reklama - zainteresowany?

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki - Helion

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Best of The Digital Photography Book Series: The step-by-step secrets for how to make your photos look like the pros'!
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-2414-5
stron: 288, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2016-07-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 39,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,97 zł)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki

Tagi: Edycja zdjęć | Techniki fotografowania

Autor najpopularniejszej na Å›wiecie książki o fotografii cyfrowej — Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego

DziÅ› dziÄ™ki powszechnoÅ›ci aparatów cyfrowych fotografować może każdy. Niektórym wystarczy „pstrykanie fotek”, inni chcÄ… tworzyć piÄ™kne obrazy. Zrobienie poprawnego, Å‚adnego zdjÄ™cia nie jest trudne. Jednak jeÅ›li chcesz tworzyć fotografie, które wzbudzÄ… emocje i przykujÄ… uwagÄ™ widza, poza pomysÅ‚em musisz mieć pewnÄ… wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci. Jednym sÅ‚owem, musisz poznać tajniki fotografii cyfrowej!

SiÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™ — wyjÄ…tkowy poradnik opracowany przez wyjÄ…tkowego autora. ZnalazÅ‚y siÄ™ tu najlepsze porady, które pieczoÅ‚owicie wybrano ze wszystkich piÄ™ciu tomów serii „Sekrety mistrza fotografii cyfrowej”, a nastÄ™pnie uzupeÅ‚niono je i zaktualizowano. DziÄ™ki temu bÅ‚yskawicznie nauczysz siÄ™ technik, które na pozór niezwykle trudno zrozumieć. Dowiesz siÄ™ wszystkiego, z czym musisz być obeznany, aby nacisnąć odpowiedni przycisk i wybrać najlepsze ustawienia. Zaczniesz tworzyć zdjÄ™cia swoich marzeÅ„. Autor, zamiast opisywać, co trzeba zrobić, po prostu pokazuje to. Niemal na każdej stronie znajdziesz sprawdzony i skuteczny pomysÅ‚ na prawdziwie profesjonalne fotografowanie.

Oto najważniejsze spośród wielu zagadnień omówionych w książce:
  • Jak prawidÅ‚owo używać lampy bÅ‚yskowej?
  • Jak wybrać obiektyw: który, kiedy, dlaczego?
  • Jak urzÄ…dzić i wyposażyć studio fotograficzne?
  • Profesjonalne portrety, zdjÄ™cia Å›lubne i sportowe, przyrodnicze i pejzaży.
  • Jak bezboleÅ›nie przesiąść siÄ™ ze smartfona na lustrzankÄ™?
  • Przydatne wskazówki i gotowe przepisy na piÄ™kne fotografie.

Scott Kelby jest fotografikiem, projektantem i wielokrotnie nagradzanym autorem ponad 60 książek. Jego książki poÅ›wiÄ™cone technikom fotografowania cieszÄ… siÄ™ ogromnÄ… popularnoÅ›ciÄ… — przetÅ‚umaczono je na kilkadziesiÄ…t jÄ™zyków. Kelby ma dar prostego przekazywania trudnych zagadnieÅ„. Jest uważany za jednego z najlepszych wykÅ‚adowców i trenerów nauczajÄ…cych fotografii cyfrowej na warsztatach i seminariach organizowanych na caÅ‚ym Å›wiecie.

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki

Spis treści

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki -- spis treści

Rozdział 1. Profesjonalne użycie lampy błyskowej. Jeśli nie lubisz zdjęć wykonanych z lampą błyskową, to... nie jesteś w tym osamotniony! (1)

  • Siedem rzeczy, które powinieneÅ› wiedzieć... (2)
  • ...zanim przeczytasz tÄ™ książkÄ™ (3)
  • Jeszcze dwie rzeczy (4)
  • I naprawdÄ™ ostatnia (5)
  • Wbudowana lampa bÅ‚yskowa - Twój wróg! (6)
  • Zalety zewnÄ™trznej lampy bÅ‚yskowej (7)
  • Profesjonalny efekt - odÅ‚Ä…cz lampÄ™ od aparatu i rozprosz jej bÅ‚ysk (8)
  • Wyzwalanie bÅ‚ysku wbudowanÄ… lampÄ… (9)
  • Zastosowanie systemu do bezprzewodowego wyzwalania bÅ‚ysku (10)
  • WydÅ‚użanie czasu naÅ›wietlania (11)
  • W jaki sposób zÅ‚agodzić Å›wiatÅ‚o emitowane przez lampÄ™? (12)
  • Rozproszenie przez odbicie (13)
  • ÅšwiatÅ‚o z flesza jak z softboksu (14)
  • Synchronizacja z drugÄ… kurtynÄ… (i dlaczego warto jÄ… stosować) (15)
  • Czwarty sekret profesjonalnych zdjęć z fleszem (16)
  • O filtrach żelowych (i dlaczego warto ich używać) (17)
  • Druga lampa bÅ‚yskowa (18)
  • Portrety o zachodzie sÅ‚oÅ„ca z użyciem flesza (19)
  • Fotografowanie z lampÄ… w trybie manualnym (20)
  • Zalety posÅ‚ugiwania siÄ™ fleszem w plenerze (21)
  • Lepsza kontrola nad Å›wiatÅ‚em dziÄ™ki przenoÅ›nemu softboksowi (22)
  • Typowe ustawienia siÅ‚y bÅ‚ysku lampy (23)
  • Sposób na jeszcze subtelniejsze Å›wiatÅ‚o (24)
  • BÅ‚yskawiczne czarne tÅ‚o (25)

RozdziaÅ‚ 2. CaÅ‚a prawda o obiektywach. Który, kiedy i dlaczego, czyli jak dobrać obiektyw (27)

  • Kiedy warto siÄ™gnąć po obiektyw szerokokÄ…tny? (28)
  • Kiedy warto siÄ™gnąć po obiektyw typu "rybie oko"? (29)
  • Kiedy warto użyć superjasnego obiektywu? (30)
  • Kiedy warto siÄ™gnąć po obiektyw uniwersalny? (31)
  • Zastosowanie telekonwertera w celu jeszcze silniejszego powiÄ™kszenia obrazu (32)
  • Obiektywy ze stabilizacjÄ… obrazu typu VR lub IS (33)
  • Do czego sÅ‚użą osÅ‚ony obiektywów? (34)
  • Dlaczego w niektórych obiektywach podawany jest zakres wartoÅ›ci przysÅ‚on (na przykÅ‚ad f/3,5 - f/5,6)? (35)
  • Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (36)
  • Wykorzystaj możliwoÅ›ci jasnego obiektywu! (37)
  • Jak ustawić ostrość na nieskoÅ„czoność? (38)
  • Kiedy warto siÄ™gnąć po obiektyw makro? (39)
  • Jaka jest optymalna przysÅ‚ona dla zdjęć makro? (40)
  • Dlaczego należy wyÅ‚Ä…czyć automatyczne ustawianie ostroÅ›ci? (41)

Rozdział 3. Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? Jeśli Twoje zdjęcia nie będą ostre, to wszystko inne nie będzie miało znaczenia (43)

  • ZdjÄ™cia jak żyleta zaczynajÄ… siÄ™ od statywu (44)
  • Nie wciskaj spustu migawki - użyj wężyka spustowego (45)
  • Unikaj zwiÄ™kszania wartoÅ›ci parametru ISO, jeÅ›li używasz statywu (46)
  • Ustabilizuj rÄ™ce, dociskajÄ…c Å‚okcie do tuÅ‚owia (47)
  • WyÅ‚Ä…cz redukcjÄ™ wibracji lub stabilizacjÄ™ obrazu (48)
  • PowiÄ™ksz podglÄ…d zdjÄ™cia, aby sprawdzić ostrość (49)
  • Photoshop - wyostrzanie po fakcie (50)
  • Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (51)

Rozdział 4. Profesjonalne fotografowanie w studiu. Zbuduj od zera, a potem wyposaż (53)

  • Studyjne lampy bÅ‚yskowe (54)
  • Co zrobić, gdy nie da siÄ™ bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (55)
  • Zdalne wyzwalanie bÅ‚ysku lampy studyjnej (56)
  • Rozpraszanie ostrego Å›wiatÅ‚a studyjnego (57)
  • Gdzie ustawić gÅ‚ówne źródÅ‚o Å›wiatÅ‚a? (58)
  • OÅ›wietlenie wÅ‚osów (59)
  • Jak zmienić stylistykÄ™ ujÄ™cia bez przesuwania lamp? (60)
  • ChciaÅ‚byÅ› uzyskać jeszcze Å‚agodniejsze, bardziej rozproszone Å›wiatÅ‚o? (61)
  • TÅ‚a studyjne (62)
  • SkÅ‚adane tÅ‚o (63)
  • Jedno tÅ‚o, trzy różne efekty (64)
  • Jak uzyskać wyjÄ…tkowo nasycony kolor tÅ‚a? (65)
  • Blendy - kiedy używać srebrnych, a kiedy biaÅ‚ych i jak je ustawić? (66)
  • Plaster miodu (67)
  • W jaki sposób należy siÄ™ posÅ‚ugiwać Å›wiatÅ‚omierzem? (68)
  • W jakim trybie należy fotografować? (69)
  • Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (70)
  • Najprostszy przepis na konturowe oÅ›wietlenie profilu (71)
  • Wieje wiatr z... wentylatora (72)
  • Zalety fotografowania na uwiÄ™zi (73)
  • Kalibrowanie kolorystyki przy użyciu neutralnie szarej karty wzorcowej (74)
  • Unikaj równomiernego oÅ›wietlania caÅ‚ej sylwetki (75)
  • Jak oÅ›wietlić parÄ™ ludzi lub niewielkÄ… grupÄ™? (76)
  • PiÄ™kne, obszerne, otulajÄ…ce Å›wiatÅ‚o (77)
  • Kontrastowe oÅ›wietlenie dla sportowców (78)
  • Portret do ramion w stylu Petera Hurleya (79)

Rozdział 5. Profesjonalne portrety. Jak pokazać ludzi od najlepszej strony? (81)

  • Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (82)
  • JakÄ… przysÅ‚onÄ™ ustawić? (83)
  • Jak uzyskać maÅ‚Ä… gÅ‚Ä™biÄ™ ostroÅ›ci przy lampach studyjnych? (84)
  • Na jakiej wysokoÅ›ci umieÅ›cić aparat i modelkÄ™? (85)
  • Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (86)
  • Jak sprawić, by w kadrze nie byÅ‚o widać zbyt dużo biaÅ‚ek oczu? (87)
  • Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj (88)
  • Nie fotografuj dzieci z góry (89)
  • Fotografowanie noworodków (90)
  • Lepszego Å›wiatÅ‚a w plenerze warto szukać w cieniu (91)
  • Rozpraszanie Å›wiatÅ‚a na wiÄ™kszÄ… skalÄ™ (92)
  • Fotografowanie w peÅ‚nym sÅ‚oÅ„cu (93)
  • PiÄ™kne zdjÄ™cia w Å›wietle z tyÅ‚u (94)
  • Blendy i Å‚adniejsze portrety w naturalnym Å›wietle (95)
  • BezpoÅ›rednie, kontrastowe Å›wiatÅ‚o z okna (96)
  • Rozpraszanie Å›wiatÅ‚a z okna (97)

Rozdział 6. Profesjonalne zdjęcia ślubne. Jak uzyskać profesjonalne rezultaty podczas kolejnej sesji ślubnej? (99)

  • Przygotowanie listy zdjęć (100)
  • ZdjÄ™cia w koÅ›ciele przy sÅ‚abym oÅ›wietleniu - część 1. (101)
  • ZdjÄ™cia w koÅ›ciele przy sÅ‚abym oÅ›wietleniu - część 2. (102)
  • Czy jasny obiektyw f/1,4 jest naprawdÄ™ niezbÄ™dny? (103)
  • ZdjÄ™cia panny mÅ‚odej - oÅ›wietlenie z tyÅ‚u (104)
  • Poszukaj korzystnego oÅ›wietlenia dla panny mÅ‚odej (105)
  • ZdjÄ™cia oficjalne - jak ustawić ostrość? (106)
  • ZdjÄ™cia oficjalne - nie kadruj na wysokoÅ›ci stawów (107)
  • ZdjÄ™cia oficjalne - jak wysoko ustawić aparat? (108)
  • Pokaż scenÄ™ z ciekawej perspektywy (109)
  • Fotografowanie szczegóÅ‚ów (i kilka sÅ‚ów o tym, na które z nich warto zwrócić uwagÄ™) (110)
  • Zbliżenia na detale (111)
  • Niech żyje bal! - fotografie z wesela (112)
  • Z fleszem na weselu (113)
  • Bardzo obszerne ujÄ™cie, które robi wrażenie (114)
  • Efekt flary (115)

Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia sportowe. Jak robić profesjonalne zdjęcia na zawodach sportowych? (117)

  • Jakich obiektywów należy używać? (118)
  • Zastosowanie telekonwertera pozwala zrobić zdjÄ™cie naprawdÄ™ z bliska (119)
  • W jaki sposób zawodowi fotograficy ustawiajÄ… ostrość? (120)
  • Fotografuj przy szeroko otwartej przysÅ‚onie (121)
  • Funkcja automatycznego ustawiania czuÅ‚oÅ›ci ISO uÅ‚atwi Ci zamrożenie akcji w kadrze (122)
  • Fotografujesz nocÄ… albo we wnÄ™trzach? ZwiÄ™ksz wartość ISO! (123)
  • Fotografowanie w trybie ciÄ…gÅ‚ym (124)
  • Zastosowanie zdalnego aparatu (125)
  • Dwa najbardziej pożądane rodzaje zdjęć sportowych (126)
  • Zawodowcy znajÄ… siÄ™ na rzeczy (127)
  • Panoramowanie w celu wyeksponowania ruchu (128)
  • Nie obawiaj siÄ™ kadrowania zdjęć (129)

RozdziaÅ‚ 8. Profesjonalne zdjÄ™cia krajobrazowe i przyrodnicze. Wskazówki uÅ‚atwiajÄ…ce uwiecznianie urzekajÄ…cych pejzaży (131)

  • ZÅ‚ota zasada fotografii krajobrazowej (132)
  • Komponowanie wspaniaÅ‚ych krajobrazów (133)
  • W którym miejscu powinna siÄ™ znaleźć linia horyzontu? (134)
  • Użyj "migaczy", by zachować wiÄ™cej szczegóÅ‚ów (135)
  • Tajniki fotografowania zachodów sÅ‚oÅ„ca (136)
  • Dobre krajobrazy wymagajÄ… czytelnego tematu (137)
  • Jak zaoszczÄ™dzić czas podczas tworzenia panoram? (138)
  • Jak ustawić ostrość podczas fotografowania krajobrazów? (139)
  • Siedem grzechów gÅ‚ównych w fotografii krajobrazowej (140)
  • Efekt gwiaździstego rozszczepienia Å›wiatÅ‚a (141)
  • Poszukaj chmur - naturalnego źródÅ‚a barw (142)
  • Zastosowanie gradientowego filtra poÅ‚ówkowego (143)
  • Zadbaj o to, by sprzÄ™t nie zamókÅ‚ w plenerze (144)
  • BÅ‚yskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (145)
  • Fotografowanie wodospadów (146)
  • Fotografowanie w zoo - część 1. (147)
  • Fotografowanie w zoo - część 2. (148)
  • Fotografowanie miejskich pejzaży o zmierzchu (149)

RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne zdjÄ™cia z miast i zdjÄ™cia podróżnicze. Jak wrócić ze zdjÄ™ciami, z których bÄ™dziesz naprawdÄ™ dumny (151)

  • W tym przypadku im mniej sprzÄ™tu, tym lepiej (152)
  • Moje ulubione obiektywy podróżne (153)
  • Jak zrobić zdjÄ™cie obiektu, który jest "obfotografowany na Å›mierć"? (154)
  • Skup siÄ™ na detalach (155)
  • Jak pozbyć siÄ™ ze zdjÄ™cia turystów, samochodów lub autobusów? (156)
  • Kolejny sposób na ukrycie turystów (157)
  • Ciasne kadrowanie w celu ukrycia zbÄ™dnych elementów (158)
  • GdzieÅ› tutaj jest temat na zdjÄ™cie... (159)
  • Na zdjÄ™ciach z podróży pokazuj ludzi, zwÅ‚aszcza w podeszÅ‚ym wieku i dzieci (160)
  • Jak zachÄ™cić ludzi do pozowania? (161)
  • Wynajmij modelkÄ™ (to taÅ„sze, niż myÅ›lisz) (162)
  • Szukaj wyrazistych, żywych kolorów (163)
  • Prostota jest kluczem do sukcesu (164)
  • Fotografuj potrawy (165)
  • Trik z fotografiÄ… nocnÄ… (166)
  • Fotografowanie smug Å›wiateÅ‚ (167)
  • Jak sfotografować księżyc i nie utracić cennych detali obrazu? (168)
  • Fotografowanie sztucznych ogni (169)

RozdziaÅ‚ 10. Profesjonalne ujÄ™cia innych tematów. Przepisy na fotografowanie różnych ciekawych rzeczy (171)

  • Kwiatów nie należy fotografować z góry (172)
  • Nie czekaj na deszcz - wywoÅ‚aj go sam! (173)
  • Tworzenie obrazów HDR - sprzÄ™t (174)
  • Tworzenie obrazów HDR - podstawy (175)
  • Konfigurowanie bracketingu (176)
  • ZdjÄ™cia HDR - o tym siÄ™ nie mówi (177)
  • WÅ‚asny stóÅ‚ do fotografii produktowej (178)
  • Zalety wÄ…skich softboksów (179)
  • Ekrany z pianki (180)
  • Porównanie ekranu LCD z monitorem (181)
  • O ile wiÄ™cej megapikseli potrzebujesz? (182)
  • Odbitki jak z laboratorium (183)
  • Czym powinieneÅ› siÄ™ kierować przy wyborze papieru? (184)
  • Jak uzyskać wydruk w takich kolorach jak na ekranie? (185)
  • Efekt zmniejszonego nasycenia barw (186)
  • Efekt postarzenia zdjÄ™cia (187)

RozdziaÅ‚ 11. Profesjonalne wskazówki uÅ‚atwiajÄ…ce robienie lepszych zdjęć. Sztuczki, dziÄ™ki którym wszystkie Twoje zdjÄ™cia bÄ™dÄ… jeszcze lepsze (189)

  • JakÄ… markÄ™ aparatu wybrać? (190)
  • Jak uchronić siÄ™ przed przypadkowym skasowaniem karty pamiÄ™ci? (191)
  • Jak uniknąć problemów ze źle skonfigurowanym balansem bieli? (192)
  • W jakim formacie (RAW, JPEG czy TIFF) należy fotografować? (193)
  • Dlaczego zdjÄ™cia JPEG mogÄ… wyglÄ…dać lepiej niż RAW-y? (194)
  • ROBOT uchroni CiÄ™ przed problemami (195)
  • Jak zablokować ustawionÄ… ostrość? (196)
  • Zmiana punktu ostrzenia (197)
  • Zastosowanie wyÅ›wietlacza LCD w aparacie fotograficznym (198)
  • Usuwanie plamek i pyÅ‚ków po fakcie (199)
  • Chcesz, by traktowano Twoje fotografowanie poważnie? Zacznij selekcjonować zdjÄ™cia! (200)
  • Punktowy pomiar Å›wiatÅ‚a (201)
  • PamiÄ™taj o zabezpieczeniu swoich zdjęć (202)
  • Zalety fotografowania sekwencyjnego przy niedostatecznym oÅ›wietleniu (203)
  • Kruczek zwiÄ…zany ze stosowaniem stylów zdjęć (204)
  • O obrotach zdjęć (205)
  • Zmniejszanie iloÅ›ci szumów w zdjÄ™ciach zrobionych w sÅ‚abym Å›wietle (206)
  • Na co przede wszystkim zwracajÄ… uwagÄ™ ludzie, oglÄ…dajÄ…c zdjÄ™cia? (207)

RozdziaÅ‚ 12. Od aparatu w smartfonie do lustrzanki. Jak robić profesjonalnej jakoÅ›ci zdjÄ™cia, dla których kupiÅ‚eÅ› lustrzankÄ™? (209)

  • Jak prawidÅ‚owo trzymać lustrzankÄ™? (210)
  • Jak ustawiać ostrość? (211)
  • Tryb fotografowania, od którego warto zacząć (poczujesz siÄ™ jak w domu) (212)
  • Jak przeglÄ…dać zdjÄ™cia? (213)
  • Zmienianie obiektywów (i inne informacje na ich temat) (214)
  • Jak pojemnej karty pamiÄ™ci potrzebujesz? (215)
  • Rób ostre zdjÄ™cia dziÄ™ki automatycznej zmianie czuÅ‚oÅ›ci ISO (216)
  • Jak zrobić sobie zdjÄ™cie (selfie)? (217)
  • Gdzie przechowywać lustrzankÄ™? (218)
  • Jakich programów używać do edytowania zdjęć? (219)
  • Jak tworzyć zdjÄ™cia panoramiczne (panoramy)? (220)
  • Jak robić zdjÄ™cia HDR? (221)
  • Jak uzyskać miÄ™kkie, rozmyte tÅ‚o? (222)
  • Zastosowanie wbudowanego flesza (223)
  • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ wizjerem (zamiast ekranem) (224)
  • Zalety trybów tematycznych (225)
  • Jak filmować? (226)
  • Jak ustawiać ekspozycjÄ™? (227)
  • RAW czy JPEG? (228)
  • Zacznij w plenerze (229)

RozdziaÅ‚ 13. Dziesięć spraw, o których warto wiedzieć... gdy zaczyna siÄ™ przygodÄ™ z fotografiÄ… (231)

  • 1. "Droższy aparat" niekoniecznie musi oznaczać "lepsze zdjÄ™cia" (232)
  • 2. Gotowe zdjÄ™cia trzeba wyostrzać (233)
  • 3. Zawodowcy robiÄ… mnóstwo nieudanych zdjęć... (234)
  • 4. Kompensacja ekspozycji (235)
  • 5. Nie przejmuj siÄ™ trybem manualnym (236)
  • 6. DziÅ› lepiej (na ogóÅ‚) robić zdjÄ™cia o orientacji poziomej (237)
  • 7. Nic nie robi takiego wrażenia jak odbitka (238)
  • 8. Nie przejmuj siÄ™ histogramem (239)
  • 9. OkreÅ›l, jakim fotografem jesteÅ› (240)
  • 10. Dobre zdjÄ™cia wymagajÄ… poÅ›wiÄ™ceÅ„ (241)
  • 11. Przyda Ci siÄ™ portfolio (242)
  • 12. PrzestaÅ„ czytać książki o fotografii (243)

Rozdział 14. Gotowe przepisy na "życiowe" ujęcia. Jak połączyć wszystkie składniki, by otrzymać smakowite danie? (245)

  • Skorowidz (264)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.