reklama - zainteresowany?

Tworzenie animacji z użyciem języka JavaScript - Helion


Autor: Julian Shapiro
Tytuł oryginału: Web Animation using JavaScript: Develop & Design (Develop and Design)
Tłumaczenie: Mirosław Gołda
ISBN: 978-83-283-1572-3
stron: 160, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2015-11-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka

Tagi: CSS | JavaScript - Programowanie | jQuery - Programowanie

Wprowadzenie do animacji w JavaScript!

Do niedawna umieszczenie zaawansowanej animacji na stronie WWW wymagało zastosowania technologii flashowej opracowanej przez firmę Adobe. Takie rozwiązanie powodowało wiele zagrożeń, a ponadto konieczna była instalacja dodatkowego oprogramowania. Ciągły rozwój możliwości przeglądarek, języka JavaScript oraz HTML umożliwił w końcu tworzenie nawet bardzo zaawansowanych animacji bez potrzeby korzystania z zewnętrznych narzędzi.

Jeżeli chcesz się nauczyć tworzyć animacje, czerpiąc z możliwości JavaScript, trafiłeś na właściwy podręcznik. W trakcie lektury kolejnych rozdziałów zdobędziesz bezcenną wiedzę na temat biblioteki Velocity.js oraz zasad projektowania ruchu. Potem przejdziesz do praktycznych aspektów pracy z animacjami — dowiesz się, jak rozdzielić style i logikę, jak zorganizować różne sekwencje animacji oraz jak dodawać efekty. Następnie nauczysz się animować teksty, korzystać z grafiki wektorowej w formacie SVG oraz zadbasz o wydajność animacji. Ta książka stanowi doskonałą lekturę, po której zaskoczysz użytkowników Twoich stron WWW atrakcyjnymi animacjami.

Dzięki tej książce:
  • Poznasz bibliotekę Velocity.js
  • Zrozumiesz teoretyczne podstawy projektowania ruchu
  • Zaznajomisz się z najlepszymi technikami kodowania animacji
  • Przygotujesz animację tekstu
  • Poznasz format SVG
  • Wykonasz atrakcyjny pokaz dla Twoich klientów

Twój unikalny przewodnik po świecie animacji JavaScript!



Julian Shapiro — założyciel start-upu oraz deweloper. Obecnie skupia uwagę na poprawie prezentacji ruchu w internecie. Autor biblioteki Velocity.js, najczęściej używanej do tworzenia animacji JavaScript na stronach WWW. Velocity.js stosowana jest przez takie serwisy, jak np. WhatsApp oraz Tumblr.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Tworzenie animacji z użyciem języka JavaScript", wybierały także:

  • Less. Podstawy programowania
  • CSS3. Zaawansowane projekty

Dodaj do koszyka

Spis treści

Tworzenie animacji z użyciem języka JavaScript -- spis treści

  • Podziękowania
  • Wstęp
  • Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Zalety animacji JavaScript
    • Animacje JavaScript a animacje CSS
    • Wspaniała wydajność
    • Możliwości
      • Przewijanie strony
      • Odwrócenie animacji
      • Ruch wykorzystujący prawa fizyki
    • Proces łatwy w utrzymaniu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. Tworzenie animacji za pomocą Velocity.js
    • Typy bibliotek animacji JavaScript
    • Instalacja jQuery i Velocity
    • Praca z Velocity: podstawy
      • Velocity i jQuery
      • Argumenty
      • Właściwości
      • Wartości
      • Łączenie wywołań
    • Praca z Velocity: opcje
      • Czas trwania
      • Wygładzanie
      • Rozpoczęcie i zakończenie
      • Pętla
      • Opóźnienie
      • Opcje display i visibility
    • Praca z Velocity: dodatkowe funkcje
      • Odwrócenie animacji
      • Przewijanie
      • Kolory
      • Przekształcenia
    • Praca z Velocity: bez jQuery (średnio zaawansowane)
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Teoria projektowania ruchu
    • Projekt ruchu poprawia wrażenia użytkownika
    • Użyteczność
      • Konwencja pożyczania
      • Podgląd wyników
      • Odwrócenie uwagi, by odegnać nudę
      • Wykorzystanie pierwotnych instynktów
      • Uczynienie interakcji instynktownymi
      • Odwzorowanie zasad
      • Redukcja animacji wykonywanych równolegle
      • Redukcja różnorodności
      • Odbijanie animacji
      • Ograniczenie czasu trwania
      • Ograniczenie animacji
    • Elegancja
      • Nie bądź frywolny
      • Jedyna okazja, by być frywolnym
      • Pomyśl o grupie docelowej
      • Wyjście poza nieprzezroczystość
      • Rozbicie animacji na etapy
      • Rozciągnięcie animacji
      • Ruch od elementu wyzwalającego
      • Wykorzystanie grafiki
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Praca z animacjami
    • Praca z animacjami CSS
      • Problemy z CSS
      • Kiedy korzystanie z CSS ma sens
    • Technika kodowania: rozdzielenie stylowania od logiki
      • Podejście standardowe
      • Podejście zoptymalizowane
    • Technika kodowania: organizacja sekwencji animacji
      • Podejście standardowe
      • Podejście zoptymalizowane
    • Technika kodowania: dodawanie efektów
      • Podejście standardowe
      • Podejście zoptymalizowane
    • Techniki projektowania
      • Modyfikatory czasu trwania
      • Wykorzystanie narzędzia Velocity Motion Designer
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Animacja tekstu
    • Standardowe podejście do animacji tekstu
    • Przygotowujemy elementy tekstu do animacji za pomocą Blast.js
      • Jak działa Blast.js
      • Instalacja
      • Opcja: delimeter
      • Opcja: customclass
      • Opcja: generatevalueclass
      • Opcja: tag
      • Polecenie: cofnięcie
    • Wprowadzanie tekstu do widoku i wyprowadzanie go z niego
      • Zamiana istniejącego tekstu
      • Rozciąganie animacji w czasie
      • Wyprowadzanie tekstu z widoku
    • Zmiana indywidualnych elementów tekstu
    • Bardziej wyszukane zmiany tekstu
    • Floresy tekstowe
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Podstawowe informacje o SVG
    • Tworzenie obrazków za pomocą kodu
    • Język znaczników SVG
    • Stylowanie SVG
    • Wsparcie dla SVG
    • Animacje SVG
      • Przekazywanie właściwości
      • Atrybuty prezentacyjne
      • Atrybuty pozycyjne a przekształcenia
    • Przykład implementacji: animowane logo
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Wydajność animacji
    • Realia wydajności stron internetowych
    • Technika: zapobieganie uszkodzeniu układu strony
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Obiekty elementów jQuery
      • Wymuszanie wartości
    • Technika: seryjne dodawanie elementów do DOM
      • Problem
      • Rozwiązanie
    • Technika: unikanie wpływu na sąsiednie elementy
      • Problem
      • Rozwiązanie
    • Technika: unikanie równoległego wczytywania
      • Problem
      • Rozwiązanie
        • Rozkładanie w czasie
        • Sekwencje wielu animacji
    • Technika: nie reaguj w sposób ciągły na zdarzenia przewijania i zmiany rozmiaru przeglądarki
      • Problem
      • Rozwiązanie
    • Technika: redukowanie generowanego obrazu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Podstępne zdjęcia
        • Gradienty CSS
        • Właściwości cieniowania
    • Technika: degradacja animacji na starszych przeglądarkach
      • Problem
      • Rozwiązanie
    • Odnajdź właściwy próg wydajności na wczesnym etapie
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Pokaz animacji
    • Zachowanie
    • Struktura kodu
    • Sekcja kodu: Konfiguracja animacji
    • Sekcja kodu: Tworzenie kół
    • Sekcja kodu: Animacja kontenera
      • Podstawowe informacje o trybie 3D w CSS
      • Właściwości
      • Opcje
    • Sekcja kodu: Animacja kół
      • Funkcje wartości
      • Animacja nieprzezroczystości
      • Przekształcenia animacji
      • Polecenie reverse
    • Podsumowanie

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.