reklama - zainteresowany?

Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi - Helion

Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi
Autor: Brandon Alexander, J. Bradford Dillon, Kevin Y. Kim
Tytuł oryginału: Pro iOS 5 Tools: Xcode Instruments and Build Tools
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-4887-0
stron: 360, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2012-10-22
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi

Tagi: iPhone

Wykorzystaj potencjał platformy iOS!

System operacyjny iOS, wykorzystywany w urządzeniach Apple, cały czas zyskuje na popularności. Jego udział w rynku jest ogromny, a z każdym dniem staje się coraz większy. Co sprawia, że użytkownicy go uwielbiają? Atrakcyjna szata graficzna, błyskawiczne reagowanie na polecenia użytkownika oraz ogromny wybór dopracowanych aplikacji to główne atuty decydujące o jego sukcesie.

Aby zagwarantować ciągły dopływ aplikacji wysokiej jakości, twórcy tego systemu udostępnili programistom świetne środowisko do ich wytwarzania. W trakcie lektury tej książki zaznajomisz się z możliwościami systemu. Dowiesz się, jak używać wszystkich narzędzi dostępnych w arsenale programisty iOS: Xcode, Interface Builder, Instruments, a także narzędzi służących do diagnostyki sieci, obsługi systemu kontroli wersji i innych. Poznasz techniki usuwania błędów z aplikacji, znajdziesz informacje o strukturach Cocoa, zarządzaniu pamięcią, technologii ARC oraz automatyzacji. Nauczysz się tworzyć atrakcyjny i wydajny interfejs użytkownika, rozwiązywać typowe problemy oraz szanować baterię użytkownika. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony testowaniu aplikacji oraz najlepszym technikom rozprowadzania jej wśród beta-testerów. Książka, ta jest idealną pozycją dla każdego programisty chcącego stworzyć jedyną w swoim rodzaju aplikację dla platformy iOS 5.

Odkryj tajemnice iOS 5:

  • Zaprojektuj atrakcyjny i wydajny interfejs użytkownika
  • Zapewnij niezawodność dzięki korzystaniu z testów
  • Rozwiąż typowe problemy związane z wyciekami pamięci
  • Dostarcz aplikację beta-testerom

Zaskocz użytkowników nowatorską aplikacją!

Dodaj do koszyka Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi

 

Osoby które kupowały "Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi", wybierały także:

  • Zen Steve'a Jobsa
  • Programowanie aplikacji mobilnych dla iOS z wykorzystaniem Xcode, Swift 3.0 i iOS 10 SDK. Kurs video. Poziom pierwszy
  • Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
  • Dostosuj się lub giń. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych
  • Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

Dodaj do koszyka Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi

Spis treści

Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi -- spis treści

O autorach (11)

O recenzencie technicznym (13)

Podziękowania (15)

Wprowadzenie (17)

Rozdział 1. Zaczynamy! (19)

  • Dla kogo jest ta książka? (19)
  • Czym jest ta książka? (20)
  • Czego potrzebujesz, aby rozpocząć pracę? (21)
  • Co znajdziesz w tej książce? (21)
  • A więc do dzieła! (24)

Rozdział 2. Pierwszorzędne narzędzia (25)

  • Rozejrzyj się (26)
    • Tak wiele paneli! (29)
    • Edytory i powiązane z nimi narzędzia (29)
    • Pasek Jump Bar (31)
    • Okno Organizer (32)
    • Karty, karty i jeszcze więcej kart (33)
  • Wracamy do kodu (34)
    • Uaktualnienie modelu Core Data (34)
    • Dodanie nowego kontrolera widoku (39)
    • Podsumowanie dotychczasowych działań (45)
  • Praca z instrumentami narzędzia Instruments (45)
    • Praca z narzędziem Instruments (47)
    • Tak wiele instrumentów (48)
  • Dostrajanie wydajności działania (50)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 3. Trzy ekrany i cóż... to działa (53)

  • Praca z GitHub (53)
  • Nawiązanie połączenia z aplikacją Super Checkout (55)
  • Rozejrzyj się (58)
  • Uruchomienie aplikacji Super Checkout (59)
  • Poruszanie się po projekcie (i po Xcode) (60)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 4. Zarządzanie pamięcią i diagnostyka (63)

  • Gałęzie to nasi przyjaciele (64)
  • Automatyczne zarządzanie pamięcią (65)
    • Konwersja na wersję w technologii ARC (66)
    • Wykrywanie cykli zachowania (70)
  • Powrót do ręcznego zarządzania licznikiem użycia obiektu (71)
  • Najlepsze praktyki w zakresie tworzenia kodu (71)
    • Przytrzymać czy nie przytrzymać - oto jest pytanie (71)
    • Łączenie właściwości oraz polimorficzne kropki (73)
    • Analiza statyczna (76)
  • Zombie - nie, nie ten rodzaj Zombie (79)
  • Zombie w innych wątkach (83)
  • Wycieki (86)
    • Powracamy do cyklu zachowania (91)
  • GDB kung-fu (92)
    • GDB, nie zawiedź mnie teraz (93)
    • Rozpoczęcie pracy z GDB (94)
    • Ustalanie kontekstu - gdzie ja jestem? (95)
    • Przegląd danych - co otrzymałem? (97)
    • Wymuszenie awarii nie jest takie trudne (100)
    • Zebranie wszystkiego w całość (102)
    • Usunięcie naszego błędu (102)
  • Kiedy wszystko inne zawodzi (104)
    • Błąd typu Heisenbug (104)
    • Telefon do przyjaciela (105)
    • Rozpoczęcie od nowa (105)
  • Skończyliśmy... prawie (105)
  • Podsumowanie (107)

Rozdział 5. Core Animation i płynne przewijanie (109)

  • Wykorzystanie wątku głównego (109)
    • Poznanie pętli zdarzeń (110)
    • Optymalizacja wykonywania kodu (111)
    • Mały skok w bok, czyli wszystko o docelowych rodzajach plików wykonywalnych (113)
    • Powrót do profilowania (114)
    • Usprawnienie listy produktów (120)
    • Co się dzieje w tle podczas przewijania? (123)
    • Leniwe wczytywanie obrazów (123)
  • Nigdy więcej niezadowalającego przewijania (133)
    • Krótki opis technologii Core Graphics (133)
    • Powrót do narzędzia Instruments (135)
    • Ucz się od Apple (142)
  • Podsumowanie (144)

Rozdział 6. Sieć, buforowanie i zarządzanie energią (145)

  • Zrozumienie sieci i buforowania (146)
    • API po stronie klienta (146)
    • API po stronie serwera (159)
    • Spowolnienie sieci za pomocą Network Link Conditioner (163)
    • Kontrolowanie bufora (164)
    • Implementacja bufora na dysku (171)
  • Zarządzanie energią (173)
    • Sprzęt (173)
    • Techniki tworzenia kodu (175)
  • Podsumowanie (180)

Rozdział 7. Przygotowanie wersji beta (181)

  • Zarządzanie testowaniem wersji beta (182)
    • Zdefiniowanie wersji beta (182)
    • Znalezienie testerów wersji beta (182)
    • Przeszkolenie testerów (184)
  • Tworzenie wersji tymczasowych aplikacji (184)
    • Certyfikaty, iOS Provisioning Portal, dystrybucja, jejku! (185)
  • Alfa, beta, gamma? (203)
  • Podsumowanie (203)

Rozdział 8. Dlaczego to nie działa? (205)

  • Programowanie techniką Test Driven Development (205)
    • Kiedy powinienem rozpocząć testowanie? (206)
    • Xcode ułatwia przeprowadzanie testów (207)
    • Dopracowanie testów (218)
  • Wykorzystanie w aplikacji zdobytej wiedzy (220)
    • Testowanie SCJSONParser (220)
    • Obiekt atrapa (221)
    • Testowanie negacji (223)
    • Negatywne testowanie i użyteczne porażki (224)
  • Interfejs użytkownika dla testowania i instrument Automation (227)
    • Rozpoczęcie pracy z instrumentem Automation (229)
    • Skryptowanie testów interfejsu użytkownika (233)
    • Wprowadzenie błędu (237)
    • Potęga automatyzacji (240)
  • Testuj w taki czy inny sposób (241)

Rozdział 9. Czy mogę to jakoś zautomatyzować? (243)

  • Ciągła integracja (243)
    • Poznaj aplikację Jenkins (244)
    • Rozpoczęcie pracy z aplikacją Jenkins (244)
    • Interfejs aplikacji Jenkins (245)
    • Egzorcyzmy z demonem aplikacji Jenkins (249)
    • Utworzenie zadania (251)
    • Skryptowanie Xcode (257)
    • Kto zepsuł aplikację? (260)
    • Kontrola jakości (261)
    • Łatwiejsza dystrybucja (265)
    • PackageApplication, dlaczego? (267)
    • Polecenie xcrun (267)
    • Utwórz jedynie archiwum (267)
    • Eksport poza aplikację Jenkins (268)
    • Czy ktokolwiek może się tym zająć? (270)
    • Tworzenie conocnych wersji aplikacji (271)
    • Zabezpieczenie na przyszłość (272)
    • Co jeszcze możemy zrobić? (273)

Rozdział 10. Teraz chcemy wersję dla iPada (275)

  • Zanim rozpoczniemy tworzenie kodu (275)
    • Projektowanie dla iPada (276)
  • Implementacja wersji dla iPada (279)
    • Modyfikacja docelowego rodzaju pliku wynikowego (279)
    • Delegat aplikacji i uruchomienie interfejsu użytkownika (280)
    • Uaktualnienie listy produktów oraz widoku szczegółowych informacji o produkcie (282)
    • Modyfikacja kontrolera widoku koszyka na zakupy (302)
  • Ostatnie przemyślenia (304)
  • Podsumowanie (304)

Rozdział 11. Jak mogę się tym podzielić? (307)

  • Umieszczenie kodu w bibliotece statycznej (308)
    • Utworzenie biblioteki statycznej (309)
    • Używanie biblioteki statycznej (315)
  • Dzielenie się kodem poprzez serwis GitHub (328)
    • Rejestracja w serwisie GitHub (329)
    • Tworzenie repozytorium współdzielonego (330)
    • Wprowadzanie zmian do repozytorium (333)
    • Używanie funkcji GitHub (334)
  • Rozsądny wybór licencji (336)
  • Podsumowanie (336)

Rozdział 12. I jeszcze jedno... (337)

  • Dostosowanie Xcode do własnych potrzeb (337)
    • Karta Behaviors (338)
    • Karta Fonts & Colors (338)
    • Karta Text Editing (340)
    • Karta Key Bindings (340)
    • Karta Downloads (342)
    • Karta Locations (344)
    • Karta Distributed Builds (345)
  • Skróty klawiszowe i nie tylko (345)
    • Migracja z Xcode 3 do Xcode 4 (346)
    • Podaj mi wreszcie te skróty klawiszowe! (347)
    • Przeglądanie dokumentacji (349)

Podsumowanie (352)

Skorowidz (353)

Dodaj do koszyka Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.