reklama - zainteresowany?

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java - Helion

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java
ebook
Autor: Raoul-Gabriel Urma, Richard Warburton
Tłumaczenie: Natalia Chounlamany-Turalska
ISBN: 9788301211714
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,20 zł (poprzednio: 68,15 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,95 zł)

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Tagi: Java - Programowanie

Opanowanie wielu współczesnych idei programistycznych może stanowić ogromne wyzwanie dla początkującego programisty Java. Czy lepiej nauczyć się praktyk programowania obiektowego, takich jak programowanie sterowane testami, czy też idei programowania funkcyjnego? W tym praktycznym podręczniku zastosowano kompleksowe, oparte na projektach podejście, które pomaga w opanowaniu podstawowych umiejętności, jakie są potrzebne produktywnemu programiście. Raoul-Gabriel Urma oraz Richard Warburton pokazują, jak zaimplementować kilka rzeczywistych projektów, poznając przy okazji najlepsze praktyki programowania. Każdy rozdział koncentruje się na pewnym projekcie, począwszy od prostego programu wsadowego po pełnoprawną aplikację. Jeśli potrafisz pisać podstawowy kod w języku Java, poznasz najnowocześniejsze praktyki programistyczne do budowania nowoczesnego, solidnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania. Poznaj podstawowe zasady projektowe dotyczące pisania łatwego w utrzymaniu kodu Zwiększ elastyczność swojej bazy kodu, ułatw jej utrzymywanie i obsługuj wyjątki Zrozum, jak stosować reguły zależności, spójności i SOLID Używaj programowania sterowanego testami do rozwiązywania nowych problemów projektowych Stosuj podejście Outside-In: przechodząc od ogólnej wizji do podstawowych funkcji aplikacji. Poznaj podstawy programowania funkcyjnego i dowiedz się, jak używać ich w Javie

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

 

Osoby które kupowały "Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java", wybierały także:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV
  • Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Spis treści

Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Przedmowa
  • 1. Rozpoczynanie podróży
    • Tematy
      • Funkcje języka Java
      • Projekt i architektura oprogramowania
      • Zasady SOLID
      • Testowanie
    • Podsumowanie rozdziałów
    • Utrwalenie wiedzy
  • 2. Analizator wyciągów bankowych
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Wymagania wobec projektu analizatora wyciągów bankowych
    • Zasada KISS
      • Zmienne final
    • Łatwość utrzymania i antywzorce
      • Boska klasa
      • Powielanie kodu
    • Zasada pojedynczej odpowiedzialności
    • Spójność
      • Spójność na poziomie klas
      • Spójność na poziomie metod
    • Zależność
    • Testowanie
      • Testowanie automatyczne
      • Korzystanie z JUnit
      • Pokrycie kodu
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 3. Rozszerzanie analizatora wyciągów bankowych
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Wymagania wobec rozszerzonego analizatora wyciągów bankowych
    • Zasada otwarte-zamknięte
      • Tworzenie wystąpienia interfejsu funkcjonalnego
      • Wyrażenia lambda
    • Pułapki interfejsów
      • Boski interfejs
      • Zbyt szczegółowy interfejs
    • API jawne kontra niejawne
      • Klasy domenowe czy wartości pierwotne?
    • Wiele eksporterów
      • Wprowadzenie obiektu domenowego
      • Definiowanie i implementowanie odpowiedniego interfejsu
    • Obsługa wyjątków
      • Dlaczego warto używać wyjątków?
      • Wzorce i antywzorce stosowania wyjątków
      • Wytyczne dotyczące stosowania wyjątków
      • Alternatywy dla wyjątków
    • Stosowanie narzędzia kompilacji
      • Dlaczego warto używać narzędzi kompilacji?
      • Korzystanie z Maven
      • Korzystanie z Gradle
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 4. System zarządzania dokumentami
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Wymagania wobec systemu zarządzania dokumentami
    • Rozwijanie projektu
      • Importery
      • Klasa Document
      • Atrybuty i hierarchia dokumentów
      • Implementowanie i rejestrowanie importerów
    • Zasada podstawienia Liskov (LSP)
    • Alternatywne podejścia
      • Zastosowanie klasy Importer
      • Opcje związane z zasięgiem i hermetyzacją
    • Rozszerzanie i ponowne używanie kodu
    • Higiena testów
      • Nazewnictwo testów
      • Zachowanie, a nie implementacja
      • Nie powtarzaj się
      • Dobra diagnostyka
      • Testowanie błędów
      • Stałe
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 5. Silnik reguł biznesowych
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Wymagania wobec silnika reguł biznesowych
    • Programowanie sterowane testami
      • Dlaczego warto używać techniki TDD?
      • Cykl TDD
    • Stosowanie atrap
    • Dodawanie warunków
      • Modelowanie stanu
    • Wnioskowanie typu zmiennej lokalnej
      • Wyrażenia switch
      • Zasada segregacji interfejsów
    • Projektowanie Fluent API
      • Czym jest Fluent API?
      • Modelowanie domeny
      • Wzorzec Budowniczy
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 6. Twootr
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Wymagania wobec systemu Twootr
    • Przegląd projektu
      • Komunikacja typu pull
      • Komunikacja typu push
    • Od zdarzeń do projektu
      • Komunikacja
      • Graficzny interfejs użytkownika
      • Utrwalanie
      • Architektura sześciokątna
    • Od czego zacząć
    • Hasła i bezpieczeństwo
    • Obserwatorzy i twooty
      • Modelowanie błędów
      • Twootowanie
      • Tworzenie atrap
      • Weryfikowanie przy użyciu atrap obiektów
      • Biblioteki do stosowania atrap obiektów
      • SenderEndPoint
    • Pozycje
      • Metody equals i hashcode
      • Kontrakt między equals a hashCode
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 7. Rozszerzanie Twootra
    • Wyzwanie
    • Cel
    • Przypomnienie
    • Utrwalanie i wzorzec Repozytorium
      • Projektowanie repozytoriów
      • Obiekty kwerend
    • Programowanie funkcyjne
      • Wyrażenia lambda
      • Odwołania do metod
      • Execute Around
      • Strumienie
      • Optional
    • Interfejs użytkownika
    • Odwrócenie zależności i wstrzykiwanie zależności
    • Pakiety i systemy kompilacji
    • Ograniczenia i uproszczenia
    • Wnioski
    • Utrwalenie wiedzy
    • Podsumowanie wyzwania
  • 8. Podsumowanie
    • Struktura bazująca na projekcie
    • Utrwalenie wiedzy
    • Świadoma praktyka
    • Kolejne kroki i dodatkowe zasoby
  • O autorach
  • O ilustracji na okładce
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Rozwój oprogramowania w praktyce. Projektowy przewodnik po podstawach w języku Java

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.