Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - Helion

ISBN: 978-8-3011-8199-4
stron: 343, okładka: miękka
Data wydania: 2015-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,45 zł (poprzednio: 58,87 zł)
Oszczędzasz: 16% (-9,42 zł)
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły.
Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz się
- Czym są shadery Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
- Jak programować potok renderujący
- Na czym polega i jak działa teselacja
- Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
- API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
- Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Osoby które kupowały "Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- 67,73 zł, (14,90 zł -78%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 67,73 zł, (14,90 zł -78%)
- Lean dla bystrzak 59,60 zł, (14,90 zł -75%)