reklama - zainteresowany?

Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów - Helion


ebook
Autor: Cole Nussbaumer Knaflic
Tytuł oryginału: Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals
ISBN: 978-83-283-7757-8
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2019-01-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 38,50 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-38,50 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Analiza danych | Inne | Prezentacje

Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.

Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach („lekcjach”). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji „krok po kroku”, opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.

Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:

  1.  Zrozumienie kontekstu.
  2.  Wybór odpowiedniego wykresu.
  3.  Eliminacja śmieci.
  4.  Kierowanie uwagą odbiorców.
  5.  Myślenie niczym projektant.
  6.  Przedstawianie historii.

Dane nadają sens prezentacji!

Dodaj do koszyka

Spis treści

Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów eBook -- spis treści

  • Przedmowa
  • Podziękowania
  • O autorce
  • Wstęp
    • Kiepskie wykresy są wszechobecne
    • Nie posiadamy naturalnej umiejętności przedstawiania historii przy użyciu danych
    • Do kogo skierowana jest ta książka?
    • W jaki sposób nauczyłam się przedstawiać historie przy użyciu danych?
    • W jaki sposób nauczysz się przedstawiać historie przy użyciu danych: 6 lekcji
    • Przykładowe diagramy pochodzą z wielu różnych branż
    • Lekcje nie są powiązane z konkretnymi narzędziami
    • Jak podzielona jest książka?
  • Rozdział 1. Znaczenie kontekstu
    • Badania eksploracyjne kontra eksplanacyjne
    • Kto, co i jak?
    • Kto?
    • Co?
    • Jak?
    • Kto, co i jak: pytania zilustrowane przykładem
    • Zgłębianie kwestii kontekstu: pytania, które należy zadać
    • Trzyminutowa historia i wielka idea
    • Tworzenie scenorysów
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu
    • Prosty tekst
    • Tabele
    • Wykresy
    • Punkty
    • Linie
    • Słupki i kolumny
    • Powierzchnia
    • Inne rodzaje wykresów
    • Rozwiązania, których należy unikać
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem!
    • Obciążenie poznawcze
    • Śmieci
    • Zasady gestaltu dotyczące percepcji wizualnej
    • Brak porządku wizualnego
    • Niestrategiczne użycie kontrastu
    • Usuwanie śmieci krok po kroku
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców
    • Obserwujesz świat przy użyciu mózgu
    • Krótki wykład na temat pamięci
    • Atrybuty przetwarzane mimowolnie wskazują, gdzie należy patrzeć
    • Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie w tekście
    • Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie podczas tworzenia wykresów
    • Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie podczas tworzenia wykresów
    • Rozmiar
    • Kolor
    • Pozycja na stronie
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Myśl jak projektant
    • Afordancje
    • Przystępność
    • Estetyka
    • Akceptacja
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów
    • Wzorcowy wykres nr 1: wykres liniowy
    • Wzorcowy wykres nr 2: wykres liniowy opatrzony przypisami i połączony z prognozą
    • Wzorcowy wykres nr 3: wykres kolumnowy skumulowany do 100%
    • Wzorcowy wykres nr 4: wykorzystywanie skumulowanego wykresu kolumnowego ukazującego wartości dodatnie i ujemne
    • Wzorcowy wykres nr 4: wykorzystywanie skumulowanego wykresu kolumnowego
    • Wzorcowy wykres nr 5: skumulowany wykres słupkowy
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii
    • Magia historii
    • Konstruowanie historii
    • Struktura narracyjna
    • Potęga powtarzania
    • Taktyki pozwalające zadbać o to, by Twoja historia była zrozumiała
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów
    • Lekcja 1.: zrozum kontekst
    • Lekcja 2.: wybierz właściwy środek przekazu wizualnego
    • Lekcja 3.: wyeliminuj śmieci
    • Lekcja 4.: pokieruj uwagą swoich odbiorców
    • Lekcja 5.: myśl niczym projektant
    • Lekcja 6.: przedstaw historię
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Analizy przypadków
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 1: kwestie kolorystyczne, które trzeba brać pod uwagę, korzystając z ciemnego tła
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 1: kwestie kolorystyczne
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 2: wykorzystanie animacji w prezentowanych przez Ciebie wykresach
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 2: wykorzystanie animacji
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 3: logika dotycząca kolejności
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 4: strategie pozwalające uniknąć wykresu spaghetti
    • ANALIZA PRZYPADKU NR 5: rozwiązania zastępujące wykresy kołowe
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Uwagi końcowe
    • Jakie kroki możesz teraz podjąć?
    • Podnoszenie w Twoim zespole lub firmie kwalifikacji dotyczących przedstawiania historii przy użyciu danych
    • Podnoszenie kwalifikacji dotyczących przedstawiania historii przy użyciu danych
    • Podsumowanie: szybki rzut oka na wszystko, czego się nauczyliśmy
    • Podsumowanie
  • Bibliografia

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.