reklama - zainteresowany?

Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II - Helion


mp3
Autor: Christopher Hadnagy
Tytuł oryginału: Social Engineering: The Science of Human Hacking, 2nd Edition
Tłumaczenie: Cezar Matkowski
ISBN: 978-83-283-6321-2
stron: 312, Format: mp3
Data wydania: 2020-04-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,90 zł (poprzednio: 43,82 zł)
Oszczędzasz: 66% (-28,92 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Inne | Kompetencje osobiste | Social Media | Testy penetracyjne

Inżynieria społeczna określa sposoby wpływania na drugiego człowieka w celu nakłonienia go do działania, które może być niezgodne z jego osobistym interesem. Koszt użycia socjotechnik jest bardzo niski, ryzyko - akceptowalne, a korzyści bywają ogromne. Uważa się, że socjotechniki są nieodzownym narzędziem hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Oczywiście, nie zawsze intencje towarzyszące stosowaniu inżynierii społecznej zasługują na potępienie: tego rodzaju działanie przy kampaniach edukacyjnych, akcjach charytatywnych czy w marketingu trudno jednoznacznie nazywać nieetycznym. Niemniej wiedza o socjotechnikach staje się obecnie bardzo ważna, choćby po to, aby skutecznie bronić się przed atakami tego typu.

To drugie, przejrzane i gruntownie zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika po różnych technikach inżynierii społecznej, od klasycznych po najnowocześniejsze. Przedstawiono tu naukowe podwaliny socjotechnik, a poszczególne metody, takie jak tworzenie pretekstu, modelowanie komunikacji, tailgating czy phishing, opisano z przywołaniem rzeczywistych zdarzeń. Książka pozwala zrozumieć, jak łatwo jest skłonić ludzi do podjęcia szkodliwych decyzji, a równocześnie podpowiada, jak można skutecznie bronić się przed socjotechnikami. Są one coraz powszechniejsze: w ciągu ostatnich kilku lat ich zastosowanie bardzo się rozpowszechniło - i dotyczy to zarówno przestępców, jak i najzupełniej legalnie działających profesjonalistów.

W tej książce między innymi:

  • najnowsze osiągnięcia zawodowej socjotechniki
  • stosowanie białego wywiadu, manipulacja relacjami, praca na emocjach
  • testy penetracyjne, phishing, vishing, podszywanie się
  • budowanie systemu obrony przed atakami socjotechnicznymi
  • wykorzystanie umiejętności miękkich w inżynierii społecznej

Inżynieria społeczna: najważniejsze narzędzie hakerów, polityków i... aktywistów!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki

Dodaj do koszyka

Spis treści

Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II Audiobook -- spis treści

 

O autorze 9

 

O redaktorce 9

Zespół wydania oryginalnego 11

Podziękowania 13

Przedmowa 15

Wprowadzenie 17

1. Rzut oka na nowy świat zawodowej socjotechniki 19

  • Co się zmieniło? 21
  • Dlaczego warto przeczytać tę książkę? 22
  • Przedstawienie socjotechniki 24
  • Piramida IS 28
  • Co zawiera ta książka? 31
  • Podsumowanie 33

2. Czy widzisz to, co ja? 35

  • Autentyczny przykład białego wywiadu 35
  • Nietechniczny biały wywiad 40
  • Narzędzia dla fachowców 78
  • Podsumowanie 80

3. Profilowanie przez komunikację (czyli wykorzystywanie Twoich słów przeciwko Tobie) 83

  • Podejście 86
  • DISC 89
  • Podsumowanie 101

4. Bądź, kim tylko chcesz być 103

  • Zasady tworzenia pretekstu 104
  • Podsumowanie 119

5. Wiem, jak sprawić, byście mnie lubili 121

  • Mentalność plemienna 123
  • Tworzenie relacji przez socjotechnika 125
  • Mechanizm relacji 141
  • Podsumowanie 142

6. Pod wpływem 145

  • Zasada pierwsza: wzajemność 147
  • Zasada druga: zobowiązanie 150
  • Zasada trzecia: ustępowanie 153
  • Zasada czwarta: niedobór 157
  • Zasada piąta: autorytet 160
  • Zasada szósta: spójność i zaangażowanie 164
  • Zasada siódma: sympatia 168
  • Zasada ósma: dowód społeczny 171
  • Wpływ i manipulacja 173
  • Podsumowanie 178

7. Tworzenie dzieła sztuki 181

  • Dynamiczne zasady ramowania 182
  • Wzbudzanie 192
  • Podsumowanie 206

8. Widzę, czego mi nie mówisz 207

  • Sygnały niewerbalne to podstawa 208
  • Bazowe stany emocjonalne 211
  • Podstawowe cechy komunikatów niewerbalnych 220
  • Komfort i dyskomfort 221
  • Podsumowanie 242

9. Hakowanie ludzi 245

  • Każdy może być ofiarą 246
  • Podstawowe założenia testu penetracji 247
  • Phishing 251
  • Vishing 255
  • SMiShing 262
  • Podszywanie się 263
  • Raportowanie 269
  • Częste pytania dla testerów 272
  • Podsumowanie 278

10. Czy wiesz, co to M.A.P.A.? 279

  • Krok pierwszy: naucz się określać ataki socjotechniczne 281
  • Krok drugi: opracuj racjonalne i wykonalne zasady 283
  • Krok trzeci: regularnie sprawdzaj, czy zasady są przestrzegane 287
  • Krok czwarty: wprowadzaj stosowne metody szkolenia w zakresie bezpieczeństwa 289
  • Dobrze połącz składniki 290
  • Aktualizacja to podstawa 291
  • Ucz się na błędach (innych ludzi) 292
  • Tworzenie kultury świadomości zagrożeń 293
  • Podsumowanie 298

11. Co teraz? 299

  • Umiejętności miękkie przydatne w inżynierii społecznej 300
  • Umiejętności techniczne 303
  • Wykształcenie 304
  • Oferty pracy 305
  • Przyszłość socjotechniki 307

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.