Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwi膮za艅 cyfrowych. Wydanie II - Helion
Autor: Jaime Levy
Tytu艂 orygina艂u: UX Strategy: Product Strategy Techniques for Devising Innovative Digital Solutions, 2nd Edition
ISBN: 978-83-283-8289-3
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2021-09-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)
Tytu艂 orygina艂u: UX Strategy: Product Strategy Techniques for Devising Innovative Digital Solutions, 2nd Edition
ISBN: 978-83-283-8289-3
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2021-09-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)
Nak艂ad wyczerpany
Zobacz tak偶e:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 z艂, (8,00 z艂 -88%)
- Ruby on Rails. 膯wiczenia 18,75 z艂, (3,00 z艂 -84%)
- Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarz膮dza膰 w XXI wieku 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
Spis tre艣ci
Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwi膮za艅 cyfrowych. Wydanie II -- spis tre艣ci
- Opinie o ksi膮偶ce
- Wst臋p
- Kto powinien przeczyta膰 t臋 ksi膮偶k臋?
- Dlaczego napisa艂am t臋 ksi膮偶k臋?
- Jak zosta艂a uporz膮dkowana tre艣膰 tej ksi膮偶ki?
- Przybornik Strategii UX
- Podzi臋kowania
- Rozdzia艂 1. Strategia UX co to takiego?
- Ewolucja poj臋cia strategii UX
- Czym by艂a strategia UX w pierwszym wydaniu tej ksi膮偶ki?
- Czym jest strategia produktu?
- Dlaczego strategia UX jest tak wa偶na?
- Ewolucja poj臋cia strategii UX
- Rozdzia艂 2. Cztery elementy sk艂adowe strategii UX
- W jaki spos贸b stworzy艂am sw贸j model strategii UX?
- Element sk艂adowy nr 1: strategia biznesowa
- Przyw贸dztwo kosztowe a zr贸偶nicowanie
- Zwi膮zek zr贸偶nicowania UX ze strategi膮 biznesow膮
- Szablon modelu biznesowego
- Szablon Lean
- Element sk艂adowy nr 2: innowacja w zakresie warto艣ci
- Element sk艂adowy nr 3: zweryfikowane badania z udzia艂em u偶ytkownik贸w
- Element sk艂adowy nr 4: zab贸jczy projekt UX
- Eliminowanie tarcia z codziennego 偶ycia
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 3. Weryfikacja propozycji warto艣ci
- Hitowa propozycja warto艣ci
- Propozycja warto艣ci
- Je偶eli nie chcesz buja膰 w ob艂okach
- Krok nr 1: zdefiniuj podstawowy segment klient贸w
- Krok nr 2: wska偶 (najpowa偶niejszy) problem Twojego segmentu klient贸w
- Krok nr 3: na podstawie sformu艂owanych za艂o偶e艅 opracuj prowizoryczne profile klient贸w
- Budowa prowizorycznego profilu klienta
- Krok nr 4: przeprowad藕 rozpoznanie rynku z udzia艂em klient贸w, by pozytywnie lub negatywnie zweryfikowa膰 pocz膮tkow膮 propozycj臋 warto艣ci Twojego rozwi膮zania
- Wywiad dotycz膮cy klienta
- Faza nr 1: wprowadzenie
- Faza nr 2: pytania filtruj膮ce
- Faza nr 3: wywiad
- Rynki dwustronne
- Wywiad dotycz膮cy klienta
- Krok nr 5: dokonaj oceny propozycji warto艣ci na podstawie pozyskanych informacji (i wykonuj kolejne iteracje, a偶 skutecznie zestawisz produkt z rynkiem)
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 4. Badania na potrzeby analizy konkurencji
- Nauka na w艂asnych b艂臋dach
- Obserwacja konkurencji i znajdowanie warto艣ciowych pomys艂贸w
- Konkurencja i jej znaczenie
- Rodzaje konkurent贸w
- Poszukiwanie konkurent贸w
- Zaw臋偶anie zbioru konkurent贸w
- Badanie zebranych punkt贸w danych o konkurencji
- Nazwa konkurenta
- Adres URL lub odno艣nik do sklepu z aplikacjami
- Login i has艂o
- Propozycja warto艣ci
- Rok za艂o偶enia
- Rundy finansowania
- Strumienie przychod贸w
- Ruch w uj臋ciu miesi臋cznym/ pobrania aplikacji
- Liczba ofert, produkt贸w, u偶ytkownik贸w itd.
- Podstawowe kategorie
- Media spo艂eczno艣ciowe
- Rodzaje tre艣ci
- Funkcje personalizacyjne
- Tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w/ UGC
- Przewaga konkurencyjna/ g艂贸wne cechy
- Ocena heurystyczna
- Recenzje klient贸w
- Uwagi og贸lne i najnowsze wiadomo艣ci
- Uwagi dla zespo艂u
- Analiza SWOT z perspektywy konkurenta
- Uwaga na zako艅czenie
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 5. Analiza konkurencji
- Hitowa propozycja warto艣ci, cz臋艣膰 druga
- Analiza co to takiego?
- Cztery kroki analizy konkurencji
- Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwy偶sze i najni偶sze warto艣ci
- Przegl膮danie danych
- Pomiary danych
- Zabawa kolorami
- Krok nr 2: pogrupuj logicznie dane do cel贸w por贸wnawczych
- Krok nr 3: dokonaj analizy poszczeg贸lnych konkurent贸w poprzez por贸wnywanie cech tego produktu oraz zwi膮zanych z nim najlepszych praktyk
- Kolumna po艣wi臋cona analizie poszczeg贸lnych konkurent贸w
- Przeorganizuj konkurent贸w po raz ostatni
- Krok nr 4: napisz Podsumowanie analizy konkurencji
- Elementy podsumowania
- Slajd 1.: tytu艂
- Slajd 2.: wprowadzenie
- Slajd 3.: przegl膮d najgro藕niejszych konkurent贸w
- Slajd 4a, b, c: przegl膮d najgro藕niejszych konkurent贸w
- Slajd 5a, b, c: szczeg贸艂y o konkurentach po艣rednich
- G艂贸wny wniosek
- Slajd 6.: obecny stan rynku
- Slajd 7.: szanse i zalecenia
- Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwy偶sze i najni偶sze warto艣ci
- Czas zaj膮膰 stanowisko
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 6. Innowacja w zakresie warto艣ci na scenopisie obrazkowym
- Liczy si臋 przede wszystkim czas, naprawd臋!
- Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie warto艣ci
- Identyfikowanie kluczowych wra偶e艅
- Wykorzystywanie wp艂ywowych UX
- Por贸wnywanie cech i funkcji
- Przedstawienie innowacji w zakresie warto艣ci na scenopisie obrazkowym
- Przedstawianie kluczowych wra偶e艅 na scenopisach obrazkowych w trzech krokach
- Krok nr 1: przygotuj opisy obraz贸w (narracj臋)
- Krok nr 2: zbierz lub stw贸rz materia艂y wizualne
- Krok nr 3: przedstaw scenopis na jednym arkuszu
- Modele biznesowe a innowacja w zakresie warto艣ci
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 7. Tworzenie prototyp贸w na potrzeby eksperyment贸w
- Daj z siebie wszystko
- Jak uzale偶ni艂am si臋 od eksperyment贸w
- Wsp贸艂czesna definicja eksperymentu
- Terminologia eksperyment贸w
- Szybkie prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji warto艣ci
- Czym jest szybkie prototypowanie?
- Czym jest prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji warto艣ci?
- Cztery kroki szybkiego prototypowania propozycji warto艣ci
- Krok nr 1: stw贸rz szkic prototypu
- Krok nr 2: uruchom narz臋dzie do prototypowania i uporz膮dkuj swoje zasoby
- Krok nr 3: stw贸rz wszystkie ekrany prototypu
- Krok nr 4: o偶yw go
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 8. Badania z udzia艂em u偶ytkownik贸w
- Marzec 2020 roku: nie ulec ob艂臋dowi
- Badania z udzia艂em u偶ytkownik贸w podstawy
- Trzy g艂贸wne etapy bada艅 online z udzia艂em u偶ytkownika
- Etap planowania (1 2 tygodnie, w zale偶no艣ci od wielko艣ci zespo艂u i liczby uczestnik贸w)
- Etap wywiad贸w (1 2 dni)
- Etap analizy (1 2 dni)
- Etap planowania (1 2 tygodnie)
- Krok nr 1: okre艣lenie hipotez
- Krok nr 2: przygotowanie pyta艅
- Powitanie (1 minuta)
- Wprowadzenie (3 5 minut)
- Demonstracja prototypu (20 minut)
- Weryfikacja hipotezy (3 5 minut)
- Zako艅czenie (2 minuty)
- Prze膰wicz rozmow臋 i przeprowad藕 test pilota偶owy
- Rozpatrz kwestie techniczne
- Krok nr 3: rekrutacja uczestnik贸w online
- Wynagrodzenie dla uczestnik贸w
- Opublikuj og艂oszenia i odsiej kandydat贸w
- Napisz og艂oszenie
- Oce艅 potencjalnych uczestnik贸w
- Planowanie wywiad贸w
- Etap prowadzenia wywiad贸w (1 2 dni)
- Przygotowanie techniczne przed wywiadami
- Prowadzenie rozmowy
- Nagrywanie
- Notowanie
- Etap analizy (1 2 dni)
- Po ka偶dym wywiadzie wype艂nij sekcj臋 analizy
- Prezentacja wniosk贸w
- Ws艂uchaj si臋 w sygna艂y
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 9. Projektowanie pod k膮tem konwersji
- Lejek sprzeda偶y
- Na tropie haker贸w wzrostu
- Prowadzenie eksperyment贸w ze stronami docelowymi
- Zdefiniuj eksperyment
- Utw贸rz stron臋 lub strony docelowe
- Krok nr 1: wybierz platform臋 i szablon
- Krok nr 2: dodaj tre艣ci (w艂asne i gotowe) i zmodyfikuj projekt
- Krok nr 3: opracuj funkcjonalno艣膰
- Krok nr 4: utw贸rz duplikaty lub warianty
- Utw贸rz i uruchom reklamy internetowe
- Projektowanie reklam
- Warianty (je艣li s膮 potrzebne)
- Zatwierdzanie reklam
- Analiza rezultat贸w
- Prezentacja rezultat贸w
- Wytrwaj, dokonaj zwrotu lub wyhamuj!
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 10. Na zako艅czenie
- Dodatek. 殴r贸d艂a
- Rozdzia艂 1.
- Rozdzia艂 2.
- Rozdzia艂 3.
- Rozdzia艂 4.
- Rozdzia艂 5.
- Rozdzia艂 6.
- Rozdzia艂 7.
- Rozdzia艂 8.
- Rozdzia艂 9.
- Rozdzia艂 10.
- O autorce
- Kolofon