Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Helion
Tytuł oryginału: Real-World Python: A Hacker's Guide to Solving Problems with Code
TÅ‚umaczenie: Karolina Stangel
ISBN: 978-83-283-8346-3
stron: 326, Format: 170x230, okładka: miękka
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od października 2021
Po nauczeniu siÄ™ podstaw Pythona przychodzi czas na coÅ› poważniejszego. Umiesz już napisać kilkanaÅ›cie linii kodu, który dziaÅ‚a zgodnie z oczekiwaniami, znasz skÅ‚adniÄ™ jÄ™zyka i wiesz, jakie możliwoÅ›ci oferuje. Być może nawet traktujesz tworzenie kodu w Pythonie jako Å›wietnÄ… zabawÄ™. W każdym razie, skoro znasz już podstawy, możesz siÄ™ zająć prawdziwymi projektami. DziÄ™ki nim nie tylko rozwiążesz palÄ…ce problemy codziennego życia, ale również nauczysz siÄ™ tworzyć kompletne, funkcjonalne programy. Programy, które bÄ™dÄ… dziaÅ‚ać.
Ta książka jest sposobem na dalszÄ… naukÄ™ programowania poprzez realizacjÄ™ projektów. Każdy z nich zostaÅ‚ wyjaÅ›niony krok po kroku, opisano też sposoby korzystania z licznych bibliotek i pakietów Pythona. DziÄ™ki projektom dowiesz siÄ™, jak wykorzystywać programowanie do realizacji eksperymentów, testowania teorii, naÅ›ladowania natury lub po prostu do zabawy. Nabierzesz wprawy w pracy z bibliotekami i moduÅ‚ami Pythona, nauczysz siÄ™ także pożytecznych skrótów, przydatnych funkcji i innych pomocnych technik. W efekcie lektury w Å‚atwy sposób zrealizujesz zadania, które kiedyÅ› spÄ™dzaÅ‚y sen z powiek geniuszom - a to dopiero poczÄ…tek przygody z Pythonem!
Dzięki książce dowiesz się, jak:
- używać bibliotek: matplotlib, NumPy, Bokeh, pandas, Requests, Beautiful Soup i turtle
- tworzyć szyfry, szyfrować i odszyfrowywać wiadomości
- przetwarzać jÄ™zyk naturalny i pisać kod do rozpoznawania obrazów
- pisać programy wykrywające i śledzące obiekty
- korzystać z narzędzi do analizy i wizualizacji danych
Python. Być może polegniesz, a może Ci się uda!
Zobacz także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu -- spis treści
- O autorze
- O korektorach technicznych
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Do kogo skierowana jest ta książka?
- Dlaczego Python?
- Co zawiera ta książka?
- Wersja języka Python, system operacyjny i środowisko programistyczne
- Instalacja Pythona
- Uruchomienie Pythona
- Åšrodowisko wirtualne
- Naprzód!
- 1. Uratuj rozbitków dzięki twierdzeniu Bayesa
- Twierdzenie Bayesa
- Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
- Strategia
- Instalacja bibliotek Pythona
- Instalacja NumPy i innych pakietów naukowych za pomocą narzędzia pip
- Instalacja OpenCV za pomocą narzędzia pip
- Kod programu
- Import modułów
- Definicja klasy Search
- Rysowanie mapy
- Wybór końcowej lokalizacji zaginionego
- Liczenie skuteczności i realizacja poszukiwań
- Zastosowanie twierdzenia Bayesa i utworzenie menu
- Definicja funkcji main()
- Interpretacja wyboru opcji z menu
- Zakończenie pętli i wywołanie funkcji main()
- Uruchomienie gry
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
- Samodzielny projekt: Znajdź najlepszą strategię dzięki metodzie Monte Carlo
- Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia
- 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
- Strategia
- Instalacja NLTK
- Pobieranie tokenizera
- Pobieranie pakietu Stopwords Corpus
- Korpusy
- Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
- Pobranie tekstu i utworzenie słownika z wyrazami
- Znalezienie najkrótszego korpusu
- Porównywanie długości słów
- Porównanie słów nieindeksowanych
- Porównanie części mowy
- Porównanie słownictwa
- Obliczanie współczynnika podobieństwa Jaccarda
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
- Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
- Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie częstości
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
- 3. Streść przemówienie dzięki narzędziom do przetwarzania języka naturalnego
- Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
- Strategia
- Web scraping
- Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
- Uzupełnienie funkcji main()
- Usunięcie słów nieindeksowanych
- Obliczanie częstości występowania słów
- Ranking zdań
- Uruchomienie programu
- Projekt #4: Podsumowywanie przemówień z biblioteką gensim
- Instalacja biblioteki gensim
- Kod programu
- Import modułów, pobranie przemówienia ze strony i wstępna obróbka
- Streszczanie przemówienia
- Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
- Moduły wordcloud i PIL
- Kod programu
- Import modułów, plików tekstowych, obrazów i słów nieindeksowanych
- Generowanie chmury słów
- Wydruk chmury słów
- Drobne zmiany
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wieczór gier
- Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
- Samodzielny projekt: Streszczenie powieści
- Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
- Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
- 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Jednorazowy bloczek szyfrowy
- Szyfr Rebeki
- Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
- Strategia
- Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
- Wgrywanie pliku i tworzenie słownika
- Szyfrowanie wiadomości
- Odszyfrowywanie wiadomości
- Sprawdzenie poprawności i wywołanie funkcji main()
- Wysyłanie wiadomości
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
- Zadanie praktyczne: Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
- 5. Znajdź Plutona
- Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
- Strategia
- Dane
- Kod programu
- Import modułów i definicje stałych
- Definicja funkcji main()
- Pętla w funkcji main()
- Znajdowanie najlepszych dopasowań punktów kluczowych
- Sprawdzanie najlepszych dopasowań
- Rejestracja obrazu
- Budowa komparatora błyskowego
- Używanie komparatora błyskowego
- Projekt #8: Wykrywanie przejściowych zjawisk astronomicznych dzięki różnicowaniu obrazów
- Strategia
- Kod programu wykrywacza zjawisk
- Import modułów i definicje stałych
- Wykrywanie i zaznaczanie przejściowych zjawisk astronomicznych
- Przygotowywanie plików i katalogów
- Utworzenie pętli przechodzącej przez obrazy i wyliczenie różnic bezwzględnych
- Odkrycie zjawiska i zapisanie obrazu
- Korzystanie z wykrywacza przejściowych zjawisk astronomicznych
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
- Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
- Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
- Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
- 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Zrozumieć misję Apollo 8
- Trajektoria swobodnego powrotu
- Problem trzech ciał
- Projekt #9: Na Księżyc z misją Apollo 8!
- Użycie modułu turtle
- Strategia
- Kod programu
- Import modułu turtle i definicje stałych
- Odtworzenie systemu grawitacji
- Tworzenie ciał niebieskich
- Przyspieszenie wynikajÄ…ce z grawitacji
- Przejście przez symulację
- Definicja funkcji main(), ustawienia ekranu i utworzenie układu ciał
- Utworzenie Ziemi i Księżyca
- Niestandardowy kształt modułu CSM
- Utworzenie modułu CSM, początek symulacji i wywołanie funkcji main()
- Uruchomienie symulacji
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwań
- Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
- Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
- Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
- Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
- Zrozumieć misję Apollo 8
- 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Jak wylądować na Marsie?
- Mapa MOLA
- Projekt #10: Wybór marsjańskich lądowisk
- Strategia
- Kod programu
- Import modułów i definicje stałych
- Utworzenie stałych pochodnych oraz obiektu screen
- Definicja i inicjalizacja klasy Search
- Obliczanie wskaźników
- Sprawdzanie lokalizacji prostokątów
- Sortowanie wyników i ocena prostokątów
- Rysowanie najlepszych prostokątów na mapie
- Końcowy wynik w kolorze
- Uruchomienie programu
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
- Zadanie praktyczne: Profil wysokościowy
- Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
- Zadanie praktyczne: Miksowanie map
- Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
- Samodzielny projekt: Zawijanie prostokątów
- 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Fotometria tranzytowa
- Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
- Strategia
- Kod programu
- Import modułów i utworzenie stałych
- Definicja funkcji main()
- Rejestracja tranzytu
- Obliczanie względnej jasności i rysowanie wykresu krzywej blasku
- Eksperymenty z fotometriÄ… tranzytowÄ…
- Projekt #12: Obrazy egzoplanet
- Strategia
- Kod programu
- Import modułów i zmniejszanie obrazów
- Uśrednienie wartości kanałów kolorów i utworzenie diagramów kołowych
- Rysowanie diagramu dla pojedynczego piksela
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
- Zadanie praktyczne: Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
- Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam słonecznych
- Zadanie praktyczne: Wykryj obcÄ… armadÄ™
- Zadanie praktyczne: Wykryj planetę z księżycem
- Zadanie praktyczne: Pomiar długości dnia na egzoplanecie
- Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
- 9. Rozpoznaj wroga
- Wykrywanie twarzy na zdjęciach
- Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
- Strategia
- Kod programu
- Import modułów, konfiguracja dźwięku oraz utworzenie odniesień do plików klasyfikatora i obrazów przedstawiających korytarz
- Emisja ostrzeżenia, wczytanie obrazów i wykrywanie twarzy
- Wykrywanie oczu i dezaktywacja broni
- Przepuszczenie człowieka lub otworzenie ognia
- Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
- Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
- 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
- Diagram przepływu procesu rozpoznawania twarzy
- Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
- Projekt #14: Zabezpiecz dostęp do obcego artefaktu
- Strategia
- Potrzebne moduły i pliki
- Kod pobierajÄ…cy obraz wideo
- Import modułów, ustawienia dźwięku i kamery, instrukcje oraz ścieżki do plików
- Pozyskiwanie obrazów szkoleniowych
- Kod programu z etapu szkolenia
- Kod programu z etapu predykcji
- Import modułów i przygotowanie algorytmu do rozpoznawania twarzy
- Rozpoznawanie twarzy i aktualizacja dziennika dostępu
- Wyniki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
- Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
- Samodzielny projekt: Machina czasu
- Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
- 11. Opracuj interaktywnÄ… mapÄ™ ucieczki przed zombie
- Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
- Strategia
- Biblioteka pandas
- Biblioteki bokeh i holoviews
- Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
- Pobieranie danych dotyczących hrabstw, stanów, bezrobocia i gęstości zaludnienia
- Hakowanie holoviews
- Kod programu
- Import modułów i danych oraz utworzenie obiektu dataframe
- Usuwanie wierszy opisujących stany oraz przygotowanie kodów stanów i hrabstw
- Przygotowywanie danych do wyświetlenia
- Rysowanie kartogramu
- Planowanie ucieczki
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Samodzielny projekt: Wyświetlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
- Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
- 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
- Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
- Kod programu
- Import modułu turtle, przygotowanie ekranu i rysowanie wyspy
- Rysowanie kłody, dziury po sęku oraz żółwia Yertle
- Implikacje symulacji stawu
- Liczenie kosztu poruszania siÄ™ po siatce
- Kod programu
- Wyniki
- Kod programu
- Strategia
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Co dalej?
- Samodzielny projekt: Znajdź bezpieczną przystań
- Samodzielny projekt: Tutaj wstaje słońce
- Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
- Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
- Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
- Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
- Samodzielny projekt: Z góry dziękuję
- Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
- A. Rozwiązania zadań praktycznych
- Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Gdzie jest pies pogrzebany?
- Mapa interpunkcji
- Rozdział 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Wykresy znaków
- Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
- Rozdział 5. Znajdź Plutona
- Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
- Znajdź różnice
- Rozdział 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Symulacja poszukiwań
- Na miejsca, gotowi, start!
- Przystanek Księżyc
- Rozdział 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
- Profil wysokościowy
- Wykres trójwymiarowy
- Miksowanie map
- Rozdział 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Wykrywanie obcych megastruktur
- Wykrywanie tranzytów asteroid
- Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
- Wykryj obcÄ… armadÄ™
- Wykryj planetę z księżycem
- Pomiar długości dnia na egzoplanecie
- Rozdział 9. Rozpoznaj wroga
- Rozmywanie twarzy
- Rozdział 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
- Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii