reklama - zainteresowany?

Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV - Helion

Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
Autor: Bruce Eckel
Tytuł oryginału: Thinking in Java, 4th Edition
Tłumaczenie: Przemysław Szeremiota na podstawie tłumaczenia Adriana Nowaka, Szymona Kobalczyka, Łukasza Fryza i Piotra Rajcy
ISBN: 978-83-283-3442-7
stron: 1248, Format: 164x239, okładka: twarda
Data wydania: 2006-09-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 149,00 zł

Dodaj do koszyka Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

Tagi: Java - Programowanie

Poznaj najnowszą wersję języka Java

  • Opanuj zasady projektowania obiektowego
  • Wykorzystaj Javę do tworzenia aplikacji
  • Zastosuj najnowsze narzędzia i techniki

Popularność Javy stale rośnie, a każda następna wersja tego języka wnosi coś nowego. Poznanie wszystkich możliwości drzemiących w Javie wymaga sięgnięcia do sprawdzonego źródła wiedzy -- książki "Thinking in Java". To światowy bestseller, który zyskał zasłużoną sławę najlepszego podręcznika do nauki Javy. Wzbudził entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dzięki wyjątkowej przejrzystości, przemyślanej strukturze i trafnie dobranym przykładom.

Książka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej. Czytając tę książkę, dowiesz się, co jest niezbędne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.

  • Projektowanie obiektowe
  • Zasady dokumentowania kodu źródłowego
  • Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
  • Inicjalizacja i usuwanie obiektów
  • Kolekcje obiektów
  • Obsługa błędów
  • Operacje wejścia i wyjścia
  • Programowanie współbieżne
  • Projektowanie interfejsów użytkownika

Przekonaj się, dlaczego książka "Thinking in Java"
jest uznawana za najlepszy podręcznik Javy dostępny na rynku.

Dodaj do koszyka Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV", wybierały także:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

Spis treści

Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV -- spis treści

Przedmowa (19)

Wprowadzenie (29)

Rozdział 1. Wprowadzenie w świat obiektów (37)

  • Postępująca abstrakcja (38)
  • Obiekt posiada interfejs (40)
  • Obiekt dostarcza usługi (42)
  • Ukrywanie implementacji (43)
  • Wielokrotne wykorzystanie implementacji (44)
  • Dziedziczenie (45)
    • "Bycie czymś" a "bycie podobnym do czegoś" (48)
  • Wymienialność obiektów z użyciem polimorfizmu (49)
  • Hierarchia z pojedynczym korzeniem (52)
  • Kontenery (53)
    • Typy parametryzowane (typy ogólne) (54)
  • Tworzenie obiektów i czas ich życia (55)
  • Obsługa wyjątków - eliminowanie błędów (57)
  • Współbieżność (57)
  • Java i Internet (58)
    • Czym jest sieć WWW? (58)
    • Programowanie po stronie klienta (60)
    • Programowanie po stronie serwera (65)
  • Podsumowanie (65)

Rozdział 2. Wszystko jest obiektem (67)

  • Dostęp do obiektów poprzez referencje (67)
  • Wszystkie obiekty trzeba stworzyć (68)
    • Gdzie przechowujemy dane (69)
    • Przypadek specjalny: typy podstawowe (70)
    • Tablice w Javie (71)
  • Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu (72)
    • Zasięg (72)
    • Zasięg obiektów (73)
  • Własne typy danych - słowo class (74)
    • Pola i metody (74)
  • Metody, argumenty i wartości zwracane (76)
    • Lista argumentów (76)
  • Tworzenie programu w Javie (78)
    • Widoczność nazw (78)
    • Wykorzystanie innych komponentów (78)
    • Słowo kluczowe static (79)
  • Twój pierwszy program w Javie (81)
    • Kompilacja i uruchomienie (83)
  • Komentarze oraz dokumentowanie kodu (84)
    • Dokumentacja w komentarzach (84)
    • Składnia (85)
    • Osadzony HTML (86)
    • Niektóre znaczniki dokumentacyjne (86)
    • Przykład dokumentowania kodu (88)
  • Styl programowania (89)
  • Podsumowanie (90)
  • Ćwiczenia (90)

Rozdział 3. Operatory (93)

  • Prosta instrukcja wyjścia (93)
  • Używanie operatorów Javy (94)
  • Kolejność operatorów (95)
  • Przypisanie (95)
    • Tworzenie nazw w wywołaniach metod (97)
  • Operatory matematyczne (98)
    • Jednoargumentowe operatory minus i plus (100)
  • Operatory zwiększania i zmniejszania (100)
  • Operatory relacji (101)
    • Sprawdzanie równości obiektów (101)
  • Operatory logiczne (103)
    • Skracanie obliczenia wyrażenia logicznego (104)
  • Literały (105)
    • Zapis wykładniczy (106)
  • Operatory bitowe (108)
  • Operatory przesunięć (109)
  • Operator trójargumentowy if-else (112)
  • Operatory + i += dla klasy String (113)
  • Najczęstsze pułapki przy używaniu operatorów (114)
  • Operatory rzutowania (115)
    • Obcinanie a zaokrąglanie (116)
    • Promocja typu (117)
  • W Javie nie ma "sizeof" (117)
  • Kompendium operatorów (118)
  • Podsumowanie (126)

Rozdział 4. Sterowanie przebiegiem wykonania (127)

  • Prawda i fałsz (127)
  • if-else (128)
  • Iteracja (129)
    • do-while (129)
    • for (130)
    • Operator przecinka (131)
  • Składnia foreach (132)
  • return (134)
  • break i continue (135)
  • Niesławne "goto" (136)
  • switch (140)
  • Podsumowanie (142)

Rozdział 5. Inicjalizacja i sprzątanie (143)

  • Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor (143)
  • Przeciążanie metod (145)
    • Rozróżnianie przeciążonych metod (147)
    • Przeciążanie a typy podstawowe (148)
    • Przeciążanie przez wartości zwracane (151)
  • Konstruktory domyślne (152)
  • Słowo kluczowe this (153)
    • Wywoływanie konstruktorów z konstruktorów (155)
    • Znaczenie słowa static (157)
  • Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci (157)
    • Do czego służy finalize() (158)
    • Musisz przeprowadzić sprzątanie (159)
    • Warunek zakończenia (160)
    • Jak działa odśmiecacz pamięci (161)
  • Inicjalizacja składowych (164)
    • Określanie sposobu inicjalizacji (166)
  • Inicjalizacja w konstruktorze (167)
    • Kolejność inicjalizacji (167)
    • Inicjalizacja zmiennych statycznych (168)
    • Jawna inicjalizacja statyczna (171)
    • Inicjalizacja egzemplarza (172)
  • Inicjalizacja tablic (173)
    • Zmienne listy argumentów (177)
  • Typy wyliczeniowe (182)
  • Podsumowanie (185)

Rozdział 6. Kontrola dostępu (187)

  • Pakiet - jednostka biblioteczna (188)
    • Organizacja kodu (189)
    • Tworzenie unikatowych nazw pakietów (191)
    • Własna biblioteka narzędziowa (194)
    • Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania (196)
    • Pułapka związana z pakietami (196)
  • Modyfikatory dostępu w Javie (196)
    • Dostęp pakietowy (197)
    • public: dostęp do interfejsu (198)
    • private: nie dotykać! (199)
    • protected: dostęp "na potrzeby" dziedziczenia (200)
  • Interfejs i implementacja (202)
  • Dostęp do klas (203)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 7. Wielokrotne wykorzystanie klas (209)

  • Składnia kompozycji (210)
  • Składnia dziedziczenia (212)
    • Inicjalizacja klasy bazowej (214)
  • Delegacje (217)
  • Łączenie kompozycji i dziedziczenia (218)
    • Zapewnienie poprawnego sprzątania (220)
    • Ukrywanie nazw (223)
  • Wybór między kompozycją a dziedziczeniem (225)
  • protected (226)
  • Rzutowanie w górę (227)
    • Dlaczego "w górę" (228)
    • Jeszcze o kompozycji i dziedziczeniu (229)
  • Słowo kluczowe final (229)
    • Zmienne finalne (229)
    • Metody finalne (233)
    • Klasy finalne (235)
    • Ostrożnie z deklaracją final (236)
  • Inicjalizacja i ładowanie klas (237)
    • Inicjalizacja w przypadku dziedziczenia (238)
  • Podsumowanie (239)

Rozdział 8. Polimorfizm (241)

  • Rzutowanie w górę raz jeszcze (242)
    • Zapominanie o typie obiektu (243)
  • Mały trik (244)
    • Wiązanie wywołania metody (245)
    • Uzyskiwanie poprawnego działania (245)
    • Rozszerzalność (248)
    • Pułapka: "przesłanianie" metod prywatnych (251)
    • Pułapka: statyczne pola i metody (252)
  • Konstruktory a polimorfizm (253)
    • Kolejność wywołań konstruktorów (253)
    • Dziedziczenie a sprzątanie (255)
    • Zachowanie metod polimorficznych wewnątrz konstruktorów (260)
  • Kowariancja typów zwracanych (262)
  • Projektowanie z użyciem dziedziczenia (263)
    • Substytucja kontra rozszerzanie (264)
    • Rzutowanie w dół a identyfikacja typu w czasie wykonania (265)
  • Podsumowanie (267)

Rozdział 9. Interfejsy (269)

  • Klasy i metody abstrakcyjne (269)
  • Interfejsy (273)
  • Rozdzielenie zupełne (276)
  • "Dziedziczenie wielobazowe" w Javie (280)
  • Rozszerzanie interfejsu poprzez dziedziczenie (283)
    • Kolizje nazw podczas łączenia interfejsów (284)
  • Adaptowanie do interfejsu (285)
  • Pola w interfejsach (287)
    • Inicjalizacja pól interfejsów (288)
  • Zagnieżdżanie interfejsów (289)
  • Interfejsy a wytwórnie (291)
  • Podsumowanie (294)

Rozdział 10. Klasy wewnętrzne (295)

  • Tworzenie klas wewnętrznych (295)
  • Połączenie z klasą zewnętrzną (297)
  • .this i .new (299)
  • Klasy wewnętrzne a rzutowanie w górę (300)
  • Klasy wewnętrzne w metodach i zasięgach (302)
  • Anonimowe klasy wewnętrzne (304)
    • Jeszcze o wzorcu Factory Method (308)
  • Klasy zagnieżdżone (310)
    • Klasy wewnątrz interfejsów (312)
    • Sięganie na zewnątrz z klasy wielokrotnie zagnieżdżonej (313)
  • Dlaczego klasy wewnętrzne (314)
    • Domknięcia i wywołania zwrotne (316)
    • Klasy wewnętrzne a szkielety sterowania (319)
  • Dziedziczenie po klasach wewnętrznych (325)
  • Czy klasy wewnętrzne mogą być przesłaniane? (326)
  • Lokalne klasy wewnętrzne (327)
  • Identyfikatory klas wewnętrznych (329)
  • Podsumowanie (329)

Rozdział 11. Kolekcje obiektów (331)

  • Kontenery typowane i uogólnione (332)
  • Pojęcia podstawowe (335)
  • Dodawanie grup elementów (337)
  • Wypisywanie zawartości kontenerów (339)
  • Interfejs List (341)
  • Interfejs Iterator (345)
    • Interfejs ListIterator (348)
  • Klasa LinkedList (349)
  • Klasa Stack (350)
  • Interfejs Set (352)
  • Interfejs Map (355)
  • Interfejs Queue (359)
    • PriorityQueue (360)
  • Collection kontra Iterator (362)
  • Iteratory a pętle foreach (365)
    • Idiom metody-adaptera (367)
  • Podsumowanie (370)

Rozdział 12. Obsługa błędów za pomocą wyjątków (375)

  • Zarys koncepcji (376)
  • Podstawy obsługi wyjątków (377)
    • Argumenty wyjątków (378)
  • Przechwytywanie wyjątku (379)
    • Blok try (379)
    • Obsługa wyjątków (379)
  • Tworzenie własnych wyjątków (380)
    • Rejestrowanie wyjątków (383)
  • Specyfikacja wyjątków (386)
  • Przechwytywanie dowolnego wyjątku (387)
    • Stos wywołań (389)
    • Ponowne wyrzucanie wyjątków (389)
    • Sekwencje wyjątków (392)
  • Standardowe wyjątki Javy (395)
    • Przypadek specjalny: RuntimeException (396)
  • Robienie porządków w finally (397)
    • Do czego służy finally (399)
    • Współdziałanie finally z return (401)
    • Pułapka: zagubiony wyjątek (402)
  • Ograniczenia wyjątków (404)
  • Konstruktory (407)
  • Dopasowywanie wyjątków (411)
  • Rozwiązania alternatywne (413)
    • Historia (414)
    • Perspektywy (415)
    • Przekazywanie wyjątków na konsolę (418)
    • Zamiana wyjątków sprawdzanych na niesprawdzane (419)
  • Wskazówki (421)
  • Podsumowanie (421)

Rozdział 13. Ciągi znaków (423)

  • Niezmienność ciągów znakowych (423)
  • StringBuilder kontra przeciążony operator '+' (424)
  • Niezamierzona rekursja (428)
  • Operacje na egzemplarzach klasy String (430)
  • Formatowanie wyjścia (432)
    • Funkcja printf() (432)
    • System.out.format() (432)
    • Klasa Formatter (433)
    • Specyfikatory formatu (434)
    • Konwersje (435)
    • Metoda String.format() (438)
  • Wyrażenia regularne (439)
    • Podstawy (440)
    • Tworzenie wyrażeń regularnych (442)
    • Kwantyfikatory (444)
    • Klasy Pattern oraz Matcher (446)
    • metoda split() (453)
    • Operacje zastępowania (454)
    • Metoda reset() (456)
    • Wyrażenia regularne i operacje wejścia-wyjścia Javy (457)
  • Skanowanie wejścia (459)
    • Separatory wartości wejściowych (461)
    • Skanowanie wejścia przy użyciu wyrażeń regularnych (462)
  • Klasa StringTokenizer (463)
  • Podsumowanie (463)

Rozdział 14. Informacje o typach (465)

  • Potrzeba mechanizmu RTTI (465)
  • Obiekt Class (467)
    • Literały Class (472)
    • Referencje klas uogólnionych (475)
    • Nowa składnia rzutowania (477)
  • Sprawdzanie przed rzutowaniem (478)
    • Użycie literałów klas (484)
    • Dynamiczne instanceof (485)
    • Zliczanie rekurencyjne (487)
  • Wytwórnie rejestrowane (488)
  • instanceof a równoważność obiektów Class (491)
  • Refleksja - informacja o klasie w czasie wykonania (493)
    • Ekstraktor metod (494)
  • Dynamiczne proxy (497)
  • Obiekty puste (501)
    • Imitacje i zalążki (507)
  • Interfejsy a RTTI (507)
  • Podsumowanie (512)

Rozdział 15. Typy ogólne (515)

  • Porównanie z językiem C++ (516)
  • Proste uogólnienia (517)
    • Biblioteka krotek (519)
    • Klasa stosu (522)
    • RandomList (523)
  • Uogólnianie interfejsów (524)
  • Uogólnianie metod (527)
    • Wykorzystywanie dedukcji typu argumentu (528)
    • Metody uogólnione ze zmiennymi listami argumentów (531)
    • Metoda uogólniona w służbie klasy Generator (531)
    • Uniwersalny Generator (532)
    • Upraszczanie stosowania krotek (533)
    • Uniwersalny kontener Set (535)
  • Anonimowe klasy wewnętrzne (538)
  • Budowanie modeli złożonych (540)
  • Tajemnica zacierania (542)
    • Jak to się robi w C++ (543)
    • Słowo o zgodności migracji (546)
    • Kłopotliwość zacierania (547)
    • Na krawędzi (548)
  • Kompensacja zacierania (552)
    • Tworzenie egzemplarzy typów (553)
    • Tablice typów ogólnych (556)
  • Ramy (560)
  • Symbole wieloznaczne (564)
    • Jak bystry jest kompilator? (567)
    • Kontrawariancja (568)
    • Symbole wieloznaczne bez ram konkretyzacji (571)
    • Konwersja z przechwyceniem typu (576)
  • Problemy (578)
    • Typy podstawowe jako parametry typowe (578)
    • Implementowanie interfejsów parametryzowanych (580)
    • Ostrzeżenia przy rzutowaniu (580)
    • Przeciążanie (582)
    • Zawłaszczenie interfejsu w klasie bazowej (583)
  • Typy samoskierowane (584)
    • Osobliwa rekurencja uogólnienia (584)
    • Samoskierowanie (585)
    • Kowariancja argumentów (588)
  • Dynamiczna kontrola typów (591)
  • Wyjątki (592)
  • Domieszki (594)
    • Domieszki w C++ (594)
    • Domieszki z użyciem interfejsów (595)
    • Zastosowanie wzorca projektowego Decorator (596)
    • Domieszki w postaci dynamicznych proxy (598)
  • Typowanie utajone (599)
  • Kompensacja braku typowania utajonego (604)
    • Refleksja (604)
    • Aplikowanie metody do sekwencji obiektów (605)
    • Kiedy nie ma pod ręką odpowiedniego interfejsu (608)
    • Symulowanie typowania utajonego za pomocą adapterów (610)
  • Obiekty funkcyjne w roli strategii (613)
  • Podsumowanie - czy rzutowanie jest aż tak złe? (618)
    • Dalsza lektura (620)

Rozdział 16. Tablice (621)

  • Co w nich takiego specjalnego? (621)
  • Tablice to pełnoprawne obiekty (623)
  • Tablice w roli wartości zwracanych (625)
  • Tablice wielowymiarowe (627)
  • Tablice a typy ogólne (631)
  • Wytwarzanie danych testowych (633)
    • Metoda Arrays.fill() (633)
    • Generatory danych (634)
    • Tworzenie tablic za pomocą generatorów (639)
  • Narzędzia klasy Arrays (643)
    • Kopiowanie tablic (643)
    • Porównywanie tablic (645)
    • Porównywanie elementów tablic (646)
    • Sortowanie tablic (649)
    • Przeszukiwanie tablicy posortowanej (650)
  • Podsumowanie (652)

Rozdział 17. Kontenery z bliska (655)

  • Pełna taksonomia kontenerów (655)
  • Wypełnianie kontenerów (656)
    • Rozwiązanie z generatorem (657)
    • Generatory dla kontenerów asocjacyjnych (659)
    • Stosowanie klas abstrakcyjnych (662)
  • Interfejs Collection (669)
  • Operacje opcjonalne (672)
    • Operacje nieobsługiwane (673)
  • Interfejs List (675)
  • Kontenery Set a kolejność elementów (678)
    • SortedSet (681)
  • Kolejki (683)
    • Kolejki priorytetowe (684)
    • Kolejki dwukierunkowe (685)
  • Kontenery asocjacyjne (686)
    • Wydajność (688)
    • SortedMap (691)
    • LinkedHashMap (692)
  • Haszowanie i kody haszujące (693)
    • Zasada działania hashCode() (696)
    • Haszowanie a szybkość (699)
    • Przesłonięcie metody hashCode() (702)
  • Wybór implementacji (707)
    • Infrastruktura testowa (708)
    • Wybieranie pomiędzy listami (711)
    • Zagrożenia testowania w małej skali (717)
    • Wybieranie pomiędzy zbiorami (719)
    • Wybieranie pomiędzy odwzorowaniami (720)
  • Narzędzia dodatkowe (724)
    • Sortowanie i przeszukiwanie list (727)
    • Niemodyfikowalne kontenery Collection i Map (729)
    • Synchronizacja Collection i Map (730)
  • Przechowywanie referencji (731)
    • WeakHashMap (734)
  • Kontenery Java 1.0 i 1.1 (735)
    • Vector i Enumeration (735)
    • Hashtable (736)
    • Stack (736)
    • BitSet (738)
  • Podsumowanie (740)

Rozdział 18. Wejście-wyjście (741)

  • Klasa File (741)
    • Wypisywanie zawartości katalogu (742)
    • Narzędzie do przeglądania katalogów (745)
    • Tworzenie katalogów i sprawdzanie ich obecności (750)
  • Wejście i wyjście (752)
    • Typy InputStream (752)
    • Typy OutputStream (753)
  • Dodawanie atrybutów i użytecznych interfejsów (754)
    • Odczyt z InputStream za pomocą FilterInputStream (755)
    • Zapis do OutputStream za pomocą FilterOutputStream (756)
  • Klasy Reader i Writer (757)
    • Źródła i ujścia danych (758)
    • Modyfikacja zachowania strumienia (758)
    • Klasy niezmienione (759)
  • Osobna i samodzielna RandomAccessFile (760)
  • Typowe zastosowania strumieni wejścia-wyjścia (760)
    • Buforowany plik wejścia (761)
    • Wejście z pamięci (762)
    • Formatowane wejście z pamięci (762)
    • Wyjście do pliku (763)
    • Przechowywanie i odzyskiwanie danych (765)
    • Odczyt i zapis do plików o dostępie swobodnym (766)
    • Strumienie-potoki (768)
  • Narzędzia do zapisu i odczytu danych z plików (768)
    • Odczyt plików binarnych (771)
  • Standardowe wejście-wyjście (772)
    • Czytanie ze standardowego wejścia (772)
    • Zamiana System.out na PrintWriter (773)
    • Przekierowywanie standardowego wejścia-wyjścia (773)
  • Sterowanie procesami zewnętrznymi (774)
  • Nowe wejście-wyjście (776)
    • Konwersja danych (779)
    • Pobieranie podstawowych typów danych (782)
    • Widoki buforów (783)
    • Manipulowanie danymi przy użyciu buforów (787)
    • Szczegółowe informacje o buforach (787)
    • Pliki odwzorowywane w pamięci (791)
    • Blokowanie plików (795)
  • Kompresja (798)
    • Prosta kompresja do formatu GZIP (798)
    • Przechowywanie wielu plików w formacie Zip (799)
    • Archiwa Javy (JAR) (801)
  • Serializacja obiektów (803)
    • Odnajdywanie klasy (806)
    • Kontrola serializacji (808)
    • Stosowanie trwałości (815)
  • XML (821)
  • Preferencje (824)
  • Podsumowanie (826)

Rozdział 19. Typy wyliczeniowe (827)

  • Podstawowe cechy typów wyliczeniowych (827)
    • Wyliczenia a importy statyczne (828)
  • Dodawanie metod do typów wyliczeniowych (829)
    • Przesłanianie metod typu wyliczeniowego (830)
  • Wyliczenia w instrukcjach wyboru (831)
  • Tajemnica metody values() (832)
  • Implementuje, nie dziedziczy (835)
  • Wybór losowy (836)
  • Organizacja na bazie interfejsów (837)
  • EnumSet zamiast znaczników (841)
  • Stosowanie klasy EnumMap (843)
  • Metody specjalizowane dla elementów wyliczenia (844)
    • Typy wyliczeniowe w łańcuchu odpowiedzialności (848)
    • Typy wyliczeniowe a automaty stanów (851)
  • Rozprowadzanie wielokrotne (856)
    • Rozprowadzanie z udziałem typów wyliczeniowych (859)
    • Stosowanie metod specjalizowanych dla elementów wyliczenia (861)
    • Rozprowadzanie za pomocą EnumMap (863)
    • Z tablicą dwuwymiarową (864)
  • Podsumowanie (865)

Rozdział 20. Adnotacje (867)

  • Podstawy składni adnotacji (868)
    • Definiowanie adnotacji (869)
    • Metaadnotacje (870)
  • Procesory adnotacji (871)
    • Elementy adnotacji (872)
    • Ograniczenia wartości domyślnych (872)
    • Generowanie plików zewnętrznych (873)
    • Adnotacje nie dają się dziedziczyć (876)
    • Implementowanie procesora (876)
  • Przetwarzanie adnotacji za pomocą apt (879)
  • Program apt a wizytacje (883)
  • Adnotacje w testowaniu jednostkowym (886)
    • @Unit a typy ogólne (895)
    • Implementacja @Unit (896)
    • Usuwanie kodu testującego (903)
  • Podsumowanie (905)

Rozdział 21. Współbieżność (907)

  • Oblicza współbieżności (908)
    • Szybsze wykonanie (909)
    • Ulepszanie projektu (911)
  • Podstawy wielowątkowości (912)
    • Definiowanie zadań (913)
    • Klasa Thread (914)
    • Wykonawcy (916)
    • Zwracanie wartości z zadań (919)
    • Usypianie - wstrzymywanie wątku (920)
    • Priorytet wątku (921)
    • Przełączanie (923)
    • Wątki-demony (924)
    • Wariacje na temat wątków (928)
    • Terminologia (933)
    • Łączenie wątków (934)
    • Tworzenie reaktywnego interfejsu użytkownika (935)
    • Grupy wątków (936)
    • Przechwytywanie wyjątków (937)
  • Współdzielenie zasobów (940)
    • Niewłaściwy dostęp do zasobów (940)
    • Rozstrzyganie współzawodnictwa o zasoby współdzielone (943)
    • Atomowość i widoczność (948)
    • Klasy "atomowe" (955)
    • Sekcje krytyczne (956)
    • Synchronizacja dostępu na bazie innych obiektów (961)
    • Lokalna pamięć wątku (962)
  • Przerywanie wykonania zadań (964)
    • Ogród botaniczny (symulacja) (964)
    • Przerywanie zablokowanego wątku (967)
    • Wymuszanie przerwania wykonania (968)
    • Sprawdzanie przerwania (976)
  • Współdziałanie wątków (978)
    • Metody wait() i notifyAll() (979)
    • notify() kontra notifyAll() (984)
    • Producenci i konsumenci (987)
    • Producenci, konsumenci i kolejki (992)
    • Przekazywanie danych pomiędzy zadaniami za pomocą potoków (997)
  • Zakleszczenie (999)
  • Nowe komponenty biblioteczne (1004)
    • CountDownLatch (1004)
    • CyclicBarrier (1006)
    • DelayQueue (1008)
    • PriorityBlockingQueue (1011)
    • Sterowanie szklarnią - planowanie uruchamiania zadań (1014)
    • Semaphore (1017)
    • Exchanger (1020)
  • Symulacje (1022)
    • Symulacja okienka kasowego (1022)
    • Symulacja sali restauracyjnej (1027)
    • Rozdzielanie zadań (1031)
  • Wydajność (1036)
    • Porównanie technologii muteksów (1036)
    • Kontenery bez blokad (1044)
    • Blokowanie optymistyczne (1051)
    • Blokady ReadWriteLock (1053)
  • Obiekty aktywne (1055)
  • Podsumowanie (1059)
    • Dalsza lektura (1061)

Rozdział 22. Graficzne interfejsy użytkownika (1063)

  • Aplety (1065)
  • Podstawy biblioteki Swing (1066)
    • Platforma prezentacyjna (1069)
  • Tworzenie przycisku (1069)
  • Przechwytywanie zdarzenia (1070)
  • Obszary tekstowe (1073)
  • Rozmieszczanie elementów interfejsu (1074)
    • BorderLayout (1075)
    • FlowLayout (1076)
    • GridLayout (1076)
    • GridBagLayout (1077)
    • Pozycjonowanie bezpośrednie (1077)
    • BoxLayout (1077)
    • Najlepsze rozwiązanie? (1078)
  • Model zdarzeń w Swingu (1078)
    • Rodzaje zdarzeń i odbiorników (1079)
    • Śledzenie wielu zdarzeń (1084)
  • Wybrane komponenty Swing (1086)
    • Przyciski (1087)
    • Ikony (1089)
    • Podpowiedzi (1091)
    • Pola tekstowe (1091)
    • Ramki (1093)
    • Miniedytor (1094)
    • Pola wyboru (1095)
    • Przyciski wyboru (1096)
    • Listy rozwijane (1097)
    • Listy (1098)
    • Zakładki (1100)
    • Okna komunikatów (1100)
    • Menu (1102)
    • Menu kontekstowe (1107)
    • Rysowanie (1109)
    • Okna dialogowe (1112)
    • Okna dialogowe plików (1115)
    • HTML w komponentach Swing (1117)
    • Suwaki i wskaźniki postępu (1117)
    • Zmiana stylu interfejsu (1119)
    • Drzewka, tabele i schowek (1121)
  • JNLP oraz Java Web Start (1121)
  • Swing a współbieżność (1126)
    • Zadania długotrwałe (1126)
    • Wizualizacja wielowątkowości interfejsu użytkownika (1133)
  • Programowanie wizualne i komponenty JavaBean (1135)
    • Czym jest komponent JavaBean? (1136)
    • Wydobycie informacji o komponencie poprzez klasę Introspector (1138)
    • Bardziej wyszukany komponent (1143)
    • Komponenty JavaBean i synchronizacja (1146)
    • Pakowanie komponentu JavaBean (1150)
    • Bardziej złożona obsługa komponentów JavaBean (1151)
    • Więcej o komponentach JavaBean (1152)
  • Alternatywy wobec biblioteki Swing (1152)
  • Flex - aplikacje klienckie w formacie Flash (1153)
    • Ahoj, Flex (1154)
    • Kompilowanie MXML (1155)
    • MXML i skrypty ActionScript (1156)
    • Kontenery i kontrolki (1156)
    • Efekty i style (1158)
    • Zdarzenia (1159)
    • Połączenie z Javą (1159)
    • Modele danych i wiązanie danych (1162)
    • Kompilowanie i instalacja (1163)
  • Aplikacje SWT (1164)
    • Instalowanie SWT (1165)
    • Ahoj, SWT (1165)
    • Eliminowanie powtarzającego się kodu (1168)
    • Menu (1170)
    • Panele zakładek, przyciski i zdarzenia (1171)
    • Grafika (1174)
    • Współbieżność w SWT (1176)
    • SWT czy Swing? (1178)
  • Podsumowanie (1178)
    • Zasoby (1179)

Dodatek A. Materiały uzupełniające (1181)

  • Suplementy do pobrania (1181)
  • Thinking in C (1181)
  • Szkolenie Thinking in Java (1182)
  • Szkolenie na CD-ROM-ie Hands-On Java (1182)
  • Szkolenie Thinking in Objects (1182)
  • Thinking in Enterprise Java (1183)
  • Thinking in Patterns (with Java) (1184)
  • Szkolenie Thinking in Patterns (1184)
  • Konsultacja i analiza projektów (1185)

Dodatek B. Zasoby (1187)

  • Oprogramowanie (1187)
  • Edytory i środowiska programistyczne (1187)
  • Książki (1188)
    • Analiza i projektowanie (1189)
    • Python (1191)
    • Lista moich książek (1191)

Skorowidz (1193)

Dodaj do koszyka Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.