reklama - zainteresowany?

Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit - Helion

Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit
Autor: Radosław Sokół
ISBN: 978-83-283-3828-9
stron: 176, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-01-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit

Tagi: Java - Programowanie

Testuj swój kod profesjonalnie — pisz testy jednostkowe!

  • Poznaj niezbÄ™dne narzÄ™dzia
  • Twórz testy jednostkowe
  • Korzystaj z technik TDD i TAD

Jednym z najwiÄ™kszych wyzwaÅ„ wspóÅ‚czesnej inżynierii oprogramowania jest zapewnienie wÅ‚aÅ›ciwej jakoÅ›ci tworzonych produktów, którÄ… można osiÄ…gnąć w dużej mierze dziÄ™ki odpowiedniej weryfikacji kodu. OdpowiedziÄ… na potrzeby branży sÄ… testy automatyczne, a wÅ›ród najważniejsze to z pewnoÅ›ciÄ… testy jednostkowe. Nie tylko umożliwiajÄ… one ciÄ…gÅ‚e, bezproblemowe i szybkie sprawdzanie poprawnoÅ›ci pisanego kodu, lecz również pozwalajÄ… wyeliminować regresjÄ™ i poprawić jakość architektury tworzonych rozwiÄ…zaÅ„, a także stanowiÄ… dla nich doskonaÅ‚Ä… dokumentacjÄ™.

JeÅ›li nie chcesz zostać w tyle, również Ty powinieneÅ› zacząć pisać testy jednostkowe do swoich programów tworzonych w jÄ™zyku Java. Pomoże Ci w tym książka prezentujÄ…ca koncepcjÄ™ UT, bibliotekÄ™ JUnit, rozszerzenie AssertJ oraz biblioteki EqualsVerifier, Mockito i Google Guava. Poznasz dziÄ™ki niej sposoby pisania testów, refaktoryzowania kodu oraz imitowania dziaÅ‚ania funkcji i bazy danych. Dowiesz siÄ™ też, jak w praktyce stosować metodyki TDD i TAD. A wszystkiego nauczysz siÄ™ dziÄ™ki wziÄ™tym z życia przykÅ‚adom oraz zadaniom do samodzielnego wykonania.

  • Tworzenie testów jednostkowych za pomocÄ… biblioteki JUnit
  • Åšcieżki kodu, pokrycie testami i refaktoryzacja kodu
  • Unikanie zależnoÅ›ci za pomocÄ… imitacji i zastosowanie Mockito
  • PÅ‚ynne definiowanie testów za pomocÄ… biblioteki AssertJ
  • Programowanie ukierunkowane na testy i wspomagane testami
  • Imitowanie baz danych przy użyciu rozwiÄ…zania Apache Derby

Popraw jakość swoich programów, korzystajÄ…c z testów jednostkowych!

Dodaj do koszyka Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit

 

Osoby które kupowały "Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit

Spis treści

Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Testy jednostkowe (11)

  • 1.1. Pierwszy przykÅ‚ad (12)
  • 1.2. Åšcieżki kodu (13)
  • 1.3. Testy jednostkowe (17)
    • 1.3.1. Wykorzystanie biblioteki JUnit (18)
    • 1.3.2. Klasy testów (18)
    • 1.3.3. Szkielet klasy testu (18)
    • 1.3.4. Pierwsze testy (20)
    • 1.3.5. Uruchomienie testów (22)
    • 1.3.6. Raport z testów (24)
    • 1.3.7. Spodziewanie siÄ™ sytuacji wyjÄ…tkowej (25)
    • 1.3.8. Cykl życia klasy testów (29)
    • 1.3.9. Inne zaÅ‚ożenia testowe (34)
    • 1.3.10. Ignorowanie testów (35)
    • 1.3.11. Pokrycie testami (36)
  • 1.4. Refaktoryzacja (38)
    • 1.4.1. Klasa poddawana refaktoryzacji (39)
    • 1.4.2. Testy (40)
    • 1.4.3. Klasa po poprawkach (45)
    • 1.4.4. Refaktoryzacja (48)
  • 1.5. Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Imitacje (51)

  • 2.1. Klasy imitacji (52)
    • 2.1.1. Podstawy (53)
    • 2.1.2. GÅ‚ówny moduÅ‚ aplikacji przed dostosowaniem do testów (57)
    • 2.1.3. Dostosowanie gÅ‚ównego moduÅ‚u aplikacji do testów (58)
    • 2.1.4. Utworzenie imitacji klasy przechowywania danych (60)
    • 2.1.5. Testowanie gÅ‚ównego moduÅ‚u aplikacji (61)
    • 2.1.6. Usuwanie usterek (64)
  • 2.2. Obiekty imitacji (65)
    • 2.2.1. Biblioteka Mockito (66)
    • 2.2.2. Najprostszy przykÅ‚ad wykorzystania (67)
    • 2.2.3. Imitacja moduÅ‚u skÅ‚adowania danych ocen (72)
    • 2.2.4. Swobodne konfigurowanie obiektów imitacji (77)
    • 2.2.5. Zliczanie wywoÅ‚aÅ„ imitowanych metod (79)
    • 2.2.6. Tworzenie obiektów imitacji na bazie klas imitacji (81)
  • 2.3. Podsumowanie (84)

RozdziaÅ‚ 3. PÅ‚ynne definicje testów (87)

  • 3.1. Biblioteka AssertJ (88)
  • 3.2. Budowanie kryteriów (88)
    • 3.2.1. Klasa przykÅ‚adowa (88)
    • 3.2.2. Testy jednostkowe (89)
    • 3.2.3. Kompletna treść przykÅ‚adu (99)
  • 3.3. Inne kryteria (102)
    • 3.3.1. Typy skalarne (102)
    • 3.3.2. Typy tablicowe i kolekcje (105)
  • 3.4. Podsumowanie (107)

Rozdział 4. Programowanie ukierunkowane na testy (109)

  • 4.1. Programowanie bazujÄ…ce na kontraktach (110)
    • 4.1.1. Kontrakty wejÅ›ciowe (110)
    • 4.1.2. Kontrakty wyjÅ›ciowe (115)
  • 4.2. Programowanie ukierunkowane na testy (116)
    • 4.2.1. Projekt klasy (117)
    • 4.2.2. Testy jednostkowe (118)
    • 4.2.3. UzupeÅ‚nianie implementacji (121)
    • 4.2.4. Kompletna implementacja (124)
  • 4.3. Programowanie wspomagane testami (125)
    • 4.3.1. Interfejs klasy (126)
    • 4.3.2. Szkielet klasy (127)
    • 4.3.3. Implementacja i testy (128)
  • 4.4. Podsumowanie (145)

Rozdział 5. Imitowanie baz danych (147)

  • 5.1. DoÅ‚Ä…czanie Derby do projektu (148)
  • 5.2. Definiowanie testowej jednostki utrwalania (149)
  • 5.3. Tworzenie zarzÄ…dcy utrwalania (150)
  • 5.4. Szkielet klasy testowej (151)
  • 5.5. PrzykÅ‚ad wykorzystania (154)
    • 5.5.1. Klasa encji zakÅ‚adki strony (154)
    • 5.5.2. Klasa usÅ‚ugi zarzÄ…dzania zakÅ‚adkami (159)
    • 5.5.3. CaÅ‚ość tekstu źródÅ‚owego (165)
  • 5.6. Podsumowanie (169)

Skorowidz (171)

Dodaj do koszyka Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.