reklama - zainteresowany?

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym - Helion

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym
ebook
Autor: Scott Kelby
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book, Part 4
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-6463-4
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 21,95 zł (poprzednio: 39,20 zł)
Oszczędzasz: 44% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Tagi: ÅšwiÄ…teczne prezenty! | Techniki fotografowania

NiedoÅ›cigniony Scott Kelby, autor dobrze znanej serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej", proponuje Ci dzisiaj kolejnÄ… swojÄ… książkÄ™ — kontynuacjÄ™ bestsellerowej, trzeciej części porad dla poczÄ…tkujÄ…cych fotografów. Ta publikacja, podobnie jak poprzednie, zawiera porcjÄ™ przydatnych wskazówek i technik, a podczas jej czytania niejeden raz wykrzykniesz: "No jasne, tak to siÄ™ robi!". Scott, jak zawsze, tÅ‚umaczy wszystko jÄ™zykiem prostym i zrozumiaÅ‚ym, caÅ‚kowicie pozbawionym technicznego żargonu, a bezpretensjonalny, Å‚atwo rozpoznawalny styl wciąż przyczynia siÄ™ do wzrostu popularnoÅ›ci jego książek na caÅ‚ym Å›wiecie.

Ta książka pozwoli Ci zdobyć solidnÄ… wiedzÄ™ na temat portretów, wykorzystania lampy bÅ‚yskowej oraz fotografowania w studio. Na szczególnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚uguje rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony obiektywom. Autor rozwiewa w nim wiele mitów i wskazuje kryteria, jakimi należy kierować siÄ™ przy ich wyborze. Podpowiada, jak sobie radzić w sytuacji, gdy nie stać nas na wymarzony obiektyw. Znajdziesz tu także ogrom informacji na temat uwieczniania krajobrazów, podróży oraz wydarzeÅ„ sportowych. NowoÅ›ciÄ… jest rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony filmowaniu lustrzankÄ…. DziÄ™ki blisko dwustu poradom i wskazówkom ta książka pomoże Ci robić lepsze, ostrzejsze, ciekawsze, bardziej kolorowe i profesjonalnie wyglÄ…dajÄ…ce zdjÄ™cia. Umów siÄ™ na czytelnicze spotkanie ze Å›wietnym fotografem — i przygotuj na wspaniaÅ‚e chwile!

Tom 4 tej wyjÄ…tkowej serii zawiera:

  • dodatkowe informacje na temat portretów, lampy bÅ‚yskowej i fotografowania w studio
  • kryteria wyboru wÅ‚aÅ›ciwego obiektywu
  • informacje na temat wykorzystania lustrzanki do filmowania
  • wiadomoÅ›ci o fotografii HDR
  • niezliczone przepisy na udane zdjÄ™cia!

Krok bliżej do doskonałej fotografii!


Scott Kelby jest najpoczytniejszym na Å›wiecie autorem książek poÅ›wiÄ™conych fotografii, redaktorem naczelnym czasopisma "Photoshop User" oraz przewodniczÄ…cym i wspóÅ‚zaÅ‚ożycielem stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott, wraz z innymi specjalistami zajmujÄ…cymi siÄ™ Photoshopem, prowadzi też popularnÄ… audycjÄ™ "The Grid" (cotygodniowy talk-show poÅ›wiÄ™cony fotografii) i jest uznanym wykÅ‚adowcÄ…, prowadzÄ…cym seminaria oraz prelekcje na caÅ‚ym Å›wiecie. Scott jest autorem ponad pięćdziesiÄ™ciu książek, takich jak Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom czy ÅšwiatÅ‚a, ujÄ™cie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.


 

 



Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

 

Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym", wybierały także:

  • TysiÄ…c szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku
  • Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogÅ‚eÅ› nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki
  • Nawyk wytrwaÅ‚oÅ›ci. Jak go wyksztaÅ‚cić metodÄ… maÅ‚ych kroków
  • Może (morze) wróci
  • Filozofia Kaizen. Jak maÅ‚y krok może zmienić Twoje życie

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Spis treści

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym eBook -- spis treści

Rozdział 1. Profesjonalne portrety (15)

  • Dziewięć spraw, o których powinieneÅ› wiedzieć... (16)
  • ...zanim przeczytasz tÄ™ książkÄ™! (17)
  • To byÅ‚o tylko sześć spraw. Oto ostatnie trzy (18)
  • Jak uzyskać maÅ‚Ä… gÅ‚Ä™biÄ™ ostroÅ›ci przy lampach studyjnych? (19)
  • Sztuczka z wielokrotnÄ… ekspozycjÄ… w aparacie (20)
  • Kilka ujęć tej samej osoby w jednym kadrze (21)
  • Jak zamrozić ruch na zdjÄ™ciu portretowym? (22)
  • Jak sprawić, by w kadrze nie byÅ‚o widać zbyt dużo biaÅ‚ek oczu? (23)
  • Kolejna garść przepisów na Å›wietne portrety grupowe (24)
  • Czym zastÄ…pić samowyzwalacz w zdjÄ™ciach grupowych? (25)
  • Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj... (26)
  • ...chyba że fotografujesz z przysÅ‚onÄ… f/1,4 (27)
  • Efekt przeÅ›wietlenia (28)
  • Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (29)
  • Tylko fotografowie troszczÄ… siÄ™ o wyglÄ…d iskierek w oczach... (30)
  • Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (31)
  • Jak objąć ostroÅ›ciÄ… i to, co z przodu, i to, co z tyÅ‚u? (32)
  • Dwie drobne porady dotyczÄ…ce kompozycji (33)
  • Jak poprawić wyglÄ…d portretów obejmujÄ…cych caÅ‚Ä… sylwetkÄ™? (34)
  • Jak zapanować nad wielkoÅ›ciÄ… gÅ‚ównego tematu? (35)

Rozdział 2. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 3. (37)

  • Fotografowanie z lampÄ… w trybie manualnym (38)
  • Sztuczka pozwalajÄ…ca uniknąć oÅ›wietlania podÅ‚oża (39)
  • Użytkowanie studyjnych softboksów ze zwykÅ‚ymi lampami (40)
  • Montowanie flesza na monopodzie (41)
  • Jak uzyskać rozmyte tÅ‚o przy fotografowaniu z lampÄ… bÅ‚yskowÄ…? (42)
  • Nie wziÄ…Å‚eÅ› filtrów żelowych? ZmieÅ„ balans bieli (43)
  • Tryb sterowania bÅ‚yskiem w aparacie Nikon - zawsze pod rÄ™kÄ…! (44)
  • Jak sprawić, by lampa bÅ‚yskaÅ‚a za każdym razem? (45)
  • Jak uzyskać wÄ…ski snop Å›wiatÅ‚a? (46)
  • Zalety posÅ‚ugiwania siÄ™ fleszem w plenerze (47)
  • Jak posÅ‚ugiwać siÄ™ Å›wiatÅ‚em pilotujÄ…cym flesza? (48)
  • Jak zapobiec wyÅ‚Ä…czaniu siÄ™ flesza? (49)
  • Jak daleko od lampy należy zamontować parasol? (50)
  • Czy używanie bÅ‚yskowych lamp studyjnych poza studiem ma sens? (51)

Rozdział 3. Jeszcze więcej porad dotyczących fotografowania w studiu (53)

  • Profesjonalne wytÅ‚umianie Å›wiatÅ‚a (54)
  • Jak zmienić stylistykÄ™ ujÄ™cia bez przesuwania lamp? (55)
  • Celowe zastosowanie efektu flary w warunkach studyjnych (56)
  • Jak daleko od tÅ‚a powinna stać modelka? (57)
  • Daj gÅ‚ównemu Å›wiatÅ‚u podwójnÄ… rolÄ™ (58)
  • Najprostszy przepis na konturowe oÅ›wietlenie profilu (59)
  • Zastosowanie lampy pierÅ›cieniowej (60)
  • ZaÅ‚óż niemal dowolny softboks na posiadanÄ… lampÄ™ studyjnÄ… (61)
  • W softboksach sprawdza siÄ™ powiedzenie, że duży może wiÄ™cej (62)
  • Co zrobić, gdy nie da siÄ™ bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (63)
  • Jak oÅ›wietlić parÄ™ ludzi lub niewielkÄ… grupÄ™? (64)
  • Jak uniknąć kÅ‚opotów z oÅ›wietleniem? (65)
  • Gdzie umiejscowić softboks? RozwiÄ…zanie zagadki, część 1. (66)
  • Gdzie umiejscowić softboks? RozwiÄ…zanie zagadki, część 2. (67)
  • Skorzystaj z automatycznej korekcji kolorów w programie Lightroom w trakcie fotografowania (68)
  • Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (69)
  • Zabierz lampy studyjne na sesjÄ™ poza studiem (70)

Rozdział 4. Jeszcze o obiektywach... (73)

  • Jak to siÄ™ dzieje, że tÅ‚o jest ostre pomimo przysÅ‚ony f/2,8? (74)
  • Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (75)
  • PodglÄ…d rzeczywistej gÅ‚Ä™bi ostroÅ›ci (76)
  • Automatyczne korygowanie efektu rybiego oka w Photoshopie (77)
  • Wykorzystaj możliwoÅ›ci jasnego obiektywu! (78)
  • Jak uniknąć zaparowania obiektywu? (79)
  • Jak zapobiec zapyleniu matrycy kurzem z zaÅ›lepek obiektywu i korpusu? (80)
  • Jak ustawić ostrość na nieskoÅ„czoność? (81)
  • Nie fotografuj przy amatorskich ogniskowych (82)
  • Jak trzymać dÅ‚ugi teleobiektyw, by zapewnić mu stabilność? (83)
  • Jakiego obiektywu używać do portretów w plenerze? (84)

Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w naturalnym świetle (87)

  • PiÄ™kne zdjÄ™cia w Å›wietle z tyÅ‚u (88)
  • Sylwetki w oÅ›wietleniu tylnym (89)
  • Jay Maisel i jego sposób na udane zdjÄ™cia (90)
  • Jak sprawić, by zdjÄ™cie zachodu sÅ‚oÅ„ca wyszÅ‚o odpowiednio ciemne? (91)
  • Wskazówka dotyczÄ…ca używania blendy w plenerze (92)
  • Sterowanie "mocÄ…" blendy (93)
  • Jak unikać niedoÅ›wietlania zdjęć plenerowych? (94)
  • Trik z fotografiÄ… nocnÄ… (95)
  • Fotografowanie smug Å›wiateÅ‚ (96)
  • Fotografowanie trajektorii gwiazd (97)
  • SprzÄ™t przydatny przy fotografowaniu trajektorii gwiazd (98)
  • Kolejny powód, by wystrzegać siÄ™ fotografowania przy wysokich czuÅ‚oÅ›ciach ISO (99)

RozdziaÅ‚ 6. Profesjonalne fotografowanie krajobrazów (101)

  • Do zdjęć krajobrazowych nie sÄ… potrzebne jasne obiektywy (102)
  • Aksamitnie rozmyte strumienie i wodospady - trzy kolejne porady (103)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 1. - akcesoria (104)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 2. - ustawienia (105)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 3. - przygotowania (106)
  • Czarno-biaÅ‚e zdjÄ™cia z dÅ‚ugim czasem naÅ›wietlania, część 4. - sesja (107)
  • Zadbaj o to, by sprzÄ™t nie zamókÅ‚ w plenerze (108)
  • Prostowanie linii horyzontu na podstawie siatki (109)
  • BÅ‚yskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (110)
  • Jak podkreÅ›lić ogrom krajobrazu? (111)
  • Zależy Ci na przyciemnieniu nieba? Zmniejsz wartość parametru Brightness (Jasność) (112)
  • Fotografuj przed burzÄ… lub tuż po niej (113)
  • Animacje poklatkowe (114)
  • Wypatruj okazji do sfotografowania odbić w tafli wody (115)
  • Jak uÅ‚atwić sobie fotografowanie krajobrazów z niskiej perspektywy? (116)
  • Jak dodatkowo ocieplić balans bieli dla pochmurnej pogody? (117)
  • Sekret udanej edycji zdjęć krajobrazowych (118)
  • Co miaÅ‚o najwiÄ™kszy wpÅ‚yw na jakość moich zdjęć krajobrazowych? (119)

RozdziaÅ‚ 7. Profesjonalne zdjÄ™cia z podróży (121)

  • Poczekaj na gÅ‚ównych aktorów spektaklu (122)
  • Poszukaj okazji do zrobienia klasycznego zdjÄ™cia typu "samotne drzewo" (123)
  • Torby fotograficzne, które nie bÄ™dÄ… przyciÄ…gaÅ‚y uwagi (124)
  • Jak unikać rozmytych zdjęć w podróży? (125)
  • Moje ulubione obiektywy podróżne (126)
  • Sposób na zrobienie autentycznych, życiowych zdjęć (127)
  • Sposoby na usuniÄ™cie turystów z kadru (128)
  • Techniki doskonalenia ujÄ™cia (129)
  • Wyszukiwanie najbardziej udanych zdjęć z podróży (130)
  • Fotografowanie z dachu hotelu, w którym przebywasz (131)

Rozdział 8. Profesjonalne zdjęcia sportowe (133)

  • Panoramowanie - jedna wskazówka i jeden sekret (134)
  • Dobieranie idealnego czasu naÅ›wietlania do panoramowania (135)
  • Sztuczka z zamrażaniem ruchu na zdjÄ™ciach z wyÅ›cigów samochodowych (136)
  • KÅ‚opoty ze zdjÄ™ciami nocnymi i w halach (137)
  • Fotografujesz sport? WyÅ‚Ä…cz stabilizacjÄ™ obrazu (138)
  • Zaleta posÅ‚ugiwania siÄ™ szybkimi kartami pamiÄ™ci (139)
  • W jaki sposób zawodowi fotografowie ustawiajÄ… ostrość? (140)
  • Dlaczego wielu zawodowych fotografów sportowych używa formatu JPEG? (141)
  • Zastosowanie zdalnego aparatu (142)
  • Marzysz o zdjÄ™ciach z bliska? Zastosuj telekonwerter (143)
  • Dlaczego warto fotografować rozgrzewki? (144)
  • Fotografuj detale kojarzÄ…ce siÄ™ z wydarzeniem (145)
  • Jak przywieźć wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ ostrych zdjęć z meczu futbolowego? (146)

RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne tworzenie obrazów HDR (149)

  • Tworzenie obrazów HDR: sprzÄ™t (150)
  • Tworzenie obrazów HDR: podstawy (151)
  • Konfigurowanie bracketingu (152)
  • Pomocny gadżet HDR dla wÅ‚aÅ›cicieli aparatów Canon (153)
  • Co zrobić, jeÅ›li aparat nie jest wyposażony w funkcjÄ™ bracketingu? (154)
  • JakÄ… wartość przysÅ‚ony ustawić na potrzeby zdjęć HDR? (155)
  • Zdjęć do montażu HDR nie należy wykonywać pojedynczo (156)
  • ZdjÄ™cia HDR z rÄ™ki (157)
  • Jakie sceny majÄ… najwiÄ™kszy potencjaÅ‚ w kontekÅ›cie HDR? (158)
  • Panoramy HDR (159)
  • Jak uÅ‚atwić sobie odszukanie zdjęć przeznaczonych do stworzenia obrazu HDR? (160)
  • Programy, których używam do tworzenia obrazów HDR (161)
  • Garść skutecznych ustawieÅ„ dla funkcji HDR Pro w Photoshopie (162)
  • Wyostrzanie obrazów HDR (163)
  • Efekt HDR bez użycia techniki HDR (164)
  • ZdjÄ™cia HDR - o tym siÄ™ nie mówi (165)
  • Usuwanie efektu poÅ›wiaty i innych mankamentów obrazów HDR (166)

Rozdział 10. Profesjonalne porady poświęcone filmowaniu lustrzanką (169)

  • Okular to bardzo przydatna rzecz (170)
  • Naucz siÄ™ popularnej sztuczki z pÅ‚ynnym przenoszeniem ostroÅ›ci (171)
  • Stosowanie wbudowanych efektów specjalnych w trakcie filmowania (172)
  • Dlaczego warto mieć zewnÄ™trzny mikrofon? (173)
  • Kiepski dźwiÄ™k = kiepski film (174)
  • Zadbaj o ostrość (175)
  • Nie filmuj w pionie (176)
  • Dlaczego blokada ekspozycji jest tak ważna? (177)
  • Wybór wartoÅ›ci przysÅ‚ony jest ważny, ale... (178)
  • Jak unikać efektu migotania? (179)
  • Zależy Ci na uzyskaniu efektu kinowego? (180)
  • Nie zmieniaj ustawieÅ„ przysÅ‚ony (181)
  • Dlaczego zmiana ogniskowej w lustrzance przebiega inaczej? (182)
  • Jak posÅ‚ugiwać siÄ™ autofokusem podczas filmowania? (183)

Rozdział 11. Profesjonalne przepisy na lepsze zdjęcia (185)

  • Jak zmieÅ›cić wiÄ™cej zdjęć na karcie pamiÄ™ci? (186)
  • Sprytna sztuczka do wykorzystania w miejscu, w którym nie wolno rozstawić statywu (187)
  • W pewnych sytuacjach kompensacja ekspozycji po prostu nie dziaÅ‚a (188)
  • Unikaj znaków i napisów, gdyż niepotrzebnie przyciÄ…gajÄ… wzrok (189)
  • Kruczek zwiÄ…zany ze stosowaniem stylów zdjęć (190)
  • O obrotach zdjęć (191)
  • Zmniejszanie iloÅ›ci szumów w zdjÄ™ciach zrobionych w sÅ‚abym Å›wietle (192)
  • Na co przede wszystkim zwracajÄ… uwagÄ™ ludzie, oglÄ…dajÄ…c zdjÄ™cia? (193)
  • Jak ukryć informacje o aparacie przed niepowoÅ‚anym wzrokiem? (194)
  • Dlaczego zdjÄ™cia JPEG mogÄ… wyglÄ…dać lepiej niż RAW-y? (195)
  • W jakich sytuacjach nie trzeba używać statywu? (196)
  • Co zrobić, jeÅ›li jakość zdjÄ™cia nie pozwala na zrobienie dużej odbitki? (197)
  • Kiedy warto wÅ‚Ä…czyć tryb pomiaru punktowego? (198)
  • Poeksperymentuj z panoramicznym kadrowaniem zdjęć (199)
  • Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (200)
  • Jak uratować zdjÄ™cia z uszkodzonej karty pamiÄ™ci? (201)

RozdziaÅ‚ 12. Jeszcze jedna porcja przepisów na "życiowe" zdjÄ™cia (203)

Skorowidz (223)

Dodaj do koszyka Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.