Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej - Helion
Tytuł oryginału: The Sound Blaster Live! Book
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-199-1
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Poznaj świat nowych brzmień i efektów dźwiękowych.
Karta dźwiękowa Creative Sound Blaster Live! oferuje funkcje i wydajność przewyższające wiele profesjonalnych kart. Możliwości tej karty wymagają często niezbędnej i fachowej wiedzy. Bez względu na doświadczenie w posługiwaniu się nią, w tej książce (autorstwa Larsa Ahlzena i Clarence Songa, którzy zajmują się prowadzeniem dwóch najpopularniejszych, nieoficjalnych witryn internetowych poświęconych kartom Live!, Live! Center oraz Alive!) znajdziesz wiele cennych informacji pozwalających na wszechstronniejsze wykorzystanie karty.
W książce zaprezentowano wszelkie niezbędne informacje -- poczynając od tego, jakie funkcje i złącza oferuje karta, poprzez omówienie oprogramowania dołączanego do karty Live!, a na tworzeniu zapisu dźwiękowego i muzyki skończywszy.
Dowiesz się jak:- Instalować i korzystać z cyfrowych akcesoriów wejścia-wyjścia, takich jak moduły Live!Drive i zyskać w ten sposób szersze możliwości przyłączania urządzeń audio
- Połączyć kartę Sound Blaster Live! z głośnikami multimedialnymi czy systemem kina domowego
- Korzystać z miksera i efektów EAX (ang. Enviromental Audio Extensions)
- Nagrywać dźwięk poprzez odpowiednie ustawienia miksera, a następnie edytować wykonane nagrania
- Wykorzystać funkcje MIDI karty i łączyć ją z instrumentami MIDI.
- Wyszukiwać, tworzyć, odtwarzać i zarządzać plikami SoundFont
- Korzystać z sekwencerów sterujących MIDI i efektami obsługującymi format SoundFont, takimi jak Cakewalk i Cubase
- Łączyć sprzętowe elementy SBLive! (wykorzystując różne złącza, wtyki oraz cyfrowe wejścia i wyjścia)
Książka "Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej" otwiera drzwi do świata nowych brzmień i nieograniczonych możliwości karty Sound Blaster Live!.
Osoby które kupowały "Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej", wybierały także:
- Chłodzenie procesorów PC 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Chłodzenie procesorów PC 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Komputery PC dla bystrzaków 34,90 zł, (17,45 zł -50%)
- ABC sam składam komputer. Wydanie IV 39,00 zł, (19,50 zł -50%)
- Montaż komputera PC. Ćwiczenia praktyczne 17,90 zł, (8,95 zł -50%)
Spis treści
Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej -- spis treści
O Autorach (15)
Część I Funkcje i podstawy (17)
Rozdział 1. Ewolucja dźwięku w komputerach osobistych (19)
- Karty muzyczne (20)
- Dźwięk w świecie rzeczywistym (21)
- Sound Blaster (22)
- Zapis dźwiękowy (23)
- Synteza muzyczna (24)
- Sound Blaster (27)
- Chronologia rozwoju kart Sound Blaster (28)
- Nowatorskie rozwiązania w konstrukcji Sound Blaster Live! (35)
- Przeszłość i teraźniejszość (37)
- Zgodność z Sound Blasterem (37)
- Przyszłość (38)
- Płyty główne (38)
- Przyszłość dźwięku komputerowego (39)
Rozdział 2. Elementarz dźwiękowy (41)
- W jaki sposób odbieramy dźwięki? (41)
- Wszystko o wibracjach (41)
- Dźwięk jako fala (42)
- Pozycjonowanie dźwięku (45)
- Przechowywanie zapisu dźwiękowego (48)
- Dźwięk w domenie cyfrowej (49)
- Zapis analogowy kontra zapis cyfrowy (49)
- Dźwięk cyfrowy (51)
- Próbkowanie (51)
- Konwersja A/C i C/A (55)
- Praca z cyfrowym zapisem dźwiękowym (56)
Rozdział 3. Budowa karty Sound Blaster Live! (57)
- Karta dźwiękowa może też dobrze wyglądać! (59)
- Złącza wewnętrzne (59)
- TAD (59)
- AUX_IN (60)
- I2S_IN (60)
- Odtwarzanie płyt CD (61)
- Transmisja dźwięku z czytników optycznych (62)
- Wybór metody łączenia (67)
- Wewnętrzne złącza szpilkowe (69)
- PC_SPK (69)
- VOL_CTRL (70)
- MB_PRO (70)
- JP3 (70)
- Złącze rozszerzeń (71)
- AUD_EXT (71)
- SPDIF_EXT (73)
- Gniazda audio na listwie (74)
- Line Out 1 (Front) - wyjście liniowe 1 (przód) (74)
- Line Out 2 (Rear) - wyjście liniowe 2 (tył) (75)
- Line In - wejście liniowe (76)
- Microphone In - wejście mikrofonowe (76)
- Minijack Digital Output - wyjście cyfrowe minijack (76)
- Cyfrowe wyjście minijack na kartach Live! drugiej generacji (77)
- Cyfrowe wyjście minijack na kartach Live! trzeciej generacji (77)
- Korzystanie z wyjścia cyfrowego (78)
- Zestawienie złączy audio na listwie mocującej (80)
- Złącze dżojstika/MIDI (80)
- Zestawienie złączy (81)
- Modele OEM (83)
Część II Połączenia (85)
Rozdział 4. Bogactwo akcesoriów (87)
- Cyfrowe karty wejścia-wyjścia (88)
- Cyfrowa karta wejścia-wyjścia (88)
- Optyczne cyfrowe karty wejścia-wyjścia (90)
- Cyfrowy moduł wyjściowy (95)
- Live!Drive (95)
- Rodowód Live!Drive (95)
- Złącza analogowe (96)
- Złącza cyfrowe (100)
- Pozostałe złącza (102)
- Złącza rozszerzające (105)
- Modele Live!Drive (107)
- W jaki sposób zdobyć złącza optyczne? (109)
- Zgodność (109)
- Instalacja modułu Live!Drive (110)
- Jak działa moduł Live!Drive? (113)
- Funkcja S/PDIF Bypass (113)
- Korzystanie z funkcji S/PDIF Bypass (115)
- Zgodne złącza (116)
- Włączanie funkcji S/PDIF Bypass (117)
- Cyfrowa karta wejścia-wyjścia czy Live!Drive? (118)
- Ograniczenia fizyczne (118)
- Wymagane funkcje (118)
- Koszt (118)
Rozdział 5. Podłączanie urządzeń (119)
- Dźwięk analogowy (119)
- Sygnały analogowe (120)
- Złącza analogowe (121)
- Połączenia analogowe (125)
- Złącza analogowe na karcie Live! (129)
- Dźwięk cyfrowy (131)
- Sygnały cyfrowe (131)
- Złącza cyfrowe (132)
- Połączenia cyfrowe (136)
- Łączenie (137)
- Złącza cyfrowe na karcie Live! (138)
- Urządzenia konsumenckie (139)
- Podłączanie kolejnych urządzeń (152)
Rozdział 6. Głośniki (153)
- Głośniki (153)
- Era dźwięku dookolnego (155)
- Systemy stereo (156)
- Dlaczego systemy stereofoniczne? (157)
- Głośniki multimedialne (157)
- 2.0 - dwa głośniki (157)
- 2.1 - dwa głośniki i subwoofer (158)
- 4.1 - cztery głośniki i subwoofer (158)
- 5.1 - cztery głośniki, subwoofer i głośnik centralny (160)
- Systemy kina domowego (162)
- Stara gwardia - wzmacniacze Dolby Pro Logic (163)
- Pomost - wzmacniacze zgodne z systemem 5.1 (164)
- Teraźniejszość - wzmacniacze Dolby Digital i DTS (166)
- Subwoofery (167)
- Słuchawki (168)
- Podejmowanie decyzji (169)
- Liczba głośników (169)
- Jakość dźwięku (170)
- Moc i stopień wzmocnienia (172)
- Ekranowanie magnetyczne (174)
- Ograniczenia przestrzenne (175)
- Udogodnienia (175)
- Budżet (177)
- Badaj i słuchaj (178)
- Obsługa głośników przez kartę Live! (180)
- Złącza głośnikowe (180)
- Podłączanie głośników (185)
- Tryb 2 Speakers (186)
- Tryb 4 Speakers (188)
- Tryb 5.1 Speakers (192)
- Tryb Headphones (196)
- Tryb Live!Surround (196)
- Pozostałe technologie głośnikowe obsługiwane przez kartę Live! (198)
- Rozmieszczanie głośników (201)
- Głośniki przednie (202)
- Głośnik centralny (204)
- Głośniki tylne (205)
- Subwoofery (209)
Część III Zabawa dźwiękiem (211)
Rozdział 7. Mikser (213)
- Miksowanie dźwięku (213)
- W jaki sposób karta Live! kieruje, miksuje i próbkuje dźwięk? (214)
- Źródła dźwięku (214)
- Korzystanie z mikserów (218)
- Mikser systemu Windows (Regulacja głośności) (218)
- Surround Mixer (220)
- Jak ustrzec się przed szumami? (227)
- Ustawienie odpowiednio wysokich poziomów (227)
- Wyciszamy nieużywane źródła (227)
- Wyższość wejść i wyjść cyfrowych (228)
- Nagrywanie dźwięku (229)
- Wybór odpowiedniego źródła dźwięku (229)
- Kiedy warto korzystać z trybu "What U Hear"? (229)
- Nagrywanie dźwięku z płyt Audio CD (230)
- Wzbogacanie nagrań efektami EAX (230)
- Chat głosowy i wideokonferencje (231)
- Programowe sterowanie głośnością (231)
Rozdział 8. EAX (233)
- Środowisko dźwiękowe? (233)
- Teraz zostało tylko EAX! (234)
- Standard otwarty (234)
- Za kulisami (235)
- Korzystanie z EAX (235)
- Inne zastosowania efektów EAX (236)
- Kontrolki środowiska dźwiękowego w mikserze (237)
- EAX Control Panel (239)
- Podstawowe informacje na temat panelu sterowania EAX (240)
- Nakładanie efektów na źródła dźwięku (240)
- Wzorce ustawień EAX (241)
- Dodawanie i usuwanie efektów (242)
- Dostosowywanie typów efektów (243)
- Edycja parametrów efektów (243)
- Dostosowywanie pogłosu (244)
- Bawmy się! (246)
Rozdział 9. Sterowniki i narzędzia (247)
- Czym zajmują się sterowniki? (247)
- Niewłaściwe sterowniki (248)
- Sterowniki dla systemu Windows (249)
- Ewolucja Windows (250)
- Sterowniki VXD i WDM (253)
- Sterowniki kart Live! dla systemu Windows (256)
- Określanie wersji sterownika (262)
- Weryfikacja instalacji sterowników (263)
- Jakie sterowniki są dostępne obecnie? (265)
- Całkowicie stabilne sterowniki - czy to nieporozumienie? (267)
- Alternatywne sterowniki dla systemów Windows (267)
- APSLive! (268)
- Pakiet kX Project (268)
- Sterowniki dla systemu Linux (270)
- Sterowniki o otwartym kodzie dla systemu Linux, opracowane przez Creative (270)
- ALSA (271)
- Sterowniki dla DOS-u i emulacja Sound Blaster 16 (272)
- Po co komu emulacja SB16? (272)
- Emulacja SB16 w systemach Windows 95, 98 i Me (273)
- Emulacja SB16 w systemie DOS (274)
- Emulacja SB16 w systemach Windows NT,2000,XP (275)
- Ulepszenia sprzętowe - jak skonstruować zewnętrzny regulator głośności? (275)
- Kilka słów przestrogi (275)
- Pomysł (276)
- Jak odnaleźć złącze VOL_CTRL? (276)
- Budowa regulatora głośności (277)
- Testujemy (277)
- Ulepszenia programowe - multimedia i ustawienia dźwiękowe (278)
- Dźwięki (278)
- Dźwięk - odtwarzanie i nagrywanie (279)
- Audio - odtwarzanie muzyki MIDI (281)
- Zaawansowane właściwości audio - akceleracja sprzętowa (283)
- Zaawansowane właściwości audio - ustawienia, które nie działają (284)
Rozdział 10. Gramy w gry (285)
- Zerkając na Hollywood (286)
- Muzyka w grach (286)
- Od brzęczenia do muzyki (287)
- General MIDI (289)
- Niestandardowe barwy instrumentalne (290)
- Nagrywane ścieżki dźwiękowe (291)
- Przyszłość muzyki interaktywnej (291)
- Efekty dźwiękowe w grach (293)
- Zanim pojawił się Sound Blaster... (293)
- Era zgodności z Sound Blasterem (294)
- DirectSound i miksowanie dźwięku (295)
- Pozycjonowanie 3D (297)
- DirectSound3D i A3D (299)
- OpenAL (301)
- Strumienie dźwięku 3D (301)
- EAX (302)
- EAX 1.0 (303)
- EAX 2.0 (304)
- EAX 3.0 (306)
- I3DL2 (306)
- EAGLE (307)
- Interfejs Dolby Digital (308)
- Dźwięk 3D z karty Live! (308)
- Konfiguracja głośników (309)
- Tryb 2 Speakers (310)
- Tryb 4 Speakers (310)
- Tryb 5.1 Speakers (310)
- Tryb Headphones (311)
- Tryb Live!Surround (311)
- Współpraca gier z kartą Live! (311)
- Gry z obsługą pozycjonowania 3D (311)
- Gry z obsługą EAX (313)
- Gry nie obsługujące EAX (315)
Rozdział 11. Oglądamy filmy (317)
- Z kina do salonu (317)
- Kodowanie matrycowe (317)
- Systemy z dyskretnymi kanałami surround (320)
- Kodowanie w formatach cyfrowych (323)
- Co z THX? (324)
- Zestawienie formatów dźwięku dookolnego (325)
- Zestawy surround (325)
- Nie każda ścieżka dźwiękowa to 5.1! (327)
- Ścieżki dźwiękowe Dolby Surround kodowane w formacie Dolby Digital (328)
- Odtwarzanie ścieżek 5.1 przy użyciu mniejszej liczby głośników (328)
- Kino domowe z komputera (329)
- Odtwarzanie dźwięku surround za pomocą karty Live! (330)
- Odtwarzanie ścieżek kodowanych matrycowo (330)
- Odtwarzanie cyfrowych ścieżek surround (334)
- Do wyboru, do koloru! (341)
Część IV Zapisywanie dźwięku (347)
Rozdział 12. Tworzenie muzycznej biblioteki (349)
- Kompresja zapisu dźwiękowego (350)
- Maskowanie częstotliwości (350)
- Maskowanie chwilowe (351)
- Zakres słyszenia (351)
- Czułość (351)
- Kodowanie stereo (351)
- Kodeki (351)
- Fenomen MP3 (353)
- Standard MP3 (354)
- Częstotliwość próbkowania (355)
- Szybkość transmisji bitów (355)
- Łączenie stereo (357)
- Oprogramowanie audio - PlayCenter i Winamp (358)
- Zgrywanie materiału z płyt CD (360)
- Inne sposoby pozyskiwania plików audio (361)
- Nagrywanie za pomocą programu PlayCenter (363)
- Regulowanie dźwięku (364)
- Korekcja (364)
- Moduły dodatkowe (wtyczki) (365)
- Skalowanie czasowe (365)
- Zarządzanie nagraniami muzycznymi (366)
- Organizowanie biblioteki muzycznej w programie PlayCenter (366)
- Lista odtwarzania w programie Winamp (367)
- Dalsze wskazówki (367)
- Przeciągnij i upuść! (368)
- Archiwizowanie nagrań (368)
Rozdział 13. Nagrywanie dźwięku (371)
- Źródła dźwięku i sprzęt nagraniowy (371)
- Analogowe wejścia na karcie Live! (372)
- Wejście liniowe (372)
- Wejście mikrofonowe (372)
- Wejścia na płytce drukowanej (373)
- Wejścia modułu Live!Drive (373)
- Wejścia cyfrowe (373)
- Ustawienia miksera podczas nagrywania (374)
- Wybór właściwego źródła dźwięku (374)
- Regulowanie poziomu nagrywania (375)
- Nagrywanie z użyciem efektów EAX (376)
- Podstawy edycji dźwięku (377)
- Nagrywanie dźwięku (378)
- Wymagania odnośnie pamięci (378)
- Normalizacja (379)
- Wycinanie, przycinanie oraz inne czynności edycyjne (380)
- Dodawanie efektów (380)
- Po nagraniu (382)
Część V Komponowanie muzyki (385)
Rozdział 14. Objaśnienia dotyczące MIDI (387)
- Ogólna charakterystyka MIDI (387)
- Sprzęt MIDI (389)
- Klika słów o sekwencerach (389)
- Prosty przykład (391)
- Struktura komunikatu MIDI (392)
- Typy komunikatów MIDI (393)
- General MIDI i inne standardy (396)
- Pliki Standard MIDI (397)
- Problemy związane z General MIDI (398)
- GS i XG (398)
- General MIDI 2 (GM2) (399)
- Podstawowe wiadomości o syntezatorach (400)
- Historia syntezatorów w skrócie (400)
- Inne instrumenty elektroniczne i urządzenia studyjne (401)
- Karty dźwiękowe (402)
- Żargon syntezatorowy (403)
- Polifonia (403)
- Multitimbral (404)
- Funkcje MIDI karty Live! (404)
- Syntezatory karty Live! (405)
- SB Live! MIDI Synth (406)
- Dlaczego A i B? (406)
- Syntezator programowy (406)
- Emulacja syntezatora FM (407)
- Porty MIDI dla instrumentów zewnętrznych (407)
- Zestawienie urządzeń MIDI karty SB Live! (408)
Rozdział 15. Podłączanie instrumentów MIDI (411)
- Interfejs MIDI na karcie Live! (411)
- Karta Live! i cyfrowa karta wejścia-wyjścia (412)
- Live!Drive i Live!Drive II (412)
- Live!Drive IR (412)
- Pozostałe modele kart Live! (412)
- Przykładowe konfiguracje (413)
- Przykład 1. Klawiszowy instrument MIDI i moduł syntezatorowy (413)
- Przykład 2. Instrument klawiszowy MIDI i sekwencer (413)
- MIDI Thru (414)
- Wprowadzanie nut za pomocą klawiatury MIDI (414)
- Wybór właściwego instrumentu klawiszowego MIDI (414)
- Przykład - wybór autora (417)
- Syntezatory programowe (418)
- Typy syntezatorów programowych (419)
- Zalety i wady syntezatorów programowych (421)
- Pętla MIDI (423)
- Hubi's MIDI LoopBack Device (423)
- MIDI Yoke (424)
- Korzystanie z pętli MIDI (424)
Rozdział 16. Poznajemy próbki SoundFont (427)
- Co to jest SoundFont? (427)
- Gdzie szukać brzmień SoundFont? (428)
- Standardowe zbiory SoundFont (428)
- Archiwa SoundFont w internecie (429)
- Komercyjne pliki SoundFont (430)
- Panel sterowania SoundFont (430)
- Zmiana banku brzmień (431)
- Ładowanie dodatkowych banków SoundFont (431)
- Stos banków (432)
- Banki wariacji (433)
- Zamiana jednej lub wielu barw (434)
- Bufor SoundFont i inne opcje (435)
- Tworzenie własnych próbek SoundFont - wprowadzenie do programu Vienna SoundFont Studio (436)
- Pobieranie i instalacja programu (436)
- Części programu (437)
- Odtwarzanie dźwięków (437)
- Korzystanie z klawiatury MIDI (438)
- Korzystanie z myszy (438)
- Korzystanie z klawiatury komputera (438)
- Sterowanie kontrolerami za pomocą pasków narzędziowych (439)
- Struktura pliku SoundFont (439)
- Próbki (439)
- Instrumenty (440)
- Profile (440)
- Pozyskiwanie własnych próbek (441)
- Sekcja próbek (441)
- Importowanie plików .wav (442)
- Tworzenie nowych próbek (442)
- Definiowanie pętli (442)
- Tworzenie instrumentów (444)
- Kreatywność dzięki strefom - multisampling, podziały i warstwy (445)
- Zakres i podział stref czułości na siłę uderzenia (446)
- Klasy wykluczeń (447)
- Zapętlanie na poziomie instrumentu (448)
- Generatory (448)
- Strojenie (449)
- Efekty, filtr i panoramowanie (450)
- Obwiednia głośności (451)
- Obwiednia modulacji (453)
- Oscylatory niskich częstotliwości (LFO) (454)
- Strefa globalna (455)
- Tworzenie profilów (455)
- Tworzenie nowego profilu melodycznego (456)
- Edycja stref profilu (457)
- Edycja generatorów na poziomie profilu (457)
- Dodawanie globalnej strefy profilu (457)
- Sekcja perkusyjna (458)
- Zalety struktury próbka-instrument-profil (458)
- Pełny przykład (458)
- Zanim zaczniemy (459)
- Etap 1. Ładowanie próbek do programu Vienna (459)
- Etap 2. Zapętlanie próbek (459)
- Etap 3. Tworzenie instrumentu (461)
- Etap 4. Dostosowywanie zasięgu stref (462)
- Etap 5. Tworzenie strefy globalnej (463)
- Etap 6. Tworzenie profilu (464)
- Etap 7. Tworzenie kolejnego profilu (465)
- Odsłuchiwanie rezultatów (465)
- Zarządzanie plikami SoundFont (465)
- Kopiowanie próbek, profilów i instrumentów z innych plików SoundFont (466)
- Konwersja plików do formatu SoundFont (467)
- Pozostałe funkcje programu Vienna (467)
- Informacje i statystyki (467)
- Drukowanie (468)
- Edycja pełnoekranowa (468)
- Narzędzia (468)
- Preferencje (468)
Rozdział 17. Podstawy korzystania z sekwencera (471)
- Wybór odpowiedniego sekwencera (471)
- Oprogramowanie w pakietach (471)
- Wybieramy sekwencer dla siebie (472)
- Instalowanie i konfigurowanie sekwencera (472)
- Wybór portów MIDI (474)
- Struktura nowoczesnego sekwencera (475)
- Okno ścieżek lub aranżacji (475)
- Edytor pianolowy oraz inne okna edycyjne (476)
- Podstawy korzystania z sekwencera - nagrywanie ścieżek (478)
- Tempo (478)
- Metronom (479)
- Kwantyzacja (479)
- Nagrywanie w czasie rzeczywistym (481)
- Nagrywanie pośrednie (482)
- Korzystanie z edytorów (482)
- Nagrywanie krokowe (482)
- Korzystanie z brzmień SoundFont (483)
- Obsługa banków SoundFont w programie Cakewalk (483)
- Konfigurowanie instrumentów (483)
- Tworzenie własnej definicji instrumentu (484)
- Ładowanie banków SoundFont w programie Cakewalk (486)
- Wykorzystanie brzmień SoundFont na ścieżkach MIDI (487)
- Obsługa plików SoundFont w programie Cubase (488)
- Konfiguracja obsługi SoundFont w programie Cubase (488)
- Korzystanie z plików SoundFont w dowolnym sekwencerze MIDI (490)
- Korzystanie z pola Bank (490)
- Manualna zmiana banków (491)
- Korzystanie z kontrolerów MIDI (492)
- Wprowadzanie ustawień kontrolerów MIDI (493)
- Kontrolery syntezatora SB Live! MIDI (493)
- CC0 - Bank Select (495)
- CC1 - Modulation (495)
- CC6 i CC38 - Data Entry (496)
- CC7 - Volume (496)
- CC10 - Pan (497)
- CC11 - Expression (497)
- CC64 - Sustain Pedal (499)
- CC91 - Reverb Depth (499)
- CC93 - Chorus Level (499)
- CC98 i CC99 - NRPN (500)
- CC100 i CC101 - RPN (500)
- CC120 - All Sounds Off (500)
- CC121 - Reset All Controllers (500)
- CC123 - All Notes Off (500)
- Najczęstsze problemy przy korzystaniu z kontrolerów (501)
- Sterowanie efektami (502)
- Wybieranie i konfigurowanie efektów (503)
- Użycie efektów domyślnych w MIDI (503)
- Dostosowywanie efektów (505)
- Korzystanie z efektów innych typów (507)
- Uwaga na temat nagrywania efektów (508)
- Dostępne efekty (509)
- Pogłos (509)
- Chorus (510)
- Flanger (511)
- Echo (Two-Tap) (511)
- Distortion (511)
- Auto Wah (512)
- Ring Modulator (512)
- Pitch Shifter (513)
- Vocal morpher (513)
- Frequency Shifter (513)
- Zapisywanie profilów środowiskowych (514)
- Wprowadzenie do obsługi kontrolerów RPN i NRPN (515)
- RPN (515)
- NRPN (515)
- W jaki sposób wysyłane są komunikaty RPN i NRPN? (515)
- Sekwencery obsługujące komunikaty RPN i NRPN (516)
- RPN i syntezator SB Live! MIDI Synth (516)
- Zmiana zakresu pracy kółka podciągania (517)
- Zmiana ustawień globalnego strojenia zgrubnego (518)
- Zmiana globalnego strojenia precyzyjnego (519)
- NRPN - klucz do sterowania brzmieniami SoundFont w czasie rzeczywistym (520)
- Jak korzystać z komunikatów NRPN? (521)
- Przykład - parametr częstotliwości odcięcia filtru (522)
- Sekwencery audio (524)
- Konfigurowanie ustawień audio (524)
- Optymalizowanie oprogramowania (525)
- Optymalizacja sprzętu (525)
- Korzystanie ze ścieżek audio (526)
- Automatyzacja (529)
- Mapy mikserów i panele StudioWare (529)
- CAL (529)
- Porady i wskazówki dotyczące tworzenia sekwencji MIDI (530)
- Nie poddawaj się! (530)
- Eksperymentuj! (531)
- Poznaj swój sekwencer! (531)
- Wypróbuj efekty MIDI! (531)
Rozdział 18. Cyfrowy procesor audio EMU10K1 (533)
- Podstawowe informacje (533)
- Procesor EMU10K1 (534)
- Wiele funkcji, jeden procesor (534)
- Konwersja częstotliwości próbkowania (535)
- Zagadkowa kwestia częstotliwości 48 kHz (535)
- Procesor efektów FX8010 (538)
- Syntezator wavetable (539)
- Obsługa formatu SoundFont (539)
- Komunikacja z magistralą PCI (540)
Dodatki (541)
Dodatek A Specyfikacja MIDI (543)
- Komunikaty MIDI (543)
- Komunikaty głosu (544)
- O bajtach MSB i LSB (545)
- Status bieżący (546)
- Numery kontrolerów (546)
- Przykłady komunikatów głosu (549)
- Komunikaty systemowe (549)
- Komunikaty System Exclusive (SysEx) (551)
Dodatek B Zestaw barw instrumentalnych General MIDI (553)
- Programy General MIDI (553)
- Mapa brzmień perkusyjnych General MIDI (557)
Dodatek C Zestawienie brzmień GS (559)
- Wariacje programów GS (559)
- Zestawy perkusyjne GS (560)
Dodatek D Zestawienie brzmień MT-32 (561)
- Programy MT-32 (561)
Dodatek E Implementacja funkcji MIDI na karcie Sound Blaster Live! (565)
- Opis implementacji MIDI (565)
- Karta implementacji MIDI - SB Live! MIDI Synthesizer (566)
- Karta implementacji MIDI - Creative Software Synthesizer (567)
- Obsługa RPN przez SB Live! MIDI Synth (568)
- Obsługa NRPN przez SB Live! MIDI Synth (568)
- Tabela mnożników rezonansu (571)
Skorowidz (573)