reklama - zainteresowany?

Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy - Helion


ebook
Autor: Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski
ISBN: 978-83-283-7624-3
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Python - Programowanie

Opanuj Pythona od strony praktycznej!

  • Poznaj konstrukcje języka Python
  • Naucz się stosować je w praktyce
  • Wykorzystaj standardowe biblioteki
  • Rozwiąż 139 zadań i sprawdź swoje rozwiązania

Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów - wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć!

Jeśli chcesz poznać ten język, jesteś na dobrej drodze! Książka omawia najważniejsze elementy programowania w Pythonie. Co ważne, wiedza została usystematyzowana w formie konkretnych zadań do wykonania. Poznasz dzięki nim typy danych i składnię języka, dowiesz się, jak debugować programy, nauczysz się korzystać z funkcji oferowanych przez biblioteki i opanujesz podstawy tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. To podręcznik przeznaczony dla młodzieży, ale doskonale sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, które rozpoczynają przygodę z programowaniem.

  • Instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi
  • Podstawowe informacje na temat języka i programowania
  • Typy danych, zmienne proste i tablicowe
  • Operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli
  • Operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach
  • Biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo
  • Korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych
  • Programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków
  • Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
  • Zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry

Poznaj Pythona, rozwiązuj zadania, zostań programistą!

Dodaj do koszyka

Spis treści

Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy eBook -- spis treści


Wstęp 9

Ważne informacje 11

Instalacja potrzebnych elementów 13

Rozdział 1. Trochę o Pythonie. Operacje wejścia i wyjścia w konsoli 21

  • Co to jest programowanie i czym zajmują się programiści 21
  • Interpreter 22
  • Operatory 24
  • Napisy 25
  • Edytor programów Pythona 27
  • Operacje wyjścia 31
  • Operacje wejścia 34
  • Typy danych 35
  • Wypisywanie kilku argumentów dla funkcji print() 36
  • Konwersja typów danych 37
  • Metody string - upper() i lower() 39
  • Podsumowanie 40

Rozdział 2. Operatory porównania i instrukcja if 43

  • Operatory porównania 43
  • Wartości True i False 44
  • Warunki 46
  • Instrukcja warunkowa if 47
  • Podsumowanie 50

Rozdział 3. Zmienne 51

  • Zmienne liczbowe i zmiana wartości zmiennej 52
  • Zmienne napisowe 54
  • Zmienne dla wartości logicznych 55
  • Podsumowanie 56

Rozdział 4. Biblioteki 57

  • Instrukcja import 58
  • Biblioteka time 58
  • Funkcja sleep() 58
  • Funkcje gmtime() i typ struct_time 60
  • Funkcja time() 62
  • Funkcja strftime() 64
  • Podsumowanie 65

Rozdział 5. Instrukcja else i liczby losowe 67

  • Instrukcja else 67
  • Liczby losowe 70
  • Zagnieżdżanie warunków, czyli warunki w warunkach 72
  • Podsumowanie 74

Rozdział 6. Operatory logiczne i instrukcja else if 75

  • Operator logiczny AND 76
  • Operator logiczny OR 77
  • Operator logiczny NOT 79
  • Instrukcja elif 79
  • Podsumowanie 81

Rozdział 7. Debugowanie 83

  • Błędy 84
  • Podsumowanie 88

Rozdział 8. Biblioteka dźwiękowa pydub 89

  • Przyspieszanie dźwięków 94
  • Eksportowanie dźwięków 95
  • Podsumowanie 96

Rozdział 9. Pętla while i komentarze 97

  • Pętla while 97
  • Nieskończone pętle while 100
  • Instrukcja break 101
  • Komentarze 102
  • Podsumowanie 104

Rozdział 10. Zmienne tablicowe (listy) 105

  • Tablice jednowymiarowe 106
  • Metoda append() i funkcja len() 108
  • Mieszanie tablicy 109
  • Sortowanie tablicy 110
  • Algorytmy 111
  • Tablice dwuwymiarowe 113
  • Biblioteka progressbar 115
  • Podsumowanie 117

Rozdział 11. Biblioteka graficzna pygame 119

  • Biblioteka pygame 120
  • Okno graficzne 120
  • Funkcja pygame.draw.rect() 122
  • Funkcja circle() 124
  • Funkcja polygon() 125
  • Wypełnianie ekranu kolorem i tworzenie animacji ruchu 127
  • Wyświetlanie obrazów 130
  • Wyświetlanie tekstu 133
  • Podsumowanie 136

Rozdział 12. Pętla for i funkcje wbudowane Pythona 137

  • Pętla for 138
  • Pętla w pętli 140
  • Wbudowane funkcje Pythona 142
  • Podsumowanie 145

Rozdział 13. Pliki 147

  • Operacje na plikach 147
  • Tablica ASCII 151
  • Pisanie do pliku 153
  • Podsumowanie 156

Rozdział 14. Wyjątki i instrukcja with 157

  • Instrukcje try i except 158
  • Wyjątki 158
  • Instrukcja finally 160
  • Instrukcja with 161
  • Podsumowanie 162

Rozdział 15. Pliki ZIP 163

  • Biblioteka zipfile 164
  • Podsumowanie 167

Rozdział 16. Własne funkcje 169

  • Tworzenie własnych funkcji 169
  • Argumenty funkcji 171
  • Importowanie własnych plików 174
  • Zwracanie wartości przez funkcję 175
  • Podsumowanie 177

Rozdział 17. Klasy i obiekty 179

  • Obiekty 179
  • Klasy 180
  • Metody klas 182
  • Metoda _init_() 184
  • Biblioteka math 185
  • Pierwiastkowanie - funkcja sqrt() 186
  • Funkcja sin() 187
  • Podsumowanie 188

Rozdział 18. Wątki 191

  • Wątki 192
  • Pobieranie wartości z wątków 194
  • Podsumowanie 195

Rozdział 19. Biblioteka filmowa moviepy 197

  • Tworzenie gifa z filmu 198
  • Przycinanie filmu i eksportowanie 200
  • Zmiana właściwości filmu 202
  • Obracanie filmu 203
  • Podsumowanie 205

Rozdział 20. GUI 207

  • GUI - graficzny interfejs użytkownika 207
  • Prosty graficzny interfejs użytkownika EasyGUI 207
  • Biblioteka PyQt5 212
  • Widgety i dziedziczenie 213
  • Okna dialogowe 220
  • Podsumowanie 222

Rozdział 21. Projekt gry 223

  • Szablon projektu 224
  • Klasa Element 225
  • Klasa Board 226
  • Klasa Game 231
  • Uruchomienie gry 233

Zakończenie 235

Rozwiązania 237

  • Rozwiązania zadań 237
  • Rozwiązania zadań powtórzeniowych 269

Twoja lista wykonanych zadań 273

  • Zadania 273
  • Zadania powtórzeniowe 276

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.