reklama - zainteresowany?

Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu - Helion

Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu
Autor: Lee Vaughan
Tytuł oryginału: Real-World Python: A Hacker's Guide to Solving Problems with Code
TÅ‚umaczenie: Karolina Stangel
ISBN: 978-83-283-8346-3
stron: 326, Format: 170x230, okładka: miękka
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od października 2021

Tagi: Python - Programowanie

Po nauczeniu siÄ™ podstaw Pythona przychodzi czas na coÅ› poważniejszego. Umiesz już napisać kilkanaÅ›cie linii kodu, który dziaÅ‚a zgodnie z oczekiwaniami, znasz skÅ‚adniÄ™ jÄ™zyka i wiesz, jakie możliwoÅ›ci oferuje. Być może nawet traktujesz tworzenie kodu w Pythonie jako Å›wietnÄ… zabawÄ™. W każdym razie, skoro znasz już podstawy, możesz siÄ™ zająć prawdziwymi projektami. DziÄ™ki nim nie tylko rozwiążesz palÄ…ce problemy codziennego życia, ale również nauczysz siÄ™ tworzyć kompletne, funkcjonalne programy. Programy, które bÄ™dÄ… dziaÅ‚ać.

Ta książka jest sposobem na dalszÄ… naukÄ™ programowania poprzez realizacjÄ™ projektów. Każdy z nich zostaÅ‚ wyjaÅ›niony krok po kroku, opisano też sposoby korzystania z licznych bibliotek i pakietów Pythona. DziÄ™ki projektom dowiesz siÄ™, jak wykorzystywać programowanie do realizacji eksperymentów, testowania teorii, naÅ›ladowania natury lub po prostu do zabawy. Nabierzesz wprawy w pracy z bibliotekami i moduÅ‚ami Pythona, nauczysz siÄ™ także pożytecznych skrótów, przydatnych funkcji i innych pomocnych technik. W efekcie lektury w Å‚atwy sposób zrealizujesz zadania, które kiedyÅ› spÄ™dzaÅ‚y sen z powiek geniuszom - a to dopiero poczÄ…tek przygody z Pythonem!

Dzięki książce dowiesz się, jak:

  • używać bibliotek: matplotlib, NumPy, Bokeh, pandas, Requests, Beautiful Soup i turtle
  • tworzyć szyfry, szyfrować i odszyfrowywać wiadomoÅ›ci
  • przetwarzać jÄ™zyk naturalny i pisać kod do rozpoznawania obrazów
  • pisać programy wykrywajÄ…ce i Å›ledzÄ…ce obiekty
  • korzystać z narzÄ™dzi do analizy i wizualizacji danych

Python. Być może polegniesz, a może Ci się uda!

Spis treści

Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu -- spis treści

  • O autorze
  • O korektorach technicznych
  • PodziÄ™kowania
  • Wprowadzenie
    • Do kogo skierowana jest ta książka?
    • Dlaczego Python?
    • Co zawiera ta książka?
      • Wersja jÄ™zyka Python, system operacyjny i Å›rodowisko programistyczne
      • Instalacja Pythona
      • Uruchomienie Pythona
      • Åšrodowisko wirtualne
      • Naprzód!
  • 1. Uratuj rozbitków dziÄ™ki twierdzeniu Bayesa
    • Twierdzenie Bayesa
    • Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
      • Strategia
      • Instalacja bibliotek Pythona
        • Instalacja NumPy i innych pakietów naukowych za pomocÄ… narzÄ™dzia pip
        • Instalacja OpenCV za pomocÄ… narzÄ™dzia pip
      • Kod programu
        • Import modułów
        • Definicja klasy Search
        • Rysowanie mapy
        • Wybór koÅ„cowej lokalizacji zaginionego
        • Liczenie skutecznoÅ›ci i realizacja poszukiwaÅ„
        • Zastosowanie twierdzenia Bayesa i utworzenie menu
        • Definicja funkcji main()
        • Interpretacja wyboru opcji z menu
        • ZakoÅ„czenie pÄ™tli i wywoÅ‚anie funkcji main()
      • Uruchomienie gry
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
    • Samodzielny projekt: Znajdź najlepszÄ… strategiÄ™ dziÄ™ki metodzie Monte Carlo
    • Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieÅ„stwa wykrycia
  • 2. OkreÅ›l autora za pomocÄ… stylometrii
    • Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony Å›wiat
      • Strategia
      • Instalacja NLTK
        • Pobieranie tokenizera
        • Pobieranie pakietu Stopwords Corpus
      • Korpusy
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • Pobranie tekstu i utworzenie sÅ‚ownika z wyrazami
        • Znalezienie najkrótszego korpusu
        • Porównywanie dÅ‚ugoÅ›ci słów
        • Porównanie słów nieindeksowanych
        • Porównanie części mowy
        • Porównanie sÅ‚ownictwa
        • Obliczanie współczynnika podobieÅ„stwa Jaccarda
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
    • Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
    • Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie czÄ™stoÅ›ci
  • 3. Streść przemówienie dziÄ™ki narzÄ™dziom do przetwarzania jÄ™zyka naturalnego
    • Projekt #3: Mam marzenie... streszczać przemówienia!
      • Strategia
      • Web scraping
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • UzupeÅ‚nienie funkcji main()
        • UsuniÄ™cie słów nieindeksowanych
        • Obliczanie czÄ™stoÅ›ci wystÄ™powania słów
        • Ranking zdaÅ„
        • Uruchomienie programu
    • Projekt #4: Podsumowywanie przemówieÅ„ z bibliotekÄ… gensim
      • Instalacja biblioteki gensim
      • Kod programu
        • Import modułów, pobranie przemówienia ze strony i wstÄ™pna obróbka
        • Streszczanie przemówienia
    • Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
      • ModuÅ‚y wordcloud i PIL
      • Kod programu
        • Import modułów, plików tekstowych, obrazów i słów nieindeksowanych
        • Generowanie chmury słów
        • Wydruk chmury słów
      • Drobne zmiany
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Wieczór gier
    • Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
    • Samodzielny projekt: Streszczenie powieÅ›ci
    • Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
  • 4. Zakoduj supertajnÄ… wiadomość szyfrem książkowym
    • Jednorazowy bloczek szyfrowy
    • Szyfr Rebeki
    • Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • Wgrywanie pliku i tworzenie sÅ‚ownika
        • Szyfrowanie wiadomoÅ›ci
        • Odszyfrowywanie wiadomoÅ›ci
        • Sprawdzenie poprawnoÅ›ci i wywoÅ‚anie funkcji main()
      • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
    • Zadanie praktyczne: PrzesyÅ‚anie tajnych wiadomoÅ›ci jak w czasie II wojny Å›wiatowej
  • 5. Znajdź Plutona
    • Projekt #7: Replikacja komparatora bÅ‚yskowego
      • Strategia
      • Dane
      • Kod programu
        • Import modułów i definicje staÅ‚ych
        • Definicja funkcji main()
        • PÄ™tla w funkcji main()
        • Znajdowanie najlepszych dopasowaÅ„ punktów kluczowych
        • Sprawdzanie najlepszych dopasowaÅ„
        • Rejestracja obrazu
        • Budowa komparatora bÅ‚yskowego
      • Używanie komparatora bÅ‚yskowego
    • Projekt #8: Wykrywanie przejÅ›ciowych zjawisk astronomicznych dziÄ™ki różnicowaniu obrazów
      • Strategia
      • Kod programu wykrywacza zjawisk
        • Import modułów i definicje staÅ‚ych
        • Wykrywanie i zaznaczanie przejÅ›ciowych zjawisk astronomicznych
        • Przygotowywanie plików i katalogów
        • Utworzenie pÄ™tli przechodzÄ…cej przez obrazy i wyliczenie różnic bezwzglÄ™dnych
        • Odkrycie zjawiska i zapisanie obrazu
      • Korzystanie z wykrywacza przejÅ›ciowych zjawisk astronomicznych
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wyznaczenie Å›cieżki orbitalnej
    • Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
    • Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
  • 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyÅ›cig na Księżyc
    • Zrozumieć misjÄ™ Apollo 8
      • Trajektoria swobodnego powrotu
      • Problem trzech ciaÅ‚
    • Projekt #9: Na Księżyc z misjÄ… Apollo 8!
      • Użycie moduÅ‚u turtle
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import moduÅ‚u turtle i definicje staÅ‚ych
        • Odtworzenie systemu grawitacji
        • Tworzenie ciaÅ‚ niebieskich
        • Przyspieszenie wynikajÄ…ce z grawitacji
        • PrzejÅ›cie przez symulacjÄ™
        • Definicja funkcji main(), ustawienia ekranu i utworzenie ukÅ‚adu ciaÅ‚
        • Utworzenie Ziemi i Księżyca
        • Niestandardowy ksztaÅ‚t moduÅ‚u CSM
        • Utworzenie moduÅ‚u CSM, poczÄ…tek symulacji i wywoÅ‚anie funkcji main()
      • Uruchomienie symulacji
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwaÅ„
    • Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
    • Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
    • Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
    • Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
  • 7. Wybierz miejsce na marsjaÅ„skie lÄ…dowisko
    • Jak wylÄ…dować na Marsie?
    • Mapa MOLA
    • Projekt #10: Wybór marsjaÅ„skich lÄ…dowisk
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i definicje staÅ‚ych
        • Utworzenie staÅ‚ych pochodnych oraz obiektu screen
        • Definicja i inicjalizacja klasy Search
        • Obliczanie wskaźników
        • Sprawdzanie lokalizacji prostokÄ…tów
        • Sortowanie wyników i ocena prostokÄ…tów
        • Rysowanie najlepszych prostokÄ…tów na mapie
        • KoÅ„cowy wynik w kolorze
        • Uruchomienie programu
      • Wyniki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki sÄ… częściÄ… obrazu
    • Zadanie praktyczne: Profil wysokoÅ›ciowy
    • Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
    • Zadanie praktyczne: Miksowanie map
    • Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
    • Samodzielny projekt: Zawijanie prostokÄ…tów
  • 8. Wykryj odlegÅ‚e egzoplanety
    • Fotometria tranzytowa
    • Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i utworzenie staÅ‚ych
        • Definicja funkcji main()
        • Rejestracja tranzytu
        • Obliczanie wzglÄ™dnej jasnoÅ›ci i rysowanie wykresu krzywej blasku
      • Eksperymenty z fotometriÄ… tranzytowÄ…
    • Projekt #12: Obrazy egzoplanet
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i zmniejszanie obrazów
        • UÅ›rednienie wartoÅ›ci kanałów kolorów i utworzenie diagramów koÅ‚owych
        • Rysowanie diagramu dla pojedynczego piksela
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
    • Zadanie praktyczne: UwzglÄ™dnienie pociemnienia brzegowego
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam sÅ‚onecznych
    • Zadanie praktyczne: Wykryj obcÄ… armadÄ™
    • Zadanie praktyczne: Wykryj planetÄ™ z księżycem
    • Zadanie praktyczne: Pomiar dÅ‚ugoÅ›ci dnia na egzoplanecie
    • Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
  • 9. Rozpoznaj wroga
    • Wykrywanie twarzy na zdjÄ™ciach
    • Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów, konfiguracja dźwiÄ™ku oraz utworzenie odniesieÅ„ do plików klasyfikatora i obrazów przedstawiajÄ…cych korytarz
        • Emisja ostrzeżenia, wczytanie obrazów i wykrywanie twarzy
        • Wykrywanie oczu i dezaktywacja broni
        • Przepuszczenie czÅ‚owieka lub otworzenie ognia
    • Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
    • Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
  • 10. Zabezpiecz dostÄ™p do laboratorium dziÄ™ki rozpoznawaniu twarzy
    • Rozpoznawanie twarzy dziÄ™ki LBPH
      • Diagram przepÅ‚ywu procesu rozpoznawania twarzy
      • Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
    • Projekt #14: Zabezpiecz dostÄ™p do obcego artefaktu
      • Strategia
      • Potrzebne moduÅ‚y i pliki
      • Kod pobierajÄ…cy obraz wideo
        • Import modułów, ustawienia dźwiÄ™ku i kamery, instrukcje oraz Å›cieżki do plików
        • Pozyskiwanie obrazów szkoleniowych
      • Kod programu z etapu szkolenia
      • Kod programu z etapu predykcji
        • Import modułów i przygotowanie algorytmu do rozpoznawania twarzy
        • Rozpoznawanie twarzy i aktualizacja dziennika dostÄ™pu
      • Wyniki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Dodanie hasÅ‚a i rejestrowania obrazu wideo
    • Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
    • Samodzielny projekt: Machina czasu
  • 11. Opracuj interaktywnÄ… mapÄ™ ucieczki przed zombie
    • Projekt #15: Wizualizacja gÄ™stoÅ›ci zaludnienia na kartogramie
      • Strategia
      • Biblioteka pandas
      • Biblioteki bokeh i holoviews
      • Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
      • Pobieranie danych dotyczÄ…cych hrabstw, stanów, bezrobocia i gÄ™stoÅ›ci zaludnienia
      • Hakowanie holoviews
      • Kod programu
        • Import modułów i danych oraz utworzenie obiektu dataframe
        • Usuwanie wierszy opisujÄ…cych stany oraz przygotowanie kodów stanów i hrabstw
        • Przygotowywanie danych do wyÅ›wietlenia
        • Rysowanie kartogramu
      • Planowanie ucieczki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: WyÅ›wietlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
  • 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
    • Projekt #16: Å»ycie, wszechÅ›wiat i staw żółwia Yertle
      • Kod programu
        • Import moduÅ‚u turtle, przygotowanie ekranu i rysowanie wyspy
        • Rysowanie kÅ‚ody, dziury po sÄ™ku oraz żółwia Yertle
      • Implikacje symulacji stawu
      • Liczenie kosztu poruszania siÄ™ po siatce
        • Kod programu
      • Wyniki
    • Strategia
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
    • Samodzielny projekt: Znajdź bezpiecznÄ… przystaÅ„
    • Samodzielny projekt: Tutaj wstaje sÅ‚oÅ„ce
    • Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
    • Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
    • Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
    • Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
    • Samodzielny projekt: Z góry dziÄ™kujÄ™
  • A. RozwiÄ…zania zadaÅ„ praktycznych
    • RozdziaÅ‚ 2. OkreÅ›l autora za pomocÄ… stylometrii
      • Gdzie jest pies pogrzebany?
      • Mapa interpunkcji
    • RozdziaÅ‚ 4. Zakoduj supertajnÄ… wiadomość szyfrem książkowym
      • Wykresy znaków
      • PrzesyÅ‚anie tajnych wiadomoÅ›ci jak w czasie II wojny Å›wiatowej
    • RozdziaÅ‚ 5. Znajdź Plutona
      • Wyznaczenie Å›cieżki orbitalnej
      • Znajdź różnice
    • RozdziaÅ‚ 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyÅ›cig na Księżyc
      • Symulacja poszukiwaÅ„
      • Na miejsca, gotowi, start!
      • Przystanek Księżyc
    • RozdziaÅ‚ 7. Wybierz miejsce na marsjaÅ„skie lÄ…dowisko
      • Sprawdź, czy rysunki sÄ… częściÄ… obrazu
      • Profil wysokoÅ›ciowy
      • Wykres trójwymiarowy
      • Miksowanie map
    • RozdziaÅ‚ 8. Wykryj odlegÅ‚e egzoplanety
      • Wykrywanie obcych megastruktur
      • Wykrywanie tranzytów asteroid
      • UwzglÄ™dnienie pociemnienia brzegowego
      • Wykryj obcÄ… armadÄ™
      • Wykryj planetÄ™ z księżycem
      • Pomiar dÅ‚ugoÅ›ci dnia na egzoplanecie
    • RozdziaÅ‚ 9. Rozpoznaj wroga
      • Rozmywanie twarzy
    • RozdziaÅ‚ 10. Zabezpiecz dostÄ™p do laboratorium dziÄ™ki rozpoznawaniu twarzy
      • Samodzielny projekt: Dodanie hasÅ‚a i rejestrowania obrazu wideo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.