Skazany na sukces. Kariera w Data Science - Helion
Tytuł oryginału: Build A Career in Data Science
Tłumaczenie: Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła
ISBN: 978-83-283-7293-1
stron: 360, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2021-04-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 47,40 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-31,60 zł)
Nauka o danych, zwana danologiÄ…, zyskuje na znaczeniu. Dane dla gospodarki sÄ… tym, czym dotÄ…d byÅ‚y wÄ™giel, stal i ropa naftowa. UmiejÄ™tność korzystania z wiedzy zawartej w danych decyduje o efektywnoÅ›ci prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej i determinuje rozwój nowych modeli, rozwiÄ…zaÅ„ i relacji gospodarczych. Już teraz specjaliÅ›ci danolodzy sÄ… rozchwytywani na rynku pracy. Aby jednak w peÅ‚ni i do koÅ„ca wykorzystać pojawiajÄ…ce siÄ™ możliwoÅ›ci, trzeba wiedzieć, w jaki sposób podejść do trudnego zagadnienia, jakim jest budowanie Å›cieżki kariery i podążanie niÄ… w odpowiednim dla siebie tempie.
To praktyczny przewodnik, dziÄ™ki któremu Å‚atwiej zdobÄ™dziesz pierwszÄ… pracÄ™ zwiÄ…zanÄ… z badaniem danych, szybciej staniesz siÄ™ cenionym specjalistÄ… i w miarÄ™ rozwoju zawodowego bÄ™dziesz coraz trafniej wychwytywać pojawiajÄ…ce siÄ™ możliwoÅ›ci awansu i zmiany pracy na atrakcyjniejszÄ…. Dowiesz siÄ™, jak zdobyć podstawowe umiejÄ™tnoÅ›ci i jak faktycznie wyglÄ…dajÄ… konkretne stanowiska pracy. Opisano tu również, jak pomyÅ›lnie przejść przez proces rekrutacji i zaaklimatyzować siÄ™ w nowych warunkach. Nie zabrakÅ‚o cennych wskazówek dotyczÄ…cych awansowania na stanowiska kierownicze. Jako danolog prÄ™dko siÄ™ przekonasz, że zawarta tutaj wiedza nietechniczna jest bardzo potrzebna do osiÄ…gniÄ™cia sukcesu na polu badania danych.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
- tworzyć Å›wietne portfolio projektów z zakresu badania danych
- wyszukiwać, oceniać i negocjować oferty
- z klasą zmieniać miejsca pracy
- wybierać i skutecznie realizować scenariusze kariery
- poradzili sobie inni wybitni analitycy danych!
Danologia: nauka, pasja i sposób na życie!
Osoby które kupowały "Skazany na sukces. Kariera w Data Science", wybierały także:
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Przetwarzanie i analiza danych 149,00 zł, (67,05 zł -55%)
- Excel 2013. Kurs video. Poziom drugi. Przetwarzanie i analiza danych 79,00 zł, (35,55 zł -55%)
- Zarz 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Eksploracja danych za pomoc 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Google Analytics od podstaw. Analiza wp 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
Spis treści
Skazany na sukces. Kariera w Data Science -- spis treści
Wstęp 13
Podziękowania 15
O niniejszej książce 17
O autorkach 21
CZĘŚĆ I. ROZPOCZĘCIE PRZYGODY Z BADANIEM DANYCH 23
1. Czym jest danologia? 25
- 1.1. Czym jest danologia? 27
- 1.1.1. Matematyka/statystyka 29
- 1.1.2. Bazy danych/programowanie 30
- 1.1.3. Zrozumienie biznesu 32
- 1.2. Różne rodzaje prac zwiÄ…zanych z badaniem danych 33
- 1.2.1. Analiza 34
- 1.2.2. Uczenie maszynowe 34
- 1.2.3. Nauka o podejmowaniu decyzji 35
- 1.2.4. Pokrewne prace 36
- 1.3. Wybór swojej drogi 37
- 1.4. Wywiad z Robertem Changiem, badaczem danych w Airbnb 38
- Jak zaczęła siÄ™ twoja podróż badacza danych? 39
- Czego ludzie powinni szukać w pracy związanej z danologią? 39
- Jakich umiejętności potrzeba, aby zostać badaczem danych? 40
2. Firmy działające w obszarze danologii 41
- 2.1. MTC - potężna firma technologiczna 42
- 2.1.1. Twój zespóÅ‚ - jeden z wielu w MTC 42
- 2.1.2. Technologia - zaawansowana, ale obecna w firmie w systemie silosowym 43
- 2.1.3. Zalety i wady pracy w MTC 44
- 2.2. HandbagLOVE - uznany sprzedawca detaliczny 45
- 2.2.1. Twój zespóÅ‚ - grupka ludzi walczÄ…cych o rozwój 46
- 2.2.2. Twoja technologia - stos technologiczny, który zaczyna siÄ™ zmieniać 46
- 2.2.3. Wady i zalety pracy w HandbagLOVE 47
- 2.3. Seg-Metra - nowo powstały start-up 48
- 2.3.1. Twój zespóÅ‚ (jaki zespóÅ‚?) 48
- 2.3.2. Technologia - najnowsza, wewnÄ™trznie spójna technologia 49
- 2.3.3. Wady i zalety pracy w Seg-Metra 50
- 2.4. Videory - udany start-up technologiczny na późnym etapie rozwoju 52
- 2.4.1. ZespóÅ‚ - wyspecjalizowany, ale z przestrzeniÄ… do dziaÅ‚ania 52
- 2.4.2. Technologia - próby pokonania kodu odziedziczonego 53
- 2.4.3. Zalety i wady pracy w Videory 53
- 2.5. Global Aerospace Dynamics - wielki dostawca rzÄ…dowy 54
- 2.5.1. ZespóÅ‚ - danolog w morzu inżynierów 55
- 2.5.2. Technologia - stara, skostniała i wyposażona w blokadę bezpieczeństwa 56
- 2.5.3. Zalety i wady pracy w GAD 56
- 2.6. Podsumowanie 57
- 2.7. Wywiad z Randym Au, specjalistą Google'a ds. badań ilościowych w zakresie doświadczenia użytkownika (ang. user experience) 58
- Czy istniejÄ… duże różnice pomiÄ™dzy dużymi a maÅ‚ymi firmami? 58
- Czy istniejÄ… różnice w zależnoÅ›ci od branży, w jakiej dziaÅ‚a dana firma? 59
- Jaka jest twoja ostatnia rada dla poczÄ…tkujÄ…cych badaczy danych? 59
3. Zdobywanie umiejętności 61
- 3.1. Uzyskiwanie tytułu zawodowego lub stopnia naukowego w zakresie danologii 62
- 3.1.1. Wybór uczelni 64
- 3.1.2. Dostanie siÄ™ do programu akademickiego 66
- 3.1.3. Podsumowanie kwestii tytuÅ‚ów zawodowych oraz stopni naukowych 68
- 3.2. Przejście przez intensywny kurs 69
- 3.2.1. Czego siÄ™ nauczysz 69
- 3.2.2. Koszt 71
- 3.2.3. Wybór programu 71
- 3.2.4. Podsumowanie intensywnych kursów danologicznych 72
- 3.3. Zdobycie pracy z zakresu badania danych w swojej firmie 72
- 3.3.1. Podsumowanie nauki w pracy 75
- 3.4. Uczenie się na własną rękę 75
- 3.4.1. Podsumowanie nauki na własną rękę 76
- 3.5. Dokonanie wyboru 77
- 3.6. Wywiad z JuliÄ… Silge, badaczkÄ… danych i programistkÄ… w RStudio 78
- Zanim zostałaś badaczką danych, pracowałaś na uczelni. Jak zdobyte w środowisku akademickim umiejętności pomogły ci w danologii? 78
- Po podjÄ™ciu decyzji o zostaniu badaczkÄ… danych w jaki sposób zaczęłaÅ› nabywać nowych umiejÄ™tnoÅ›ci? 79
- Czy wiedziałaś, wkraczając do domeny badania danych, jaką pracę chciałabyś wykonywać? 79
- Co poleciÅ‚abyÅ› osobom, które chciaÅ‚yby zdobyć umiejÄ™tnoÅ›ci potrzebne do zostania badaczem danych? 80
4. Tworzenie portfolio 81
- 4.1. Tworzenie projektu 82
- 4.1.1. Identyfikowanie danych i zadanie pytania 82
- 4.1.2. Wybór kierunku 85
- 4.1.3. Wypełnianie pliku README na GitHubie 86
- 4.2. Założenie bloga 87
- 4.2.1. Potencjalne tematy 87
- 4.2.2. Logistyka 88
- 4.3. Praca nad przykładowymi projektami 90
- 4.3.1. Freelancerzy zajmujÄ…cy siÄ™ badaniem danych 90
- 4.3.2. Uczenie sieci neuronowej na podstawie kontrowersyjnych tablic rejestracyjnych 91
- 4.4. Wywiad z Davidem Robinsonem, danologiem 93
- Jak zaczęła się twoja przygoda z blogowaniem? 93
- Czy działalność publiczna przyniosła ci konkretne korzyści? 93
- Czy sÄ… ludzie, którzy twoim zdaniem szczególnie skorzystaliby na dziaÅ‚alnoÅ›ci publicznej? 93
- Jak zmieniaÅ‚ siÄ™ z czasem twój poglÄ…d na wartość dziaÅ‚alnoÅ›ci publicznej? 94
- Jak powstają pomysły na posty dotyczące analizy danych? 94
- Jaka jest twoja ostatnia rada dla początkujących i młodszych badaczy danych? 94
- Zasoby do rozdziaÅ‚ów 1. - 4. 95
- Książki 95
- Posty na blogu 96
CZĘŚĆ II. ZNALEZIENIE PRACY ZWIĄZANEJ Z ANALIZĄ DANYCH 99
5. Poszukiwania - znalezienie odpowiedniej dla siebie pracy 101
- 5.1. Znalezienie pracy 102
- 5.1.1. Dekodowanie opisów 103
- 5.1.2. Szukanie znaków ostrzegawczych 105
- 5.1.3. Określanie swoich oczekiwań 106
- 5.1.4. Uczestnictwo w spotkaniach 107
- 5.1.5. Korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 109
- 5.2. Podejmowanie decyzji o tym, o jaką pracę się ubiegać 110
- 5.3. Wywiad z Jesse Mostipak, rzeczniczkÄ… ds. rozwoju oprogramowania w Kaggle'u 112
- Jakie masz porady co do rozpoczęcia poszukiwania pracy? 112
- Jak można zbudować swojÄ… sieć kontaktów? 112
- Co robić, gdy brak nam pewności, żeby odpowiadać na oferty pracy z zakresu badania danych? 113
- Co byÅ› powiedziaÅ‚a komuÅ›, kto uważa, że "nie speÅ‚nia wszystkich wymogów na to stanowisko"? 113
- Jaka będzie twoja ostatnia porada dla początkujących badaczy danych? 113
6. Aplikowanie - życiorysy i listy motywacyjne 115
- 6.1. Życiorys - podstawy 116
- 6.1.1. Struktura 118
- 6.1.2. Zanurzenie siÄ™ w szczegóÅ‚ach dotyczÄ…cych doÅ›wiadczenia zawodowego - generowanie treÅ›ci 123
- 6.2. Listy motywacyjne - podstawy 125
- 6.2.1. Struktura 126
- 6.3. Szycie na miarÄ™ 127
- 6.4. Polecenie 128
- 6.5. Wywiad z Kristen Kehrer, wykÅ‚adowczyniÄ… i autorkÄ… kursów danologicznych 130
- Ile razy, wedÅ‚ug twoich szacunków, przeredagowywaÅ‚aÅ› swój życiorys? 130
- Jakie sÄ… czÄ™ste bÅ‚Ä™dy, które twoim zdaniem ludzie popeÅ‚niajÄ…? 131
- Czy dostosowujesz swoje CV do stanowiska, na które aplikujesz? 131
- Jakie strategie polecasz do opisania stanowisk pracy w CV? 131
- JakÄ… masz ostatniÄ… radÄ™ dla poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 132
7. Rozmowa kwalifikacyjna - czego należy się spodziewać i jak sobie z tym poradzić 133
- 7.1. Czego pragnÄ… firmy? 134
- 7.1.1. Proces rozmowy rekrutacyjnej 135
- 7.2. Krok 1. Wstępna rozmowa telefoniczna 136
- 7.3. Krok 2. Rozmowa w siedzibie firmy 138
- 7.3.1. Rozmowa na tematy techniczne 140
- 7.3.2. Pytania behawioralne 144
- 7.4. Krok 3. Analiza przypadku 146
- 7.5. Krok 4. Rozmowa końcowa 148
- 7.6. Oferta 149
- 7.7. Wywiad z Ryanem Williamsem, doświadczonym analitykiem decyzyjnym w Starbucksie 150
- Co trzeba zrobić, żeby świetnie wypaść na rozmowie o pracę? 150
- Jak sobie radzisz w sytuacjach, gdy nie znasz odpowiedzi? 150
- Co należy zrobić w przypadku, gdy odpowiedź spotka się z negatywną reakcją? 151
- Czego na temat kandydatów nauczyÅ‚o ciÄ™ prowadzenie rozmów o pracÄ™? 151
8. Oferta - co można zaakceptować 153
- 8.1. Proces 154
- 8.2. Otrzymanie oferty 154
- 8.3. Negocjacje 156
- 8.3.1. Co podlega negocjacji? 157
- 8.3.2. Jak bardzo możesz negocjować 159
- 8.4. Taktyki negocjacyjne 162
- 8.5. Jak wybrać jednÄ… spoÅ›ród dwóch "dobrych" ofert pracy 163
- 8.6. Wywiad z Brooke Watson Madubuonwu, starszÄ… badaczkÄ… danych w ACLU 165
- Co należy wziąć pod uwagÄ™, oprócz wynagrodzenia, gdy rozważa siÄ™ przyjÄ™cie oferty? 165
- Jakie sÄ… sposoby na przygotowanie siÄ™ do negocjacji? 165
- Co zrobić, kiedy mamy już jedną ofertę, ale nadal czekamy na inną? 166
- Jaka jest twoja ostatnia rada dla początkujących i młodszych badaczy danych? 166
- Zasoby do rozdziaÅ‚ów 5. - 8. 167
- Książki 167
- Posty na blogach i kursy 168
CZĘŚĆ III. ZADOMOWIENIE SIĘ W ŚWIECIE BADANIA DANYCH 171
9. Pierwsze miesiÄ…ce w nowym miejscu pracy 173
- 9.1. Pierwszy miesiÄ…c 174
- 9.1.1. Wdrożenie w dużej organizacji - dobrze naoliwiona maszyna 174
- 9.1.2. Wdrożenie w małej firmie. Jakie wdrożenie? 175
- 9.1.3. Zrozumienie i ustalenie oczekiwań 175
- 9.1.4. Znajomość własnych danych 177
- 9.2. Stawanie siÄ™ produktywnym pracownikiem 180
- 9.2.1. Zadawanie pytań 181
- 9.2.2. Budowanie relacji 182
- 9.3. Jeśli jesteś pierwszym zatrudnionym badaczem danych 184
- 9.4. Kiedy praca nie jest tym, co Ci obiecywano 185
- 9.4.1. Charakter pracy jest okropny 185
- 9.4.2. Åšrodowisko pracy jest toksyczne 186
- 9.4.3. Decyzja o odejściu z pracy 187
- 9.5. Wywiad z Jarvisem Millerem, badaczem danych w firmie Spotify 189
- Co cię zaskoczyło w twojej pierwszej pracy naukowej w dziedzinie danologii? 189
- Z jakimi problemami się stykałeś? 190
- Możesz nam opowiedzieć o jednym ze swoich pierwszych projektów? 190
- Jaka byłaby twoja najważniejsza rada na kilka pierwszych miesięcy pracy? 191
10. Przeprowadzanie skutecznej analizy 193
- 10.1. Wniosek 196
- 10.2. Plan analizy 198
- 10.3. Przeprowadzenie analizy 201
- 10.3.1. Importowanie i czyszczenie danych 201
- 10.3.2. Eksplorowanie i modelowanie danych 203
- 10.3.3. Ważne punkty dotyczące eksplorowania i modelowania 205
- 10.4. Odpowiednia otoczka 209
- 10.4.1. Finalna prezentacja 210
- 10.4.2. Kończenie pracy 211
- 10.5. Wywiad z Hilary Parker, badaczkÄ… danych w Stitch Fix 211
- W jaki sposób myÅ›lenie o innych ludziach pomaga w twoich analizach? 212
- JakÄ… strukturÄ™ nadajesz swoim analizom? 212
- Jakiego rodzaju korektÄ™ przeprowadzasz w ramach wersji ostatecznej? 212
- Jak sobie radzisz z osobami proszÄ…cymi o wprowadzenie zmian do analizy? 213
11. Wdrażanie modelu do środowiska produkcyjnego 215
- 11.1. Czym w ogóle jest wdrożenie do Å›rodowiska produkcyjnego? 216
- 11.2. Tworzenie systemu produkcyjnego 218
- 11.2.1. Gromadzenie danych 219
- 11.2.2. Budowa modelu 220
- 11.2.3. Serwowanie modeli przy użyciu interfejsu programowania aplikacji 221
- 11.2.4. Budowa interfejsu programowania aplikacji 222
- 11.2.5. Dokumentacja 224
- 11.2.6. Testowanie 225
- 11.2.7. Wdrażanie API 225
- 11.2.8. Testy obciążeniowe 229
- 11.3. Utrzymanie działającego systemu 229
- 11.3.1. Monitorowanie systemu 230
- 11.3.2. Ponowne trenowanie modelu 230
- 11.3.3. Wprowadzanie zmian 231
- 11.4. Na zakończenie 232
- 11.5. Rozmowa z Heather Nolis, inżynierem zajmującym się uczeniem maszynowym w T-Mobile 232
- Co oznacza bycie "inżynierem zajmującym się uczeniem maszynowym" w twoim zespole? 232
- Jakie to było uczucie, gdy po raz pierwszy wdrażałaś fragment kodu do środowiska produkcyjnego? 233
- JeÅ›li coÅ› pójdzie nie tak w Å›rodowisku produkcyjnym, to co wtedy? 233
- Jaka bÄ™dzie twoja ostatnia rada dla danologów pracujÄ…cych z inżynierami? 234
12. WspóÅ‚praca z interesariuszami 235
- 12.1. Typy interesariuszy 236
- 12.1.1. Interesariusze biznesowi 236
- 12.1.2. Interesariusze inżynieryjni 237
- 12.1.3. Korporacyjne kierownictwo 239
- 12.1.4. Twój menedżer 240
- 12.2. WspóÅ‚praca z interesariuszami 240
- 12.2.1. Zrozumienie celów interesariusza 241
- 12.2.2. Ciągła komunikacja 243
- 12.2.3. Bycie konsekwentnym 245
- 12.3. Ustalanie priorytetów w pracy 247
- 12.3.1. Praca zarówno innowacyjna, jak i wywierajÄ…ca wpÅ‚yw 248
- 12.3.2. Praca, która nie jest innowacyjna, ale wciąż wywiera wpÅ‚yw 249
- 12.3.3. Praca innowacyjna, która jednak nie wywiera żadnego wpÅ‚ywu 249
- 12.3.4. Praca, która ani nie jest innowacyjna, ani też nie wywiera żadnego wpÅ‚ywu 250
- 12.4. Uwagi końcowe 251
- 12.5. Wywiad z Sade Snowden-Akintunde, badaczkÄ… danych w Etsy 251
- Dlaczego zarządzanie interesariuszami jest ważne? 252
- Jak nauczyłaś się zarządzać interesariuszami? 252
- Czy miałaś kiedyś problemy z interesariuszem? 252
- Co młodzi badacze danych często robią źle? 252
- Czy zawsze starasz się wyjaśniać techniczne aspekty danologii? 253
- Jaka jest twoja ostatnia porada dla mÅ‚odszych lub poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 253
- Zasoby do rozdziaÅ‚ów 9. - 12. 253
- Książki 253
- Blogi 255
CZĘŚĆ IV. TWÓJ ROZWÓJ W ROLI BADACZA DANYCH 257
13. Kiedy Twój projekt danologiczny koÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem 259
- 13.1. Dlaczego projekty danologiczne kończą się niepowodzeniem 261
- 13.1.1. Dane nie spełniają Twoich oczekiwań 261
- 13.1.2. Brak sygnału w zakresie danych 262
- 13.1.3. Utrata zainteresowania klientów 264
- 13.2. ZarzÄ…dzanie ryzykiem 266
- 13.3. Co możesz zrobić, gdy Twój projekt koÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem? 267
- 13.3.1. Co należy zrobić z projektem? 267
- 13.3.2. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami 269
- 13.4. Wywiad z Michelle Keim, dyrektorkÄ… ds. danologii i uczenia maszynowego w Pluralsight 270
- Czy zdarzyło ci się doświadczyć porażki w swojej karierze? 271
- Czy potrafisz rozpoznać sygnały ostrzegawcze przed rozpoczęciem projektu? 271
- Czy firmy różniÄ… siÄ™ w sposobie podejÅ›cia do niepowodzeÅ„? 271
- SkÄ…d wiesz, że projekt, który realizujesz, skoÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem? 272
- Jak pokonać strach przed porażką? 272
14. Dołączenie do środowiska danologicznego 273
- 14.1. Rozwijanie własnego portfolio 275
- 14.1.1. WiÄ™cej wpisów na blogu 275
- 14.1.2. WiÄ™cej projektów 276
- 14.2. Uczestnictwo w konferencjach 277
- 14.2.1. Radzenie sobie z lękiem społecznym 280
- 14.3. WystÄ…pienia 281
- 14.3.1. Poszukiwanie możliwości wystąpienia 281
- 14.3.2. Przygotowanie 284
- 14.4. Przyczynianie siÄ™ do rozwoju otwartego oprogramowania 285
- 14.4.1. Wkład w pracę innych ludzi 285
- 14.4.2. Tworzenie własnego pakietu lub biblioteki 287
- 14.5. Rozpoznawanie i unikanie wypalenia 288
- 14.6. Wywiad z Renee Teate, dyrektor ds. danologii w HelioCampus 289
- Jakie sÄ… gÅ‚ówne korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z dziaÅ‚alnoÅ›ci w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 289
- Co byÅ› powiedziaÅ‚a ludziom, którzy mówiÄ…, że nie majÄ… czasu na angażowanie siÄ™ w życie spoÅ‚ecznoÅ›ci? 290
- Czy warto wytwarzać niewielką ilość treści? 290
- StresowaÅ‚aÅ› siÄ™ publikacjÄ… pierwszego wpisu na blogu lub pierwszym przemówieniem? 290
15. Jak odejść z pracy z wdziękiem 293
- 15.1. Decyzja o odejściu 294
- 15.1.1. Podsumuj swoje postępy w nauce 294
- 15.1.2. Omów swojÄ… sytuacjÄ™ z menedżerem 295
- 15.2. Jak wygląda poszukiwanie pracy, kiedy masz już za sobą pierwszą pracę 297
- 15.2.1. Decydowanie o tym, czego chcesz 298
- 15.2.2. Rozmowa kwalifikacyjna 298
- 15.3. Znalezienie nowej pracy w trakcie zatrudnienia 300
- 15.4. Złożenie wypowiedzenia 301
- 15.4.1. Rozważanie przyjęcia kontroferty 302
- 15.4.2. Poinformowanie zespołu 303
- 15.4.3. UÅ‚atwienie przeprowadzenia zmiany 304
- 15.5. Wywiad z Amandą Casari, menedżerem ds. technicznych w Google'u 305
- Po czym poznać, że nadszedł czas na szukanie nowej pracy? 305
- Czy kiedykolwiek rozpoczęłaś poszukiwania pracy i zdecydowałaś się jednak pozostać? 306
- Widzisz ludzi, którzy zbyt dÅ‚ugo wykonujÄ… tÄ™ samÄ… pracÄ™? 306
- Czy można zmienić pracę zbyt szybko? 306
- Jaka jest twoja ostatnia rada dla ambitnych i poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 307
16. Wspinanie siÄ™ po szczeblach kariery 309
- 16.1. Ścieżka menedżerska 311
- 16.1.1. Zalety bycia menedżerem 312
- 16.1.2. Wady bycia menedżerem 312
- 16.1.3. Jak zostać menedżerem 313
- 16.2. Åšcieżka gÅ‚ównego danologa 315
- 16.2.1. Zalety bycia gÅ‚ównym danologiem 317
- 16.2.2. Wady bycia gÅ‚ównym danologiem 318
- 16.2.3. Jak zostać gÅ‚ównym danologiem 318
- 16.3. Zostanie niezależnym konsultantem 319
- 16.3.1. Zalety bycia niezależnym konsultantem 321
- 16.3.2. Wady bycia niezależnym konsultantem 321
- 16.3.3. Jak zostać niezależnym konsultantem 322
- 16.4. Wybór Å›cieżki 323
- 16.5. Wywiad z Angelą Bassą, dyrektorką ds. danologii, inżynierii danych i uczenia maszynowego w iRobot 323
- Jaka wygląda codzienna praca na stanowisku menedżerskim? 324
- Jakie są oznaki tego, że należy przestać być szeregowym pracownikiem? 324
- Czy musisz w końcu całkiem przestać wykonywać robotę szeregowego pracownika? 324
- Jakiej rady udzieliłabyś komuś, kto chce zostać technicznym liderem, ale jeszcze nie jest na to gotowy? 325
- Jaka jest twoja ostatnia rada dla początkujących i młodszych badaczy danych? 325
- Zasoby dla rozdziaÅ‚ów 13. - 16. 326
- Książki 326
- Blogi 327
Epilog 329
Dodatek. Pytania z rozmów kwalifikacyjnych 330