reklama - zainteresowany?

Skazany na sukces. Kariera w Data Science - Helion

Skazany na sukces. Kariera w Data Science
Autor: Jacqueline Nolis, Emily Robinson
Tytuł oryginału: Build A Career in Data Science
Tłumaczenie: Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła
ISBN: 978-83-283-7293-1
stron: 360, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2021-04-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,40 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-31,60 zł)

Dodaj do koszyka Skazany na sukces. Kariera w Data Science

Tagi: Analiza danych | Inne

Nauka o danych, zwana danologiÄ…, zyskuje na znaczeniu. Dane dla gospodarki sÄ… tym, czym dotÄ…d byÅ‚y wÄ™giel, stal i ropa naftowa. UmiejÄ™tność korzystania z wiedzy zawartej w danych decyduje o efektywnoÅ›ci prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej i determinuje rozwój nowych modeli, rozwiÄ…zaÅ„ i relacji gospodarczych. Już teraz specjaliÅ›ci danolodzy sÄ… rozchwytywani na rynku pracy. Aby jednak w peÅ‚ni i do koÅ„ca wykorzystać pojawiajÄ…ce siÄ™ możliwoÅ›ci, trzeba wiedzieć, w jaki sposób podejść do trudnego zagadnienia, jakim jest budowanie Å›cieżki kariery i podążanie niÄ… w odpowiednim dla siebie tempie.

To praktyczny przewodnik, dziÄ™ki któremu Å‚atwiej zdobÄ™dziesz pierwszÄ… pracÄ™ zwiÄ…zanÄ… z badaniem danych, szybciej staniesz siÄ™ cenionym specjalistÄ… i w miarÄ™ rozwoju zawodowego bÄ™dziesz coraz trafniej wychwytywać pojawiajÄ…ce siÄ™ możliwoÅ›ci awansu i zmiany pracy na atrakcyjniejszÄ…. Dowiesz siÄ™, jak zdobyć podstawowe umiejÄ™tnoÅ›ci i jak faktycznie wyglÄ…dajÄ… konkretne stanowiska pracy. Opisano tu również, jak pomyÅ›lnie przejść przez proces rekrutacji i zaaklimatyzować siÄ™ w nowych warunkach. Nie zabrakÅ‚o cennych wskazówek dotyczÄ…cych awansowania na stanowiska kierownicze. Jako danolog prÄ™dko siÄ™ przekonasz, że zawarta tutaj wiedza nietechniczna jest bardzo potrzebna do osiÄ…gniÄ™cia sukcesu na polu badania danych.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

  • tworzyć Å›wietne portfolio projektów z zakresu badania danych
  • wyszukiwać, oceniać i negocjować oferty
  • z klasÄ… zmieniać miejsca pracy
  • wybierać i skutecznie realizować scenariusze kariery
  • poradzili sobie inni wybitni analitycy danych!

Danologia: nauka, pasja i sposób na życie!

Dodaj do koszyka Skazany na sukces. Kariera w Data Science

 

Osoby które kupowały "Skazany na sukces. Kariera w Data Science", wybierały także:

  • Data Science w Pythonie. Kurs video. Przetwarzanie i analiza danych
  • Excel 2013. Kurs video. Poziom drugi. Przetwarzanie i analiza danych
  • Zarz
  • Eksploracja danych za pomoc
  • Google Analytics od podstaw. Analiza wp

Dodaj do koszyka Skazany na sukces. Kariera w Data Science

Spis treści

Skazany na sukces. Kariera w Data Science -- spis treści


Wstęp 13

Podziękowania 15

O niniejszej książce 17

O autorkach 21

CZĘŚĆ I. ROZPOCZĘCIE PRZYGODY Z BADANIEM DANYCH 23

1. Czym jest danologia? 25

  • 1.1. Czym jest danologia? 27
    • 1.1.1. Matematyka/statystyka 29
    • 1.1.2. Bazy danych/programowanie 30
    • 1.1.3. Zrozumienie biznesu 32
  • 1.2. Różne rodzaje prac zwiÄ…zanych z badaniem danych 33
    • 1.2.1. Analiza 34
    • 1.2.2. Uczenie maszynowe 34
    • 1.2.3. Nauka o podejmowaniu decyzji 35
    • 1.2.4. Pokrewne prace 36
  • 1.3. Wybór swojej drogi 37
  • 1.4. Wywiad z Robertem Changiem, badaczem danych w Airbnb 38
    • Jak zaczęła siÄ™ twoja podróż badacza danych? 39
    • Czego ludzie powinni szukać w pracy zwiÄ…zanej z danologiÄ…? 39
    • Jakich umiejÄ™tnoÅ›ci potrzeba, aby zostać badaczem danych? 40

2. Firmy działające w obszarze danologii 41

  • 2.1. MTC - potężna firma technologiczna 42
    • 2.1.1. Twój zespóÅ‚ - jeden z wielu w MTC 42
    • 2.1.2. Technologia - zaawansowana, ale obecna w firmie w systemie silosowym 43
    • 2.1.3. Zalety i wady pracy w MTC 44
  • 2.2. HandbagLOVE - uznany sprzedawca detaliczny 45
    • 2.2.1. Twój zespóÅ‚ - grupka ludzi walczÄ…cych o rozwój 46
    • 2.2.2. Twoja technologia - stos technologiczny, który zaczyna siÄ™ zmieniać 46
    • 2.2.3. Wady i zalety pracy w HandbagLOVE 47
  • 2.3. Seg-Metra - nowo powstaÅ‚y start-up 48
    • 2.3.1. Twój zespóÅ‚ (jaki zespóÅ‚?) 48
    • 2.3.2. Technologia - najnowsza, wewnÄ™trznie spójna technologia 49
    • 2.3.3. Wady i zalety pracy w Seg-Metra 50
  • 2.4. Videory - udany start-up technologiczny na późnym etapie rozwoju 52
    • 2.4.1. ZespóÅ‚ - wyspecjalizowany, ale z przestrzeniÄ… do dziaÅ‚ania 52
    • 2.4.2. Technologia - próby pokonania kodu odziedziczonego 53
    • 2.4.3. Zalety i wady pracy w Videory 53
  • 2.5. Global Aerospace Dynamics - wielki dostawca rzÄ…dowy 54
    • 2.5.1. ZespóÅ‚ - danolog w morzu inżynierów 55
    • 2.5.2. Technologia - stara, skostniaÅ‚a i wyposażona w blokadÄ™ bezpieczeÅ„stwa 56
    • 2.5.3. Zalety i wady pracy w GAD 56
  • 2.6. Podsumowanie 57
  • 2.7. Wywiad z Randym Au, specjalistÄ… Google'a ds. badaÅ„ iloÅ›ciowych w zakresie doÅ›wiadczenia użytkownika (ang. user experience) 58
    • Czy istniejÄ… duże różnice pomiÄ™dzy dużymi a maÅ‚ymi firmami? 58
    • Czy istniejÄ… różnice w zależnoÅ›ci od branży, w jakiej dziaÅ‚a dana firma? 59
    • Jaka jest twoja ostatnia rada dla poczÄ…tkujÄ…cych badaczy danych? 59

3. Zdobywanie umiejętności 61

  • 3.1. Uzyskiwanie tytuÅ‚u zawodowego lub stopnia naukowego w zakresie danologii 62
    • 3.1.1. Wybór uczelni 64
    • 3.1.2. Dostanie siÄ™ do programu akademickiego 66
    • 3.1.3. Podsumowanie kwestii tytuÅ‚ów zawodowych oraz stopni naukowych 68
  • 3.2. PrzejÅ›cie przez intensywny kurs 69
    • 3.2.1. Czego siÄ™ nauczysz 69
    • 3.2.2. Koszt 71
    • 3.2.3. Wybór programu 71
    • 3.2.4. Podsumowanie intensywnych kursów danologicznych 72
  • 3.3. Zdobycie pracy z zakresu badania danych w swojej firmie 72
    • 3.3.1. Podsumowanie nauki w pracy 75
  • 3.4. Uczenie siÄ™ na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™ 75
    • 3.4.1. Podsumowanie nauki na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™ 76
  • 3.5. Dokonanie wyboru 77
  • 3.6. Wywiad z JuliÄ… Silge, badaczkÄ… danych i programistkÄ… w RStudio 78
    • Zanim zostaÅ‚aÅ› badaczkÄ… danych, pracowaÅ‚aÅ› na uczelni. Jak zdobyte w Å›rodowisku akademickim umiejÄ™tnoÅ›ci pomogÅ‚y ci w danologii? 78
    • Po podjÄ™ciu decyzji o zostaniu badaczkÄ… danych w jaki sposób zaczęłaÅ› nabywać nowych umiejÄ™tnoÅ›ci? 79
    • Czy wiedziaÅ‚aÅ›, wkraczajÄ…c do domeny badania danych, jakÄ… pracÄ™ chciaÅ‚abyÅ› wykonywać? 79
    • Co poleciÅ‚abyÅ› osobom, które chciaÅ‚yby zdobyć umiejÄ™tnoÅ›ci potrzebne do zostania badaczem danych? 80

4. Tworzenie portfolio 81

  • 4.1. Tworzenie projektu 82
    • 4.1.1. Identyfikowanie danych i zadanie pytania 82
    • 4.1.2. Wybór kierunku 85
    • 4.1.3. WypeÅ‚nianie pliku README na GitHubie 86
  • 4.2. ZaÅ‚ożenie bloga 87
    • 4.2.1. Potencjalne tematy 87
    • 4.2.2. Logistyka 88
  • 4.3. Praca nad przykÅ‚adowymi projektami 90
    • 4.3.1. Freelancerzy zajmujÄ…cy siÄ™ badaniem danych 90
    • 4.3.2. Uczenie sieci neuronowej na podstawie kontrowersyjnych tablic rejestracyjnych 91
  • 4.4. Wywiad z Davidem Robinsonem, danologiem 93
    • Jak zaczęła siÄ™ twoja przygoda z blogowaniem? 93
    • Czy dziaÅ‚alność publiczna przyniosÅ‚a ci konkretne korzyÅ›ci? 93
    • Czy sÄ… ludzie, którzy twoim zdaniem szczególnie skorzystaliby na dziaÅ‚alnoÅ›ci publicznej? 93
    • Jak zmieniaÅ‚ siÄ™ z czasem twój poglÄ…d na wartość dziaÅ‚alnoÅ›ci publicznej? 94
    • Jak powstajÄ… pomysÅ‚y na posty dotyczÄ…ce analizy danych? 94
    • Jaka jest twoja ostatnia rada dla poczÄ…tkujÄ…cych i mÅ‚odszych badaczy danych? 94
  • Zasoby do rozdziaÅ‚ów 1. - 4. 95
    • Książki 95
    • Posty na blogu 96

CZĘŚĆ II. ZNALEZIENIE PRACY ZWIĄZANEJ Z ANALIZĄ DANYCH 99

5. Poszukiwania - znalezienie odpowiedniej dla siebie pracy 101

  • 5.1. Znalezienie pracy 102
    • 5.1.1. Dekodowanie opisów 103
    • 5.1.2. Szukanie znaków ostrzegawczych 105
    • 5.1.3. OkreÅ›lanie swoich oczekiwaÅ„ 106
    • 5.1.4. Uczestnictwo w spotkaniach 107
    • 5.1.5. Korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 109
  • 5.2. Podejmowanie decyzji o tym, o jakÄ… pracÄ™ siÄ™ ubiegać 110
  • 5.3. Wywiad z Jesse Mostipak, rzeczniczkÄ… ds. rozwoju oprogramowania w Kaggle'u 112
    • Jakie masz porady co do rozpoczÄ™cia poszukiwania pracy? 112
    • Jak można zbudować swojÄ… sieć kontaktów? 112
    • Co robić, gdy brak nam pewnoÅ›ci, żeby odpowiadać na oferty pracy z zakresu badania danych? 113
    • Co byÅ› powiedziaÅ‚a komuÅ›, kto uważa, że "nie speÅ‚nia wszystkich wymogów na to stanowisko"? 113
    • Jaka bÄ™dzie twoja ostatnia porada dla poczÄ…tkujÄ…cych badaczy danych? 113

6. Aplikowanie - życiorysy i listy motywacyjne 115

  • 6.1. Å»yciorys - podstawy 116
    • 6.1.1. Struktura 118
    • 6.1.2. Zanurzenie siÄ™ w szczegóÅ‚ach dotyczÄ…cych doÅ›wiadczenia zawodowego - generowanie treÅ›ci 123
  • 6.2. Listy motywacyjne - podstawy 125
    • 6.2.1. Struktura 126
  • 6.3. Szycie na miarÄ™ 127
  • 6.4. Polecenie 128
  • 6.5. Wywiad z Kristen Kehrer, wykÅ‚adowczyniÄ… i autorkÄ… kursów danologicznych 130
    • Ile razy, wedÅ‚ug twoich szacunków, przeredagowywaÅ‚aÅ› swój życiorys? 130
    • Jakie sÄ… czÄ™ste bÅ‚Ä™dy, które twoim zdaniem ludzie popeÅ‚niajÄ…? 131
    • Czy dostosowujesz swoje CV do stanowiska, na które aplikujesz? 131
    • Jakie strategie polecasz do opisania stanowisk pracy w CV? 131
    • JakÄ… masz ostatniÄ… radÄ™ dla poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 132

7. Rozmowa kwalifikacyjna - czego należy się spodziewać i jak sobie z tym poradzić 133

  • 7.1. Czego pragnÄ… firmy? 134
    • 7.1.1. Proces rozmowy rekrutacyjnej 135
  • 7.2. Krok 1. WstÄ™pna rozmowa telefoniczna 136
  • 7.3. Krok 2. Rozmowa w siedzibie firmy 138
    • 7.3.1. Rozmowa na tematy techniczne 140
    • 7.3.2. Pytania behawioralne 144
  • 7.4. Krok 3. Analiza przypadku 146
  • 7.5. Krok 4. Rozmowa koÅ„cowa 148
  • 7.6. Oferta 149
  • 7.7. Wywiad z Ryanem Williamsem, doÅ›wiadczonym analitykiem decyzyjnym w Starbucksie 150
    • Co trzeba zrobić, żeby Å›wietnie wypaść na rozmowie o pracÄ™? 150
    • Jak sobie radzisz w sytuacjach, gdy nie znasz odpowiedzi? 150
    • Co należy zrobić w przypadku, gdy odpowiedź spotka siÄ™ z negatywnÄ… reakcjÄ…? 151
    • Czego na temat kandydatów nauczyÅ‚o ciÄ™ prowadzenie rozmów o pracÄ™? 151

8. Oferta - co można zaakceptować 153

  • 8.1. Proces 154
  • 8.2. Otrzymanie oferty 154
  • 8.3. Negocjacje 156
    • 8.3.1. Co podlega negocjacji? 157
    • 8.3.2. Jak bardzo możesz negocjować 159
  • 8.4. Taktyki negocjacyjne 162
  • 8.5. Jak wybrać jednÄ… spoÅ›ród dwóch "dobrych" ofert pracy 163
  • 8.6. Wywiad z Brooke Watson Madubuonwu, starszÄ… badaczkÄ… danych w ACLU 165
    • Co należy wziąć pod uwagÄ™, oprócz wynagrodzenia, gdy rozważa siÄ™ przyjÄ™cie oferty? 165
    • Jakie sÄ… sposoby na przygotowanie siÄ™ do negocjacji? 165
    • Co zrobić, kiedy mamy już jednÄ… ofertÄ™, ale nadal czekamy na innÄ…? 166
    • Jaka jest twoja ostatnia rada dla poczÄ…tkujÄ…cych i mÅ‚odszych badaczy danych? 166
  • Zasoby do rozdziaÅ‚ów 5. - 8. 167
    • Książki 167
    • Posty na blogach i kursy 168

CZĘŚĆ III. ZADOMOWIENIE SIĘ W ŚWIECIE BADANIA DANYCH 171

9. Pierwsze miesiÄ…ce w nowym miejscu pracy 173

  • 9.1. Pierwszy miesiÄ…c 174
    • 9.1.1. Wdrożenie w dużej organizacji - dobrze naoliwiona maszyna 174
    • 9.1.2. Wdrożenie w maÅ‚ej firmie. Jakie wdrożenie? 175
    • 9.1.3. Zrozumienie i ustalenie oczekiwaÅ„ 175
    • 9.1.4. Znajomość wÅ‚asnych danych 177
  • 9.2. Stawanie siÄ™ produktywnym pracownikiem 180
    • 9.2.1. Zadawanie pytaÅ„ 181
    • 9.2.2. Budowanie relacji 182
  • 9.3. JeÅ›li jesteÅ› pierwszym zatrudnionym badaczem danych 184
  • 9.4. Kiedy praca nie jest tym, co Ci obiecywano 185
    • 9.4.1. Charakter pracy jest okropny 185
    • 9.4.2. Åšrodowisko pracy jest toksyczne 186
    • 9.4.3. Decyzja o odejÅ›ciu z pracy 187
  • 9.5. Wywiad z Jarvisem Millerem, badaczem danych w firmie Spotify 189
    • Co ciÄ™ zaskoczyÅ‚o w twojej pierwszej pracy naukowej w dziedzinie danologii? 189
    • Z jakimi problemami siÄ™ stykaÅ‚eÅ›? 190
    • Możesz nam opowiedzieć o jednym ze swoich pierwszych projektów? 190
    • Jaka byÅ‚aby twoja najważniejsza rada na kilka pierwszych miesiÄ™cy pracy? 191

10. Przeprowadzanie skutecznej analizy 193

  • 10.1. Wniosek 196
  • 10.2. Plan analizy 198
  • 10.3. Przeprowadzenie analizy 201
    • 10.3.1. Importowanie i czyszczenie danych 201
    • 10.3.2. Eksplorowanie i modelowanie danych 203
    • 10.3.3. Ważne punkty dotyczÄ…ce eksplorowania i modelowania 205
  • 10.4. Odpowiednia otoczka 209
    • 10.4.1. Finalna prezentacja 210
    • 10.4.2. KoÅ„czenie pracy 211
  • 10.5. Wywiad z Hilary Parker, badaczkÄ… danych w Stitch Fix 211
    • W jaki sposób myÅ›lenie o innych ludziach pomaga w twoich analizach? 212
    • JakÄ… strukturÄ™ nadajesz swoim analizom? 212
    • Jakiego rodzaju korektÄ™ przeprowadzasz w ramach wersji ostatecznej? 212
    • Jak sobie radzisz z osobami proszÄ…cymi o wprowadzenie zmian do analizy? 213

11. Wdrażanie modelu do środowiska produkcyjnego 215

  • 11.1. Czym w ogóle jest wdrożenie do Å›rodowiska produkcyjnego? 216
  • 11.2. Tworzenie systemu produkcyjnego 218
    • 11.2.1. Gromadzenie danych 219
    • 11.2.2. Budowa modelu 220
    • 11.2.3. Serwowanie modeli przy użyciu interfejsu programowania aplikacji 221
    • 11.2.4. Budowa interfejsu programowania aplikacji 222
    • 11.2.5. Dokumentacja 224
    • 11.2.6. Testowanie 225
    • 11.2.7. Wdrażanie API 225
    • 11.2.8. Testy obciążeniowe 229
  • 11.3. Utrzymanie dziaÅ‚ajÄ…cego systemu 229
    • 11.3.1. Monitorowanie systemu 230
    • 11.3.2. Ponowne trenowanie modelu 230
    • 11.3.3. Wprowadzanie zmian 231
  • 11.4. Na zakoÅ„czenie 232
  • 11.5. Rozmowa z Heather Nolis, inżynierem zajmujÄ…cym siÄ™ uczeniem maszynowym w T-Mobile 232
    • Co oznacza bycie "inżynierem zajmujÄ…cym siÄ™ uczeniem maszynowym" w twoim zespole? 232
    • Jakie to byÅ‚o uczucie, gdy po raz pierwszy wdrażaÅ‚aÅ› fragment kodu do Å›rodowiska produkcyjnego? 233
    • JeÅ›li coÅ› pójdzie nie tak w Å›rodowisku produkcyjnym, to co wtedy? 233
    • Jaka bÄ™dzie twoja ostatnia rada dla danologów pracujÄ…cych z inżynierami? 234

12. WspóÅ‚praca z interesariuszami 235

  • 12.1. Typy interesariuszy 236
    • 12.1.1. Interesariusze biznesowi 236
    • 12.1.2. Interesariusze inżynieryjni 237
    • 12.1.3. Korporacyjne kierownictwo 239
    • 12.1.4. Twój menedżer 240
  • 12.2. WspóÅ‚praca z interesariuszami 240
    • 12.2.1. Zrozumienie celów interesariusza 241
    • 12.2.2. CiÄ…gÅ‚a komunikacja 243
    • 12.2.3. Bycie konsekwentnym 245
  • 12.3. Ustalanie priorytetów w pracy 247
    • 12.3.1. Praca zarówno innowacyjna, jak i wywierajÄ…ca wpÅ‚yw 248
    • 12.3.2. Praca, która nie jest innowacyjna, ale wciąż wywiera wpÅ‚yw 249
    • 12.3.3. Praca innowacyjna, która jednak nie wywiera żadnego wpÅ‚ywu 249
    • 12.3.4. Praca, która ani nie jest innowacyjna, ani też nie wywiera żadnego wpÅ‚ywu 250
  • 12.4. Uwagi koÅ„cowe 251
  • 12.5. Wywiad z Sade Snowden-Akintunde, badaczkÄ… danych w Etsy 251
    • Dlaczego zarzÄ…dzanie interesariuszami jest ważne? 252
    • Jak nauczyÅ‚aÅ› siÄ™ zarzÄ…dzać interesariuszami? 252
    • Czy miaÅ‚aÅ› kiedyÅ› problemy z interesariuszem? 252
    • Co mÅ‚odzi badacze danych czÄ™sto robiÄ… źle? 252
    • Czy zawsze starasz siÄ™ wyjaÅ›niać techniczne aspekty danologii? 253
    • Jaka jest twoja ostatnia porada dla mÅ‚odszych lub poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 253
  • Zasoby do rozdziaÅ‚ów 9. - 12. 253
    • Książki 253
    • Blogi 255

CZĘŚĆ IV. TWÓJ ROZWÓJ W ROLI BADACZA DANYCH 257

13. Kiedy Twój projekt danologiczny koÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem 259

  • 13.1. Dlaczego projekty danologiczne koÅ„czÄ… siÄ™ niepowodzeniem 261
    • 13.1.1. Dane nie speÅ‚niajÄ… Twoich oczekiwaÅ„ 261
    • 13.1.2. Brak sygnaÅ‚u w zakresie danych 262
    • 13.1.3. Utrata zainteresowania klientów 264
  • 13.2. ZarzÄ…dzanie ryzykiem 266
  • 13.3. Co możesz zrobić, gdy Twój projekt koÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem? 267
    • 13.3.1. Co należy zrobić z projektem? 267
    • 13.3.2. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami 269
  • 13.4. Wywiad z Michelle Keim, dyrektorkÄ… ds. danologii i uczenia maszynowego w Pluralsight 270
    • Czy zdarzyÅ‚o ci siÄ™ doÅ›wiadczyć porażki w swojej karierze? 271
    • Czy potrafisz rozpoznać sygnaÅ‚y ostrzegawcze przed rozpoczÄ™ciem projektu? 271
    • Czy firmy różniÄ… siÄ™ w sposobie podejÅ›cia do niepowodzeÅ„? 271
    • SkÄ…d wiesz, że projekt, który realizujesz, skoÅ„czy siÄ™ niepowodzeniem? 272
    • Jak pokonać strach przed porażkÄ…? 272

14. Dołączenie do środowiska danologicznego 273

  • 14.1. Rozwijanie wÅ‚asnego portfolio 275
    • 14.1.1. WiÄ™cej wpisów na blogu 275
    • 14.1.2. WiÄ™cej projektów 276
  • 14.2. Uczestnictwo w konferencjach 277
    • 14.2.1. Radzenie sobie z lÄ™kiem spoÅ‚ecznym 280
  • 14.3. WystÄ…pienia 281
    • 14.3.1. Poszukiwanie możliwoÅ›ci wystÄ…pienia 281
    • 14.3.2. Przygotowanie 284
  • 14.4. Przyczynianie siÄ™ do rozwoju otwartego oprogramowania 285
    • 14.4.1. WkÅ‚ad w pracÄ™ innych ludzi 285
    • 14.4.2. Tworzenie wÅ‚asnego pakietu lub biblioteki 287
  • 14.5. Rozpoznawanie i unikanie wypalenia 288
  • 14.6. Wywiad z Renee Teate, dyrektor ds. danologii w HelioCampus 289
    • Jakie sÄ… gÅ‚ówne korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z dziaÅ‚alnoÅ›ci w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 289
    • Co byÅ› powiedziaÅ‚a ludziom, którzy mówiÄ…, że nie majÄ… czasu na angażowanie siÄ™ w życie spoÅ‚ecznoÅ›ci? 290
    • Czy warto wytwarzać niewielkÄ… ilość treÅ›ci? 290
    • StresowaÅ‚aÅ› siÄ™ publikacjÄ… pierwszego wpisu na blogu lub pierwszym przemówieniem? 290

15. Jak odejść z pracy z wdziękiem 293

  • 15.1. Decyzja o odejÅ›ciu 294
    • 15.1.1. Podsumuj swoje postÄ™py w nauce 294
    • 15.1.2. Omów swojÄ… sytuacjÄ™ z menedżerem 295
  • 15.2. Jak wyglÄ…da poszukiwanie pracy, kiedy masz już za sobÄ… pierwszÄ… pracÄ™ 297
    • 15.2.1. Decydowanie o tym, czego chcesz 298
    • 15.2.2. Rozmowa kwalifikacyjna 298
  • 15.3. Znalezienie nowej pracy w trakcie zatrudnienia 300
  • 15.4. ZÅ‚ożenie wypowiedzenia 301
    • 15.4.1. Rozważanie przyjÄ™cia kontroferty 302
    • 15.4.2. Poinformowanie zespoÅ‚u 303
    • 15.4.3. UÅ‚atwienie przeprowadzenia zmiany 304
  • 15.5. Wywiad z AmandÄ… Casari, menedżerem ds. technicznych w Google'u 305
    • Po czym poznać, że nadszedÅ‚ czas na szukanie nowej pracy? 305
    • Czy kiedykolwiek rozpoczęłaÅ› poszukiwania pracy i zdecydowaÅ‚aÅ› siÄ™ jednak pozostać? 306
    • Widzisz ludzi, którzy zbyt dÅ‚ugo wykonujÄ… tÄ™ samÄ… pracÄ™? 306
    • Czy można zmienić pracÄ™ zbyt szybko? 306
    • Jaka jest twoja ostatnia rada dla ambitnych i poczÄ…tkujÄ…cych danologów? 307

16. Wspinanie siÄ™ po szczeblach kariery 309

  • 16.1. Åšcieżka menedżerska 311
    • 16.1.1. Zalety bycia menedżerem 312
    • 16.1.2. Wady bycia menedżerem 312
    • 16.1.3. Jak zostać menedżerem 313
  • 16.2. Åšcieżka gÅ‚ównego danologa 315
    • 16.2.1. Zalety bycia gÅ‚ównym danologiem 317
    • 16.2.2. Wady bycia gÅ‚ównym danologiem 318
    • 16.2.3. Jak zostać gÅ‚ównym danologiem 318
  • 16.3. Zostanie niezależnym konsultantem 319
    • 16.3.1. Zalety bycia niezależnym konsultantem 321
    • 16.3.2. Wady bycia niezależnym konsultantem 321
    • 16.3.3. Jak zostać niezależnym konsultantem 322
  • 16.4. Wybór Å›cieżki 323
  • 16.5. Wywiad z AngelÄ… BassÄ…, dyrektorkÄ… ds. danologii, inżynierii danych i uczenia maszynowego w iRobot 323
    • Jaka wyglÄ…da codzienna praca na stanowisku menedżerskim? 324
    • Jakie sÄ… oznaki tego, że należy przestać być szeregowym pracownikiem? 324
    • Czy musisz w koÅ„cu caÅ‚kiem przestać wykonywać robotÄ™ szeregowego pracownika? 324
    • Jakiej rady udzieliÅ‚abyÅ› komuÅ›, kto chce zostać technicznym liderem, ale jeszcze nie jest na to gotowy? 325
    • Jaka jest twoja ostatnia rada dla poczÄ…tkujÄ…cych i mÅ‚odszych badaczy danych? 325
  • Zasoby dla rozdziaÅ‚ów 13. - 16. 326
    • Książki 326
    • Blogi 327

Epilog 329

Dodatek. Pytania z rozmów kwalifikacyjnych 330

Dodaj do koszyka Skazany na sukces. Kariera w Data Science

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.