Testowanie aplikacji Java za pomocÄ… JUnit - Helion
ISBN: 978-83-283-3828-9
stron: 176, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-01-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Testuj swój kod profesjonalnie — pisz testy jednostkowe!
- Poznaj niezbędne narzędzia
- Twórz testy jednostkowe
- Korzystaj z technik TDD i TAD
Jednym z najwiÄ™kszych wyzwaÅ„ wspóÅ‚czesnej inżynierii oprogramowania jest zapewnienie wÅ‚aÅ›ciwej jakoÅ›ci tworzonych produktów, którÄ… można osiÄ…gnąć w dużej mierze dziÄ™ki odpowiedniej weryfikacji kodu. OdpowiedziÄ… na potrzeby branży sÄ… testy automatyczne, a wÅ›ród najważniejsze to z pewnoÅ›ciÄ… testy jednostkowe. Nie tylko umożliwiajÄ… one ciÄ…gÅ‚e, bezproblemowe i szybkie sprawdzanie poprawnoÅ›ci pisanego kodu, lecz również pozwalajÄ… wyeliminować regresjÄ™ i poprawić jakość architektury tworzonych rozwiÄ…zaÅ„, a także stanowiÄ… dla nich doskonaÅ‚Ä… dokumentacjÄ™.
JeÅ›li nie chcesz zostać w tyle, również Ty powinieneÅ› zacząć pisać testy jednostkowe do swoich programów tworzonych w jÄ™zyku Java. Pomoże Ci w tym książka prezentujÄ…ca koncepcjÄ™ UT, bibliotekÄ™ JUnit, rozszerzenie AssertJ oraz biblioteki EqualsVerifier, Mockito i Google Guava. Poznasz dziÄ™ki niej sposoby pisania testów, refaktoryzowania kodu oraz imitowania dziaÅ‚ania funkcji i bazy danych. Dowiesz siÄ™ też, jak w praktyce stosować metodyki TDD i TAD. A wszystkiego nauczysz siÄ™ dziÄ™ki wziÄ™tym z życia przykÅ‚adom oraz zadaniom do samodzielnego wykonania.
- Tworzenie testów jednostkowych za pomocÄ… biblioteki JUnit
- Ścieżki kodu, pokrycie testami i refaktoryzacja kodu
- Unikanie zależności za pomocą imitacji i zastosowanie Mockito
- PÅ‚ynne definiowanie testów za pomocÄ… biblioteki AssertJ
- Programowanie ukierunkowane na testy i wspomagane testami
- Imitowanie baz danych przy użyciu rozwiązania Apache Derby
Popraw jakość swoich programów, korzystajÄ…c z testów jednostkowych!
Osoby które kupowały "Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit -- spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Testy jednostkowe (11)
- 1.1. Pierwszy przykład (12)
- 1.2. Ścieżki kodu (13)
- 1.3. Testy jednostkowe (17)
- 1.3.1. Wykorzystanie biblioteki JUnit (18)
- 1.3.2. Klasy testów (18)
- 1.3.3. Szkielet klasy testu (18)
- 1.3.4. Pierwsze testy (20)
- 1.3.5. Uruchomienie testów (22)
- 1.3.6. Raport z testów (24)
- 1.3.7. Spodziewanie siÄ™ sytuacji wyjÄ…tkowej (25)
- 1.3.8. Cykl życia klasy testów (29)
- 1.3.9. Inne założenia testowe (34)
- 1.3.10. Ignorowanie testów (35)
- 1.3.11. Pokrycie testami (36)
- 1.4. Refaktoryzacja (38)
- 1.4.1. Klasa poddawana refaktoryzacji (39)
- 1.4.2. Testy (40)
- 1.4.3. Klasa po poprawkach (45)
- 1.4.4. Refaktoryzacja (48)
- 1.5. Podsumowanie (49)
Rozdział 2. Imitacje (51)
- 2.1. Klasy imitacji (52)
- 2.1.1. Podstawy (53)
- 2.1.2. GÅ‚ówny moduÅ‚ aplikacji przed dostosowaniem do testów (57)
- 2.1.3. Dostosowanie gÅ‚ównego moduÅ‚u aplikacji do testów (58)
- 2.1.4. Utworzenie imitacji klasy przechowywania danych (60)
- 2.1.5. Testowanie gÅ‚ównego moduÅ‚u aplikacji (61)
- 2.1.6. Usuwanie usterek (64)
- 2.2. Obiekty imitacji (65)
- 2.2.1. Biblioteka Mockito (66)
- 2.2.2. Najprostszy przykład wykorzystania (67)
- 2.2.3. Imitacja modułu składowania danych ocen (72)
- 2.2.4. Swobodne konfigurowanie obiektów imitacji (77)
- 2.2.5. Zliczanie wywołań imitowanych metod (79)
- 2.2.6. Tworzenie obiektów imitacji na bazie klas imitacji (81)
- 2.3. Podsumowanie (84)
RozdziaÅ‚ 3. PÅ‚ynne definicje testów (87)
- 3.1. Biblioteka AssertJ (88)
- 3.2. Budowanie kryteriów (88)
- 3.2.1. Klasa przykładowa (88)
- 3.2.2. Testy jednostkowe (89)
- 3.2.3. Kompletna treść przykładu (99)
- 3.3. Inne kryteria (102)
- 3.3.1. Typy skalarne (102)
- 3.3.2. Typy tablicowe i kolekcje (105)
- 3.4. Podsumowanie (107)
Rozdział 4. Programowanie ukierunkowane na testy (109)
- 4.1. Programowanie bazujÄ…ce na kontraktach (110)
- 4.1.1. Kontrakty wejściowe (110)
- 4.1.2. Kontrakty wyjściowe (115)
- 4.2. Programowanie ukierunkowane na testy (116)
- 4.2.1. Projekt klasy (117)
- 4.2.2. Testy jednostkowe (118)
- 4.2.3. Uzupełnianie implementacji (121)
- 4.2.4. Kompletna implementacja (124)
- 4.3. Programowanie wspomagane testami (125)
- 4.3.1. Interfejs klasy (126)
- 4.3.2. Szkielet klasy (127)
- 4.3.3. Implementacja i testy (128)
- 4.4. Podsumowanie (145)
Rozdział 5. Imitowanie baz danych (147)
- 5.1. Dołączanie Derby do projektu (148)
- 5.2. Definiowanie testowej jednostki utrwalania (149)
- 5.3. Tworzenie zarzÄ…dcy utrwalania (150)
- 5.4. Szkielet klasy testowej (151)
- 5.5. Przykład wykorzystania (154)
- 5.5.1. Klasa encji zakładki strony (154)
- 5.5.2. Klasa usługi zarządzania zakładkami (159)
- 5.5.3. CaÅ‚ość tekstu źródÅ‚owego (165)
- 5.6. Podsumowanie (169)
Skorowidz (171)