reklama - zainteresowany?

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji - Helion

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book, Volume 3
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-2525-3
stron: 256, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-02-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 37,00 zł

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji

Tagi: Techniki fotografowania

Uwaga! Scott Kelby znów wkracza do akcji.

Kolejna solidna porcja wiedzy na temat fotografii jest na wyciągnięcie Twojej ręki; podana w wyjątkowy i niepowtarzalny sposób. Czytając tę książkę, poczujesz się jak na indywidualnej sesji z jej autorem. Na wszystkie pytania, które mógłbyś mu zadać w trakcie wspólnego fotografowania, tu właśnie znajdziesz odpowiedź. Bez zbędnej otoczki i niepotrzebnej teorii - po prostu dowiesz się, jak robić jeszcze lepsze zdjęcia!

Poznasz tajniki zaawansowanego wykorzystania lampy błyskowej. Opanujesz techniki użycia softboksa, kilku lamp błyskowych, filtrów czy dyfuzora. Odbędziesz także wycieczkę do studia i zdobędziesz wiedzę na temat lamp studyjnych, tła, statywów oraz oświetlania sylwetki. Poznasz także całą gamę obiektywów, ich zalety i wady oraz przeznaczenie. Potem przyjdzie czas na fotografowanie! W pierwszej kolejności nauczysz się robić zdjęcia przedmiotom i wydobywać z nich to, co najlepsze. Następnie zabierzesz się za fotografowanie krajobrazów, ludzi oraz wydarzeń sportowych. Każda strona tej książki obfituje w bezcenne porady i wskazówki. Jest to zatem obowiązkowa pozycja dla każdego przyszłego mistrza fotografii!

  • Profesjonalne zastosowanie lamp błyskowych
  • Regulacja siły rozproszenia światła
  • Wykorzystanie kanałów komunikacyjnych w lampach błyskowych
  • Zastosowanie dyfuzora
  • Fotografowanie w studiu
  • Użycie lamp studyjnych
  • Wykorzystanie teł
  • Możliwości lampy pierścieniowej
  • Uzyskiwanie odblasków w oczach
  • Wybór obiektywu
  • Metody czyszczenia obiektywów
  • Zastosowanie filtrów
  • Fotografowanie przedmiotów
  • Wykorzystanie namiotu bezcieniowego
  • Uzyskiwanie efektu odbicia
  • Fotografowanie krajobrazów
  • Fotografia podwodna
  • Eksperymenty z balansem bieli
  • Fotografowanie dzieci
  • Zdjęcia wydarzeń sportowych
  • Automatyczne ustawianie czułości ISO
  • Zasady fotografowania wnętrz, koncertów i imprez
  • Tworzenie filmów poklatkowych

Wybierz się na wspólną sesję ze Scottem Kelbym!

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji

 

Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji", wybierały także:

  • Oświetlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Jak fotografować kota
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów. Wydanie III rozszerzone

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji

Spis treści

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji -- spis treści

Rozdział 1. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 2. (15)

Ciąg dalszy informacji podanych w książce Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia...

  • Dziewięć rzeczy, które powinieneś wiedzieć... (16)
  • ...zanim przeczytasz tę książkę! (17)
  • To było tylko sześć rzeczy. Oto ostatnie trzy (18)
  • Rozproszone światło w warunkach studyjnych (metoda niskokosztowa) (19)
  • Regulowanie siły rozproszenia światła przy użyciu parasola (20)
  • Lepsza kontrola nad światłem dzięki przenośnemu softboksowi (21)
  • Grupy lamp błyskowych (22)
  • Do czego służą kanały komunikacyjne w lampach błyskowych? (23)
  • Wyzwalanie lampy błyskowej przy użyciu bezprzewodowego nadajnika (24)
  • Jak sprawdzić, czy wszystkie flesze rzeczywiście wyemitują błysk? (25)
  • Skrócenie czasu pomiędzy błyskami (26)
  • Szybsze ładowanie baterii dzięki zewnętrznym akumulatorom (27)
  • Kolejna porada dotycząca szybszego ładowania baterii (28)
  • Typowe ustawienia siły błysku lampy (29)
  • Zdalne wyzwalanie drugiej lampy błyskowej w innym pomieszczeniu (30)
  • Przyćmić słońce (31)
  • Jak uzyskać efekt charakterystyczny dla lampy pierścieniowej przy użyciu zwykłego flesza? (32)
  • Co zrobić, jeśli pojedyncza lampa błyskowa nie daje wystarczająco silnego światła? (33)
  • Zmniejszanie intensywności błysku wbudowanego flesza (34)
  • Kiedy nie należy używać dyfuzora? (35)
  • Sztuczka, której używają zawodowcy: jak zrobić ładniejszy portret? (36)
  • Dwa inne bardzo potrzebne filtry żelowe (37)
  • Filtry naklejane (38)
  • Porady dotyczące oświetlania tła przy użyciu flesza (39)
  • Zastosowanie miniaturowego "statywu" dodawanego do lamp błyskowych (40)
  • Miejsce, w którym ustawiasz ostrość, decyduje o intensywności błysku flesza (41)
  • Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli o fleszach podczas realizacji płatnych zleceń (42)
  • Na jakiej wysokości umieścić lampę błyskową? (43)
  • Po której stronie należy umieścić lampę błyskową? (44)

Rozdział 2. Profesjonalne fotografowanie w studio (47)

W książce Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia... zbudowałeś swoje studio od zera. Teraz należy je solidnie wyposażyć!

  • Najprostszy sposób na uzyskanie idealnie białego tła (48)
  • Lampy studyjne, które można zdalnie wyzwalać, są po prostu niezastąpione (49)
  • Zastosowanie nietypowych teł (50)
  • Zadbaj o tło muzyczne podczas sesji (51)
  • "Słoneczko" (52)
  • Plaster miodu (53)
  • Wyświetlanie podglądu wykonanych zdjęć na telewizorze (54)
  • Jak wygodnie podłączyć aparat do laptopa podczas sesji? (55)
  • Najtańsze z najprzydatniejszych akcesoriów (56)
  • Statywy oświetleniowe na kółkach - pokochasz je! (57)
  • Do czego przydają się woreczki z piaskiem? (58)
  • Lampy studyjne a zasilanie akumulatorowe (59)
  • Jedno tło, trzy różne efekty (60)
  • Zastosowanie lampy pierścieniowej (61)
  • Ekrany ustawione w literę "V" a fotografowanie mody (62)
  • Odblaski w oczach - dlaczego są aż tak pożądane? (63)
  • Blendy - kiedy używać srebrnych, a kiedy warto sięgnąć po białe? (64)
  • Kalibrowanie kolorystyki przy użyciu neutralnie szarej karty wzorcowej (65)
  • Unikaj równomiernego oświetlania całej sylwetki (66)
  • Różnica pomiędzy światłem głównym a wypełniającym (67)
  • Jak uniknąć czarnego paska świadczącego o problemach z synchronizacją lampy (68)

Rozdział 3. Cała prawda o obiektywach (71)

Który, kiedy i dlaczego, czyli o tym, jak dobrać właściwy obiektyw

  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw szerokokątny? (72)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu "rybie oko"? (73)
  • Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw? (74)
  • Kiedy warto użyć superjasnego obiektywu? (75)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw superszerokokątny? (76)
  • Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw o bardzo długiej ogniskowej? (77)
  • Zastosowanie telekonwertera w celu jeszcze silniejszego powiększenia obrazu (78)
  • Obiektywy ze stabilizacją obrazu typu VR lub IS (79)
  • Zastosowanie filtrów optycznych (80)
  • Do czego służą osłony obiektywów? (81)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw makro? (82)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu tilt-shift? (83)
  • Jak wyczyścić obiektyw? (84)
  • Kiedy warto ręcznie ustawić ostrość przy użyciu pierścienia? (85)
  • Matryce o mniejszym formacie i przetworniki pełnoklatkowe (86)
  • O efekcie winiety i sposobach jego usuwania (87)
  • Dlaczego w niektórych obiektywach podawany jest zakres wartości przysłon (na przykład f/3,5 - f/5,6)? (88)
  • Wskazówki dotyczące wymiany obiektywów (89)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw uniwersalny? (90)
  • Kiedy warto sięgnąć po obiektyw Lensbaby? (91)
  • Co to znaczy "dobry obiektyw portretowy"? (92)
  • Obiektywy stało- i zmiennoogniskowe (93)
  • Ustaw przysłonę, przy której Twój obiektyw da najostrzejsze zdjęcia (94)
  • A mój kolega to używa tego obiektywu do zupełnie innych rzeczy! (95)

Rozdział 4. Profesjonalne fotografowanie przedmiotów (97)

Jak pokazać przedmioty z ich najlepszej strony

  • Jak uzyskać prawdziwe odbicia? (98)
  • Trudno dostępne detale przedmiotu można doświetlić za pomocą lusterek (99)
  • Oświetlenie od spodu (100)
  • Zalety fotografowania w namiocie bezcieniowym (101)
  • Zastosowanie źródeł światła ciągłego (102)
  • Łączenie oświetlenia dziennego i lamp studyjnych (103)
  • Akcentowanie świateł i cieni podczas edytowania zdjęcia (104)
  • Przygotowywanie stołu do fotografowania przedmiotów (105)
  • Linki do wieszania przedmiotów w powietrzu (106)
  • Zalety wąskich softboksów (107)
  • Ekrany z pianki polistyrenowej (108)
  • Eleganckie tło dla luksusowych przedmiotów (109)
  • Zastosowanie statywu (110)
  • Maskowanie zbędnych elementów (111)
  • Wyczyść fotografowany przedmiot przed zrobieniem zdjęcia (112)

Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w plenerze (115)

Jeszcze więcej wskazówek ułatwiających zrobienie fascynujących zdjęć krajobrazowych

  • Zrób listę sprzętu i czynności, aby o niczym nie zapomnieć (116)
  • Pokaż ruch, aby zaakcentować dynamikę ujęcia (117)
  • "Gwiazdka", czyli efekt rozszczepienia światła (118)
  • Twórcze eksperymenty z balansem bieli (119)
  • Pozwól, by światło samo w sobie stało się tematem zdjęcia (120)
  • Unikaj zbyt jasnych plam światła (121)
  • Trzy najważniejsze składniki dobrej fotografii krajobrazowej (122)
  • Poszukaj chmur - naturalnego źródła barw (123)
  • Fotografowanie pod wodą, część 1. (124)
  • Fotografowanie pod wodą, część 2. (125)
  • Czasami mniej znaczy lepiej, czyli o tym, co warto zostawić poza kadrem (126)
  • Fotografowanie przy najmniejszej możliwej wartości ISO (127)
  • Nie masz pomysłu na zdjęcie z podróży? Wypróbuj tę sztuczkę! (128)
  • Osłona przed niepożądanym światłem (129)
  • Zastosowanie gradientowego filtra połówkowego (130)
  • Jak przygotować materiały do utworzenia obrazu HDR? (131)
  • Co zrobić ze zdjęciami wykonanymi na potrzeby fotografii HDR? (132)
  • Idź na zwiad w miejscu planowanej sesji (133)
  • Szeroki kąt? Tak, ale nie zawsze! (134)
  • Wykorzystaj zalety oświetlenia z tyłu (135)
  • Dlaczego tak wcześnie? (136)
  • Dlaczego poszczególne segmenty zdjęć panoramicznych powinny być pionowe? (137)
  • Sposób na bardziej nasycone pejzaże (138)
  • Nie czekaj - kasuj (139)

Rozdział 6. Profesjonalne fotografowanie ludzi (141)

Całe mnóstwo kolejnych wskazówek, dzięki którym pokażesz ludzi w najlepszym świetle

  • Rekwizyty łagodzą napięcie (142)
  • Denerwujesz się? Usiądź wygodnie! (143)
  • Fotografowanie z dużej wysokości (144)
  • Zamierzasz zrobić portret 3/4? Wybierz punkt, w który będzie patrzył model (145)
  • Przygotuj wszystko przed przyjściem modeli do studia (146)
  • Bardzo płytka głębia ostrości w portretach (147)
  • Zestaw ekranów odbijających w fotografii portretowej (148)
  • Blendy umożliwiające fotografowanie w pełnym słońcu (149)
  • Fotografowanie na plaży (150)
  • Fotografowanie na ulicach (151)
  • Pisemna zgoda na wykorzystanie wizerunku sfotografowanych osób (152)
  • Uśmiech nie zawsze jest konieczny (153)
  • Celowe prześwietlanie zdjęć (154)
  • Zbierz razem kilka zdjęć, aby opowiedzieć jakąś historię (155)
  • Fotografujesz dzieci? Oderwij się od aparatu! (156)
  • Fotografuj dzieci z niewielkiej wysokości (157)

Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia sportowe (159)

Jak zrobić doskonałe zdjęcia z zawodów i imprez sportowych

  • Funkcja automatycznego ustawiania czułości ISO ułatwi Ci skrócenie czasu naświetlania (160)
  • Zastosowanie dodatkowych przycisków ustawiania ostrości na długich teleobiektywach (161)
  • Nocne zdjęcia przy bardzo wysokich wartościach ISO (162)
  • Zalety fotografowania z linii końcowej boiska (163)
  • Dwa najbardziej pożądane rodzaje zdjęć sportowych (164)
  • Gdy uda Ci się zrobić perfekcyjne zdjęcie jakiejś sceny, zmień ujęcie! (165)
  • Wyłączanie sygnałów dźwiękowych (166)
  • Automatyczna zmiana ustawienia ostrości w ślad za rozgrywającymi się wydarzeniami (167)
  • "Zamrożenie" ruchu nie zawsze jest pożądane (168)
  • Unikaj ogrodzeń za wszelką cenę (169)
  • Ustaw się tak, by jak najlepiej wykorzystać naturalne oświetlenie (170)
  • Fotografuj z niewielkiej wysokości (171)
  • Skup się na pojedynczym zawodniku, aby wywrzeć większe wrażenie (172)
  • Bądź w samym centrum akcji (173)
  • Używasz dwóch aparatów? Koniecznie kup pasek R-Strap! (174)
  • Spraw, aby Twoje zdjęcia opowiadały jakąś historię (175)
  • Wpływ rozmiaru przetwornika na powiększenie obrazu (176)
  • Nie posiadasz odpowiedniej klasy "lunety"? Wypożycz ją na kilka dni! (177)
  • Zdjęcia stojących zawodników nie są zbyt interesujące (178)
  • Jeszcze jeden powód, dla którego warto kontynuować fotografowanie po zakończonej akcji (179)
  • Nie musisz taszczyć ze sobą torby ze sprzętem (180)
  • Fotografowanie przed rozpoczęciem meczu (181)

Rozdział 8. Profesjonalne wskazówki dla początkujących fotografów (183)

Porady, sztuczki i podpowiedzi, które pozwolą Ci robić jeszcze lepsze zdjęcia

  • Zmiana ustawienia balansu bieli na podstawie podglądu na żywo (184)
  • Punktowy pomiar światła (185)
  • Fotografowanie koncertów i imprez (186)
  • Fotografowanie wnętrz (187)
  • Tworzenie filmów poklatkowych (Canon) (188)
  • Tworzenie filmów poklatkowych (Nikon) (189)
  • Nakładanie na siebie dwóch różnych zdjęć (190)
  • Na ile ważny jest histogram zdjęcia? (191)
  • Internetowe laboratoria fotograficzne (192)
  • Fotografowanie przy bardzo słabym oświetleniu (193)
  • Fotografowanie nocnych scenerii (194)
  • W jaki sposób skonfigurowany jest zazwyczaj mój aparat? (195)
  • Co zabieram ze sobą, kiedy wybieram się w plener? (196)
  • Co zabieram ze sobą, kiedy planuję fotografowanie sportu? (197)
  • Co zabieram ze sobą na sesję u klienta? (198)
  • Co zabieram ze sobą, gdy planuję fotografowanie w podróży? (199)
  • Co zabieram ze sobą, gdy planuję sesję ślubną? (200)
  • Balans bieli a korekcja koloru (201)
  • Jak wielu bardzo dobrych ujęć należy się spodziewać po jednej sesji? (202)
  • Jeśli Twój aparat umożliwia rejestrowanie materiału wideo ... (203)

Rozdział 9. Profesjonalne rozwiązywanie problemów ze zdjęciami (205)

Czyli jak uniknąć rzeczy, które mogą doprowadzić do pasji

  • Czy wyświetlaczowi LCD w aparacie można zaufać? (206)
  • Przywracanie domyślnych ustawień aparatu (207)
  • Błyskawiczne wyodrębnianie obrazów JPEG ze zdjęć w formacie RAW (208)
  • Kiedy warto rejestrować zdjęcia w formacie JPEG, a kiedy w formacie RAW? (209)
  • Wbudowane funkcje czyszczenia matrycy (210)
  • Formatowanie karty pamięci "na skróty" (211)
  • Upewnij się, że Twój aparat wyposażony jest w najnowsze oprogramowanie (212)
  • Nie zapomnij o... karcie pamięci! (213)
  • Pamiętaj o zabezpieczeniu swoich zdjęć (214)
  • Przed sformatowaniem karty zrób kopię zapasową zdjęć, a jeszcze lepiej - dwie (215)
  • Sposób naciskania spustu migawki nie jest bez znaczenia! (216)
  • Ustabilizuj ręce, dociskając łokcie do tułowia (217)
  • Nie daj się zwieść wyświetlaczowi aparatu! (218)
  • Jak uniknąć rozterek podczas formatowania karty? (219)
  • Zalety fotografowania sekwencyjnego przy niedostatecznym oświetleniu (220)
  • Mit dotyczący kart o dużej szybkości zapisu (221)
  • Zanim dopniesz plecak lub torbę podróżną na ostatni guzik... (222)
  • Dlaczego warto pobrać z internetu elektroniczną wersję instrukcji obsługi aparatu? (223)
  • Sztuczka ułatwiająca wykrycie uporczywych drobin i pyłków (224)
  • Fotografowanie przy złej pogodzie (225)

Rozdział 10. Kolejna porcja przepisów na "życiowe" zdjęcia (227)

Przystępnie podane sposoby na wykonanie różnego rodzaju fotografii

Skorowidz (246)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.