reklama - zainteresowany?

Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy - Helion



MIEJSCE 2 na liście TOP 20
Autor: Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski
ISBN: 978-83-283-7131-6
Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2020-06-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Python - Programowanie

Opanuj Pythona od strony praktycznej!

  • Poznaj konstrukcje języka Python
  • Naucz się stosować je w praktyce
  • Wykorzystaj standardowe biblioteki
  • Rozwiąż 139 zadań i sprawdź swoje rozwiązania

Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów - wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć!

Jeśli chcesz poznać ten język, jesteś na dobrej drodze! Książka omawia najważniejsze elementy programowania w Pythonie. Co ważne, wiedza została usystematyzowana w formie konkretnych zadań do wykonania. Poznasz dzięki nim typy danych i składnię języka, dowiesz się, jak debugować programy, nauczysz się korzystać z funkcji oferowanych przez biblioteki i opanujesz podstawy tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. To podręcznik przeznaczony dla młodzieży, ale doskonale sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, które rozpoczynają przygodę z programowaniem.

  • Instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi
  • Podstawowe informacje na temat języka i programowania
  • Typy danych, zmienne proste i tablicowe
  • Operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli
  • Operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach
  • Biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo
  • Korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych
  • Programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków
  • Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
  • Zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry

Poznaj Pythona, rozwiązuj zadania, zostań programistą!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy", wybierały także:

  • Aplikacje internetowe z Django. Najlepsze receptury
  • Data Science w Pythonie. Kurs video. Przetwarzanie i analiza danych
  • Python. Wprowadzenie. Wydanie IV
  • Python. Kurs video. Kreacyjne i strukturalne wzorce projektowe

Dodaj do koszyka

Spis treści

Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy -- spis treści

  • Wstęp
  • Ważne informacje
  • Instalacja potrzebnych elementów
    • Co będzie nam potrzebne?
    • Narzędzia
  • Rozdział 1. Trochę o Pythonie. Operacje wejścia i wyjścia w konsoli
    • Co to jest programowanie i czym zajmują się programiści
    • Interpreter
    • Operatory
      • Zadanie 1
    • Napisy
      • Zadanie 2
    • Edytor programów Pythona
    • Operacje wyjścia
      • Zadanie 3
    • Operacje wejścia
      • Zadanie 4
    • Typy danych
      • Zadanie 5
    • Wypisywanie kilku argumentów dla funkcji print()
      • Zadanie 6
    • Konwersja typów danych
      • Zadanie 7
      • Zadanie 8
      • Zadanie 9
    • Metody string upper() i lower()
      • Zadanie 10
      • Zadanie 11
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. Operatory porównania i instrukcja if
    • Zadanie powtórzeniowe 1
    • Operatory porównania
    • Wartości True i False
      • Zadanie 12
      • Zadanie 13
      • Zadanie 14
    • Warunki
      • Zadanie 15
    • Instrukcja warunkowa if
      • Zadanie 16
      • Zadanie 17
      • Zadanie 18
      • Metody string find()
        • Zadanie 19
        • Zadanie 20
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Zmienne
    • Zadanie powtórzeniowe 2
    • Zmienne liczbowe i zmiana wartości zmiennej
      • Zadanie 21
      • Zadanie 22
    • Zmienne napisowe
      • Zadanie 23
    • Zmienne dla wartości logicznych
      • Zadanie 24
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Biblioteki
    • Instrukcja import
    • Biblioteka time
    • Funkcja sleep()
      • Zadanie 25
      • Zadanie 26
      • Zadanie 27
    • Funkcje gmtime() i typ struct_time
      • Zadanie 28
      • Zadanie 29
    • Funkcja time()
      • Zadanie 30
      • Zadanie 31
    • Funkcja strftime()
      • Zadanie 32
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Instrukcja else i liczby losowe
    • Zadanie powtórzeniowe 3
    • Instrukcja else
      • Zadanie 33
      • Zadanie 34
      • Zadanie 35
    • Liczby losowe
      • Biblioteka random
        • Zadanie 36
        • Zadanie 37
        • Zadanie 38
        • Zadanie 39
        • Zadanie 40
    • Zagnieżdżanie warunków, czyli warunki w warunkach
      • Zadanie 41
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Operatory logiczne i instrukcja else if
    • Zadanie powtórzeniowe 4
    • Operator logiczny AND
      • Zadanie 42
      • Zadanie 43
    • Operator logiczny OR
      • Zadanie 44
      • Zadanie 45
    • Operator logiczny NOT
      • Zadanie 46
    • Instrukcja elif
      • Zadanie 47
      • Zadanie 48
      • Zadanie 49
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Debugowanie
    • Zadanie powtórzeniowe 5
    • Błędy
      • Brak nawiasów funkcji
      • Brak cudzysłowu przy napisach
      • Brak dwukropka
      • Zapominanie o wielokrotnym używaniu zmiennej w warunkach
      • Złe typy danych
      • Brak wcięć
        • Zadanie 50
        • Zadanie 51
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Biblioteka dźwiękowa pydub
    • Zadanie powtórzeniowe 6
    • Zadanie 52
    • Zadanie 53
    • Przycinanie elementów napisów i dźwięków
      • Zadanie 54
    • Przyspieszanie dźwięków
      • Zadanie 55
      • Generowanie tonu
        • Zadanie 56
        • Zadanie 57
    • Eksportowanie dźwięków
      • Zadanie 58
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Pętla while i komentarze
    • Pętla while
      • Zadanie 59
      • Zadanie 60
      • Zadanie 61
      • Zadanie 62
    • Nieskończone pętle while
      • Zadanie 63
      • Zadanie 64
    • Instrukcja break
      • Zadanie 65
      • Zadanie 66
    • Komentarze
      • Zadanie 67
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Zmienne tablicowe (listy)
    • Zadanie powtórzeniowe 7
    • Tablice jednowymiarowe
      • Zadanie 68
      • Zadanie 69
    • Metoda append() i funkcja len()
      • Zadanie 70
    • Mieszanie tablicy
      • Zadanie 71
    • Sortowanie tablicy
      • Zadanie 72
    • Algorytmy
      • Zadanie 73
    • Tablice dwuwymiarowe
      • Zadanie 74
    • Biblioteka progressbar
      • Zadanie 75
      • Zadanie 76
    • Podsumowanie
  • Rozdział 11. Biblioteka graficzna pygame
    • Zadanie powtórzeniowe 8
    • Biblioteka pygame
    • Okno graficzne
      • Zadanie 77
      • Wyświetlanie prymitywów
    • Funkcja pygame.draw.rect()
    • Funkcja circle()
    • Funkcja polygon()
      • Zadanie 78
      • Zadanie 79
      • Zadanie 80
    • Wypełnianie ekranu kolorem i tworzenie animacji ruchu
      • Zadanie 81
    • Wyświetlanie obrazów
      • Zadanie 82
      • Zadanie 83
    • Wyświetlanie tekstu
      • Zadanie 84
      • Zadanie 85
    • Podsumowanie
  • Rozdział 12. Pętla for i funkcje wbudowane Pythona
    • Zadanie powtórzeniowe 9
    • Pętla for
      • Zadanie 86
      • Zadanie 87
    • Pętla w pętli
      • Zadanie 88
      • Zadanie 89
      • Zadanie 90
    • Wbudowane funkcje Pythona
      • Funkcje max() i min()
        • Zadanie 91
      • Funkcja sum()
        • Zadanie 92
      • Inne wbudowane funkcje Pythona
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13. Pliki
    • Zadanie powtórzeniowe 10
    • Operacje na plikach
      • Zadanie 93
      • Zadanie 94
      • Zadanie 95
    • Tablica ASCII
      • Zadanie 96
    • Pisanie do pliku
      • Zadanie 97
      • Zadanie 98
      • Zadanie 99
      • Zadanie 100
      • Zadanie 101
    • Podsumowanie
  • Rozdział 14. Wyjątki i instrukcja with
    • Zadanie powtórzeniowe 11
    • Instrukcje try i except
    • Wyjątki
      • Zadanie 102
      • Zadanie 103
    • Instrukcja finally
    • Instrukcja with
      • Zadanie 104
    • Podsumowanie
  • Rozdział 15. Pliki ZIP
    • Biblioteka zipfile
      • Zadanie 105
      • Zadanie 106
      • Zadanie 107
    • Podsumowanie
  • Rozdział 16. Własne funkcje
    • Zadanie powtórzeniowe 12
    • Tworzenie własnych funkcji
      • Zadanie 108
      • Zadanie 109
    • Argumenty funkcji
      • Zadanie 110
      • Zadanie 111
    • Importowanie własnych plików
      • Zadanie 112
    • Zwracanie wartości przez funkcję
      • Zadanie 113
      • Zadanie 114
      • Zadanie 115
      • Zadanie 116
    • Podsumowanie
  • Rozdział 17. Klasy i obiekty
    • Zadanie powtórzeniowe 13
    • Obiekty
    • Klasy
      • Zadanie 117
    • Metody klas
      • Zadanie 118
      • Zadanie 119
    • Metoda _init_()
      • Zadanie 120
    • Biblioteka math
      • Zadanie 121
    • Pierwiastkowanie funkcja sqrt()
      • Zadanie 122
    • Funkcja sin()
      • Zadanie 123
      • Zadanie 124
    • Podsumowanie
  • Rozdział 18. Wątki
    • Zadanie powtórzeniowe 14
    • Wątki
      • Zadanie 125
      • Zadanie 126
    • Pobieranie wartości z wątków
      • Zadanie 127
    • Podsumowanie
  • Rozdział 19. Biblioteka filmowa moviepy
    • Zadanie 128
    • Tworzenie gifa z filmu
      • Zadanie 129
    • Przycinanie filmu i eksportowanie
      • Zadanie 130
    • Zmiana właściwości filmu
      • Zadanie 131
    • Obracanie filmu
      • Zadanie 132
    • Podsumowanie
  • Rozdział 20. GUI
    • GUI graficzny interfejs użytkownika
    • Prosty graficzny interfejs użytkownika EasyGUI
      • Zadanie 133
      • Zadanie 134
      • Zadanie 135
    • Biblioteka PyQt5
    • Widgety i dziedziczenie
      • Zadanie 136
      • Metody setWindowTitle() i setGeometry()
        • Zadanie 137
      • Widgety tabelka
        • Zadanie 138
    • Okna dialogowe
      • Zadanie 139
    • Podsumowanie
  • Rozdział 21. Projekt gry
    • Szablon projektu
      • Krok 1.
    • Klasa Element
      • Krok 2.
    • Klasa Board
      • Krok 3.
      • Krok 4.
      • Krok 5.
      • Krok 6.
      • Krok 7.
      • Krok 8.
    • Klasa Game
      • Krok 9.
      • Krok 10.
      • Krok 11.
    • Uruchomienie gry
  • Zakończenie
  • Rozwiązania
    • Rozwiązania zadań
      • Zadanie 1
      • Zadanie 2
      • Zadanie 4
      • Zadanie 5
      • Zadanie 6
      • Zadanie 7
      • Zadanie 8
      • Zadanie 9
      • Zadanie 10
      • Zadanie 11
      • Zadanie 12
      • Zadanie 13
      • Zadanie 14
      • Zadanie 15
      • Zadanie 16
      • Zadanie 17
      • Zadanie 18
      • Zadanie 19
      • Zadanie 20
      • Zadanie 21
      • Zadanie 22
      • Zadanie 23
      • Zadanie 24
      • Zadanie 25
      • Zadanie 27
      • Zadanie 28
      • Zadanie 29
      • Zadanie 30
      • Zadanie 31
      • Zadanie 32
      • Zadanie 33
      • Zadanie 34
      • Zadanie 35
      • Zadanie 36
      • Zadanie 37
      • Zadanie 38
      • Zadanie 39
      • Zadanie 41
      • Zadanie 42
      • Zadanie 43
      • Zadanie 44
      • Zadanie 45
      • Zadanie 46
      • Zadanie 47
      • Zadanie 48
      • Zadanie 49
      • Zadanie 50
      • Zadanie 51
      • Zadanie 52
      • Zadanie 53
      • Zadanie 54
      • Zadanie 55
      • Zadanie 56
      • Zadanie 57
      • Zadanie 58
      • Zadanie 60
      • Zadanie 61
      • Zadanie 62
      • Zadanie 63
      • Zadanie 64
      • Zadanie 65
      • Zadanie 66
      • Zadanie 67
      • Zadanie 68
      • Zadanie 69
      • Zadanie 70
      • Zadanie 71
      • Zadanie 72
      • Zadanie 74
      • Zadanie 75
      • Zadanie 76
      • Zadanie 77
      • Zadanie 78
      • Zadanie 79
      • Zadanie 80
      • Zadanie 81
      • Zadanie 82
      • Zadanie 84
      • Zadanie 85
      • Zadanie 86
      • Zadanie 87
      • Zadanie 88
      • Zadanie 89
      • Zadanie 90
      • Zadanie 91
      • Zadanie 92
      • Zadanie 93
      • Zadanie 94
      • Zadanie 95
      • Zadanie 96
      • Zadanie 97
      • Zadanie 98
      • Zadanie 99
      • Zadanie 100
      • Zadanie 101
      • Zadanie 102
      • Zadanie 103
      • Zadanie 104
      • Zadanie 105
      • Zadanie 106
      • Zadanie 107
      • Zadanie 108
      • Zadanie 109
      • Zadanie 110
      • Zadanie 111
      • Zadanie 112
      • Zadanie 113
      • Zadanie 114
      • Zadanie 115
      • Zadanie 116
      • Zadanie 117
      • Zadanie 118
      • Zadanie 119
      • Zadanie 120
      • Zadanie 121
      • Zadanie 122
      • Zadanie 124
      • Zadanie 125
      • Zadanie 126
      • Zadanie 127
      • Zadanie 128
      • Zadanie 129
      • Zadanie 130
      • Zadanie 131
      • Zadanie 132
      • Zadanie 133
      • Zadanie 134
      • Zadanie 135
      • Zadanie 136
      • Zadanie 137
      • Zadanie 138
      • Zadanie 139
    • Rozwiązania zadań powtórzeniowych
      • Zadanie powtórzeniowe 1
      • Zadanie powtórzeniowe 2
      • Zadanie powtórzeniowe 3
      • Zadanie powtórzeniowe 4
      • Zadanie powtórzeniowe 5
      • Zadanie powtórzeniowe 6
      • Zadanie powtórzeniowe 7
      • Zadanie powtórzeniowe 8
      • Zadanie powtórzeniowe 9
      • Zadanie powtórzeniowe 10
      • Zadanie powtórzeniowe 11
      • Zadanie powtórzeniowe 12
      • Zadanie powtórzeniowe 13
  • Twoja lista wykonanych zadań
    • Zadania
    • Zadania powtórzeniowe

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.