reklama - zainteresowany?

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java - Helion

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java
ebook
Autor: Raoul-Gabriel Urma, Richard Warburton
Tłumaczenie: Natalia Chounlamany-Turalska
ISBN: 9788301211714
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,20 zł (poprzednio: 68,15 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,95 zł)

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Tagi: Java - Programowanie

Opanowanie wielu współczesnych idei programistycznych może stanowić ogromne wyzwanie dla początkującego programisty Java. Czy lepiej nauczyć się praktyk programowania obiektowego, takich jak programowanie sterowane testami, czy też idei programowania funkcyjnego? W tym praktycznym podręczniku zastosowano kompleksowe, oparte na projektach podejście, które pomaga w opanowaniu podstawowych umiejętności, jakie są potrzebne produktywnemu programiście. Raoul-Gabriel Urma oraz Richard Warburton pokazują, jak zaimplementować kilka rzeczywistych projektów, poznając przy okazji najlepsze praktyki programowania. Każdy rozdział koncentruje się na pewnym projekcie, począwszy od prostego programu wsadowego po pełnoprawną aplikację. Jeśli potrafisz pisać podstawowy kod w języku Java, poznasz najnowocześniejsze praktyki programistyczne do budowania nowoczesnego, solidnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania. Poznaj podstawowe zasady projektowe dotyczące pisania łatwego w utrzymaniu kodu Zwiększ elastyczność swojej bazy kodu, ułatw jej utrzymywanie i obsługuj wyjątki Zrozum, jak stosować reguły zależności, spójności i SOLID Używaj programowania sterowanego testami do rozwiązywania nowych problemów projektowych Stosuj podejście Outside-In: przechodząc od ogólnej wizji do podstawowych funkcji aplikacji. Poznaj podstawy programowania funkcyjnego i dowiedz się, jak używać ich w Javie

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

 

Osoby które kupowały "Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java", wybierały także:

  • Java. Kompendium programisty. Wydanie XII
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • Java. Rusz g
  • Java. Techniki zaawansowane. Wydanie XI

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Spis treści

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java eBook -- spis treści

Przedmowa ix 1. Rozpoczynanie podróży 1 Tematy 1 Funkcje języka Java 1 Projekt i architektura oprogramowania 2 Zasady SOLID 2 Testowanie 2 Podsumowanie rozdziałów 3 Utrwalenie wiedzy 4 2. Analizator wyciągów bankowych 5 Wyzwanie 5 Cel 5 Wymagania wobec projektu analizatora wyciągów bankowych 6 Zasada KISS 6 Zmienne final 8 Łatwość utrzymania i antywzorce 9 Boska klasa 9 Powielanie kodu 9 Zasada pojedynczej odpowiedzialności 10 Spójność 14 Spójność na poziomie klas 16 Spójność na poziomie metod 20 Zależność 20 Testowanie 22 Testowanie automatyczne 22 Korzystanie z JUnit 23 Pokrycie kodu 26 Wnioski 27 Utrwalenie wiedzy 27 Podsumowanie wyzwania 27 3. Rozszerzanie analizatora wyciągów bankowych 29 Wyzwanie 29 Cel 29 Wymagania wobec rozszerzonego analizatora wyciągów bankowych 30 Zasada otwarte-zamknięte 30 Tworzenie wystąpienia interfejsu funkcjonalnego 33 Wyrażenia lambda 34 Pułapki interfejsów 34 Boski interfejs 34 Zbyt szczegółowy interfejs 35 API jawne kontra niejawne 36 Klasy domenowe czy wartości pierwotne? 38 Wiele eksporterów 38 Wprowadzenie obiektu domenowego 39 Definiowanie i implementowanie odpowiedniego interfejsu 40 Obsługa wyjątków 42 Dlaczego warto używać wyjątków? 42 Wzorce i antywzorce stosowania wyjątków 43 Wytyczne dotyczące stosowania wyjątków 48 Alternatywy dla wyjątków 49 Stosowanie narzędzia kompilacji 51 Dlaczego warto używać narzędzi kompilacji? 51 Korzystanie z Maven 52 Korzystanie z Gradle 55 Wnioski 57 Utrwalenie wiedzy 57 Podsumowanie wyzwania 58 4. System zarządzania dokumentami 59 Wyzwanie 59 Cel 59 Wymagania wobec systemu zarządzania dokumentami 60 Rozwijanie projektu 60 Importery 61 Klasa Document 62 Atrybuty i hierarchia dokumentów 64 Implementowanie i rejestrowanie importerów 65 Zasada podstawienia Liskov (LSP) 67 Alternatywne podejścia 69 Zastosowanie klasy Importer 69 Opcje związane z zasięgiem i hermetyzacją 69 Rozszerzanie i ponowne używanie kodu 70 Higiena testów 75 Nazewnictwo testów 75 Zachowanie, a nie implementacja 77 Nie powtarzaj się 78 Dobra diagnostyka 79 Testowanie błędów 81 Stałe 82 Wnioski 82 Utrwalenie wiedzy 83 Podsumowanie wyzwania 83 5. Silnik reguł biznesowych 85 Wyzwanie 85 Cel 85 Wymagania wobec silnika reguł biznesowych 86 Programowanie sterowane testami 86 Dlaczego warto używać techniki TDD? 87 Cykl TDD 88 Stosowanie atrap 90 Dodawanie warunków 91 Modelowanie stanu 91 Wnioskowanie typu zmiennej lokalnej 94 Wyrażenia switch 96 Zasada segregacji interfejsów 98 Projektowanie Fluent API 101 Czym jest Fluent API? 101 Modelowanie domeny 101 Wzorzec Budowniczy 103 Wnioski 105 Utrwalenie wiedzy 106 Podsumowanie wyzwania 106 6. Twootr 107 Wyzwanie 107 Cel 107 Wymagania wobec systemu Twootr 108 Przegląd projektu 109 Komunikacja typu pull 109 Komunikacja typu push 110 Od zdarzeń do projektu 111 Komunikacja 111 Graficzny interfejs użytkownika 112 Utrwalanie 112 Architektura sześciokątna 113 Od czego zacząć 114 Hasła i bezpieczeństwo 118 Obserwatorzy i twooty 120 Modelowanie błędów 121 Twootowanie 123 Tworzenie atrap 124 Weryfikowanie przy użyciu atrap obiektów 125 Biblioteki do stosowania atrap obiektów 126 SenderEndPoint 126 Pozycje 128 Metody equals i hashcode 131 Kontrakt między equals a hashCode 132 Wnioski 133 Utrwalenie wiedzy 133 Podsumowanie wyzwania 133 7. Rozszerzanie Twootra 135 Wyzwanie 135 Cel 135 Przypomnienie 135 Utrwalanie i wzorzec Repozytorium 136 Projektowanie repozytoriów 137 Obiekty kwerend 139 Programowanie funkcyjne 142 Wyrażenia lambda 143 Odwołania do metod 145 Execute Around 146 Strumienie 147 Optional 151 Interfejs użytkownika 154 Odwrócenie zależności i wstrzykiwanie zależności 154 Pakiety i systemy kompilacji 157 Ograniczenia i uproszczenia 159 Wnioski 160 Utrwalenie wiedzy 160 Podsumowanie wyzwania 160 8. Podsumowanie 161 Struktura bazująca na projekcie 161 Utrwalenie wiedzy 161 Świadoma praktyka 162 Kolejne kroki i dodatkowe zasoby 163 Indeks 165 O autorach 177 O ilustracji na okładce

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.