Ä…czyć atrakcyjne interfejsy z logikÄ… programów

Windows Presentation Foundation to nowoczesny system graficzny, umożliwiający tworzenie i wyświetlanie atrakcyjnych wizualnie aplikacji okienkowych dla środowiska Windows. Technologia ta powstała w odpowiedzi na stale rosnącą potrzebę dostarczania wysokiej jakości grafiki, której prezentacja opiera się na wykorzystaniu akceleracji sprzętowej i nie wiąże się z dużym obciążeniem zasobów systemowych. Oddzielenie warstwy interfejsu użytkownika od logiki aplikacji umożliwia definiowanie interfejsów przy użyciu deklaratywnego języka XAML. Upraszcza tym samym proces tworzenia przejrzystych i elastycznych GUI.

Każdy szanujący się autor programów działających pod kontrolą systemów Windows powinien dobrze opanować WPF, zwłaszcza jeśli ma na celu produkowanie naprawdę interesujących aplikacji okienkowych przy możliwie niewielkim nakładzie sił i środków. Pomoże mu w tym odpowiednie źródło wiedzy, takie jak książka "Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF ". W ciekawy i przestępny sposób zostały w niej zaprezentowane najważniejsze informacje na temat korzystania z Windows Presentation Foundation, tworzenia nowoczesnych interfejsów użytkownika, zastosowania języka XAML, a także wyświetlania grafiki i animacji czy obsługi zdarzeń związanych z używaniem różnego rodzaju urządzeń wskazujących.

  • Zasady tworzenia graficznych interfejsów użytkownika
  • Charakterystyka platformy WPF i jÄ™zyka XAML
  • Struktura i typy aplikacji WPF oraz metody ich tworzenia
  • Używanie paneli i zarzÄ…dzanie ukÅ‚adem ich skÅ‚adników
  • Korzystanie z różnego rodzaju kontrolek
  • Definiowanie interfejsów aplikacji systemu Windows 7
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ pochodzÄ…cych z urzÄ…dzeÅ„ wejÅ›ciowych
  • Używanie zasobów i wiÄ…zanie danych
  • Stosowanie stylów, szablonów, skórek i motywów
  • Prezentacja grafiki 2D, 3D i animacji

A wszystko to w oparciu o szereg praktycznych i ciekawych przykładów!

Sięgnij po jedną z nielicznych książek poświęconych technologii WPF i twórz nowoczesne aplikacje graficzne!

Dodaj do koszyka Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF

 

Osoby które kupowały "Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby

Dodaj do koszyka Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF

Spis treści

Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF eBook -- spis treści

Podziękowania (11)

Od autora (13)

Wstęp (15)

  • Wymagane oprogramowanie (15)
  • Kody źródÅ‚owe (16)
  • Użyte oprogramowanie (16)
  • Organizacja podrÄ™cznika (16)

Rozdział 1. Wprowadzenie do WPF (19)

  • 1.1. Rozwój interfejsu użytkownika (19)
  • 1.2. Cechy charakteryzujÄ…ce WPF (20)
  • 1.3. Wersje WPF (22)
    • 1.3.1. WPF 3.5 (23)
    • 1.3.2. WPF 4 (23)

Rozdział 2. XAML (25)

  • 2.1. WiadomoÅ›ci podstawowe (26)
  • 2.2. XAML a XML (28)
    • 2.2.1. Znaki specjalne XAML (29)
  • 2.3. Tagi i atrybuty a klasy, wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i zdarzenia (30)
  • 2.4. Przestrzenie nazw (31)
    • 2.4.1. Używanie typów z innych przestrzeni nazw (34)
  • 2.5. Sposoby okreÅ›lania wartoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (35)
  • 2.6. Konwertery typów (37)
  • 2.7. Rozszerzenia znaczników (37)
  • 2.8. Elementy zagnieżdżone (41)
    • 2.8.1. Element typu content (42)
    • 2.8.2. Kolekcje (43)
    • 2.8.3. Wartość, która może być przekonwertowana na obiekt (45)
  • 2.9. XAML i kod proceduralny (45)
    • 2.9.1. Kod proceduralny i nieskompilowany XAML (46)
    • 2.9.2. Kod proceduralny i skompilowany XAML (46)
  • 2.10. XAML 2009 (49)
  • 2.11. SÅ‚owa kluczowe XAML (49)
  • Pytania testowe (52)
  • Odpowiedzi na pytania (55)

Rozdział 3. Podstawy WPF (57)

  • 3.1. Architektura systemu (57)
  • 3.2. Hierarchia klas (59)
  • 3.3. Drzewa logiczne i drzewa prezentacji (61)
    • 3.3.1. Drzewa logiczne (61)
    • 3.3.2. Drzewa prezentacji (64)
  • 3.4. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci zależne (68)
    • 3.4.1. Implementacja wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci zależnych (69)
    • 3.4.2. Powiadamianie o zmianie, wyzwalacze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (72)
    • 3.4.3. Dziedziczenie wartoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (74)
    • 3.4.4. Ostateczna wartość wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (77)
    • 3.4.5. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci doÅ‚Ä…czone (78)
  • Pytania testowe (80)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (81)

Rozdział 4. Zarządzanie układem graficznym wewnątrz paneli (83)

  • 4.1. Czym jest ukÅ‚ad elementów (84)
  • 4.2. Sterowanie rozmiarem (85)
    • 4.2.1. Height i Width (85)
    • 4.2.2. Margin i Padding (86)
    • 4.2.3. Visibility (88)
  • 4.3. Sterowanie pozycjÄ… (89)
    • 4.3.1. HorizontalAlignment i VerticalAlignment (89)
    • 4.3.2. HorizontalContentAlignment i VerticalConentAlignment (90)
    • 4.3.3. FlowDirection (90)
    • 4.3.4. Transformacje (91)
  • Pytania testowe (96)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (98)

Rozdział 5. Panele (99)

  • 5.1. PrzeglÄ…d i klasyfikacja paneli (99)
  • 5.2. Panele interfejsu użytkownika (101)
    • 5.2.1. Canvas (102)
    • 5.2.2. StackPanel (104)
    • 5.2.3. WrapPanel (105)
    • 5.2.4. DockPanel (107)
    • 5.2.5. Grid (109)
  • 5.3. Tworzenie wÅ‚asnych paneli (118)
    • 5.3.1. Implementacja pomiarów (119)
    • 5.3.2. Implementacja aranżacji (120)
    • 5.3.3. Tworzenie bezużytecznego i użytecznego panelu (121)
    • 5.3.4. Tworzenie panelu koÅ‚owego (125)
  • 5.4. PozostaÅ‚e panele (132)
    • 5.4.1. TabPanel (132)
    • 5.4.2. ToolBarOverflowPanel (132)
    • 5.4.3. UniformGrid (133)
    • 5.4.4. VirtualizingStackPanel (133)
    • 5.4.5. SelectiveScrollingGrid (134)
  • 5.5. MożliwoÅ›ci obsÅ‚ugi przepeÅ‚nienia zawartoÅ›ci (134)
    • 5.5.1. Przycinanie (134)
    • 5.5.2. Przewijanie (135)
    • 5.5.3. Skalowanie (136)
  • Pytania testowe (137)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (141)

Rozdział 6. Kontrolki (143)

  • 6.1. PodziaÅ‚ kontrolek (143)
  • 6.2. Kontrolki typu Content (145)
    • 6.2.1. Przyciski (146)
    • 6.2.2. Kontrolki informacyjne (153)
    • 6.2.3. Kontenery (157)
  • 6.3. Kontrolki typu Items (159)
    • 6.3.1. Selektory (159)
    • 6.3.2. Kontrolki Menu (178)
    • 6.3.3. PozostaÅ‚e kontrolki typu Items (180)
  • 6.4. Kontrolki Ink, tekstowe i inne (183)
    • 6.4.1. Kontrolki zakresu (183)
    • 6.4.2. Kontrolki Ink i tekstowe (185)
    • 6.4.3. Dokumenty (194)
    • 6.4.4. Kontrolki z datami (201)
    • 6.4.5. Kontrolka Image (205)
  • Pytania testowe (206)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (211)

Rozdział 7. Struktura i rodzaje aplikacji WPF (213)

  • 7.1. Standardowa aplikacja okienkowa (213)
    • 7.1.1. Klasa Window (214)
    • 7.1.2. Klasa Application (217)
    • 7.1.3. SplashScreen (221)
    • 7.1.4. Okna dialogowe (221)
    • 7.1.5. ZapamiÄ™tywanie i odczytywanie stanu aplikacji (226)
    • 7.1.6. Okna o niestandardowych ksztaÅ‚tach (228)
  • 7.2. Aplikacje nawigacyjne (230)
    • 7.2.1. Realizacja nawigacji (231)
    • 7.2.2. Przekazywanie danych pomiÄ™dzy stronami (236)
  • 7.3. Aplikacje WPF w przeglÄ…darce internetowej (241)
  • 7.4. Metody instalacji aplikacji WPF (243)
  • Pytania testowe (245)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (247)

Rozdział 8. WPF i Windows 7 (249)

  • 8.1. Dostosowywanie paska zadaÅ„ (249)
  • 8.2. Listy szybkiego dostÄ™pu (254)
    • 8.2.1. JumpTask (255)
    • 8.2.2. JumpPath (258)
  • 8.3. Aero Glass (260)
  • Pytania testowe (264)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (265)

Rozdział 9. Zdarzenia i polecenia (267)

  • 9.1. RoutedEvent (267)
    • 9.1.1. Implementacja zdarzeÅ„ RoutedEvent (271)
    • 9.1.2. Zdarzenia RoutedEvent w praktyce (275)
  • 9.2. Zdarzenia zwiÄ…zane z cyklem życia obiektów (277)
  • 9.3. Zdarzenia wejÅ›ciowe (278)
    • 9.3.1. Zdarzenia myszy (278)
    • 9.3.2. Zdarzenia klawiatury (281)
    • 9.3.3. Zdarzenia dotyku i manipulacji (282)
  • 9.4. Polecenia (285)
    • 9.4.1. Polecenia wbudowane (286)
    • 9.4.2. Zastosowanie poleceÅ„ w praktyce (289)
  • Pytania testowe (292)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (293)

Rozdział 10. Zasoby (295)

  • 10.1. Zasoby binarne (295)
    • 10.1.1. Zasoby binarne w kodzie XAML (297)
    • 10.1.2. Zasoby binarne w kodzie proceduralnym (299)
  • 10.2. Zasoby logiczne (301)
    • 10.2.1. ZasiÄ™g zdefiniowanego zasobu (304)
    • 10.2.2. Zasoby statyczne i dynamiczne (306)
    • 10.2.3. Czy wszystko może być zasobem? (308)
    • 10.2.4. Zasoby logiczne i kod proceduralny (310)
    • 10.2.5. Krótko o zasobach systemowych (311)
  • Pytania testowe (312)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (314)

Rozdział 11. Wiązanie danych (315)

  • 11.1. Podstawy wiÄ…zania danych (316)
    • 11.1.1. Definiowanie pierwszego wiÄ…zania (316)
    • 11.1.2. Definiowanie wiÄ…zania danych w kodzie XAML (320)
    • 11.1.3. Definiowanie wiÄ…zania ze zwykÅ‚ymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami .NET (322)
    • 11.1.4. Definiowanie wiÄ…zania z caÅ‚Ä… kolekcjÄ… (326)
  • 11.2. Kontrolowanie wyÅ›wietlania wiÄ…zanych danych (330)
    • 11.2.1. Formatowanie stringu (331)
    • 11.2.2. Szablony danych (332)
    • 11.2.3. Konwertery (336)
  • 11.3. ZarzÄ…dzanie kolekcjÄ… za pomocÄ… widoku (341)
    • 11.3.1. Sortowanie (341)
    • 11.3.2. Grupowanie (343)
    • 11.3.3. Filtrowanie (345)
  • 11.4. Walidacja danych (347)
    • 11.4.1. Wbudowane mechanizmy walidacji (348)
    • 11.4.2. Definiowanie wÅ‚asnej walidacji (353)
  • 11.5. Sterowanie przepÅ‚ywem danych (354)
  • 11.6. Wsparcie dla wielu źródeÅ‚ danych (356)
    • 11.6.1. CompositeCollection (356)
    • 11.6.2. MultiBinding (356)
    • 11.6.3. PriorityBinding (357)
  • Pytania testowe (357)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (360)

Rozdział 12. Style, szablony, skórki i motywy (361)

  • 12.1. Style (362)
    • 12.1.1. ZarzÄ…dzanie współdzieleniem stylu (365)
  • 12.2. Wyzwalacze (369)
    • 12.2.1. Property triggers (370)
    • 12.2.2. Data triggers (371)
    • 12.2.3. Warunki logiczne w wyzwalaczach (375)
  • 12.3. Szablon kontrolek - ControlTemplates (377)
    • 12.3.1. Zastosowanie wyzwalaczy w szablonach (382)
    • 12.3.2. Zależność od wartoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci rodziców (385)
  • 12.4. Umieszczanie szablonów kontrolek w stylach (390)
  • 12.5. Bardziej zÅ‚ożone szablony (391)
    • 12.5.1. Części (394)
    • 12.5.2. Visual State Manager (398)
  • 12.6. Skórki (404)
  • 12.7. Motywy (409)
  • Pytania testowe (413)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (417)

Rozdział 13. Grafika 2D (419)

  • 13.1. PÄ™dzle - klasa Brush (419)
    • 13.1.1. PÄ™dzle malujÄ…ce kolorem (421)
    • 13.1.2. PÄ™dzle pokrywajÄ…ce (427)
    • 13.1.3. BitmapCacheBrush (441)
  • 13.2. KsztaÅ‚ty (445)
    • 13.2.1. "Ciężkie" ksztaÅ‚ty - klasa Shape (447)
    • 13.2.2. "Lekkie" ksztaÅ‚ty - klasa Geometry (454)
  • 13.3. Klasa Drawing (464)
    • 13.3.1. Klasa Pen (468)
    • 13.3.2. Podsumowanie ksztaÅ‚tów prostych, czyli tworzymy clipart (469)
  • Pytania testowe (472)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (477)

Rozdział 14. Grafika 3D (479)

  • 14.1. Pierwsza scena 3D w interfejsie użytkownika (480)
  • 14.2. Umiejscowienie grafiki 3D w interfejsie użytkownika (483)
  • 14.3. UkÅ‚ad współrzÄ™dnych w przestrzeni 3D (484)
  • 14.4. Punkt widzenia - Camera (485)
    • 14.4.1. Rodzaje kamer (489)
  • 14.5. Transformacje 3D (492)
    • 14.5.1. Translacja (495)
    • 14.5.2. Skalowanie (496)
    • 14.5.3. Obrót (498)
    • 14.5.4. Grupowanie transformacji (500)
  • 14.6. Podstawowy element sceny 3D - Model3D (501)
    • 14.6.1. OÅ›wietlenie - klasa Light (506)
    • 14.6.2. MateriaÅ‚ - klasa Material (511)
    • 14.6.3. Model3DGroup (516)
  • 14.7. Visual3D (517)
    • 14.7.1. ModelVisual3D (518)
    • 14.7.2. Viewport2DVisual3D (519)
    • 14.7.3. UIElement3D (521)
  • 14.8. Viewport3D (524)
  • Pytania testowe (527)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (531)

Rozdział 15. Animacje (533)

  • 15.1. Pierwsza animacja (534)
  • 15.2. Klasy implementujÄ…ce animacje (537)
  • 15.3. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci sterujÄ…ce przebiegiem animacji (540)
    • 15.3.1. Duration (540)
    • 15.3.2. From, To, By (541)
    • 15.3.3. BeginTime (543)
    • 15.3.4. AutoReverse (543)
    • 15.3.5. RepeatBehavior (544)
    • 15.3.6. SpeedRatio i przyspieszenie animacji (545)
  • 15.4. Umiejscowienie animacji w kodzie XAML (546)
    • 15.4.1. Wyzwalacze EventTrigger (547)
    • 15.4.2. Klasy BeginStoryboard i Storyboard (548)
  • 15.5. Animacje keyframe (559)
    • 15.5.1. Interpolacja liniowa (561)
    • 15.5.2. Interpolacja dyskretna (563)
    • 15.5.3. Interpolacja Spline (565)
  • 15.6. Animacje PathGeometry (567)
  • 15.7. Funkcje uÅ‚atwiajÄ…ce (568)
  • Pytania testowe (570)
  • Odpowiedzi do pytaÅ„ (574)

Skorowidz (575)

Dodaj do koszyka Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.