reklama - zainteresowany?

Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej - Helion

Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej
Autor: Lars Ahlzen, Clarence Song
Tytuł oryginału: The Sound Blaster Live! Book
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-199-1
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej

Tagi: Elementy komputera | Inne

Poznaj świat nowych brzmień i efektów dźwiękowych.

Karta dźwiękowa Creative Sound Blaster Live! oferuje funkcje i wydajność przewyższające wiele profesjonalnych kart. Możliwości tej karty wymagają często niezbędnej i fachowej wiedzy. Bez względu na doświadczenie w posługiwaniu się nią, w tej książce (autorstwa Larsa Ahlzena i Clarence Songa, którzy zajmują się prowadzeniem dwóch najpopularniejszych, nieoficjalnych witryn internetowych poświęconych kartom Live!, Live! Center oraz Alive!) znajdziesz wiele cennych informacji pozwalających na wszechstronniejsze wykorzystanie karty.

W książce zaprezentowano wszelkie niezbędne informacje -- poczynając od tego, jakie funkcje i złącza oferuje karta, poprzez omówienie oprogramowania dołączanego do karty Live!, a na tworzeniu zapisu dźwiękowego i muzyki skończywszy.

Dowiesz się jak:
  • Instalować i korzystać z cyfrowych akcesoriów wejścia-wyjścia, takich jak moduły Live!Drive i zyskać w ten sposób szersze możliwości przyłączania urządzeń audio
  • Połączyć kartę Sound Blaster Live! z głośnikami multimedialnymi czy systemem kina domowego
  • Korzystać z miksera i efektów EAX (ang. Enviromental Audio Extensions)
  • Nagrywać dźwięk poprzez odpowiednie ustawienia miksera, a następnie edytować wykonane nagrania
  • Wykorzystać funkcje MIDI karty i łączyć ją z instrumentami MIDI.
  • Wyszukiwać, tworzyć, odtwarzać i zarządzać plikami SoundFont
  • Korzystać z sekwencerów sterujących MIDI i efektami obsługującymi format SoundFont, takimi jak Cakewalk i Cubase
  • Łączyć sprzętowe elementy SBLive! (wykorzystując różne złącza, wtyki oraz cyfrowe wejścia i wyjścia)
Na płycie CD-ROM umieszczone zostały pliki muzyczne i dźwiękowe, próbki, klipy audio, pliki SoundFont oraz wybrane programy freeware i shareware.

Książka "Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej" otwiera drzwi do świata nowych brzmień i nieograniczonych możliwości karty Sound Blaster Live!.

Dodaj do koszyka Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej

 

Osoby które kupowały "Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej", wybierały także:

  • Chłodzenie procesorów PC
  • Chłodzenie procesorów PC
  • Komputery PC dla bystrzaków
  • ABC sam składam komputer. Wydanie IV
  • Montaż komputera PC. Ćwiczenia praktyczne

Dodaj do koszyka Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej

Spis treści

Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej -- spis treści

O Autorach (15)

Część I Funkcje i podstawy (17)

Rozdział 1. Ewolucja dźwięku w komputerach osobistych (19)

  • Karty muzyczne (20)
  • Dźwięk w świecie rzeczywistym (21)
  • Sound Blaster (22)
    • Zapis dźwiękowy (23)
    • Synteza muzyczna (24)
  • Sound Blaster (27)
    • Chronologia rozwoju kart Sound Blaster (28)
    • Nowatorskie rozwiązania w konstrukcji Sound Blaster Live! (35)
    • Przeszłość i teraźniejszość (37)
    • Zgodność z Sound Blasterem (37)
    • Przyszłość (38)
    • Płyty główne (38)
  • Przyszłość dźwięku komputerowego (39)

Rozdział 2. Elementarz dźwiękowy (41)

  • W jaki sposób odbieramy dźwięki? (41)
    • Wszystko o wibracjach (41)
    • Dźwięk jako fala (42)
    • Pozycjonowanie dźwięku (45)
  • Przechowywanie zapisu dźwiękowego (48)
  • Dźwięk w domenie cyfrowej (49)
    • Zapis analogowy kontra zapis cyfrowy (49)
    • Dźwięk cyfrowy (51)
    • Próbkowanie (51)
    • Konwersja A/C i C/A (55)
    • Praca z cyfrowym zapisem dźwiękowym (56)

Rozdział 3. Budowa karty Sound Blaster Live! (57)

  • Karta dźwiękowa może też dobrze wyglądać! (59)
  • Złącza wewnętrzne (59)
    • TAD (59)
    • AUX_IN (60)
    • I2S_IN (60)
    • Odtwarzanie płyt CD (61)
    • Transmisja dźwięku z czytników optycznych (62)
    • Wybór metody łączenia (67)
  • Wewnętrzne złącza szpilkowe (69)
    • PC_SPK (69)
    • VOL_CTRL (70)
    • MB_PRO (70)
    • JP3 (70)
  • Złącze rozszerzeń (71)
    • AUD_EXT (71)
    • SPDIF_EXT (73)
  • Gniazda audio na listwie (74)
    • Line Out 1 (Front) - wyjście liniowe 1 (przód) (74)
    • Line Out 2 (Rear) - wyjście liniowe 2 (tył) (75)
    • Line In - wejście liniowe (76)
    • Microphone In - wejście mikrofonowe (76)
  • Minijack Digital Output - wyjście cyfrowe minijack (76)
    • Cyfrowe wyjście minijack na kartach Live! drugiej generacji (77)
    • Cyfrowe wyjście minijack na kartach Live! trzeciej generacji (77)
    • Korzystanie z wyjścia cyfrowego (78)
    • Zestawienie złączy audio na listwie mocującej (80)
  • Złącze dżojstika/MIDI (80)
  • Zestawienie złączy (81)
  • Modele OEM (83)

Część II Połączenia (85)

Rozdział 4. Bogactwo akcesoriów (87)

  • Cyfrowe karty wejścia-wyjścia (88)
    • Cyfrowa karta wejścia-wyjścia (88)
    • Optyczne cyfrowe karty wejścia-wyjścia (90)
    • Cyfrowy moduł wyjściowy (95)
  • Live!Drive (95)
    • Rodowód Live!Drive (95)
    • Złącza analogowe (96)
    • Złącza cyfrowe (100)
    • Pozostałe złącza (102)
    • Złącza rozszerzające (105)
    • Modele Live!Drive (107)
    • W jaki sposób zdobyć złącza optyczne? (109)
    • Zgodność (109)
    • Instalacja modułu Live!Drive (110)
    • Jak działa moduł Live!Drive? (113)
  • Funkcja S/PDIF Bypass (113)
    • Korzystanie z funkcji S/PDIF Bypass (115)
    • Zgodne złącza (116)
    • Włączanie funkcji S/PDIF Bypass (117)
  • Cyfrowa karta wejścia-wyjścia czy Live!Drive? (118)
    • Ograniczenia fizyczne (118)
    • Wymagane funkcje (118)
    • Koszt (118)

Rozdział 5. Podłączanie urządzeń (119)

  • Dźwięk analogowy (119)
    • Sygnały analogowe (120)
    • Złącza analogowe (121)
    • Połączenia analogowe (125)
    • Złącza analogowe na karcie Live! (129)
  • Dźwięk cyfrowy (131)
    • Sygnały cyfrowe (131)
    • Złącza cyfrowe (132)
    • Połączenia cyfrowe (136)
    • Łączenie (137)
    • Złącza cyfrowe na karcie Live! (138)
    • Urządzenia konsumenckie (139)
    • Podłączanie kolejnych urządzeń (152)

Rozdział 6. Głośniki (153)

  • Głośniki (153)
    • Era dźwięku dookolnego (155)
  • Systemy stereo (156)
    • Dlaczego systemy stereofoniczne? (157)
  • Głośniki multimedialne (157)
    • 2.0 - dwa głośniki (157)
    • 2.1 - dwa głośniki i subwoofer (158)
    • 4.1 - cztery głośniki i subwoofer (158)
    • 5.1 - cztery głośniki, subwoofer i głośnik centralny (160)
  • Systemy kina domowego (162)
    • Stara gwardia - wzmacniacze Dolby Pro Logic (163)
    • Pomost - wzmacniacze zgodne z systemem 5.1 (164)
    • Teraźniejszość - wzmacniacze Dolby Digital i DTS (166)
  • Subwoofery (167)
  • Słuchawki (168)
  • Podejmowanie decyzji (169)
    • Liczba głośników (169)
    • Jakość dźwięku (170)
    • Moc i stopień wzmocnienia (172)
    • Ekranowanie magnetyczne (174)
    • Ograniczenia przestrzenne (175)
    • Udogodnienia (175)
    • Budżet (177)
    • Badaj i słuchaj (178)
  • Obsługa głośników przez kartę Live! (180)
    • Złącza głośnikowe (180)
  • Podłączanie głośników (185)
    • Tryb 2 Speakers (186)
    • Tryb 4 Speakers (188)
    • Tryb 5.1 Speakers (192)
    • Tryb Headphones (196)
    • Tryb Live!Surround (196)
    • Pozostałe technologie głośnikowe obsługiwane przez kartę Live! (198)
  • Rozmieszczanie głośników (201)
    • Głośniki przednie (202)
    • Głośnik centralny (204)
    • Głośniki tylne (205)
    • Subwoofery (209)

Część III Zabawa dźwiękiem (211)

Rozdział 7. Mikser (213)

  • Miksowanie dźwięku (213)
  • W jaki sposób karta Live! kieruje, miksuje i próbkuje dźwięk? (214)
    • Źródła dźwięku (214)
  • Korzystanie z mikserów (218)
    • Mikser systemu Windows (Regulacja głośności) (218)
    • Surround Mixer (220)
  • Jak ustrzec się przed szumami? (227)
    • Ustawienie odpowiednio wysokich poziomów (227)
    • Wyciszamy nieużywane źródła (227)
    • Wyższość wejść i wyjść cyfrowych (228)
  • Nagrywanie dźwięku (229)
    • Wybór odpowiedniego źródła dźwięku (229)
    • Kiedy warto korzystać z trybu "What U Hear"? (229)
    • Nagrywanie dźwięku z płyt Audio CD (230)
    • Wzbogacanie nagrań efektami EAX (230)
    • Chat głosowy i wideokonferencje (231)
  • Programowe sterowanie głośnością (231)

Rozdział 8. EAX (233)

  • Środowisko dźwiękowe? (233)
  • Teraz zostało tylko EAX! (234)
  • Standard otwarty (234)
  • Za kulisami (235)
  • Korzystanie z EAX (235)
    • Inne zastosowania efektów EAX (236)
  • Kontrolki środowiska dźwiękowego w mikserze (237)
  • EAX Control Panel (239)
    • Podstawowe informacje na temat panelu sterowania EAX (240)
    • Nakładanie efektów na źródła dźwięku (240)
  • Wzorce ustawień EAX (241)
    • Dodawanie i usuwanie efektów (242)
    • Dostosowywanie typów efektów (243)
    • Edycja parametrów efektów (243)
    • Dostosowywanie pogłosu (244)
    • Bawmy się! (246)

Rozdział 9. Sterowniki i narzędzia (247)

  • Czym zajmują się sterowniki? (247)
    • Niewłaściwe sterowniki (248)
  • Sterowniki dla systemu Windows (249)
    • Ewolucja Windows (250)
    • Sterowniki VXD i WDM (253)
    • Sterowniki kart Live! dla systemu Windows (256)
    • Określanie wersji sterownika (262)
    • Weryfikacja instalacji sterowników (263)
    • Jakie sterowniki są dostępne obecnie? (265)
    • Całkowicie stabilne sterowniki - czy to nieporozumienie? (267)
  • Alternatywne sterowniki dla systemów Windows (267)
    • APSLive! (268)
    • Pakiet kX Project (268)
  • Sterowniki dla systemu Linux (270)
    • Sterowniki o otwartym kodzie dla systemu Linux, opracowane przez Creative (270)
    • ALSA (271)
  • Sterowniki dla DOS-u i emulacja Sound Blaster 16 (272)
    • Po co komu emulacja SB16? (272)
    • Emulacja SB16 w systemach Windows 95, 98 i Me (273)
    • Emulacja SB16 w systemie DOS (274)
    • Emulacja SB16 w systemach Windows NT,2000,XP (275)
  • Ulepszenia sprzętowe - jak skonstruować zewnętrzny regulator głośności? (275)
    • Kilka słów przestrogi (275)
    • Pomysł (276)
    • Jak odnaleźć złącze VOL_CTRL? (276)
    • Budowa regulatora głośności (277)
    • Testujemy (277)
  • Ulepszenia programowe - multimedia i ustawienia dźwiękowe (278)
    • Dźwięki (278)
    • Dźwięk - odtwarzanie i nagrywanie (279)
    • Audio - odtwarzanie muzyki MIDI (281)
    • Zaawansowane właściwości audio - akceleracja sprzętowa (283)
    • Zaawansowane właściwości audio - ustawienia, które nie działają (284)

Rozdział 10. Gramy w gry (285)

  • Zerkając na Hollywood (286)
  • Muzyka w grach (286)
    • Od brzęczenia do muzyki (287)
    • General MIDI (289)
    • Niestandardowe barwy instrumentalne (290)
    • Nagrywane ścieżki dźwiękowe (291)
    • Przyszłość muzyki interaktywnej (291)
  • Efekty dźwiękowe w grach (293)
    • Zanim pojawił się Sound Blaster... (293)
    • Era zgodności z Sound Blasterem (294)
    • DirectSound i miksowanie dźwięku (295)
  • Pozycjonowanie 3D (297)
    • DirectSound3D i A3D (299)
    • OpenAL (301)
    • Strumienie dźwięku 3D (301)
  • EAX (302)
    • EAX 1.0 (303)
    • EAX 2.0 (304)
    • EAX 3.0 (306)
    • I3DL2 (306)
    • EAGLE (307)
  • Interfejs Dolby Digital (308)
  • Dźwięk 3D z karty Live! (308)
  • Konfiguracja głośników (309)
    • Tryb 2 Speakers (310)
    • Tryb 4 Speakers (310)
    • Tryb 5.1 Speakers (310)
    • Tryb Headphones (311)
    • Tryb Live!Surround (311)
  • Współpraca gier z kartą Live! (311)
    • Gry z obsługą pozycjonowania 3D (311)
    • Gry z obsługą EAX (313)
    • Gry nie obsługujące EAX (315)

Rozdział 11. Oglądamy filmy (317)

  • Z kina do salonu (317)
    • Kodowanie matrycowe (317)
    • Systemy z dyskretnymi kanałami surround (320)
    • Kodowanie w formatach cyfrowych (323)
    • Co z THX? (324)
    • Zestawienie formatów dźwięku dookolnego (325)
  • Zestawy surround (325)
    • Nie każda ścieżka dźwiękowa to 5.1! (327)
    • Ścieżki dźwiękowe Dolby Surround kodowane w formacie Dolby Digital (328)
    • Odtwarzanie ścieżek 5.1 przy użyciu mniejszej liczby głośników (328)
  • Kino domowe z komputera (329)
  • Odtwarzanie dźwięku surround za pomocą karty Live! (330)
    • Odtwarzanie ścieżek kodowanych matrycowo (330)
    • Odtwarzanie cyfrowych ścieżek surround (334)
    • Do wyboru, do koloru! (341)

Część IV Zapisywanie dźwięku (347)

Rozdział 12. Tworzenie muzycznej biblioteki (349)

  • Kompresja zapisu dźwiękowego (350)
    • Maskowanie częstotliwości (350)
    • Maskowanie chwilowe (351)
    • Zakres słyszenia (351)
    • Czułość (351)
    • Kodowanie stereo (351)
  • Kodeki (351)
  • Fenomen MP3 (353)
  • Standard MP3 (354)
    • Częstotliwość próbkowania (355)
    • Szybkość transmisji bitów (355)
    • Łączenie stereo (357)
  • Oprogramowanie audio - PlayCenter i Winamp (358)
  • Zgrywanie materiału z płyt CD (360)
  • Inne sposoby pozyskiwania plików audio (361)
    • Nagrywanie za pomocą programu PlayCenter (363)
  • Regulowanie dźwięku (364)
    • Korekcja (364)
    • Moduły dodatkowe (wtyczki) (365)
    • Skalowanie czasowe (365)
  • Zarządzanie nagraniami muzycznymi (366)
    • Organizowanie biblioteki muzycznej w programie PlayCenter (366)
    • Lista odtwarzania w programie Winamp (367)
  • Dalsze wskazówki (367)
    • Przeciągnij i upuść! (368)
    • Archiwizowanie nagrań (368)

Rozdział 13. Nagrywanie dźwięku (371)

  • Źródła dźwięku i sprzęt nagraniowy (371)
  • Analogowe wejścia na karcie Live! (372)
    • Wejście liniowe (372)
    • Wejście mikrofonowe (372)
    • Wejścia na płytce drukowanej (373)
    • Wejścia modułu Live!Drive (373)
    • Wejścia cyfrowe (373)
  • Ustawienia miksera podczas nagrywania (374)
    • Wybór właściwego źródła dźwięku (374)
    • Regulowanie poziomu nagrywania (375)
    • Nagrywanie z użyciem efektów EAX (376)
  • Podstawy edycji dźwięku (377)
    • Nagrywanie dźwięku (378)
    • Wymagania odnośnie pamięci (378)
    • Normalizacja (379)
    • Wycinanie, przycinanie oraz inne czynności edycyjne (380)
    • Dodawanie efektów (380)
  • Po nagraniu (382)

Część V Komponowanie muzyki (385)

Rozdział 14. Objaśnienia dotyczące MIDI (387)

  • Ogólna charakterystyka MIDI (387)
    • Sprzęt MIDI (389)
    • Klika słów o sekwencerach (389)
    • Prosty przykład (391)
    • Struktura komunikatu MIDI (392)
    • Typy komunikatów MIDI (393)
  • General MIDI i inne standardy (396)
    • Pliki Standard MIDI (397)
    • Problemy związane z General MIDI (398)
    • GS i XG (398)
    • General MIDI 2 (GM2) (399)
  • Podstawowe wiadomości o syntezatorach (400)
    • Historia syntezatorów w skrócie (400)
    • Inne instrumenty elektroniczne i urządzenia studyjne (401)
    • Karty dźwiękowe (402)
  • Żargon syntezatorowy (403)
    • Polifonia (403)
    • Multitimbral (404)
  • Funkcje MIDI karty Live! (404)
    • Syntezatory karty Live! (405)
    • SB Live! MIDI Synth (406)
    • Dlaczego A i B? (406)
    • Syntezator programowy (406)
    • Emulacja syntezatora FM (407)
    • Porty MIDI dla instrumentów zewnętrznych (407)
    • Zestawienie urządzeń MIDI karty SB Live! (408)

Rozdział 15. Podłączanie instrumentów MIDI (411)

  • Interfejs MIDI na karcie Live! (411)
    • Karta Live! i cyfrowa karta wejścia-wyjścia (412)
    • Live!Drive i Live!Drive II (412)
    • Live!Drive IR (412)
    • Pozostałe modele kart Live! (412)
  • Przykładowe konfiguracje (413)
    • Przykład 1. Klawiszowy instrument MIDI i moduł syntezatorowy (413)
    • Przykład 2. Instrument klawiszowy MIDI i sekwencer (413)
    • MIDI Thru (414)
  • Wprowadzanie nut za pomocą klawiatury MIDI (414)
    • Wybór właściwego instrumentu klawiszowego MIDI (414)
    • Przykład - wybór autora (417)
  • Syntezatory programowe (418)
    • Typy syntezatorów programowych (419)
    • Zalety i wady syntezatorów programowych (421)
  • Pętla MIDI (423)
    • Hubi's MIDI LoopBack Device (423)
    • MIDI Yoke (424)
    • Korzystanie z pętli MIDI (424)

Rozdział 16. Poznajemy próbki SoundFont (427)

  • Co to jest SoundFont? (427)
  • Gdzie szukać brzmień SoundFont? (428)
    • Standardowe zbiory SoundFont (428)
    • Archiwa SoundFont w internecie (429)
    • Komercyjne pliki SoundFont (430)
  • Panel sterowania SoundFont (430)
    • Zmiana banku brzmień (431)
    • Ładowanie dodatkowych banków SoundFont (431)
    • Stos banków (432)
  • Banki wariacji (433)
    • Zamiana jednej lub wielu barw (434)
    • Bufor SoundFont i inne opcje (435)
  • Tworzenie własnych próbek SoundFont - wprowadzenie do programu Vienna SoundFont Studio (436)
    • Pobieranie i instalacja programu (436)
    • Części programu (437)
  • Odtwarzanie dźwięków (437)
    • Korzystanie z klawiatury MIDI (438)
    • Korzystanie z myszy (438)
    • Korzystanie z klawiatury komputera (438)
    • Sterowanie kontrolerami za pomocą pasków narzędziowych (439)
  • Struktura pliku SoundFont (439)
    • Próbki (439)
    • Instrumenty (440)
    • Profile (440)
  • Pozyskiwanie własnych próbek (441)
    • Sekcja próbek (441)
    • Importowanie plików .wav (442)
    • Tworzenie nowych próbek (442)
    • Definiowanie pętli (442)
  • Tworzenie instrumentów (444)
    • Kreatywność dzięki strefom - multisampling, podziały i warstwy (445)
    • Zakres i podział stref czułości na siłę uderzenia (446)
    • Klasy wykluczeń (447)
    • Zapętlanie na poziomie instrumentu (448)
  • Generatory (448)
    • Strojenie (449)
    • Efekty, filtr i panoramowanie (450)
    • Obwiednia głośności (451)
    • Obwiednia modulacji (453)
    • Oscylatory niskich częstotliwości (LFO) (454)
    • Strefa globalna (455)
  • Tworzenie profilów (455)
    • Tworzenie nowego profilu melodycznego (456)
    • Edycja stref profilu (457)
    • Edycja generatorów na poziomie profilu (457)
    • Dodawanie globalnej strefy profilu (457)
    • Sekcja perkusyjna (458)
    • Zalety struktury próbka-instrument-profil (458)
  • Pełny przykład (458)
    • Zanim zaczniemy (459)
    • Etap 1. Ładowanie próbek do programu Vienna (459)
    • Etap 2. Zapętlanie próbek (459)
    • Etap 3. Tworzenie instrumentu (461)
    • Etap 4. Dostosowywanie zasięgu stref (462)
    • Etap 5. Tworzenie strefy globalnej (463)
    • Etap 6. Tworzenie profilu (464)
    • Etap 7. Tworzenie kolejnego profilu (465)
    • Odsłuchiwanie rezultatów (465)
  • Zarządzanie plikami SoundFont (465)
    • Kopiowanie próbek, profilów i instrumentów z innych plików SoundFont (466)
    • Konwersja plików do formatu SoundFont (467)
  • Pozostałe funkcje programu Vienna (467)
    • Informacje i statystyki (467)
    • Drukowanie (468)
    • Edycja pełnoekranowa (468)
    • Narzędzia (468)
    • Preferencje (468)

Rozdział 17. Podstawy korzystania z sekwencera (471)

  • Wybór odpowiedniego sekwencera (471)
    • Oprogramowanie w pakietach (471)
    • Wybieramy sekwencer dla siebie (472)
  • Instalowanie i konfigurowanie sekwencera (472)
    • Wybór portów MIDI (474)
  • Struktura nowoczesnego sekwencera (475)
    • Okno ścieżek lub aranżacji (475)
    • Edytor pianolowy oraz inne okna edycyjne (476)
  • Podstawy korzystania z sekwencera - nagrywanie ścieżek (478)
    • Tempo (478)
    • Metronom (479)
    • Kwantyzacja (479)
    • Nagrywanie w czasie rzeczywistym (481)
    • Nagrywanie pośrednie (482)
    • Korzystanie z edytorów (482)
    • Nagrywanie krokowe (482)
  • Korzystanie z brzmień SoundFont (483)
  • Obsługa banków SoundFont w programie Cakewalk (483)
    • Konfigurowanie instrumentów (483)
    • Tworzenie własnej definicji instrumentu (484)
    • Ładowanie banków SoundFont w programie Cakewalk (486)
    • Wykorzystanie brzmień SoundFont na ścieżkach MIDI (487)
  • Obsługa plików SoundFont w programie Cubase (488)
    • Konfiguracja obsługi SoundFont w programie Cubase (488)
  • Korzystanie z plików SoundFont w dowolnym sekwencerze MIDI (490)
    • Korzystanie z pola Bank (490)
    • Manualna zmiana banków (491)
  • Korzystanie z kontrolerów MIDI (492)
    • Wprowadzanie ustawień kontrolerów MIDI (493)
  • Kontrolery syntezatora SB Live! MIDI (493)
    • CC0 - Bank Select (495)
    • CC1 - Modulation (495)
    • CC6 i CC38 - Data Entry (496)
    • CC7 - Volume (496)
    • CC10 - Pan (497)
    • CC11 - Expression (497)
    • CC64 - Sustain Pedal (499)
    • CC91 - Reverb Depth (499)
    • CC93 - Chorus Level (499)
    • CC98 i CC99 - NRPN (500)
    • CC100 i CC101 - RPN (500)
    • CC120 - All Sounds Off (500)
    • CC121 - Reset All Controllers (500)
    • CC123 - All Notes Off (500)
  • Najczęstsze problemy przy korzystaniu z kontrolerów (501)
  • Sterowanie efektami (502)
  • Wybieranie i konfigurowanie efektów (503)
    • Użycie efektów domyślnych w MIDI (503)
    • Dostosowywanie efektów (505)
    • Korzystanie z efektów innych typów (507)
    • Uwaga na temat nagrywania efektów (508)
  • Dostępne efekty (509)
    • Pogłos (509)
    • Chorus (510)
    • Flanger (511)
    • Echo (Two-Tap) (511)
    • Distortion (511)
    • Auto Wah (512)
    • Ring Modulator (512)
    • Pitch Shifter (513)
    • Vocal morpher (513)
    • Frequency Shifter (513)
  • Zapisywanie profilów środowiskowych (514)
  • Wprowadzenie do obsługi kontrolerów RPN i NRPN (515)
    • RPN (515)
    • NRPN (515)
    • W jaki sposób wysyłane są komunikaty RPN i NRPN? (515)
    • Sekwencery obsługujące komunikaty RPN i NRPN (516)
  • RPN i syntezator SB Live! MIDI Synth (516)
    • Zmiana zakresu pracy kółka podciągania (517)
    • Zmiana ustawień globalnego strojenia zgrubnego (518)
    • Zmiana globalnego strojenia precyzyjnego (519)
  • NRPN - klucz do sterowania brzmieniami SoundFont w czasie rzeczywistym (520)
    • Jak korzystać z komunikatów NRPN? (521)
    • Przykład - parametr częstotliwości odcięcia filtru (522)
  • Sekwencery audio (524)
    • Konfigurowanie ustawień audio (524)
    • Optymalizowanie oprogramowania (525)
    • Optymalizacja sprzętu (525)
    • Korzystanie ze ścieżek audio (526)
  • Automatyzacja (529)
    • Mapy mikserów i panele StudioWare (529)
    • CAL (529)
  • Porady i wskazówki dotyczące tworzenia sekwencji MIDI (530)
    • Nie poddawaj się! (530)
    • Eksperymentuj! (531)
    • Poznaj swój sekwencer! (531)
    • Wypróbuj efekty MIDI! (531)

Rozdział 18. Cyfrowy procesor audio EMU10K1 (533)

  • Podstawowe informacje (533)
  • Procesor EMU10K1 (534)
    • Wiele funkcji, jeden procesor (534)
    • Konwersja częstotliwości próbkowania (535)
    • Zagadkowa kwestia częstotliwości 48 kHz (535)
  • Procesor efektów FX8010 (538)
  • Syntezator wavetable (539)
    • Obsługa formatu SoundFont (539)
  • Komunikacja z magistralą PCI (540)

Dodatki (541)

Dodatek A Specyfikacja MIDI (543)

  • Komunikaty MIDI (543)
  • Komunikaty głosu (544)
    • O bajtach MSB i LSB (545)
    • Status bieżący (546)
    • Numery kontrolerów (546)
    • Przykłady komunikatów głosu (549)
  • Komunikaty systemowe (549)
    • Komunikaty System Exclusive (SysEx) (551)

Dodatek B Zestaw barw instrumentalnych General MIDI (553)

  • Programy General MIDI (553)
  • Mapa brzmień perkusyjnych General MIDI (557)

Dodatek C Zestawienie brzmień GS (559)

  • Wariacje programów GS (559)
  • Zestawy perkusyjne GS (560)

Dodatek D Zestawienie brzmień MT-32 (561)

  • Programy MT-32 (561)

Dodatek E Implementacja funkcji MIDI na karcie Sound Blaster Live! (565)

  • Opis implementacji MIDI (565)
    • Karta implementacji MIDI - SB Live! MIDI Synthesizer (566)
    • Karta implementacji MIDI - Creative Software Synthesizer (567)
  • Obsługa RPN przez SB Live! MIDI Synth (568)
  • Obsługa NRPN przez SB Live! MIDI Synth (568)
    • Tabela mnożników rezonansu (571)

Skorowidz (573)

Dodaj do koszyka Sound Blaster Live! Przewodnik po karcie dźwiękowej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.