reklama - zainteresowany?

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym - Helion

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym
ebook
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book, Part 4
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-6463-4
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Tagi: ÅšwiÄ…teczne prezenty! | Techniki fotografowania

NiedoÅ›cigniony Scott Kelby, autor dobrze znanej serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej", proponuje Ci dzisiaj kolejnÄ… swojÄ… książkÄ™ — kontynuacjÄ™ bestsellerowej, trzeciej części porad dla poczÄ…tkujÄ…cych fotografów. Ta publikacja, podobnie jak poprzednie, zawiera porcjÄ™ przydatnych wskazówek i technik, a podczas jej czytania niejeden raz wykrzykniesz: "No jasne, tak to siÄ™ robi!". Scott, jak zawsze, tÅ‚umaczy wszystko jÄ™zykiem prostym i zrozumiaÅ‚ym, caÅ‚kowicie pozbawionym technicznego żargonu, a bezpretensjonalny, Å‚atwo rozpoznawalny styl wciąż przyczynia siÄ™ do wzrostu popularnoÅ›ci jego książek na caÅ‚ym Å›wiecie.

Ta książka pozwoli Ci zdobyć solidnÄ… wiedzÄ™ na temat portretów, wykorzystania lampy bÅ‚yskowej oraz fotografowania w studio. Na szczególnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚uguje rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony obiektywom. Autor rozwiewa w nim wiele mitów i wskazuje kryteria, jakimi należy kierować siÄ™ przy ich wyborze. Podpowiada, jak sobie radzić w sytuacji, gdy nie stać nas na wymarzony obiektyw. Znajdziesz tu także ogrom informacji na temat uwieczniania krajobrazów, podróży oraz wydarzeÅ„ sportowych. NowoÅ›ciÄ… jest rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony filmowaniu lustrzankÄ…. DziÄ™ki blisko dwustu poradom i wskazówkom ta książka pomoże Ci robić lepsze, ostrzejsze, ciekawsze, bardziej kolorowe i profesjonalnie wyglÄ…dajÄ…ce zdjÄ™cia. Umów siÄ™ na czytelnicze spotkanie ze Å›wietnym fotografem — i przygotuj na wspaniaÅ‚e chwile!

Tom 4 tej wyjÄ…tkowej serii zawiera:

  • dodatkowe informacje na temat portretów, lampy bÅ‚yskowej i fotografowania w studio
  • kryteria wyboru wÅ‚aÅ›ciwego obiektywu
  • informacje na temat wykorzystania lustrzanki do filmowania
  • wiadomoÅ›ci o fotografii HDR
  • niezliczone przepisy na udane zdjÄ™cia!

Krok bliżej do doskonałej fotografii!


Scott Kelby jest najpoczytniejszym na Å›wiecie autorem książek poÅ›wiÄ™conych fotografii, redaktorem naczelnym czasopisma "Photoshop User" oraz przewodniczÄ…cym i wspóÅ‚zaÅ‚ożycielem stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott, wraz z innymi specjalistami zajmujÄ…cymi siÄ™ Photoshopem, prowadzi też popularnÄ… audycjÄ™ "The Grid" (cotygodniowy talk-show poÅ›wiÄ™cony fotografii) i jest uznanym wykÅ‚adowcÄ…, prowadzÄ…cym seminaria oraz prelekcje na caÅ‚ym Å›wiecie. Scott jest autorem ponad pięćdziesiÄ™ciu książek, takich jak Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom czy ÅšwiatÅ‚a, ujÄ™cie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.


 

 



Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

 

Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym", wybierały także:

  • TysiÄ…c szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku
  • Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogÅ‚eÅ› nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki
  • Rewolucja social media
  • TysiÄ…c szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku
  • Może (morze) wróci

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Spis treści

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym eBook -- spis treści

Rozdział 1. Profesjonalne portrety (15)

  • Dziewięć spraw, o których powinieneÅ› wiedzieć... (16)
  • ...zanim przeczytasz tÄ™ książkÄ™! (17)
  • To byÅ‚o tylko sześć spraw. Oto ostatnie trzy (18)
  • Jak uzyskać maÅ‚Ä… gÅ‚Ä™biÄ™ ostroÅ›ci przy lampach studyjnych? (19)
  • Sztuczka z wielokrotnÄ… ekspozycjÄ… w aparacie (20)
  • Kilka ujęć tej samej osoby w jednym kadrze (21)
  • Jak zamrozić ruch na zdjÄ™ciu portretowym? (22)
  • Jak sprawić, by w kadrze nie byÅ‚o widać zbyt dużo biaÅ‚ek oczu? (23)
  • Kolejna garść przepisów na Å›wietne portrety grupowe (24)
  • Czym zastÄ…pić samowyzwalacz w zdjÄ™ciach grupowych? (25)
  • Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj... (26)
  • ...chyba że fotografujesz z przysÅ‚onÄ… f/1,4 (27)
  • Efekt przeÅ›wietlenia (28)
  • Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (29)
  • Tylko fotografowie troszczÄ… siÄ™ o wyglÄ…d iskierek w oczach... (30)
  • Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (31)
  • Jak objąć ostroÅ›ciÄ… i to, co z przodu, i to, co z tyÅ‚u? (32)
  • Dwie drobne porady dotyczÄ…ce kompozycji (33)
  • Jak poprawić wyglÄ…d portretów obejmujÄ…cych caÅ‚Ä… sylwetkÄ™? (34)
  • Jak zapanować nad wielkoÅ›ciÄ… gÅ‚ównego tematu? (35)

Rozdział 2. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 3. (37)

  • Fotografowanie z lampÄ… w trybie manualnym (38)
  • Sztuczka pozwalajÄ…ca uniknąć oÅ›wietlania podÅ‚oża (39)
  • Użytkowanie studyjnych softboksów ze zwykÅ‚ymi lampami (40)
  • Montowanie flesza na monopodzie (41)
  • Jak uzyskać rozmyte tÅ‚o przy fotografowaniu z lampÄ… bÅ‚yskowÄ…? (42)
  • Nie wziÄ…Å‚eÅ› filtrów żelowych? ZmieÅ„ balans bieli (43)
  • Tryb sterowania bÅ‚yskiem w aparacie Nikon - zawsze pod rÄ™kÄ…! (44)
  • Jak sprawić, by lampa bÅ‚yskaÅ‚a za każdym razem? (45)
  • Jak uzyskać wÄ…ski snop Å›wiatÅ‚a? (46)
  • Zalety posÅ‚ugiwania siÄ™ fleszem w plenerze (47)
  • Jak posÅ‚ugiwać siÄ™ Å›wiatÅ‚em pilotujÄ…cym flesza? (48)
  • Jak zapobiec wyÅ‚Ä…czaniu siÄ™ flesza? (49)
  • Jak daleko od lampy należy zamontować parasol? (50)
  • Czy używanie bÅ‚yskowych lamp studyjnych poza studiem ma sens? (51)

Rozdział 3. Jeszcze więcej porad dotyczących fotografowania w studiu (53)

  • Profesjonalne wytÅ‚umianie Å›wiatÅ‚a (54)
  • Jak zmienić stylistykÄ™ ujÄ™cia bez przesuwania lamp? (55)
  • Celowe zastosowanie efektu flary w warunkach studyjnych (56)
  • Jak daleko od tÅ‚a powinna stać modelka? (57)
  • Daj gÅ‚ównemu Å›wiatÅ‚u podwójnÄ… rolÄ™ (58)
  • Najprostszy przepis na konturowe oÅ›wietlenie profilu (59)
  • Zastosowanie lampy pierÅ›cieniowej (60)
  • ZaÅ‚óż niemal dowolny softboks na posiadanÄ… lampÄ™ studyjnÄ… (61)
  • W softboksach sprawdza siÄ™ powiedzenie, że duży może wiÄ™cej (62)
  • Co zrobić, gdy nie da siÄ™ bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (63)
  • Jak oÅ›wietlić parÄ™ ludzi lub niewielkÄ… grupÄ™? (64)
  • Jak uniknąć kÅ‚opotów z oÅ›wietleniem? (65)
  • Gdzie umiejscowić softboks? RozwiÄ…zanie zagadki, część 1. (66)
  • Gdzie umiejscowić softboks? RozwiÄ…zanie zagadki, część 2. (67)
  • Skorzystaj z automatycznej korekcji kolorów w programie Lightroom w trakcie fotografowania (68)
  • Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (69)
  • Zabierz lampy studyjne na sesjÄ™ poza studiem (70)

Rozdział 4. Jeszcze o obiektywach... (73)

  • Jak to siÄ™ dzieje, że tÅ‚o jest ostre pomimo przysÅ‚ony f/2,8? (74)
  • Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (75)
  • PodglÄ…d rzeczywistej gÅ‚Ä™bi ostroÅ›ci (76)
  • Automatyczne korygowanie efektu rybiego oka w Photoshopie (77)
  • Wykorzystaj możliwoÅ›ci jasnego obiektywu! (78)
  • Jak uniknąć zaparowania obiektywu? (79)
  • Jak zapobiec zapyleniu matrycy kurzem z zaÅ›lepek obiektywu i korpusu? (80)
  • Jak ustawić ostrość na nieskoÅ„czoność? (81)
  • Nie fotografuj przy amatorskich ogniskowych (82)
  • Jak trzymać dÅ‚ugi teleobiektyw, by zapewnić mu stabilność? (83)
  • Jakiego obiektywu używać do portretów w plenerze? (84)

Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w naturalnym świetle (87)

  • PiÄ™kne zdjÄ™cia w Å›wietle z tyÅ‚u (88)
  • Sylwetki w oÅ›wietleniu tylnym (89)
  • Jay Maisel i jego sposób na udane zdjÄ™cia (90)
  • Jak sprawić, by zdjÄ™cie zachodu sÅ‚oÅ„ca wyszÅ‚o odpowiednio ciemne? (91)
  • Wskazówka dotyczÄ…ca używania blendy w plenerze (92)
  • Sterowanie "mocÄ…" blendy (93)
  • Jak unikać niedoÅ›wietlania zdjęć plenerowych? (94)
  • Trik z fotografiÄ… nocnÄ… (95)
  • Fotografowanie smug Å›wiateÅ‚ (96)
  • Fotografowanie trajektorii gwiazd (97)
  • SprzÄ™t przydatny przy fotografowaniu trajektorii gwiazd (98)
  • Kolejny powód, by wystrzegać siÄ™ fotografowania przy wysokich czuÅ‚oÅ›ciach ISO (99)

RozdziaÅ‚ 6. Profesjonalne fotografowanie krajobrazów (101)

  • Do zdjęć krajobrazowych nie sÄ… potrzebne jasne obiektywy (102)
  • Aksamitnie rozmyte strumienie i wodospady - trzy kolejne porady (103)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 1. - akcesoria (104)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 2. - ustawienia (105)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 3. - przygotowania (106)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 4. - sesja (107)
  • Zadbaj o to, by sprzÄ™t nie zamókÅ‚ w plenerze (108)
  • Prostowanie linii horyzontu na podstawie siatki (109)
  • BÅ‚yskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (110)
  • Jak podkreÅ›lić ogrom krajobrazu? (111)
  • Zależy Ci na przyciemnieniu nieba? Zmniejsz wartość parametru Brightness (Jasność) (112)
  • Fotografuj przed burzÄ… lub tuż po niej (113)
  • Animacje poklatkowe (114)
  • Wypatruj okazji do sfotografowania odbić w tafli wody (115)
  • Jak uÅ‚atwić sobie fotografowanie krajobrazów z niskiej perspektywy? (116)
  • Jak dodatkowo ocieplić balans bieli dla pochmurnej pogody? (117)
  • Sekret udanej edycji zdjęć krajobrazowych (118)
  • Co miaÅ‚o najwiÄ™kszy wpÅ‚yw na jakość moich zdjęć krajobrazowych? (119)

RozdziaÅ‚ 7. Profesjonalne zdjÄ™cia z podróży (121)

  • Poczekaj na gÅ‚ównych aktorów spektaklu (122)
  • Poszukaj okazji do zrobienia klasycznego zdjÄ™cia typu "samotne drzewo" (123)
  • Torby fotograficzne, które nie bÄ™dÄ… przyciÄ…gaÅ‚y uwagi (124)
  • Jak unikać rozmytych zdjęć w podróży? (125)
  • Moje ulubione obiektywy podróżne (126)
  • Sposób na zrobienie autentycznych, życiowych zdjęć (127)
  • Sposoby na usuniÄ™cie turystów z kadru (128)
  • Techniki doskonalenia ujÄ™cia (129)
  • Wyszukiwanie najbardziej udanych zdjęć z podróży (130)
  • Fotografowanie z dachu hotelu, w którym przebywasz (131)

Rozdział 8. Profesjonalne zdjęcia sportowe (133)

  • Panoramowanie - jedna wskazówka i jeden sekret (134)
  • Dobieranie idealnego czasu naÅ›wietlania do panoramowania (135)
  • Sztuczka z zamrażaniem ruchu na zdjÄ™ciach z wyÅ›cigów samochodowych (136)
  • KÅ‚opoty ze zdjÄ™ciami nocnymi i w halach (137)
  • Fotografujesz sport? WyÅ‚Ä…cz stabilizacjÄ™ obrazu (138)
  • Zaleta posÅ‚ugiwania siÄ™ szybkimi kartami pamiÄ™ci (139)
  • W jaki sposób zawodowi fotografowie ustawiajÄ… ostrość? (140)
  • Dlaczego wielu zawodowych fotografów sportowych używa formatu JPEG? (141)
  • Zastosowanie zdalnego aparatu (142)
  • Marzysz o zdjÄ™ciach z bliska? Zastosuj telekonwerter (143)
  • Dlaczego warto fotografować rozgrzewki? (144)
  • Fotografuj detale kojarzÄ…ce siÄ™ z wydarzeniem (145)
  • Jak przywieźć wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ ostrych zdjęć z meczu futbolowego? (146)

RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne tworzenie obrazów HDR (149)

  • Tworzenie obrazów HDR: sprzÄ™t (150)
  • Tworzenie obrazów HDR: podstawy (151)
  • Konfigurowanie bracketingu (152)
  • Pomocny gadżet HDR dla wÅ‚aÅ›cicieli aparatów Canon (153)
  • Co zrobić, jeÅ›li aparat nie jest wyposażony w funkcjÄ™ bracketingu? (154)
  • JakÄ… wartość przysÅ‚ony ustawić na potrzeby zdjęć HDR? (155)
  • Zdjęć do montażu HDR nie należy wykonywać pojedynczo (156)
  • ZdjÄ™cia HDR z rÄ™ki (157)
  • Jakie sceny majÄ… najwiÄ™kszy potencjaÅ‚ w kontekÅ›cie HDR? (158)
  • Panoramy HDR (159)
  • Jak uÅ‚atwić sobie odszukanie zdjęć przeznaczonych do stworzenia obrazu HDR? (160)
  • Programy, których używam do tworzenia obrazów HDR (161)
  • Garść skutecznych ustawieÅ„ dla funkcji HDR Pro w Photoshopie (162)
  • Wyostrzanie obrazów HDR (163)
  • Efekt HDR bez użycia techniki HDR (164)
  • ZdjÄ™cia HDR - o tym siÄ™ nie mówi (165)
  • Usuwanie efektu poÅ›wiaty i innych mankamentów obrazów HDR (166)

Rozdział 10. Profesjonalne porady poświęcone filmowaniu lustrzanką (169)

  • Okular to bardzo przydatna rzecz (170)
  • Naucz siÄ™ popularnej sztuczki z pÅ‚ynnym przenoszeniem ostroÅ›ci (171)
  • Stosowanie wbudowanych efektów specjalnych w trakcie filmowania (172)
  • Dlaczego warto mieć zewnÄ™trzny mikrofon? (173)
  • Kiepski dźwiÄ™k = kiepski film (174)
  • Zadbaj o ostrość (175)
  • Nie filmuj w pionie (176)
  • Dlaczego blokada ekspozycji jest tak ważna? (177)
  • Wybór wartoÅ›ci przysÅ‚ony jest ważny, ale... (178)
  • Jak unikać efektu migotania? (179)
  • Zależy Ci na uzyskaniu efektu kinowego? (180)
  • Nie zmieniaj ustawieÅ„ przysÅ‚ony (181)
  • Dlaczego zmiana ogniskowej w lustrzance przebiega inaczej? (182)
  • Jak posÅ‚ugiwać siÄ™ autofokusem podczas filmowania? (183)

Rozdział 11. Profesjonalne przepisy na lepsze zdjęcia (185)

  • Jak zmieÅ›cić wiÄ™cej zdjęć na karcie pamiÄ™ci? (186)
  • Sprytna sztuczka do wykorzystania w miejscu, w którym nie wolno rozstawić statywu (187)
  • W pewnych sytuacjach kompensacja ekspozycji po prostu nie dziaÅ‚a (188)
  • Unikaj znaków i napisów, gdyż niepotrzebnie przyciÄ…gajÄ… wzrok (189)
  • Kruczek zwiÄ…zany ze stosowaniem stylów zdjęć (190)
  • O obrotach zdjęć (191)
  • Zmniejszanie iloÅ›ci szumów w zdjÄ™ciach zrobionych w sÅ‚abym Å›wietle (192)
  • Na co przede wszystkim zwracajÄ… uwagÄ™ ludzie, oglÄ…dajÄ…c zdjÄ™cia? (193)
  • Jak ukryć informacje o aparacie przed niepowoÅ‚anym wzrokiem? (194)
  • Dlaczego zdjÄ™cia JPEG mogÄ… wyglÄ…dać lepiej niż RAW-y? (195)
  • W jakich sytuacjach nie trzeba używać statywu? (196)
  • Co zrobić, jeÅ›li jakość zdjÄ™cia nie pozwala na zrobienie dużej odbitki? (197)
  • Kiedy warto wÅ‚Ä…czyć tryb pomiaru punktowego? (198)
  • Poeksperymentuj z panoramicznym kadrowaniem zdjęć (199)
  • Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (200)
  • Jak uratować zdjÄ™cia z uszkodzonej karty pamiÄ™ci? (201)

RozdziaÅ‚ 12. Jeszcze jedna porcja przepisów na "życiowe" zdjÄ™cia (203)

Skorowidz (223)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.