reklama - zainteresowany?

Ruby. Programowanie - Helion

Ruby. Programowanie
Autor: David Flanagan, Yukihiro Matsumoto
Tytuł oryginału: The Ruby Programming Language
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-246-1767-8
stron: 408, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2008-11-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Ruby. Programowanie

Tagi: programowanie-kupon | Ruby - Programowanie | secret-sale

Poznaj możliwości Ruby!

  • Dlaczego Ruby zdobył tak dużą popularność?
  • Jak wykorzystać wyrażenia regularne w tym języku?
  • Jak tworzyć w Ruby aplikacje sieciowe?

Zaprojektowany i stworzony w 1995 roku język Ruby dzięki swym unikalnym możliwościom zdobywa sobie coraz większe uznanie programistów na całym świecie. Jak udało mu się wkupić w łaski tego nieufnego środowiska? Przyczyniła się do tego między innymi prosta składnia z wbudowanymi w nią wyrażeniami regularnymi, automatyczne oczyszczanie pamięci i przeciążanie operatorów. Dodatkowo ogromna i chętna do pomocy społeczność sprawia, że to rozwiązanie staje się jeszcze bardziej atrakcyjne. Uwaga! Jednym z autorów tej książki jest sam Yukihiro Matsumoto - twórca języka Ruby!

Książka stanowi kompletny zbiór informacji na temat języka Ruby. Jeśli naprawdę chcesz zrozumieć ten język, oto obowiązkowa pozycja do przeczytania! W trakcie lektury zapoznasz się z bogatym API, pozwalającym na przetwarzanie tekstu; zrozumiesz techniki związane z wykonywaniem działań na liczbach, implementacją kolekcji, operacjami wejścia-wyjścia oraz pracą współbieżną i operacjami sieciowymi. Ponadto znajdziesz tu elementy dostępne powszechnie w językach programowania, takie jak instrukcje warunkowe, pętle czy też operatory logiczne. Dzięki książce "Ruby. Programowanie" wykorzystanie metod i obiektów klasy Proc oraz stosowanie platformy Ruby nie będzie stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu!

  • Wprowadzenie do języka Ruby
  • Sposoby uruchamiania programów napisanych w Ruby
  • Dostępne typy danych
  • Zastosowanie wyrażeń i operatorów
  • Sterowanie przepływem
  • Wykorzystanie iteratorów oraz enumeratorów
  • Obsługa wyjątków
  • Zastosowanie współbieżności
  • Użycie domknięć
  • Cykl życia obiektów
  • Refleksje oraz metaprogramowanie
  • Liczby w Ruby
  • Używanie wyrażeń regularnych
  • Kolekcje
  • Operacje na dacie i godzinie
  • Tablice jedno- oraz wielowymiarowe
  • Obsługa plików oraz katalogów
  • Programowanie sieciowe
  • Obsługa środowiska Ruby
  • Gwarancja bezpieczeństwa

Wykorzystaj elastyczność i możliwości języka Ruby!

Dodaj do koszyka Ruby. Programowanie

 

Osoby które kupowały "Ruby. Programowanie", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • GitHub. Przyjazny przewodnik

Dodaj do koszyka Ruby. Programowanie

Spis treści

Ruby. Programowanie -- spis treści

Wstęp (7)

1. Wprowadzenie (11)

  • 1.1. Krótki kurs języka Ruby (12)
  • 1.2. Wypróbuj język Ruby (20)
  • 1.3. Książka - informacje (24)
  • 1.4. Program rozwiązujący sudoku (25)

2. Struktura i uruchamianie programów Ruby (31)

  • 2.1. Struktura leksykalna (32)
  • 2.2. Struktura syntaktyczna (39)
  • 2.3. Struktura plików (40)
  • 2.4. Kodowanie znaków (41)
  • 2.5. Wykonywanie programu (43)

3. Typy danych i obiekty (45)

  • 3.1. Liczby (46)
  • 3.2. Tekst (50)
  • 3.3. Tablice (66)
  • 3.4. Tablice asocjacyjne (68)
  • 3.5. Zakresy (70)
  • 3.6. Symbole (72)
  • 3.7. Słowa kluczowe true, false i nil (73)
  • 3.8. Obiekty (73)

4. Wyrażenia i operatory (85)

  • 4.1. Literały i literały słów kluczowych (86)
  • 4.2. Odwołania do zmiennych (87)
  • 4.3. Odwołania do stałych (88)
  • 4.4. Wywołania metod (89)
  • 4.5. Przypisania (91)
  • 4.6. Operatory (99)

5. Instrukcje i przepływ sterowania (115)

  • 5.1. Instrukcje warunkowe (116)
  • 5.2. Pętle (124)
  • 5.3. Iteratory i obiekty przeliczalne (126)
  • 5.4. Bloki (136)
  • 5.5. Kontrola przepływu sterowania (141)
  • 5.6. Wyjątki i ich obsługa (148)
  • 5.7. Instrukcje BEGIN i END (158)
  • 5.8. Wątki, włókna i kontynuacje (159)

6. Metody, obiekty klasy Proc, lambdy i domknięcia (165)

  • 6.1. Definiowanie prostych metod (167)
  • 6.2. Nazwy metod (170)
  • 6.3. Nawiasy w metodach (172)
  • 6.4. Argumenty metod (174)
  • 6.5. Obiekty proc i lambda (181)
  • 6.6. Domknięcia (188)
  • 6.7. Obiekty klasy Method (191)
  • 6.8. Programowanie funkcyjne (192)

7. Klasy i moduły (201)

  • 7.1. Definiowanie prostej klasy (202)
  • 7.2. Widoczność metod - publiczne, chronione i prywatne (218)
  • 7.3. Tworzenie podklas i dziedziczenie (220)
  • 7.4. Tworzenie i inicjacja obiektów (227)
  • 7.5. Moduły (232)
  • 7.6. Funkcje load i require (236)
  • 7.7. Metody singletonowe i klasa eigenclass (240)
  • 7.8. Wyszukiwanie metod (242)
  • 7.9. Wyszukiwanie stałych (244)

8. Refleksja i metaprogramowanie (247)

  • 8.1. Typy, klasy i moduły (248)
  • 8.2. Wykonywanie łańcuchów i bloków (250)
  • 8.3. Zmienne i stałe (252)
  • 8.4. Metody (254)
  • 8.5. Metody zwrotne (258)
  • 8.6. Śledzenie (259)
  • 8.7. Moduły ObjectSpace i GC (261)
  • 8.8. Niestandardowe struktury sterujące (262)
  • 8.9. Brakujące metody i stałe (264)
  • 8.10. Dynamiczne tworzenie metod (267)
  • 8.11. Tworzenie łańcuchów aliasów (269)
  • 8.12. Języki do wyspecjalizowanych zastosowań (274)

9. Platforma Ruby (279)

  • 9.1. Łańcuchy (280)
  • 9.2. Wyrażenia regularne (285)
  • 9.3. Liczby i matematyka (295)
  • 9.4. Data i godzina (299)
  • 9.5. Kolekcje (300)
  • 9.6. Pliki i katalogi (320)
  • 9.7. Wejście i wyjście (325)
  • 9.8. Programowanie sieciowe (335)
  • 9.9. Wątki i współbieżność (340)

10. Środowisko Ruby (355)

  • 10.1. Uruchamianie interpretera Ruby (356)
  • 10.2. Środowisko najwyższego poziomu (360)
  • 10.3. Praktyczne skróty do ekstrakcji i raportowania (368)
  • 10.4. Wywoływanie systemu operacyjnego (370)
  • 10.5. Bezpieczeństwo (374)

Skorowidz (379)

Dodaj do koszyka Ruby. Programowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.