Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona - Helion

Tytuł oryginału: Programming the Raspberry Pi: Getting Started with Python
Tłumaczenie: Jacek Janusz
ISBN: 978-83-246-8743-5
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 17,45 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-17,45 zł)
Zrealizuj projekt dla Pi za pomocą Pythona!
Zastanawiasz się, czy komputer wielkości lekko przerośniętej karty kredytowej może podołać typowym zadaniom? Oczywiście! Oprócz rozmiarów ma on jeszcze jeden atut — kosztuje naprawdę niewiele. Raspberry Pi, bo o nim mowa, został początkowo zaprojektowany jako platforma do nauki programowania dla dzieci. Jego możliwości jednak rozrosły się błyskawicznie. W tej chwili wykorzystywany jest w wielu interesujących i nowatorskich projektach, sprawdza się również jako miniaturowy serwer WWW, sterownik lub platforma do odtwarzania filmów. Jeżeli masz pomysł, jak go wykorzystać — ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Jest to przewodnik, dzięki któremu nauczysz się tworzyć oprogramowanie dla Pi przy użyciu języka Python i edytora IDLE. W trakcie lektury dowiesz się, jak skonfigurować Pi, jakie akcesoria będą Ci potrzebne oraz jak to wszystko połączyć w całość. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z podstawami obsługi systemu operacyjnego Linux oraz przekonasz się, że programowanie w języku Python wcale nie jest takie trudne. Ponadto zdobędziesz wiedzę na temat podłączania sprzętu do Pi za pomocą GPIO, a następnie zaczniesz budować robota — RaspiRobota. Książka ta stanowi porywającą lekturę, a zrealizowany w niej projekt jest inspirujący i da Ci zajęcie na długie wieczory. Przekonaj się sam!
Dzięki tej książce:
- poznasz platformę Raspberry Pi
- opanujesz podstawy języka Python
- wykonasz prosty projekt oparty na Pi
- zbudujesz swojego robota – RaspiRobota
Odkryj możliwości małego Pi!
Przeczytaj recenzję książki na Forbot.pl >>
Osoby które kupowały "Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona", wybierały także:
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
 - Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
 - ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio 86,77 zł, (26,90 zł -69%)
 - TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
 - Python. Programuj szybko i wydajnie 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
 
Spis treści
Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona eBook -- spis treści
O autorze (9)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
- Co to jest Raspberry Pi? (13)
 - Co można zrobić przy użyciu Raspberry Pi? (14)
 - Zapoznanie się z platformą Raspberry Pi (15)
 - Uruchamianie platformy Raspberry Pi (16) 	
- Kupowanie niezbędnych elementów (16)
 - Łączenie wszystkiego w całość (22)
 
 - Uruchamianie systemu (22)
 - Podsumowanie (24)
 
Rozdział 2. Pierwsze kroki (25)
- Linux (25)
 - Pulpit (25)
 - Internet (27)
 - Wiersz poleceń (27) 	
- Poruszanie się po systemie za pomocą terminala (29)
 - Polecenie sudo (30)
 
 - Aplikacje (30)
 - Zasoby internetowe (32)
 - Podsumowanie (32)
 
Rozdział 3. Podstawy języka Python (33)
- IDLE (33) 	
- Wersje języka Python (33)
 - Powłoka języka Python (34)
 - Edytor (34)
 
 - Liczby (36)
 - Zmienne (37)
 - Pętle for (38)
 - Symulacja rzutów kostką do gry (39)
 - Instrukcja if (41) 	
- Porównywanie (42)
 - Bycie logicznym (42)
 - Instrukcja else (43)
 
 - Instrukcja while (44)
 - Podsumowanie (45)
 
Rozdział 4. Łańcuchy, listy i słowniki (47)
- Teoria łańcuchów (47)
 - Listy (49)
 - Funkcje (51)
 - Wisielec (52)
 - Słowniki (58)
 - Krotki (59) 	
- Wielokrotne przypisywanie (60)
 - Wiele wartości powrotnych (60)
 
 - Wyjątki (61)
 - Podsumowanie funkcji (61) 	
- Liczby (62)
 - Łańcuchy (62)
 - Listy (64)
 - Słowniki (64)
 - Konwersje typów (65)
 
 - Podsumowanie (66)
 
Rozdział 5. Moduły, klasy i metody (67)
- Moduły (67) 	
- Użycie modułów (67)
 - Przydatne biblioteki języka Python (68)
 - Instalowanie nowych modułów (69)
 
 - Programowanie zorientowane obiektowo (70)
 - Definiowanie klas (71)
 - Dziedziczenie (72)
 - Podsumowanie (74)
 
Rozdział 6. Pliki i internet (75)
- Pliki (75) 	
- Odczytywanie plików (75)
 - Odczytywanie dużych plików (77)
 - Zapisywanie plików (78)
 - System plików (78)
 
 - Serializacja (79)
 - Internet (80)
 - Podsumowanie (82)
 
Rozdział 7. Graficzne interfejsy użytkownika (83)
- Tkinter (83)
 - Witaj, programisto (83)
 - Konwerter temperatury (84)
 - Inne widżety GUI (88) 	
- Pole wyboru (88)
 - Lista (88)
 - Spinbox (89)
 - Układy elementów (89)
 - Pasek przesuwania (92)
 
 - Okna dialogowe (93) 	
- Okno wyboru koloru (94)
 - Okno wyboru pliku (95)
 
 - Menu (95)
 - Obszar rysowania (96)
 - Podsumowanie (97)
 
Rozdział 8. Programowanie gier (99)
- Co to jest pygame? (99)
 - Witaj, pygame (100)
 - Malinowa gra (101) 	
- Sterowanie myszą (101)
 - Jedna malina (103)
 - Wykrywanie złapania i punktacja (104)
 - Odmierzanie czasu (105)
 - Mnóstwo malin (106)
 
 - Podsumowanie (108)
 
Rozdział 9. Współpraca ze sprzętem (109)
- Piny złącza GPIO (109)
 - Bezpośrednie podłączenie do pinów GPIO (110)
 - Karty rozszerzeń (111) 	
- Pi Face (111)
 - Slice of PI/O (112)
 - RaspiRobotBoard (113)
 - Gertboard (114)
 
 - Karty prototypowania (114) 	
- Pi Cobbler (115)
 - Pi Plate (115)
 - Humble Pi (116)
 
 - Arduino i Raspberry Pi (117) 	
- Współpraca Arduino i Raspberry Pi (118)
 
 - Podsumowanie (120)
 
Rozdział 10. Projekt z wykorzystaniem karty prototypowania (zegar) (121)
- Elementy, których potrzebujesz (122)
 - Montaż sprzętu (122)
 - Oprogramowanie (124)
 - Etap drugi (126)
 - Podsumowanie (128)
 
Rozdział 11. RaspiRobot (129)
- Elementy, których potrzebujesz (130)
 - Etap pierwszy: podstawowa wersja pojazdu (130) 	
- Montaż sprzętu (130)
 - Oprogramowanie (135)
 
 - Etap drugi: dodanie czujnika odległości i wyświetlacza (136) 	
- Krok nr 1 - podłączenie szeregowego adaptera czujnika odległości (136)
 - Krok nr 2 - podłączenie wyświetlacza (136)
 - Krok nr 3 - aktualizacja oprogramowania (138)
 - Krok nr 4 - uruchomienie (138)
 - Zmodyfikowane oprogramowanie (139)
 
 - Podsumowanie (140)
 
Rozdział 12. Co dalej? (141)
- Zasoby związane z systemem Linux (141)
 - Zasoby związane z językiem Python (141)
 - Zasoby związane z platformą Raspberry Pi (142)
 - Inne języki programowania (143) 	
- Język Scratch (143)
 - Język C (143)
 
 - Aplikacje i projekty (144) 	
- Centrum multimedialne (Raspbmc) (144)
 - Automatyka domowa (145)
 
 - Podsumowanie (146)
 
Skorowidz (147)





