Python mniej poważnie - Helion
Tłumaczenie: Krzysztof Kapustka
ISBN: 9788301209988
stron: 450, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-05
Księgarnia: Helion
Cena książki: 71,20 zł (poprzednio: 87,90 zł)
Oszczędzasz: 19% (-16,70 zł)
Książka to zbiór zabawnych i edukacyjnych ćwiczeń zaprojektowanych w taki sposób, aby bawić programistów i jednocześnie zwiększać ich umiejętności związane z programowaniem w Pythonie. Przygoda zaczyna się tam, gdzie kończą się książki dla początkujących. Publikacja rozwija istniejące koncepcje i wprowadza nowe narzędzia, z których będziesz korzystać każdego dnia. Dla jeszcze ciekawszego efektu, każdy projekt zawiera nieoczekiwany zwrot wydarzeń historycznych, odwołań do popkultury i literackich aluzji. Użyjesz darmowych modułów jak Tkinter, matplotlib, Cprofile, Pylint, Pygame, Pillow i Python-Docx. Usprawnisz swoje umiejętności związane z rozwiązywaniem problemów i zaangażujesz wiele użytecznych bibliotek Pythona do rozwiązywania ciekawych zadań.
Osoby które kupowały "Python mniej poważnie", wybierały także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Python mniej poważnie eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Dla kogo jest ta książka?
- Co jest w tej książce?
- Wersja Pythona, platforma i IDE
- Kod
- Styl kodu
- Gdzie uzyskać pomoc?
- Naprzód!
- 1. Generator zabawnych pseudonimów
- Projekt 1: Generowanie pseudonimów
- Planowanie i tworzenie projektu
- Strategia
- Pseudokod
- Kod
- Korzystanie z przewodnika po stylach tworzonego przez społeczność Pythona
- Sprawdzanie kodu za pomocą narzędzia Pylint
- Opisywanie kodu za pomocą ciągów docstring
- Sprawdzanie stylu naszego kodu
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Pseudokod
- Przewodniki po stylach
- Moduły zewnętrzne
- Ćwiczenia
- Świńska łacina
- Wykres słupkowy dla języka angielskiego
- Wyzwania
- Wykres słupkowy dla języków romańskich
- Drugie imię
- Coś całkowicie innego
- 2. Znajdowanie zaklęć
- Znajdowanie i otwieranie słownika
- Obsługiwanie wyjątków podczas otwierania plików
- Wczytywanie pliku słownika
- Projekt 2: Znajdowanie palindromów
- Strategia i pseudokod
- Palindromy
- Projekt 3: Znajdowanie palindromów wielowyrazowych
- Strategia i pseudokod
- Palindromy wielowyrazowe kod
- Profilowanie palindromów
- Optymalizacja palindromów
- ceinoK
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: oczyszczanie słownika
- Wyzwanie: podejście rekurencyjne
- Znajdowanie i otwieranie słownika
- 3. Rozwiązywanie anagramów
- Projekt 4: Znajdowanie anagramów jednowyrazowych
- Strategia i pseudokod
- Znajdowanie anagramów kod
- Projekt 5: Znajdowanie anagramów wielowyrazowych
- Strategia i pseudokod
- Kod anagramów wielowyrazowych
- Projekt 6: Znajdowanie Voldemorta galijski gambit
- Projekt 7: Znajdowanie Voldemorta: brytyjska metoda siłowa
- Strategia
- Kod brytyjskiej metody siłowej
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: znajdowanie dwuznaków
- Wyzwanie: automatyczny generator anagramów
- Projekt 4: Znajdowanie anagramów jednowyrazowych
- 4. Dekodowanie szyfrów z amerykańskiej wojny domowej
- Projekt 8: Szyfr trasowy
- Strategia
- Pseudokod
- Dekodowanie szyfru trasowego kod
- Łamanie szyfru trasowego
- Dodawanie interfejsu użytkownika
- Projekt 9: Szyfr płotkowy
- Strategia
- Szyfrowanie szyfrem płotkowym kod
- Dekodowanie szyfru płotkowego kod
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenia
- Rozszyfrowywanie komunikatu Lincolna
- Identyfikowanie rodzajów szyfrów
- Przechowywanie klucza w formie słownika
- Automatyzowanie możliwych kluczy
- Przestawieniowy szyfr trasowy: atak siłowy
- Wyzwania
- Narzędzie do kodowania szyfrem trasowym
- Szyfr płotkowy z trzema sztachetami
- Projekt 8: Szyfr trasowy
- 5. Kodowanie szyfrów z brytyjskiej wojny domowej
- Projekt 10: Szyfr Trevaniona
- Strategia i pseudokod
- Szyfr Trevaniona kod
- Projekt 11: Pisanie ukrytej wiadomości
- Szyfr listowy kod
- Szyfr listowy wynik
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenia
- Ratowanie Marii
- Złapanie w zamku Colchester
- Projekt 10: Szyfr Trevaniona
- 6. Pisanie atramentem sympatycznym
- Projekt 12: Ukrywanie szyfru Vigenrea
- Platforma
- Strategia
- Tworzenie atramentu sympatycznego
- Operowanie dokumentami programu Word z użyciem modułu python-docx
- Pobieranie zasobów
- Pseudokod
- Kod
- Formatowanie i przeplatanie wiadomości
- Dodawania szyfru Vigenrea
- Wykrywanie ukrytej wiadomości
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: sprawdzanie liczby pustych wierszy
- Wyzwanie: korzystanie z czcionki o stałej szerokości znaków
- 7. Hodowanie olbrzymich szczurów za pomocą algorytmów genetycznych
- Znajdowanie najlepszego rozwiązania
- Projekt 13: Hodowanie armii superszczurów
- Strategia
- Superszczury kod
- Podsumowanie
- Projekt 14: Łamanie kodu zaawansowanego technicznie sejfu
- Strategia
- Łamacz sejfów kod
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Wyzwania
- Tworzenie szczurzego haremu
- Tworzenie bardziej wydajnego łamacza kodów sejfów
- 8. Zliczanie sylab w wierszach haiku
- Japońskie haiku
- Projekt 15: Zliczanie sylab
- Strategia
- Korzystanie z korpusu
- Instalowanie NLTK
- Pobieranie słownika CMUdict
- Zliczanie dźwięków zamiast sylab
- Obsługiwanie słów z więcej niż jedną wymową
- Zarządzanie brakującymi słowami
- Korpus szkoleniowy
- Brakujące słowa kod
- Zliczanie sylab kod
- Przygotowanie, wczytywanie i zliczanie
- Definiowanie funkcji main()
- Program do sprawdzania naszego programu
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: zliczanie sylab a plik słownika
- 9. Pisanie Haiku z użyciem łańcuchów Markowa
- Projekt 16: Analiza z użyciem łańcuchów Markowa
- Strategia
- Wybieranie i odrzucanie słów
- Kontynuacja z jednego wersu do drugiego
- Pseudokod
- Korpus szkoleniowy
- Debugowanie
- Budowanie rusztowania
- Rejestrowanie za pomocą modułu logging
- Kod
- Przygotowanie
- Tworzenie modeli Markowa
- Wybieranie losowego słowa
- Stosowanie modeli Markowa
- Generowanie wersów haiku
- Pisanie interfejsu użytkownika
- Wyniki
- Dobre haiku
- Inicjator haiku
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Wyzwania
- Generator nowych słów
- Test Turinga
- Niewiarygodne! To niewiarygodne! Niewiarygodne!
- Haikować czy nie haikować
- Muzyka Markowa
- 10. Czy jesteśmy sami? Poznawanie paradoksu Fermiego
- Projekt 17: Modelowanie Drogi Mlecznej
- Strategia
- Szacowanie liczby cywilizacji
- Wybieranie rozmiaru bąbla fal radiowych
- Generowanie wzoru dla prawdopodobieństwa wykrycia
- Prawdopodobieństwo wykrycia kod
- Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia dla zakresu cywilizacji
- Generowanie wzoru predykcyjnego i sprawdzanie rezultatów
- Tworzenie modelu graficznego
- Skalowanie modelu graficznego
- Symulator galaktyki kod
- Rezultaty
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenia
- Bardzo odległa galaktyka
- Tworzenie galaktycznego imperium
- Okrężny sposób przewidywania wykrywalności
- Wyzwania
- Tworzenie galaktyki spiralnej z poprzeczką
- Dodawanie stref zamieszkiwalnych do naszej galaktyki
- 11. Problem Montyego Halla
- Symulacja Monte Carlo
- Projekt 18: Weryfikacja vos Savant
- Strategia
- Weryfikacja vos Savant kod
- Projekt 19: Gra Montyego Halla
- Krótkie wprowadzenie do programowania obiektowego
- Strategia i pseudokod
- Zasoby gry
- Gra Montyego Halla kod
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: paradoks dnia urodzin
- 12. Zabezpieczanie kwoty na specjalny cel
- Projekt 20: Symulowanie życia na emeryturze
- Strategia
- Historyczne zwroty mają znaczenie
- Największa niepewność
- Jakościowy sposób prezentowania wyników
- Pseudokod
- Wyszukiwanie danych historycznych
- Kod
- Importowanie modułów i definiowanie funkcji do wczytywania i pobierania danych od użytkownika
- Pobieranie danych od użytkownika
- Sprawdzanie pod kątem pozostałych błędów
- Definiowanie silnika Monte Carlo
- Symulowanie każdego roku w przypadku
- Obliczanie prawdopodobieństwa ruiny
- Definiowanie i wywoływanie funkcji main()
- Korzystanie z symulatora
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Wyzwania
- Obraz jest wart tysiąca dolarów
- Mieszanka
- Po prostu mam szczęście!
- Cała pula
- 13. Symulowanie pozaziemskiego wulkanu
- Projekt 21: Pióropusze Io
- Pakiet pygame
- Strategia
- Planowanie za pomocą szkicu gry
- Planowanie klasy Particle
- Kod
- Importowanie modułów, inicjalizacja pygame i definiowanie kolorów
- Definiowanie klasy Particle
- Wyrzucanie cząsteczki
- Aktualizowanie cząsteczki i obsługa warunków brzegowych
- Definiowanie funkcji main()
- Kończenie funkcji main()
- Uruchamianie symulacji
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: odległość
- Wyzwania
- Baldachim pióropusza
- Źródło
- Pocisk
- 14. Odwzorowywanie Marsa przy użyciu sondy Mars Orbiter
- Astrodynamika dla graczy
- Prawo powszechnego ciążenia
- Prawo Keplera dotyczące ruchu planet
- Mechanika orbitalna
- Projekt 22: Gra Mars Orbiter
- Strategia
- Zasoby gry
- Kod
- Importowanie i tworzenie tabeli kolorów
- Definiowanie metody inicjalizacyjnej klasy Satellite
- Ustawianie początkowego położenia, prędkości, paliwa i dźwięku dla satelity
- Odpalanie silników i oczekiwanie na reakcję gracza
- Lokalizowanie satelity
- Obracanie satelity i rysowanie jego orbity
- Aktualizowanie obiektu satelity
- Definiowanie metody inicjalizacyjnej klasy Planet
- Obracanie planety
- Definiowanie metod gravity() i update()
- Obliczanie mimośrodu
- Definiowanie funkcji do tworzenia etykiet
- Odwzorowanie wilgotności gleby
- Rzucanie cienia
- Definiowanie funkcji main()
- Tworzenie obiektów, przygotowywanie weryfikacji orbity, odwzorowywania i pomiarów czasu
- Rozpoczynanie pętli gry i odtwarzanie dźwięków
- Stosowanie grawitacji, obliczanie mimośrodu i obsługiwanie porażek
- Nagradzanie sukcesu oraz aktualizowanie i rysowanie duszków
- Wyświetlanie instrukcji i telemetrii oraz rzucanie cienia
- Podsumowanie
- Wyzwania
- Ekran tytułowy gry
- Inteligentne wskaźniki
- Zanik łączności
- Punkty
- Przewodnik strategiczny
- Hamowanie aerodynamiczne
- Alarm o intruzie!
- Z góry
- Astrodynamika dla graczy
- 15. Poprawianie astrofotografii za pomocą uśredniania planet
- Projekt 23: Uśrednianie Jowisza
- Moduł pillow
- Praca z plikami i folderami
- Ścieżki do katalogów
- Moduł Shell Utilities
- Wideo
- Strategia
- Kod
- Kadrowanie i skalowanie
- Uśrednianie
- Poprawianie
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Wyzwanie: zniknięcie
- 16. Wykrywanie oszustw za pomocą Prawa Benforda
- Projekt 24: Prawo Benforda dotyczące pierwszych cyfr
- Stosowanie prawa Benforda
- Wykonywanie testu chi kwadrat
- Zbiór danych
- Strategia
- Kod
- Importowanie modułów i wczytywanie danych
- Zliczanie pierwszych cyfr
- Pobieranie oczekiwanych liczników
- Ustalanie zgodności rozkładów
- Definiowane funkcji wykresu słupkowego
- Kończenie funkcji wykresu słupkowego
- Definiowanie i uruchamianie funkcji main()
- Podsumowanie
- Materiały dodatkowe
- Ćwiczenie: pokonywanie Benforda
- Wyzwania
- Stosowanie prawa Benforda w wahających się stanach
- Gdy nikt nie patrzył
- Projekt 24: Prawo Benforda dotyczące pierwszych cyfr
- Dodatek: Rozwiązania ćwiczeń
- Rozdział 1: Generator zabawnych pseudonimów
- Rozdział 2: Znajdowanie zaklęć
- Rozdział 3: Rozwiązywanie anagramów
- Rozdział 4: Dekodowanie szyfrów z amerykańskiej wojny domowej
- Rozdział 5: Kodowanie szyfrów z brytyjskiej wojny domowej
- Rozdział 6: Pisanie atramentem sympatycznym
- Rozdział 8: Zliczanie sylab w wierszach haiku
- Rozdział 10: Czy jesteśmy sami? Odkrywanie paradoksu Fermiego
- Rozdział 11: Problem Montyego Halla
- Rozdział 13: Symulowanie pozaziemskiego wulkanu
- Rozdział 16: Znajdowanie oszustw za pomocą prawa Benforda
- Przypisy