reklama - zainteresowany?

Sekretne - Helion

Sekretne
ebook
Autor: Joanathan E. Steinhart
T艂umaczenie: Tomasz Lewandowski
ISBN: 978-83-01-21775-4
stron: 516, Format: ebook
Data wydania: 2022-03-01
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 83,20 z艂 (poprzednio: 104,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 20% (-20,80 z艂)

Dodaj do koszyka Sekretne

Tagi: Inne - Programowanie

W Sekretnym

Dodaj do koszyka Sekretne

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Sekretne ", wybiera艂y tak偶e:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Getting Things Programmed. Droga do efektywno艣ci
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Sekretne

Spis tre艣ci

Sekretne 偶ycie program贸w eBook -- spis tre艣ci

PODZI臉KOWANIA xix WST臉P xxi WPROWADZENIE xxv Dlaczego dobre programowanie jest wa偶ne xxvi Nauka programowania to dopiero pocz膮tek xxvii Znaczenie podstawowej wiedzy xxviii Kto powinien przeczyta膰 t臋 ksi膮偶k臋? xxix Czym jest komputer? xxix Czym jest programowanie? xxx Kodowanie, programowanie, in偶ynieria i informatyka xxxii Krajobraz xxxiv Co si臋 znajduje w tej ksi膮偶ce xxxvi 1. J臉ZYK WEWN臉TRZNY KOMPUTER脫W 1 Czym jest j臋zyk? 2 J臋zyk pisany 2 Bit 3 Operacje logiczne 3 Algebra boolowska 4 Prawo de Morgana 5 Przedstawianie liczb naturalnych za pomoc膮 bit贸w 6 Przedstawianie liczb dodatnich 6 Dodawanie binarne 9 Przedstawianie liczb ujemnych 11 Przedstawianie liczb rzeczywistych 15 Posta膰 sta艂oprzecinkowa 15 Posta膰 zmiennoprzecinkowa 17 Standard liczb zmiennoprzecinkowych IEEE 18 Zapis dziesi臋tny kodowany dw贸jkowo 19 艁atwiejsze sposoby pracy z liczbami dw贸jkowymi 20 Posta膰 贸semkowa 20 Posta膰 szesnastkowa 20 Przedstawienie kontekstu 21 Nazewnictwo grup bit贸w 22 Przedstawianie tekstu 23 Ameryka艅ski standardowy kod do wymiany informacji (ASCII) 24 Rozw贸j innych standard贸w 26 8-bitowy format transformacji Unicode 26 U偶ywanie znak贸w do przedstawiania liczb 28 Kodowanie Quoted-Printable 28 Kodowanie Base64 28 Kodowanie URL 29 Przedstawianie barw 30 Dodanie przejrzysto艣ci 32 Kodowanie kolor贸w 33 Podsumowanie 33 2. UK艁ADY KOMBINACYJNE 35 W obronie komputer贸w cyfrowych 36 R贸偶nica mi臋dzy analogowym a cyfrowym 37 Dlaczego rozmiar sprz臋tu ma znaczenie 39 Cyfrowe urz膮dzenia s膮 stabilniejsze 40 Cyfrowe urz膮dzenia w analogowym 艣wiecie 41 Dlaczego u偶ywamy bit贸w zamiast cyfr 43 Kr贸tkie wprowadzenie do elektryczno艣ci 44 Analogia hydrauliczna 44 Prze艂膮czniki elektryczne 47 Budowanie sprz臋tu do obs艂ugi bit贸w 50 Przeka藕niki 50 Lampy pr贸偶niowe 53 Tranzystory 54 Uk艂ady scalone 55 Bramki logiczne 56 Histereza jako spos贸b na zwi臋kszenie odporno艣ci na szum 57 Przesy艂anie r贸偶nicowe 59 Czas propagacji 60 Rodzaje wyj艣膰 61 Budowa bardziej skomplikowanych obwod贸w 64 Budowa sumatora 64 Budowa dekoder贸w 67 Budowa demultiplekser贸w 68 Budowa selektor贸w 69 Podsumowanie 71 3. UK艁ADY SEKWENCYJNE 73 Przedstawianie czasu 74 Oscylatory 74 Zegary 75 Przerzutniki 76 Przerzutniki bramkowane 77 Flip-flopy 79 Liczniki 82 Rejestry 84 Organizacja i adresowanie pami臋ci 84 Pami臋膰 o dost臋pie swobodnym (RAM) 87 Pami臋膰 tylko do odczytu (ROM) 89 Urz膮dzenia blokowe 91 Pami臋膰 typu Flash oraz nap臋dy SSD 94 Wykrywanie i naprawianie b艂臋d贸w 94 Sprz臋t kontra oprogramowanie 96 Podsumowanie 97 4. ANATOMIA KOMPUTERA 99 Pami臋膰 100 Wej艣cie i wyj艣cie 102 Jednostka centralna 103 Jednostka arytmetyczno-logiczna 103 Przesuwalno艣膰 106 Jednostka wykonawcza 107 Plan instrukcji 109 Instrukcje 109 Tryby adresowania 111 Instrukcje kod贸w warunkowych 112 Instrukcje rozga艂臋zienia 112 Ostateczny plan instrukcji 113 Ostateczny projekt 116 Rejestr instrukcji 116 艢cie偶ki danych i sygna艂y kontrolne 117 Sterowanie ruchem 118 Zbiory instrukcji RISC i CISC 121 Procesor graficzny 122 Podsumowanie 122 5. ARCHITEKTURA KOMPUTERA 123 Podstawowe elementy architektoniczne 124 Rdzenie procesora 124 Mikroprocesory i mikrokomputery 125 Procedury, podprogramy i funkcje 126 Stosy 128 Przerwania 132 Adresowanie wzgl臋dne 134 Jednostki zarz膮dzania pami臋ci膮 136 Pami臋膰 wirtualna 138 Przestrze艅 u偶ytkownika i przestrze艅 systemowa 139 Hierarchia pami臋ci i wydajno艣膰 140 Koprocesory 142 Uk艂ad danych w pami臋ci 143 Wykonywanie program贸w 144 Zasilanie pami臋ci 146 Podsumowanie 146 6. ANALIZA KOMUNIKACJI 147 Niskopoziomowe we/wy 148 Porty we/wy 148 Powciskaj mi przyciski 150 Niech si臋 stan膮 艣wiate艂ka 152 艢wiat艂a, akcja, 154 Ja艣nie o艣wieceni 155 2n twarzy Graya 155 Kwadratura 157 Komunikacja r贸wnoleg艂a 158 Komunikacja szeregowa 159 Z艂ap fal臋 161 Uniwersalna magistrala szeregowa 163 Sie膰 163 Wsp贸艂czesne sieci LAN 165 Internet 165 TCP/IP 166 Adresy IP 166 System nazw domen 166 World Wide Web (WWW) 166 Urz膮dzenia analogowe w 艣wiecie cyfrowym 167 Konwersja cyfrowego na analogowe 168 Konwersja analogowego na cyfrowe 170 Cyfrowy d藕wi臋k 173 Obrazy cyfrowe 181 Filmy 183 Urz膮dzenia do interakcji z cz艂owiekiem 184 Terminale 185 Terminale graficzne 186 Grafika wektorowa 187 Grafika rastrowa 188 Klawiatura i mysz 190 Podsumowanie 190 7. ORGANIZACJA DANYCH 191 Podstawowe typy danych 192 Tablice 193 Bitmapy 195 艁a艅cuchy tekstowe 196 Z艂o偶one typy danych 197 Listy powi膮zane 200 Dynamiczna alokacja pami臋ci 204 Wydajniejsza alokacja pami臋ci 206 Zbieranie 艣mieci 206 Listy podw贸jnie powi膮zane 207 Hierarchiczne struktury danych 208 Magazyny dla mas 213 Bazy danych 215 Indeksy 216 Przenoszenie danych 217 Wektorowane wej艣cie/wyj艣cie 221 Pu艂apki programowania obiektowego 222 Sortowanie 223 Mieszanie 225 Wydajno艣膰 oprogramowania a parametry sprz臋towe 227 Podsumowanie 228 8. PRZETWARZANIE J臉ZYKA 229 J臋zyk asemblera 229 J臋zyki wysokopoziomowe 231 Programowanie strukturalne 232 Analiza leksykalna 233 Maszyny stanowe 235 Wyra偶enia regularne 236 Od s艂贸w do zda艅 239 Klub j臋zyka dnia 240 Drzewa wyprowadzenia 241 Interpretery 244 Kompilatory 246 Optymalizacja 248 Ostro偶nie ze sprz臋tem 249 Podsumowanie 250 9. PRZEGL膭DARKI INTERNETOWE 251 J臋zyki znacznik贸w 252 Ujednolicony format okre艣lania lokalizacji 254 Dokumenty HTML 255 DOM 256 Leksykon drzewa 257 Interpretacja DOM 258 Kaskadowe arkusze styl贸w (CSS) 259 XML i przyjaciele 263 JavaScript 266 jQuery 268 SVG 270 HTML5 271 JSON 271 Podsumowanie 272 10. PROGRAMOWANIE APLIKACYJNE I SYSTEMOWE 275 Zgadnij co to za zwierz臋 wersja 1: HTML i JavaScript 278 Szkielet poziomu aplikacji 279 Element "body strony" internetowej 279 JavaScript 280 CSS 283 Zgadnij co to za zwierz臋, wersja 2: C 283 Terminale i wiersz polece艅 284 Budowanie programu 284 Terminale i sterowniki urz膮dze艅 285 Prze艂膮czanie kontekst贸w 285 Standardowe wej艣cie/wyj艣cie 287 Bufory cykliczne 288 Lepszy kod dzi臋ki dobrym abstrakcjom 290 Nieco mechaniki 291 Przepe艂nienie bufora 292 Program w C 292 Trening 298 Podsumowanie 299 11. SKR脫TY I PRZYBLI呕ENIA 301 Wyszukiwanie w tabeli 302 Konwersja 302 Teksturowanie 303 Klasyfikacja znak贸w 306 Metody typu ca艂kowitego 308 Linie proste 310 Zakr臋cone krzywe 316 Wielomiany 319 Rekursywne podzia艂y 319 Spirale 319 Geometria konstruktywna 323 Przesuwanie i maskowanie 330 Wi臋cej unikania matmy 331 Przybli偶enia za pomoc膮 szeregu pot臋gowego 331 Algorytm CORDIC 332 Rzeczy nieco losowe 337 Krzywe wype艂niaj膮ce p艂aszczyzn臋 338 L-systemy 339 Wej艣cie w stochastyk臋 341 Kwantyzacja 342 Podsumowanie 352 12. ZAKLESZCZENIA I WY艢CIGI 353 Co to jest wy艣cig? 354 Zasoby wsp贸艂dzielone 355 W膮tki i procesy 355 Blokady 357 Transakcje i ziarnisto艣膰 358 Czekaj膮c na semafor 359 Zakleszczenia 360 Implementacja zamka kr贸tkoterminowego 360 Implementacja zamka d艂ugoterminowego 361 JavaScript przegl膮darki 361 Funkcje asynchroniczne i obietnice 365 Podsumowanie 369 13. BEZPIECZE艃STWO 371 Przegl膮d zagadnie艅 z tematyki bezpiecze艅stwa i prywatno艣ci 372 Model zagro偶enia 373 Zaufanie 374 Zabezpieczenia fizyczne 376 Zabezpieczenia komunikacji 377 Wsp贸艂czesno艣膰 378 Metadane i nadz贸r 380 Kontekst spo艂eczny 381 Uwierzytelnienie i autoryzacja 383 Kryptografia 384 Steganografia 384 Szyfry podstawieniowe 385 Szyfry przestawieniowe 388 Bardziej z艂o偶one szyfry 389 Szyfry z kluczem jednorazowym 389 Problem wymiany kluczy 390 Kryptografia klucza publicznego 391 Utajnianie w wyprzedzeniem 392 Kryptograficzne funkcje mieszaj膮ce 392 Podpisy cyfrowe 393 Infrastruktura klucza publicznego 394 Blockchain 394 Zarz膮dzanie has艂ami 395 Higiena oprogramowania 396 Chro艅 w艂a艣ciwe rzeczy 396 Sprawdzaj logik臋 do upad艂ego 397 Szukaj b艂臋d贸w 397 Minimalizuj powierzchni臋 ataku 397 Pozosta艅 w wyznaczonych granicach 398 Wygenerowanie dobrej liczby losowej jest trudne 399 Znaj kod sw贸j 401 Skrajny spryt to tw贸j wr贸g 402 Zrozum, co jest widoczne 403 Nie przesadzaj ze zbieraniem danych 403 Nie gromad藕 404 Dynamiczna alokacja pami臋ci nie jest twoim przyjacielem 404 Zbieranie 艣mieci te偶 nie jest twoim przyjacielem 406 Dane jako kod 407 Podsumowanie 409 14. SZTUCZNA INTELIGENCJA 411 Og贸lny zarys 412 Uczenie si臋 maszyn 415 Bayes 415 Gauss 417 Sobel 420 Canny 424 Ekstrakcja cech 426 Sieci neuronowe 427 Zastosowanie uczenia si臋 maszyn 433 Sztuczna inteligencja 434 Big Data 437 Podsumowanie 439 15. 艢WIAT REALNY 441 Propozycja warto艣ci 442 Jak si臋 tu znale藕li艣my 444 Historia w skr贸cie 444 Otwarte oprogramowanie 447 Creative Commons 449 Gwa艂towny wzrost przeno艣no艣ci 449 Systemy zarz膮dzania pakietami 450 Kontenery 451 Java 451 Node.js 453 Chmura obliczeniowa 453 Maszyny wirtualne 454 Urz膮dzenia mobilne 454 艢rodowisko programistyczne 455 Czy jeste艣 do艣wiadczony? 455 Nauka szacowania 455 Planowanie projekt贸w 456 Podejmowanie decyzji 457 Wsp贸艂praca z r贸偶nymi osobowo艣ciami 458 Poruszanie si臋 w艣r贸d kultury miejsca pracy 459 Podejmowanie decyzji na podstawie wiedzy 460 Metodologie rozwoju oprogramowania 460 Planowanie projektu 461 Spiszmy to 462 Szybkie prototypowanie 462 Projekt interfejsu 463 Ponowne u偶ycie kodu kontra pisanie w艂asnego 466 Rozw贸j projektu 467 Rozmowa 467 Dojrza艂a relacja z komputerami 467 Terminale i pow艂oki 468 Edytory tekstu 469 Kod przeno艣ny 469 Kontrola wersji 470 Testowanie 471 Raportowanie i 艣ledzenie b艂臋d贸w 472 Refaktoryzacja 472 Utrzymywanie 472 Dbaj o styl 473 Naprawiaj, a nie pisz od nowa 474 Podsumowanie 475

Dodaj do koszyka Sekretne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.