Python dla dzieci. Programowanie na wesoło - Helion
ISBN: 978-8-3011-8563-3
stron: 347, Format: ebook
Data wydania: 2016-03-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Python to potężny, wyrazisty język programowania, którego łatwo się nauczyć i przyjemnie używać! Niestety, książki do nauki tego języka są często nudne, mdłe i bezbarwne, a ich lektura nie daje nikomu radości. Książka stanowi atrakcyjne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o Tobie (i Twoich rodzicach). Przeznaczona jest dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców). Autor z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości. Celem zawartych na końcu rozdziałów zadań jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki będziesz mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga oraz „Pan Patyczak pędzi do wyjścia” – zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko.
W trakcie tej przygody z programowaniem, dowiesz się jak: - używać podstawowych struktur danych, takich jak listy, krotki i mapy; - organizować kod do wielokrotnego użytku za pomocą funkcji i modułów; - używać struktur kontrolnych takich jak pętle i instrukcje warunkowe; - rysować kształty i wzory za pomocą modułu turtle; - tworzyć gry, animacje i inne graficzne cuda za pomocą modułu tkinter. Dlaczego cała przyjemność ma być zarezerwowana tylko dla poważnych dorosłych? Python dla dzieci to Twój bilet do niesamowitego świata programowanie komputerów.
Osoby które kupowały "Python dla dzieci. Programowanie na wesoło", wybierały także:
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio 86,77 zł, (26,90 zł -69%)
- jQuery, jQuery UI oraz jQuery Mobile. Receptury 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- Baltie. Kurs video. Poziom pierwszy. Elementarz programowania w języku wizualnym 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
Python dla dzieci. Programowanie na wesoło eBook -- spis treści
Podziękowania XIX Wprowadzenie XXI
Część I: Nauka programowania
Rozdział 1: Nie wszystkie węże są gadami
Rozdział 2: Obliczenia i zmienne
Rozdział 3: Łańcuchy znaków, listy, krotki i mapy
Rozdział 4: Żółw, ale taki jak w Pythonie
Rozdział 5: Zadawanie pytań za pomocą if i else
Rozdział 6: Python zapętlony
Rozdział 7: Kod wielokrotnego użytku – funkcje i moduły
Rozdział 8: Jak używać klas i obiektów
Rozdział 9: Wbudowane funkcje Pythona
Rozdział 10: Przydatne moduły Pythona
Rozdział 11: Jeszcze więcej grafiki z żółwiem
Rozdział 12: Używanie modułu tkinter do tworzenia lepszej grafiki
Część II: GRA ODBIJ PIŁKĘ!
Rozdział 13: Zaczynamy pisać naszą pierwszą grę Odbij piłkę!
Rozdział 14: Kończymy naszą pierwszą grę Odbij piłkę!
Część III: Gra Pan Patyczak pędzi do wyjścia
Rozdział 15: Tworzenie grafiki do gry Pan Patyczak pędzi do wyjścia
Rozdział 16: Tworzenie gry Pan Patyczak pędzi do wyjścia
Rozdział 17: Tworzenie pana Patyczaka
Rozdział 18: Dokończenie gry Pan Patyczak pędzi do wyjścia
Posłowie: Co dalej?
Załącznik: Słowa kluczowe Pythona
Słowniczek
Skorowidz