Softimage XSI. Podstawy - Helion
ISBN: 83-7197-722-0
stron: 166, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-03-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
W pionierskich czasach animacji 3D, słowo "komputer" wywoływało zimne dreszcze wśród animatorów stosujących tradycyjne techniki. Podejrzewali oni, że komputer zawładnie całkowicie procesem kreacji. Tak też się stało. Z biegiem czasu znikały powoli rzędy stołów kreślarskich a pojawiały się coraz częściej skomputeryzowane stanowiska. Komputer został zaakceptowany zwłaszcza w dwóch, głównych zastosowaniach. Pierwsze z nich, tzw. pencil test (surowy szkic animacji -- używany do podglądania dynamiki ruchu) a drugi, to animacja kamery w filmach rysunkowych.
Książka "Softimage XSI" napisana została dla ułatwienia Czytelnikowi wejścia w świat grafiki komputerowej. Jest skierowana raczej do początkujących użytkowników, lecz również bardziej zaawansowani graficy mogą też znaleźć coś dla siebie. Informacje zawarte w książce stanowią solidną podstawę do rozpoczęcia przygody w świecie grafiki 3D.
Książka opisuje podstawy pracy z pakietem "Softimage XSI" oraz proces tworzenia kompletnej sceny 3D.
Osoby które kupowały "Softimage XSI. Podstawy ", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Softimage XSI. Podstawy -- spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie (9)
- Historia animacji komputerowej (9)
- Co to jest XSI? (12)
Rozdział 2. Interfejs (15)
- Okna podglądu (16)
- Środowisko programu (18)
- Właściwości, edytor właściwości (19)
- Dostęp do narzędzi (19)
- Skróty klawiszowe (19)
- Edycja parametrów (20)
Rozdział 3. Zarządzanie danymi (23)
- Browser (23)
- Eksplorer (23)
- Schematic view (23)
- Spreadsheet view (23)
- Netview (26)
- Synoptic view (26)
- Fx Tree (27)
Rozdział 4. Projekty i sceny (29)
- Struktura projektu (29)
- Automatyczne listy projektów (30)
- Sceny (30)
- Modele referencyjne (31)
- Łączenie scen (31)
Rozdział 5. Poruszanie się w przestrzeni (33)
- Koordynaty przestrzeni (33)
- Globalny i lokalny układ współrzędnych (34)
- Transformacje (34)
- Translacja (37)
- Rotacja (37)
- COG (37)
- Skalowanie (37)
- Manipulator (38)
- Zamrażanie transformacji (39)
- Kamera (39)
Rozdział 6. Elementy sceny (41)
- Obiekty (41)
- Terminologia obiektów 3D (41)
- Siatki wielokątów (polygon mesh) (41)
- Powierzchnie wtórnie dzielone (subdivision surfaces) (43)
- Powierzchnie parametryczne (43)
- Obiekty pomocnicze (45)
- Normalne (46)
- Aproksymacja i teselacja (46)
- Widoczność, wyświetlanie i wybieralność (48)
- Clipping planes - powierzchnie obcinania widoczności (48)
- Hierarchie (49)
- Warstwy (49)
- Kopie i instancje (50)
Rozdział 7. Wybieranie (51)
- Co można wybrać? (51)
- Filtry selekcji, narzędzia, tryby (52)
- Selekcja a hierarchie (52)
- Komponenty (54)
- Rectangle (55)
- Lasso (55)
- Freeform (55)
- Raycast (56)
- Paint Selection (56)
Rozdział 8. Modelowanie (57)
- Przygotowanie projektu (57)
Rozdział 9. Shading (105)
- Renderer (105)
- Drzewo renderingu (Render Tree) (107)
- Pierwsza tekstura (108)
- Podstawowe typy shadingu (109)
- Odbijalność (reflectivity) (111)
- Przeźroczystość (transparency) (111)
- Indeks refrakcji (refraction) (111)
- Specular (113)
- Zajrzyjmy do Render Tree (114)
- Tekstura warstwowa (115)
- Współrzędne UVW (118)
- Więcej o projekcjach (119)
- Projekcja równoległa (Planar projection) (120)
- Projekcja cylindryczna (Cylindrycal projection) (121)
- Projekcja sferyczna (Spherical projection) (122)
- Projekcja UV (UV projection) (122)
- Projekcja z kamery (Camera projection) (123)
- Przełączanie materiałów (124)
- Displacement (127)
Rozdział 10. Światło i cień (129)
- Właściwości (131)
- Typy świateł (132)
- Ustawianie właściwości (134)
- Selektywność świateł (135)
- Cienie (136)
- Typy cieni (136)
- Area Light (137)
- Global Illumination, Caustic, Final Gathering (138)
- Global Illumination (138)
- Kaustyka (139)
- Fotony - o co w tym właściwie chodzi? (139)
- Final Gathering (140)
Rozdział 11. Shading sceny (141)
- Oświetlenie sceny (154)
Rozdział 12. Rendering (157)
- Scanline (157)
- Raytracing (157)
- Opcje renderingu (157)
Skorowidz (163)