Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Wydanie 2 - Helion

Autor: Artur Jab
ISBN: 978-83-289-1679-1
okładka: mi
Księgarnia: Helion
		ISBN: 978-83-289-1679-1
okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od października 2024
Zobacz także:
- Jak zhakowa 125,00 zł, (10,00 zł -92%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 118,90 zł, (11,89 zł -90%)
- Web scraping. Kurs video. Zautomatyzowane pozyskiwanie danych z sieci 126,36 zł, (13,90 zł -89%)
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 153,64 zł, (16,90 zł -89%)
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
Spis treści
Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Wydanie 2 -- spis treści
Wstęp
Moduł 1. Struktura i mechanika reklam na Facebooku
- Rozdział 1. Czy reklama na Facebooku jest w ogóle dla mnie?      - 1.1. Czy Facebook sprzedaje?          - Najpopularniejsze mity o Facebooku
- Role Facebooka
 
- 1.2. Ile kosztuje reklama na Facebooku?          - Czynniki wpływające na koszt reklamy
 
 
- 1.1. Czy Facebook sprzedaje?          
- Rozdział 2. Promowanie postów na Facebooku      - 2.1. Czy warto promować posty na Facebooku?
- 2.2. Czy promowanie postów obcina zasięg?
- 2.3. Jak promować posty na Facebooku?          - Przycisk "Promuj post"
- Menedżer reklam
 
 
- Rozdział 3. Promowanie postów na Instagramie      - 3.1. Jak uruchomić reklamę na Instagramie bezpośrednio w aplikacji?
- 3.2. Jak reklamować się na Instagramie - instrukcja krok po kroku
- 3.3. Reklama na Instagramie a promowanie postów
- 3.4. Jak reklamować się na Instagramie z poziomu menedżera reklam?
 
- Rozdział 4. Struktura kampanii na Facebooku      - 4.1. Rola celów reklamowych
- 4.2. Cele reklamowe - omówienie          - Rozpoznawalność
- Ruch
- Aktywność
- Promocja aplikacji
- Kontakty
- Formularze błyskawiczne
- Generowanie kontaktów przez Messengera
- Sprzedaż
- Różnice między celami "Sprzedaż", "Kontakty" i "Ruch"
- Kiedy wybrać cel "Sprzedaż"?
- Sprzedaż z katalogu i remarketing
 
- 4.3. Ograniczenia reklamy na Facebooku - czego nie wolno promować?
 
Moduł 2. Targetowanie, czyli grupa docelowa
- Rozdział 5. Dodatkowe ustawienia na etapie tworzenia kampanii      - 5.1. Zalecane ustawienia kampanii
- 5.2. Ręczna konfiguracja kampanii
- 5.3. Kiedy wybrać ręczną konfigurację?          - Optymalizacja budżetu
- Reklamy szczególnych kategorii
 
 
- Rozdział 6. Tworzenie zestawu reklam krok po kroku      - 6.1. Narzędzia, dzięki którym poznasz lepiej swoją grupę docelową          - Persona
- Typeform
- BuzzSumo
- AHREFS
- Hotjar
- Zestaw reklam - krótkie wprowadzenie
- Charakterystyka grupy odbiorców
- Skupienie na kluczowych ustawieniach
- "Pierwotne" ustawienia
- Zapamiętaj
- Lokalizacja konwersji
- Dlaczego to ważne?
 
- 6.2. Lokalizacje          - Wykluczanie lokalizacji
- Lokalizacje zbiorcze - metoda adresów i nie tylko
 
- 6.3. Wiek i płeć          - Jaką grupę wiekową ustalić?
- Czy są jakieś lepsze i gorsze przedziały?
- Ustawienia wieku a remarketing
 
- 6.4. Język          - Lokalizacja w Polsce a język polski
- Jak dotrzeć do osób z zagranicy?
 
- 6.5. Zainteresowania          - Jak działają zainteresowania?
- Jak dobierać zainteresowania?
- Czym są grupy puste?
 
- 6.6. Umiejscowienia - miejsca wyświetlania reklam          - Automatyczny a ręczny wybór umiejscowień
- Ustawienia automatyczne
- Ustawienia ręczne
- Czy są sytuacje, w których warto ograniczać umiejscowienia?
 
- 6.7. Budżet          - 1. Zaczynaj z małą kwotą: 10 - 20 zł
- 2. Unikaj większych budżetów na start
- 3. Skaluj się powoli
- 4. Budżet dzienny czy całkowity?
- 5. Jaki budżet przyjąć dla kampanii?
- 6. Mniej znaczy więcej
- 7. Uwaga na fałszywe wnioski
 
- 6.8. Harmonogram wyświetlania reklam          - Beneficjent i płatnik
 
 
- 6.1. Narzędzia, dzięki którym poznasz lepiej swoją grupę docelową          
- Rozdział 7. Grupy niestandardowych odbiorców, czyli remarketing na Facebooku (i nie tylko)      - 7.1. Jak uruchomić remarketing na Facebooku - piksel Facebooka          - Instalacja piksela Facebooka krok po kroku
- Rodzaje piksela Facebooka
- Konwersje niestandardowe
 
- 7.2. Remarketing ze strony WWW - podstawy          - Precyzowanie grupy remarketingowej
- Jak uruchomić pierwszą kampanię remarketingową?
 
 
- 7.1. Jak uruchomić remarketing na Facebooku - piksel Facebooka          
- Rozdział 8. Zaawansowane rozwiązania remarketingowe      - 8.1. Remarketing ze strony WWW - kiedy warto?
- 8.2. Remarketing z kluczowych podstron
- 8.3. Remarketing po źródle ruchu          - Jak ustawić remarketing dzięki linkom UTM?
 
- 8.4. Remarketing po częstotliwości wizyt na stronie
- 8.5. Remarketing po czasie pobytu na stronie WWW - konfiguracja przez Facebooka
 
- Rozdział 9. Jeśli nie ruch, to co? Inne rodzaje remarketingu na Facebooku      - 9.1. Plik z danymi klientów          - Najczęstsze błędy w tworzeniu grup opartych na pliku z danymi klientów
 
- 9.2. Grupy oparte na aktywności          - Film
- Układanie wideo w sekwencje
- Strona na Facebooku
 
- 9.3. Jak dotrzeć do osób, które kiedyś były u nas aktywne, ale już nie są?
 
- 9.1. Plik z danymi klientów          
- Rozdział 10. Lookalike - docieranie do nowych odbiorców      - 10.1. Czym są grupy podobnych odbiorców i jak je tworzyć?
- 10.2. Precyzowanie grup podobnych odbiorców
- 10.3. Nakładanie się grup niestandardowych odbiorców          - Trzy niezbędne typy wykluczeń w kampaniach Meta
- Precyzyjne reklamy - precyzyjne komunikaty
 
 
- Rozdział 11. Remarketing na Instagramie      - 11.1. Grupy odbiorców oparte na aktywności
- 11.2. Remarketing na Instagramie jako umiejscowienie
- 11.3. Jak krok po kroku uruchomić remarketing na Instagramie?
 
Moduł 3. Kreacja
- Rozdział 12. Tworzenie reklamy na Facebooku      - 12.1. Utworzyć reklamę czy użyć istniejącego posta?          - Post, reklama a dark post
- Podłączanie konta na Instagramie
 
- 12.2. Tworzenie reklamy krok po kroku          - Formaty
- Który format reklamowy jest najskuteczniejszy?
- Kreacja - istota zestawu reklam
- Tekst
- Przycisk call to action
 
 
- 12.1. Utworzyć reklamę czy użyć istniejącego posta?          
- Rozdział 13. Grafiki      - 13.1. Kluczowa rola kreacji
- 13.2. Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów          - Mobile first
- Formaty pionowe i kwadratowe
- Formaty ruchome
- Ujęcia "w akcji"
- Ostrożnie ze zdjęciami ze stocka oraz gotowymi wzorami
- Reguła oczywistości - waga na kreatywność
- Czytelność
- Wyrazistość
- "Storiesyzacja"
- Czym są "Ulepszenia standardowe"?
 
 
- Rozdział 14. Skuteczne teksty reklam - copywriting      - 14.1. Jak pisać teksty reklam na Facebooku?          - Na które pola odbiorca patrzy najpierw?
 
- 14.2. Cechy skutecznego tekstu          - 1. Zadbaj o stronę wizualną
- 2. Pisz krótkimi zdaniami
- 3. Używaj prostych słów
- 4. Dopasuj język do grupy docelowej
- 5. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy
- 6. Unikaj pustosłowia, czyli pisz konkretnie
- 7. Jasno komunikuj korzyści
- 8. Dobrze przemyśl pierwsze zdanie
- 9. Zwróć się bezpośrednio do grupy docelowej
- 10. Nazwij problem
 
 
- 14.1. Jak pisać teksty reklam na Facebooku?          
Moduł 4. Analiza i optymalizacja
- Rozdział 15. Wskaźniki jakości reklamy      - 15.1. Czym są wskaźniki jakości reklamy?
- 15.2. O czym informują nas wskaźniki jakości reklamy?
- 15.3. Jak poprawić wskaźniki jakości reklamy na Facebooku?          - Robię, co mogę, a nowe wskaźniki trafności nie rosną - co robić?
 
 
- Rozdział 16. Analiza reklam      - 16.1. Jak analizować reklamy i mierzyć ich skuteczność?
- 16.2. Jak często analizować reklamy?          - Reklamy są jeszcze w fazie uczenia się
- Analiza zbyt małych liczb
- Czas
 
- 16.3. Analiza danych szczegółowych
- 16.4. Kluczowe wskaźniki          - Współczynnik konwersji
 
 
- Rozdział 17. Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii      - 17.1. Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii nie wyłączy wszystkich zestawów reklam
- 17.2. Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii nie nadaje się do wszystkich typów grup docelowych
 
- Rozdział 18. Jak generować leady na Facebooku?      - 18.1. "Formularze błyskawiczne" krok po kroku          - Jak stworzyć formularz kontaktowy krok po kroku?
 
- 18.2. Ile kosztują leady generowane przez Facebooka?
- 18.3. Generowanie leadów na Facebooku czy na landing page'u - co wybrać?
- 18.4. Lead ads - przykłady i pomysły na generowanie leadów na Facebooku          - 1. Zdobądź subskrybentów newslettera
- 2. Umawiaj rozmowy handlowe
- 3. Wysyłaj materiały ofertowe, np. katalog swoich produktów czy usług
- 4. Dziel się lead magnetami - e-bookami, wideo itd.
- 5. Zapisuj ludzi na wydarzenia
- 6. Rozdawaj kupony zniżkowe
 
 
- 18.1. "Formularze błyskawiczne" krok po kroku          
Zakończenie
Podziękowania





