Struktury danych i algorytmy w języku Java. Przewodnik dla początkujących - Helion
ebook
Autor: James CutajarISBN: 978-83-283-5330-5
Format: ebook
Data wydania: 2019-03-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)
Osoby które kupowały "Struktury danych i algorytmy w języku Java. Przewodnik dla początkujących", wybierały także:
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie bezpieczeństwem sieci. Część 3 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie urządzeniami Cisco. Część 2 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji. Część 1 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Impact of P2P and Free Distribution on Book Sales 427,14 zł, (29,90 zł -93%)
- Cisco CCNP Enterprise 350-401 ENCOR. Kurs video. Programowanie i automatyzacja sieci 443,33 zł, (39,90 zł -91%)
Spis treści
Struktury danych i algorytmy w języku Java. Przewodnik dla początkujących eBook -- spis treści
O autorze 7
Wstęp 9
Rozdział 1. Algorytmy i ich złożoność 13
- Tworzymy nasz pierwszy algorytm 14
- Algorytm konwersji liczb dwójkowych na dziesiÄ™tne 14
- Mierzenie zÅ‚ożonoÅ›ci algorytmów za pomocÄ… notacji dużego O 16
- Przykład na złożoność 16
- Zrozumienie złożoności 18
- Notacja złożoności 22
- Identyfikacja algorytmów o różnej zÅ‚ożonoÅ›ci 26
- Złożoność liniowa 26
- Złożoność kwadratowa 27
- Złożoność logarytmiczna 28
- Złożoność wykładnicza 30
- Złożoność stała 31
- Podsumowanie 33
Rozdział 2. Algorytmy sortowania i podstawowe struktury danych 35
- Wprowadzenie do sortowania bÄ…belkowego 35
- Zrozumienie sortowania bÄ…belkowego 36
- Udoskonalanie sortowania bÄ…belkowego 37
- Zrozumienie sortowania szybkiego 40
- Zrozumienie rekurencji 40
- Podział w wyszukiwaniu szybkim 41
- Jak to wszystko poskładać razem 44
- Korzystanie z sortowania przez scalanie 45
- Dzielenie problemu 46
- Scalanie problemu 47
- Rozpoczęcie pracy z podstawowymi strukturami danych 50
- Wprowadzenie do struktur danych 50
- Struktura list powiÄ…zanych 51
- Operacje na listach powiÄ…zanych 53
- Kolejki 56
- Stosy 57
- Modelowanie stosów i kolejek przy użyciu tablic 59
- Podsumowanie 63
Rozdział 3. Tablice z haszowaniem i binarne drzewa poszukiwań 65
- Wprowadzenie do tablic z haszowaniem 65
- Zrozumienie tablic z haszowaniem 66
- Rozwiązywanie kolizji przez łańcuchowanie 68
- RozwiÄ…zywanie kolizji przez adresowanie otwarte 71
- Haszowanie uniwersalne 76
- Rozpoczęcie pracy z binarnymi drzewami poszukiwań 78
- Struktura drzewa binarnego 78
- Operacje na binarnych drzewach poszukiwań 80
- Przechodzenie przez binarne drzewo poszukiwań 83
- Zrównoważone binarne drzewa poszukiwaÅ„ 85
- Podsumowanie 90
RozdziaÅ‚ 4. Paradygmaty projektowania algorytmów 91
- Wprowadzenie do algorytmów zachÅ‚annych 92
- Problem wyboru zajęć 92
- Rozwiązanie problemu wyboru zajęć 94
- Składniki algorytmu zachłannego 94
- Kodowanie Huffmana 96
- Ćwiczenie: Implementacja algorytmu zachÅ‚annego do obliczania uÅ‚amków egipskich 100
- Wprowadzenie do algorytmów typu "dziel i zwyciężaj" 101
- Podejście "dziel i zwyciężaj" 101
- Metoda rekurencji uniwersalnej 102
- Problem najbliższej pary punktów 104
- Ćwiczenie: Rozwiązywanie problemu podtablicy o największej sumie 106
- Zrozumienie programowania dynamicznego 108
- Elementy problematyki programowania dynamicznego 108
- Dyskretny problem plecakowy 109
- NajdÅ‚uższy wspólny podciÄ…g 112
- Ćwiczenie: Problem wydawania reszty 114
- Podsumowanie 115
Rozdział 5. Algorytmy wyszukiwania wzorca w tekście 117
- Algorytm wyszukiwania naiwnego 117
- Implementacja wyszukiwania naiwnego 118
- Usprawnienie algorytmu wyszukiwania naiwnego 119
- Pierwsze kroki z algorytmem wyszukiwania wzorca Boyera-Moore'a 120
- Zasada niezgodności 120
- Zasada dobrego sufiksu 123
- Zastosowanie algorytmu Boyera-Moore'a 126
- Prezentacja innych algorytmów wyszukiwania wzorca w tekÅ›cie 127
- Algorytm Rabina-Karpa 128
- Algorytm Knutha-Morrisa-Pratta 129
- Algorytm Aho-Corasick 130
- Podsumowanie 130
Rozdział 6. Grafy, liczby pierwsze i klasy złożoności 131
- Reprezentacja grafów 132
- Listy sÄ…siedztwa 133
- Macierz sÄ…siedztwa 135
- Przechodzenie przez graf 137
- Przeszukiwanie wszerz 138
- Przeszukiwanie w głąb 140
- Wykrywanie cykli 143
- Obliczanie najkrótszych Å›cieżek 145
- Najkrótsza Å›cieżka z pojedynczego źródÅ‚a: algorytm Dijkstry 145
- Najkrótsze Å›cieżki dla wszystkich par wierzchoÅ‚ków: algorytm Floyda-Warshalla 150
- Liczby pierwsze w algorytmach 153
- Sito Eratostenesa 154
- Rozkład na czynniki pierwsze 154
- Inne koncepcje zwiÄ…zane z grafami 155
- Minimalne drzewa rozpinajÄ…ce 155
- Algorytm A* 156
- Problem maksymalnego przepływu 156
- Zrozumienie klas zÅ‚ożonoÅ›ci problemów 157
- Podsumowanie 158
Skorowidz 159