Python z - Helion
ebook
Autor: Lee VaughanTytu艂 orygina艂u: Real-World Python: A Hacker's Guide to Solving Problems with Code
T艂umaczenie: Karolina Stangel
ISBN: 978-83-283-8347-0
stron: 368, Format: ebook
Data wydania: 2022-02-15
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 39,50 z艂 (poprzednio: 79,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 50% (-39,50 z艂)
Tagi: Python - Programowanie
Osoby kt贸re kupowa艂y "Python z ", wybiera艂y tak偶e:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 z艂, (50,70 z艂 -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 z艂, (59,70 z艂 -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 z艂, (44,70 z艂 -70%)
- Tw贸rz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotek臋 PyGame 249,00 z艂, (74,70 z艂 -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 z艂, (59,70 z艂 -70%)
Spis tre艣ci
Python z 偶ycia wzi臋ty. Rozwi膮zywanie problem贸w za pomoc膮 kilku linii kodu eBook -- spis tre艣ci
- O autorze
- O korektorach technicznych
- Podzi臋kowania
- Wprowadzenie
- Do kogo skierowana jest ta ksi膮偶ka?
- Dlaczego Python?
- Co zawiera ta ksi膮偶ka?
- Wersja j臋zyka Python, system operacyjny i 艣rodowisko programistyczne
- Instalacja Pythona
- Uruchomienie Pythona
- 艢rodowisko wirtualne
- Naprz贸d!
- 1. Uratuj rozbitk贸w dzi臋ki twierdzeniu Bayesa
- Twierdzenie Bayesa
- Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
- Strategia
- Instalacja bibliotek Pythona
- Instalacja NumPy i innych pakiet贸w naukowych za pomoc膮 narz臋dzia pip
- Instalacja OpenCV za pomoc膮 narz臋dzia pip
- Kod programu
- Import modu艂贸w
- Definicja klasy Search
- Rysowanie mapy
- Wyb贸r ko艅cowej lokalizacji zaginionego
- Liczenie skuteczno艣ci i realizacja poszukiwa艅
- Zastosowanie twierdzenia Bayesa i utworzenie menu
- Definicja funkcji main()
- Interpretacja wyboru opcji z menu
- Zako艅czenie p臋tli i wywo艂anie funkcji main()
- Uruchomienie gry
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
- Samodzielny projekt: Znajd藕 najlepsz膮 strategi臋 dzi臋ki metodzie Monte Carlo
- Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobie艅stwa wykrycia
- 2. Okre艣l autora za pomoc膮 stylometrii
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony 艣wiat
- Strategia
- Instalacja NLTK
- Pobieranie tokenizera
- Pobieranie pakietu Stopwords Corpus
- Korpusy
- Kod programu
- Import modu艂贸w i definicja funkcji main()
- Pobranie tekstu i utworzenie s艂ownika z wyrazami
- Znalezienie najkr贸tszego korpusu
- Por贸wnywanie d艂ugo艣ci s艂贸w
- Por贸wnanie s艂贸w nieindeksowanych
- Por贸wnanie cz臋艣ci mowy
- Por贸wnanie s艂ownictwa
- Obliczanie wsp贸艂czynnika podobie艅stwa Jaccarda
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
- Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
- Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie cz臋sto艣ci
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony 艣wiat
- 3. Stre艣膰 przem贸wienie dzi臋ki narz臋dziom do przetwarzania j臋zyka naturalnego
- Projekt #3: Mam marzenie... streszcza膰 przem贸wienia!
- Strategia
- Web scraping
- Kod programu
- Import modu艂贸w i definicja funkcji main()
- Uzupe艂nienie funkcji main()
- Usuni臋cie s艂贸w nieindeksowanych
- Obliczanie cz臋sto艣ci wyst臋powania s艂贸w
- Ranking zda艅
- Uruchomienie programu
- Projekt #4: Podsumowywanie przem贸wie艅 z bibliotek膮 gensim
- Instalacja biblioteki gensim
- Kod programu
- Import modu艂贸w, pobranie przem贸wienia ze strony i wst臋pna obr贸bka
- Streszczanie przem贸wienia
- Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur s艂贸w
- Modu艂y wordcloud i PIL
- Kod programu
- Import modu艂贸w, plik贸w tekstowych, obraz贸w i s艂贸w nieindeksowanych
- Generowanie chmury s艂贸w
- Wydruk chmury s艂贸w
- Drobne zmiany
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wiecz贸r gier
- Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
- Samodzielny projekt: Streszczenie powie艣ci
- Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co m贸wisz, ale jak to m贸wisz!
- Projekt #3: Mam marzenie... streszcza膰 przem贸wienia!
- 4. Zakoduj supertajn膮 wiadomo艣膰 szyfrem ksi膮偶kowym
- Jednorazowy bloczek szyfrowy
- Szyfr Rebeki
- Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂贸w i definicja funkcji main()
- Wgrywanie pliku i tworzenie s艂ownika
- Szyfrowanie wiadomo艣ci
- Odszyfrowywanie wiadomo艣ci
- Sprawdzenie poprawno艣ci i wywo艂anie funkcji main()
- Wysy艂anie wiadomo艣ci
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykresy znak贸w
- Zadanie praktyczne: Przesy艂anie tajnych wiadomo艣ci jak w czasie II wojny 艣wiatowej
- 5. Znajd藕 Plutona
- Projekt #7: Replikacja komparatora b艂yskowego
- Strategia
- Dane
- Kod programu
- Import modu艂贸w i definicje sta艂ych
- Definicja funkcji main()
- P臋tla w funkcji main()
- Znajdowanie najlepszych dopasowa艅 punkt贸w kluczowych
- Sprawdzanie najlepszych dopasowa艅
- Rejestracja obrazu
- Budowa komparatora b艂yskowego
- U偶ywanie komparatora b艂yskowego
- Projekt #8: Wykrywanie przej艣ciowych zjawisk astronomicznych dzi臋ki r贸偶nicowaniu obraz贸w
- Strategia
- Kod programu wykrywacza zjawisk
- Import modu艂贸w i definicje sta艂ych
- Wykrywanie i zaznaczanie przej艣ciowych zjawisk astronomicznych
- Przygotowywanie plik贸w i katalog贸w
- Utworzenie p臋tli przechodz膮cej przez obrazy i wyliczenie r贸偶nic bezwzgl臋dnych
- Odkrycie zjawiska i zapisanie obrazu
- Korzystanie z wykrywacza przej艣ciowych zjawisk astronomicznych
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wyznaczenie 艣cie偶ki orbitalnej
- Zadanie praktyczne: Znajd藕 r贸偶nice
- Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
- Projekt #7: Replikacja komparatora b艂yskowego
- 6. Pom贸偶 misji Apollo 8 wygra膰 wy艣cig na Ksi臋偶yc
- Zrozumie膰 misj臋 Apollo 8
- Trajektoria swobodnego powrotu
- Problem trzech cia艂
- Projekt #9: Na Ksi臋偶yc z misj膮 Apollo 8!
- U偶ycie modu艂u turtle
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂u turtle i definicje sta艂ych
- Odtworzenie systemu grawitacji
- Tworzenie cia艂 niebieskich
- Przyspieszenie wynikaj膮ce z grawitacji
- Przej艣cie przez symulacj臋
- Definicja funkcji main(), ustawienia ekranu i utworzenie uk艂adu cia艂
- Utworzenie Ziemi i Ksi臋偶yca
- Niestandardowy kszta艂t modu艂u CSM
- Utworzenie modu艂u CSM, pocz膮tek symulacji i wywo艂anie funkcji main()
- Uruchomienie symulacji
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwa艅
- Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
- Zadanie praktyczne: Przystanek Ksi臋偶yc
- Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
- Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
- Zrozumie膰 misj臋 Apollo 8
- 7. Wybierz miejsce na marsja艅skie l膮dowisko
- Jak wyl膮dowa膰 na Marsie?
- Mapa MOLA
- Projekt #10: Wyb贸r marsja艅skich l膮dowisk
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂贸w i definicje sta艂ych
- Utworzenie sta艂ych pochodnych oraz obiektu screen
- Definicja i inicjalizacja klasy Search
- Obliczanie wska藕nik贸w
- Sprawdzanie lokalizacji prostok膮t贸w
- Sortowanie wynik贸w i ocena prostok膮t贸w
- Rysowanie najlepszych prostok膮t贸w na mapie
- Ko艅cowy wynik w kolorze
- Uruchomienie programu
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Sprawd藕, czy rysunki s膮 cz臋艣ci膮 obrazu
- Zadanie praktyczne: Profil wysoko艣ciowy
- Zadanie praktyczne: Wykres tr贸jwymiarowy
- Zadanie praktyczne: Miksowanie map
- Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
- Samodzielny projekt: Zawijanie prostok膮t贸w
- 8. Wykryj odleg艂e egzoplanety
- Fotometria tranzytowa
- Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂贸w i utworzenie sta艂ych
- Definicja funkcji main()
- Rejestracja tranzytu
- Obliczanie wzgl臋dnej jasno艣ci i rysowanie wykresu krzywej blasku
- Eksperymenty z fotometri膮 tranzytow膮
- Projekt #12: Obrazy egzoplanet
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂贸w i zmniejszanie obraz贸w
- U艣rednienie warto艣ci kana艂贸w kolor贸w i utworzenie diagram贸w ko艂owych
- Rysowanie diagramu dla pojedynczego piksela
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzyt贸w asteroid
- Zadanie praktyczne: Uwzgl臋dnienie pociemnienia brzegowego
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam s艂onecznych
- Zadanie praktyczne: Wykryj obc膮 armad臋
- Zadanie praktyczne: Wykryj planet臋 z ksi臋偶ycem
- Zadanie praktyczne: Pomiar d艂ugo艣ci dnia na egzoplanecie
- Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
- 9. Rozpoznaj wroga
- Wykrywanie twarzy na zdj臋ciach
- Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wie偶yczki obronnej
- Strategia
- Kod programu
- Import modu艂贸w, konfiguracja d藕wi臋ku oraz utworzenie odniesie艅 do plik贸w klasyfikatora i obraz贸w przedstawiaj膮cych korytarz
- Emisja ostrze偶enia, wczytanie obraz贸w i wykrywanie twarzy
- Wykrywanie oczu i dezaktywacja broni
- Przepuszczenie cz艂owieka lub otworzenie ognia
- Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
- Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczk贸w
- 10. Zabezpiecz dost臋p do laboratorium dzi臋ki rozpoznawaniu twarzy
- Rozpoznawanie twarzy dzi臋ki LBPH
- Diagram przep艂ywu procesu rozpoznawania twarzy
- Pozyskiwanie histogram贸w lokalnych wzorc贸w binarnych
- Projekt #14: Zabezpiecz dost臋p do obcego artefaktu
- Strategia
- Potrzebne modu艂y i pliki
- Kod pobieraj膮cy obraz wideo
- Import modu艂贸w, ustawienia d藕wi臋ku i kamery, instrukcje oraz 艣cie偶ki do plik贸w
- Pozyskiwanie obraz贸w szkoleniowych
- Kod programu z etapu szkolenia
- Kod programu z etapu predykcji
- Import modu艂贸w i przygotowanie algorytmu do rozpoznawania twarzy
- Rozpoznawanie twarzy i aktualizacja dziennika dost臋pu
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Dodanie has艂a i rejestrowania obrazu wideo
- Samodzielny projekt: Bli藕niaki i sobowt贸ry
- Samodzielny projekt: Machina czasu
- Rozpoznawanie twarzy dzi臋ki LBPH
- 11. Opracuj interaktywn膮 map臋 ucieczki przed zombie
- Projekt #15: Wizualizacja g臋sto艣ci zaludnienia na kartogramie
- Strategia
- Biblioteka pandas
- Biblioteki bokeh i holoviews
- Instalacja modu艂贸w pandas, bokeh i holoviews
- Pobieranie danych dotycz膮cych hrabstw, stan贸w, bezrobocia i g臋sto艣ci zaludnienia
- Hakowanie holoviews
- Kod programu
- Import modu艂贸w i danych oraz utworzenie obiektu dataframe
- Usuwanie wierszy opisuj膮cych stany oraz przygotowanie kod贸w stan贸w i hrabstw
- Przygotowywanie danych do wy艣wietlenia
- Rysowanie kartogramu
- Planowanie ucieczki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wy艣wietlanie zmian w zaludnieniu Stan贸w Zjednoczonych
- Projekt #15: Wizualizacja g臋sto艣ci zaludnienia na kartogramie
- 12. Czy 偶yjemy w symulacji komputerowej?
- Projekt #16: 呕ycie, wszech艣wiat i staw 偶贸艂wia Yertle
- Kod programu
- Import modu艂u turtle, przygotowanie ekranu i rysowanie wyspy
- Rysowanie k艂ody, dziury po s臋ku oraz 偶贸艂wia Yertle
- Implikacje symulacji stawu
- Liczenie kosztu poruszania si臋 po siatce
- Kod programu
- Wyniki
- Kod programu
- Strategia
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Co dalej?
- Samodzielny projekt: Znajd藕 bezpieczn膮 przysta艅
- Samodzielny projekt: Tutaj wstaje s艂o艅ce
- Samodzielny projekt: Widzie膰 oczami psa
- Samodzielny projekt: Niestandardowe krzy偶贸wki
- Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajd贸w
- Samodzielny projekt: C贸偶 za skomplikowana sie膰!
- Samodzielny projekt: Z g贸ry dzi臋kuj臋
- Projekt #16: 呕ycie, wszech艣wiat i staw 偶贸艂wia Yertle
- A. Rozwi膮zania zada艅 praktycznych
- Rozdzia艂 2. Okre艣l autora za pomoc膮 stylometrii
- Gdzie jest pies pogrzebany?
- Mapa interpunkcji
- Rozdzia艂 4. Zakoduj supertajn膮 wiadomo艣膰 szyfrem ksi膮偶kowym
- Wykresy znak贸w
- Przesy艂anie tajnych wiadomo艣ci jak w czasie II wojny 艣wiatowej
- Rozdzia艂 5. Znajd藕 Plutona
- Wyznaczenie 艣cie偶ki orbitalnej
- Znajd藕 r贸偶nice
- Rozdzia艂 6. Pom贸偶 misji Apollo 8 wygra膰 wy艣cig na Ksi臋偶yc
- Symulacja poszukiwa艅
- Na miejsca, gotowi, start!
- Przystanek Ksi臋偶yc
- Rozdzia艂 7. Wybierz miejsce na marsja艅skie l膮dowisko
- Sprawd藕, czy rysunki s膮 cz臋艣ci膮 obrazu
- Profil wysoko艣ciowy
- Wykres tr贸jwymiarowy
- Miksowanie map
- Rozdzia艂 8. Wykryj odleg艂e egzoplanety
- Wykrywanie obcych megastruktur
- Wykrywanie tranzyt贸w asteroid
- Uwzgl臋dnienie pociemnienia brzegowego
- Wykryj obc膮 armad臋
- Wykryj planet臋 z ksi臋偶ycem
- Pomiar d艂ugo艣ci dnia na egzoplanecie
- Rozdzia艂 9. Rozpoznaj wroga
- Rozmywanie twarzy
- Rozdzia艂 10. Zabezpiecz dost臋p do laboratorium dzi臋ki rozpoznawaniu twarzy
- Samodzielny projekt: Dodanie has艂a i rejestrowania obrazu wideo
- Rozdzia艂 2. Okre艣l autora za pomoc膮 stylometrii