Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - Helion
ISBN: 978-8-3011-8199-4
stron: 343, okładka: miękka
Data wydania: 2015-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,45 zł (poprzednio: 58,87 zł)
Oszczędzasz: 16% (-9,42 zł)
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje siÄ™ coraz popularniejsze. Dzieje siÄ™ tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijajÄ…cego siÄ™ rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwoÅ›ci obliczeniowych dostarczanych przez te ukÅ‚ady. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciÄ…gu kilku ostatnich lat znaczÄ…co siÄ™ rozwinęły.
Aktualnie w OpenGL 4.5 dostÄ™pnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. SÄ… one wykorzystywane gÅ‚ównie do zadaÅ„ zwiÄ…zanych z odwzorowywaniem fizycznych wÅ‚asnoÅ›ci Å›wiata w celu wyÅ›wietlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiÄ…zywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujÄ…cy opis jÄ™zyka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbÄ™dnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć siÄ™ w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz siÄ™
- Czym sÄ… shadery Jak wyglÄ…da architektura wspóÅ‚czesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
- Jak programować potok renderujący
- Na czym polega i jak działa teselacja
- Czym jest i jak programuje siÄ™ shader obliczeniowy (ang. compute shader)
- API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
- Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Osoby które kupowały "Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)