Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji - Helion
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book, Volume 3
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-2525-3
stron: 256, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-02-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 37,00 zł
Uwaga! Scott Kelby znów wkracza do akcji.
Kolejna solidna porcja wiedzy na temat fotografii jest na wyciągnięcie Twojej ręki; podana w wyjątkowy i niepowtarzalny sposób. Czytając tę książkę, poczujesz się jak na indywidualnej sesji z jej autorem. Na wszystkie pytania, które mógłbyś mu zadać w trakcie wspólnego fotografowania, tu właśnie znajdziesz odpowiedź. Bez zbędnej otoczki i niepotrzebnej teorii - po prostu dowiesz się, jak robić jeszcze lepsze zdjęcia!
Poznasz tajniki zaawansowanego wykorzystania lampy błyskowej. Opanujesz techniki użycia softboksa, kilku lamp błyskowych, filtrów czy dyfuzora. Odbędziesz także wycieczkę do studia i zdobędziesz wiedzę na temat lamp studyjnych, tła, statywów oraz oświetlania sylwetki. Poznasz także całą gamę obiektywów, ich zalety i wady oraz przeznaczenie. Potem przyjdzie czas na fotografowanie! W pierwszej kolejności nauczysz się robić zdjęcia przedmiotom i wydobywać z nich to, co najlepsze. Następnie zabierzesz się za fotografowanie krajobrazów, ludzi oraz wydarzeń sportowych. Każda strona tej książki obfituje w bezcenne porady i wskazówki. Jest to zatem obowiązkowa pozycja dla każdego przyszłego mistrza fotografii!
- Profesjonalne zastosowanie lamp błyskowych
- Regulacja siły rozproszenia światła
- Wykorzystanie kanałów komunikacyjnych w lampach błyskowych
- Zastosowanie dyfuzora
- Fotografowanie w studiu
- Użycie lamp studyjnych
- Wykorzystanie teł
- Możliwości lampy pierścieniowej
- Uzyskiwanie odblasków w oczach
- Wybór obiektywu
- Metody czyszczenia obiektywów
- Zastosowanie filtrów
- Fotografowanie przedmiotów
- Wykorzystanie namiotu bezcieniowego
- Uzyskiwanie efektu odbicia
- Fotografowanie krajobrazów
- Fotografia podwodna
- Eksperymenty z balansem bieli
- Fotografowanie dzieci
- Zdjęcia wydarzeń sportowych
- Automatyczne ustawianie czułości ISO
- Zasady fotografowania wnętrz, koncertów i imprez
- Tworzenie filmów poklatkowych
Wybierz się na wspólną sesję ze Scottem Kelbym!
Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji", wybierały także:
- Oświetlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video 48,98 zł, (19,59 zł -60%)
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Światło w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video 39,00 zł, (19,50 zł -50%)
- Fotografia cyfrowa. 100 najlepszych sztuczek i trików. Wydanie III 44,00 zł, (24,20 zł -45%)
- Fotografia cyfrowa. Nieoficjalny podręcznik 66,98 zł, (36,84 zł -45%)
Spis treści
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji -- spis treści
Rozdział 1. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 2. (15)
Ciąg dalszy informacji podanych w książce Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia...
- Dziewięć rzeczy, które powinieneś wiedzieć... (16)
- ...zanim przeczytasz tę książkę! (17)
- To było tylko sześć rzeczy. Oto ostatnie trzy (18)
- Rozproszone światło w warunkach studyjnych (metoda niskokosztowa) (19)
- Regulowanie siły rozproszenia światła przy użyciu parasola (20)
- Lepsza kontrola nad światłem dzięki przenośnemu softboksowi (21)
- Grupy lamp błyskowych (22)
- Do czego służą kanały komunikacyjne w lampach błyskowych? (23)
- Wyzwalanie lampy błyskowej przy użyciu bezprzewodowego nadajnika (24)
- Jak sprawdzić, czy wszystkie flesze rzeczywiście wyemitują błysk? (25)
- Skrócenie czasu pomiędzy błyskami (26)
- Szybsze ładowanie baterii dzięki zewnętrznym akumulatorom (27)
- Kolejna porada dotycząca szybszego ładowania baterii (28)
- Typowe ustawienia siły błysku lampy (29)
- Zdalne wyzwalanie drugiej lampy błyskowej w innym pomieszczeniu (30)
- Przyćmić słońce (31)
- Jak uzyskać efekt charakterystyczny dla lampy pierścieniowej przy użyciu zwykłego flesza? (32)
- Co zrobić, jeśli pojedyncza lampa błyskowa nie daje wystarczająco silnego światła? (33)
- Zmniejszanie intensywności błysku wbudowanego flesza (34)
- Kiedy nie należy używać dyfuzora? (35)
- Sztuczka, której używają zawodowcy: jak zrobić ładniejszy portret? (36)
- Dwa inne bardzo potrzebne filtry żelowe (37)
- Filtry naklejane (38)
- Porady dotyczące oświetlania tła przy użyciu flesza (39)
- Zastosowanie miniaturowego "statywu" dodawanego do lamp błyskowych (40)
- Miejsce, w którym ustawiasz ostrość, decyduje o intensywności błysku flesza (41)
- Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli o fleszach podczas realizacji płatnych zleceń (42)
- Na jakiej wysokości umieścić lampę błyskową? (43)
- Po której stronie należy umieścić lampę błyskową? (44)
Rozdział 2. Profesjonalne fotografowanie w studio (47)
W książce Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia... zbudowałeś swoje studio od zera. Teraz należy je solidnie wyposażyć!
- Najprostszy sposób na uzyskanie idealnie białego tła (48)
- Lampy studyjne, które można zdalnie wyzwalać, są po prostu niezastąpione (49)
- Zastosowanie nietypowych teł (50)
- Zadbaj o tło muzyczne podczas sesji (51)
- "Słoneczko" (52)
- Plaster miodu (53)
- Wyświetlanie podglądu wykonanych zdjęć na telewizorze (54)
- Jak wygodnie podłączyć aparat do laptopa podczas sesji? (55)
- Najtańsze z najprzydatniejszych akcesoriów (56)
- Statywy oświetleniowe na kółkach - pokochasz je! (57)
- Do czego przydają się woreczki z piaskiem? (58)
- Lampy studyjne a zasilanie akumulatorowe (59)
- Jedno tło, trzy różne efekty (60)
- Zastosowanie lampy pierścieniowej (61)
- Ekrany ustawione w literę "V" a fotografowanie mody (62)
- Odblaski w oczach - dlaczego są aż tak pożądane? (63)
- Blendy - kiedy używać srebrnych, a kiedy warto sięgnąć po białe? (64)
- Kalibrowanie kolorystyki przy użyciu neutralnie szarej karty wzorcowej (65)
- Unikaj równomiernego oświetlania całej sylwetki (66)
- Różnica pomiędzy światłem głównym a wypełniającym (67)
- Jak uniknąć czarnego paska świadczącego o problemach z synchronizacją lampy (68)
Rozdział 3. Cała prawda o obiektywach (71)
Który, kiedy i dlaczego, czyli o tym, jak dobrać właściwy obiektyw
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw szerokokątny? (72)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu "rybie oko"? (73)
- Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw? (74)
- Kiedy warto użyć superjasnego obiektywu? (75)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw superszerokokątny? (76)
- Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw o bardzo długiej ogniskowej? (77)
- Zastosowanie telekonwertera w celu jeszcze silniejszego powiększenia obrazu (78)
- Obiektywy ze stabilizacją obrazu typu VR lub IS (79)
- Zastosowanie filtrów optycznych (80)
- Do czego służą osłony obiektywów? (81)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw makro? (82)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu tilt-shift? (83)
- Jak wyczyścić obiektyw? (84)
- Kiedy warto ręcznie ustawić ostrość przy użyciu pierścienia? (85)
- Matryce o mniejszym formacie i przetworniki pełnoklatkowe (86)
- O efekcie winiety i sposobach jego usuwania (87)
- Dlaczego w niektórych obiektywach podawany jest zakres wartości przysłon (na przykład f/3,5 - f/5,6)? (88)
- Wskazówki dotyczące wymiany obiektywów (89)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw uniwersalny? (90)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw Lensbaby? (91)
- Co to znaczy "dobry obiektyw portretowy"? (92)
- Obiektywy stało- i zmiennoogniskowe (93)
- Ustaw przysłonę, przy której Twój obiektyw da najostrzejsze zdjęcia (94)
- A mój kolega to używa tego obiektywu do zupełnie innych rzeczy! (95)
Rozdział 4. Profesjonalne fotografowanie przedmiotów (97)
Jak pokazać przedmioty z ich najlepszej strony
- Jak uzyskać prawdziwe odbicia? (98)
- Trudno dostępne detale przedmiotu można doświetlić za pomocą lusterek (99)
- Oświetlenie od spodu (100)
- Zalety fotografowania w namiocie bezcieniowym (101)
- Zastosowanie źródeł światła ciągłego (102)
- Łączenie oświetlenia dziennego i lamp studyjnych (103)
- Akcentowanie świateł i cieni podczas edytowania zdjęcia (104)
- Przygotowywanie stołu do fotografowania przedmiotów (105)
- Linki do wieszania przedmiotów w powietrzu (106)
- Zalety wąskich softboksów (107)
- Ekrany z pianki polistyrenowej (108)
- Eleganckie tło dla luksusowych przedmiotów (109)
- Zastosowanie statywu (110)
- Maskowanie zbędnych elementów (111)
- Wyczyść fotografowany przedmiot przed zrobieniem zdjęcia (112)
Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w plenerze (115)
Jeszcze więcej wskazówek ułatwiających zrobienie fascynujących zdjęć krajobrazowych
- Zrób listę sprzętu i czynności, aby o niczym nie zapomnieć (116)
- Pokaż ruch, aby zaakcentować dynamikę ujęcia (117)
- "Gwiazdka", czyli efekt rozszczepienia światła (118)
- Twórcze eksperymenty z balansem bieli (119)
- Pozwól, by światło samo w sobie stało się tematem zdjęcia (120)
- Unikaj zbyt jasnych plam światła (121)
- Trzy najważniejsze składniki dobrej fotografii krajobrazowej (122)
- Poszukaj chmur - naturalnego źródła barw (123)
- Fotografowanie pod wodą, część 1. (124)
- Fotografowanie pod wodą, część 2. (125)
- Czasami mniej znaczy lepiej, czyli o tym, co warto zostawić poza kadrem (126)
- Fotografowanie przy najmniejszej możliwej wartości ISO (127)
- Nie masz pomysłu na zdjęcie z podróży? Wypróbuj tę sztuczkę! (128)
- Osłona przed niepożądanym światłem (129)
- Zastosowanie gradientowego filtra połówkowego (130)
- Jak przygotować materiały do utworzenia obrazu HDR? (131)
- Co zrobić ze zdjęciami wykonanymi na potrzeby fotografii HDR? (132)
- Idź na zwiad w miejscu planowanej sesji (133)
- Szeroki kąt? Tak, ale nie zawsze! (134)
- Wykorzystaj zalety oświetlenia z tyłu (135)
- Dlaczego tak wcześnie? (136)
- Dlaczego poszczególne segmenty zdjęć panoramicznych powinny być pionowe? (137)
- Sposób na bardziej nasycone pejzaże (138)
- Nie czekaj - kasuj (139)
Rozdział 6. Profesjonalne fotografowanie ludzi (141)
Całe mnóstwo kolejnych wskazówek, dzięki którym pokażesz ludzi w najlepszym świetle
- Rekwizyty łagodzą napięcie (142)
- Denerwujesz się? Usiądź wygodnie! (143)
- Fotografowanie z dużej wysokości (144)
- Zamierzasz zrobić portret 3/4? Wybierz punkt, w który będzie patrzył model (145)
- Przygotuj wszystko przed przyjściem modeli do studia (146)
- Bardzo płytka głębia ostrości w portretach (147)
- Zestaw ekranów odbijających w fotografii portretowej (148)
- Blendy umożliwiające fotografowanie w pełnym słońcu (149)
- Fotografowanie na plaży (150)
- Fotografowanie na ulicach (151)
- Pisemna zgoda na wykorzystanie wizerunku sfotografowanych osób (152)
- Uśmiech nie zawsze jest konieczny (153)
- Celowe prześwietlanie zdjęć (154)
- Zbierz razem kilka zdjęć, aby opowiedzieć jakąś historię (155)
- Fotografujesz dzieci? Oderwij się od aparatu! (156)
- Fotografuj dzieci z niewielkiej wysokości (157)
Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia sportowe (159)
Jak zrobić doskonałe zdjęcia z zawodów i imprez sportowych
- Funkcja automatycznego ustawiania czułości ISO ułatwi Ci skrócenie czasu naświetlania (160)
- Zastosowanie dodatkowych przycisków ustawiania ostrości na długich teleobiektywach (161)
- Nocne zdjęcia przy bardzo wysokich wartościach ISO (162)
- Zalety fotografowania z linii końcowej boiska (163)
- Dwa najbardziej pożądane rodzaje zdjęć sportowych (164)
- Gdy uda Ci się zrobić perfekcyjne zdjęcie jakiejś sceny, zmień ujęcie! (165)
- Wyłączanie sygnałów dźwiękowych (166)
- Automatyczna zmiana ustawienia ostrości w ślad za rozgrywającymi się wydarzeniami (167)
- "Zamrożenie" ruchu nie zawsze jest pożądane (168)
- Unikaj ogrodzeń za wszelką cenę (169)
- Ustaw się tak, by jak najlepiej wykorzystać naturalne oświetlenie (170)
- Fotografuj z niewielkiej wysokości (171)
- Skup się na pojedynczym zawodniku, aby wywrzeć większe wrażenie (172)
- Bądź w samym centrum akcji (173)
- Używasz dwóch aparatów? Koniecznie kup pasek R-Strap! (174)
- Spraw, aby Twoje zdjęcia opowiadały jakąś historię (175)
- Wpływ rozmiaru przetwornika na powiększenie obrazu (176)
- Nie posiadasz odpowiedniej klasy "lunety"? Wypożycz ją na kilka dni! (177)
- Zdjęcia stojących zawodników nie są zbyt interesujące (178)
- Jeszcze jeden powód, dla którego warto kontynuować fotografowanie po zakończonej akcji (179)
- Nie musisz taszczyć ze sobą torby ze sprzętem (180)
- Fotografowanie przed rozpoczęciem meczu (181)
Rozdział 8. Profesjonalne wskazówki dla początkujących fotografów (183)
Porady, sztuczki i podpowiedzi, które pozwolą Ci robić jeszcze lepsze zdjęcia
- Zmiana ustawienia balansu bieli na podstawie podglądu na żywo (184)
- Punktowy pomiar światła (185)
- Fotografowanie koncertów i imprez (186)
- Fotografowanie wnętrz (187)
- Tworzenie filmów poklatkowych (Canon) (188)
- Tworzenie filmów poklatkowych (Nikon) (189)
- Nakładanie na siebie dwóch różnych zdjęć (190)
- Na ile ważny jest histogram zdjęcia? (191)
- Internetowe laboratoria fotograficzne (192)
- Fotografowanie przy bardzo słabym oświetleniu (193)
- Fotografowanie nocnych scenerii (194)
- W jaki sposób skonfigurowany jest zazwyczaj mój aparat? (195)
- Co zabieram ze sobą, kiedy wybieram się w plener? (196)
- Co zabieram ze sobą, kiedy planuję fotografowanie sportu? (197)
- Co zabieram ze sobą na sesję u klienta? (198)
- Co zabieram ze sobą, gdy planuję fotografowanie w podróży? (199)
- Co zabieram ze sobą, gdy planuję sesję ślubną? (200)
- Balans bieli a korekcja koloru (201)
- Jak wielu bardzo dobrych ujęć należy się spodziewać po jednej sesji? (202)
- Jeśli Twój aparat umożliwia rejestrowanie materiału wideo ... (203)
Rozdział 9. Profesjonalne rozwiązywanie problemów ze zdjęciami (205)
Czyli jak uniknąć rzeczy, które mogą doprowadzić do pasji
- Czy wyświetlaczowi LCD w aparacie można zaufać? (206)
- Przywracanie domyślnych ustawień aparatu (207)
- Błyskawiczne wyodrębnianie obrazów JPEG ze zdjęć w formacie RAW (208)
- Kiedy warto rejestrować zdjęcia w formacie JPEG, a kiedy w formacie RAW? (209)
- Wbudowane funkcje czyszczenia matrycy (210)
- Formatowanie karty pamięci "na skróty" (211)
- Upewnij się, że Twój aparat wyposażony jest w najnowsze oprogramowanie (212)
- Nie zapomnij o... karcie pamięci! (213)
- Pamiętaj o zabezpieczeniu swoich zdjęć (214)
- Przed sformatowaniem karty zrób kopię zapasową zdjęć, a jeszcze lepiej - dwie (215)
- Sposób naciskania spustu migawki nie jest bez znaczenia! (216)
- Ustabilizuj ręce, dociskając łokcie do tułowia (217)
- Nie daj się zwieść wyświetlaczowi aparatu! (218)
- Jak uniknąć rozterek podczas formatowania karty? (219)
- Zalety fotografowania sekwencyjnego przy niedostatecznym oświetleniu (220)
- Mit dotyczący kart o dużej szybkości zapisu (221)
- Zanim dopniesz plecak lub torbę podróżną na ostatni guzik... (222)
- Dlaczego warto pobrać z internetu elektroniczną wersję instrukcji obsługi aparatu? (223)
- Sztuczka ułatwiająca wykrycie uporczywych drobin i pyłków (224)
- Fotografowanie przy złej pogodzie (225)
Rozdział 10. Kolejna porcja przepisów na "życiowe" zdjęcia (227)
Przystępnie podane sposoby na wykonanie różnego rodzaju fotografii
Skorowidz (246)