reklama - zainteresowany?

Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5 - Helion


ebook
Autor: Krzysztof Wołk
ISBN: 978-83-8119-295-8
stron: 208, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 20,83 zł (poprzednio: 29,76 zł)
Oszczędzasz: 30% (-8,93 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Dreamweaver | Tworzenie stron WWW | Wordpress


Do rzeczywistości wirtualnej jedni mają bliżej, inni dalej, tak jak do Twin Peaks. Ale nie o to chodzi, czy agent Dale Cooper miał bliżej niż agenci Dana Scully i Fox Mulder. Wszyscy oni byli bowiem i pozostali elementami tej rzeczywistości – bohaterami filmów i seriali telewizyjnych (różnych).

Rzeczywistość wirtualna, która była czymś „zewnętrznym”, do oglądania, zmienia się może jeszcze nie całkiem w coś „wewnętrznego”, ale na tyle interesującego, że można wypróbować ją już samemu. Dosłownie. Zresztą nie tylko wypróbować – dzięki urządzeniom i aplikacjom VR – ale również samemu tworzyć.

"Rzeczywistość wirtualna dla każdego" Krzysztofa Wołka jest podręcznikiem dającym podstawy samodzielnego kreowania elementów VR z wykorzystaniem platformy A-Frame. Stanowi niejako dopełnienie innego podręcznika tego autora, pt. "Nowoczesne strony WWW", który można potraktować jako wprowadzenie do świata wirtualnej rzeczywistości, tym bardziej że elementem wspólnym obu pozycji jest część poświęcona projektowaniu stron internetowych.

Czytelnik dowie się w sposób bardzo przystępny, oparty na ciekawych przykładach prosto z życia, jak zaprogramować swoją stronę internetową, korzystając z najnowszych technologii – HTML 5, CSS 3 – oraz aplikacji Adobe Dreamwever, a nawet dowolnego edytora tekstu, np. Notepad++.

Dzięki informacjom zawartym w książce każda osoba będzie mogła stworzyć responsywne strony internetowe z efektem paralaksy. Nauczy się także modyfikować strony tworzone w generatorach. Co więcej, dowie się również, jak z przy użyciu wspomnianego HTML 5 oraz zestawu bibliotek A-Frame w bardzo łatwy sposób stworzyć aplikacje działające w wirtualnej rzeczywistości. Będą one bez problemu współpracowały z profesjonalnymi zestawami VR, takimi jak Oculus i HTC Vive, a także aplikacjami na telefony komórkowe, takimi jak Google Cardboard.

Jak w każdej sytuacji czytelnicy mają do wyboru przynajmniej dwa wyjścia: albo czekać na to, co się stanie, i ewentualnie to obserwować, albo brać w tym udział, tworzyć. Nie przesądzając o tym, które rozwiązanie jest lepsze, "Rzeczywistość wirtualna…" Krzysztofa Wołka może zainteresować zwolenników jednego i drugiego.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5", wybierały także:

  • Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition

Dodaj do koszyka

Spis treści

Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5 eBook -- spis treści

  • Spis treści
  • Wstęp
  • 1. Struktura HTML
    • 1.1. Definiowanie struktury strony
    • 1.2. Stworzenie podstawowej struktury strony
    • 1.3. Podstawowe elementy blokowe
    • 1.4. Podstawowe elementy liniowe
  • 2. Znaczniki semantyczne
    • 2.1. Wstęp do znaczników HTML 5
      • Metadata kontent
      • Sectioning kontent
      • Heading kontent
      • Phrasing kontent
      • Embedded kontent
      • Interactive kontent
    • 2.2. Elementy tworzące sekcje
    • 2.3. Elementy nietworzące sekcji
    • 2.4. HTML 5 outline
  • 3. Cięcie techniczne wstęp do CSS
    • 3.1. Cięcie techniczne
      • Zadanie
    • 3.2. Tworzenie dokumentu CSS
      • Zadanie
      • Zadanie
      • Zadanie
      • Zadanie
  • 4. Elementy blokowe i opływanie
    • 4.1. Elementy blokowe
      • Zadanie
    • 4.2. Opływanie
      • Zadanie: Pozycjonowanie elementów w nagłówku
      • Zasada 1.
      • Zasada 2.
      • Zadanie: Opływanie pozostałych elementów
  • 5. Nowe selektory i pozycjonowanie CSS
    • Zadanie: Stylowanie menu
    • Zadanie: Stylowanie aside
    • Zadanie: Stylowanie boksu ustawień
    • Zadanie: Stylowanie nowości
    • Zadanie: Boksy reklamowe
    • Zadanie: Stopka
    • Zadanie dodatkowe
  • 6. Responsywny układ elementów HTML
  • 7. Strona internetowa portfolio z formularzem kontaktowym
    • Baza wiedzy i przydatne linki
  • 8. HTML 5 Pokaz Slajdów/Galeria WWW
  • 9. Wprowadzenie do Aframe
  • 10. Czym jest aframe
  • 11. Rozbudowywanie HTML 5 o aframe
    • 11.1. Panorama w wirtualnej rzeczywistości
    • 11.2. Co udało nam się tu zrobić dzięki Aframe
  • 12. Jak zbudować swoją pierwszą scenę w VR
    • 12.1. Dodawanie tekstu
  • 13. Tryb VR
  • 14. Budowanie większej sceny
    • 14.1. Dodawanie jednostki
    • 14.2. Przekształcanie jednostki w 3D
    • 14.3. Umieszczanie pudełka przed kamerą
    • 14.4. Domyślne elementy sterujące
    • 14.5. Dodawanie środowiska
    • 14.6. Stosowanie tekstury obrazu
    • 14.7. Tworzenie środowiska niestandardowego (opcjonalnie)
    • 14.8. Dodawanie tła do sceny
    • 14.9. Dodawanie podłoża
    • 14.10. Poprawianie oświetlenia
    • 14.11. Dodawanie animacji
    • 14.12. Zaawansowane szczegóły
    • 14.13. Dodawanie interakcji
    • 14.14. Komponent odbiornika zdarzeń
    • 14.15. Animowanie zdarzeń
    • 14.16. Dodawanie audio
    • 14.17. Dodawanie tekstu
  • 15. Tworzenie galerii obrazów 360-stopniowych
    • 15.1. Szkielet
    • 15.2. Używanie standardowych komponentów
    • 15.3. Używanie komponentów społeczności
    • 15.4. Komponent szablonu
    • 15.5. Komponent zestawu zdarzeń
    • 15.6. Pisanie komponentu specjalnie dla aplikacji
  • 16. Budowanie scen 3D z MagicaVoxel
    • 16.1. Instalacja
    • 16.2. Film instruktażowy
    • 16.3. Okno edycji
    • 16.4. Paleta kolorów
    • 16.5. Pędzle
    • 16.6. Działania
    • 16.7. Eksportowanie do A-Frame
      • 16.7.1. Format PLY (z wbudowanymi cieniami)
      • 16.7.2. Format OBJ
  • 17. Budowanie demo la Minecraft
    • 17.1. Przykładowy szkielet
    • 17.2. Dodawanie podłoża
    • 17.3. Wstępne ładowanie zasobów
    • 17.4. Dodawanie tła
    • 17.5. Dodawanie wokseli
    • 17.6. Wzór komponentowo-jednostkowy
    • 17.7. Komponent random-color
    • 17.8. Komponent snap
    • 17.9. Mixins
    • 17.10. Dodawanie teleportacji do lewej ręki
    • 17.11. Dodawanie woksela przemieszczania do prawej ręki
    • 17.12. Dodawanie wsparcia dla urządzeń mobilnych i komputerów

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.