reklama - zainteresowany?

Python. Wprowadzenie. Wydanie III - Helion

Python. Wprowadzenie. Wydanie III
Autor: Mark Lutz
Tytuł oryginału: Learning Python, 3rd Edition
Tłumaczenie: Anna Trojan
ISBN: 978-83-246-1648-0
stron: 736, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2009-02-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 129,00 zł

Dodaj do koszyka Python. Wprowadzenie. Wydanie III

Tagi: programowanie-kupon | Python - Programowanie

Poznaj i wykorzystaj w praktyce aktualne możliwości Pythona

  • Jak Python wykonuje programy?
  • Jak korzystać ze standardowej biblioteki tego języka?
  • Jak programować obiektowo w Pythonie?

Python to popularny język programowania, wykorzystywany w wielu różnych dziedzinach. Używa się go zarówno w samodzielnych programach, jak i skryptach. Jest wyposażony w dynamiczny system typów oraz automatyczne zarządzanie pamięcią. Ponadto -- co istotne -- jest on darmowy, łatwo przenośny i bardzo prosty w użyciu. Podobnie jak inne języki, również Python ciągle się rozwija. W tej książce przedstawiono właśnie wszystkie potrzebne i aktualne wiadomości, dotyczące wykorzystania tego języka programowania w praktyce.

Książka "Python. Wprowadzenie. Wydanie III" stanowi kompletny i szczegółowy przewodnik po podstawach języka Python. Wiedza w niej zawarta umożliwia pełne zrozumienie tego języka, co pozwoli Ci pojąć dowolne przykłady kodu na poziomie aplikacji. Zwięźle i jasno przedstawione przykłady świetnie ilustrują poszczególne kwestie i problemy, co daje solidny fundament do praktycznego zastosowania świeżo nabytych umiejętności. W niniejszym -- trzecim już -- wydaniu znajdziesz nowy zestaw praktycznych wskazówek i porad, dobranych w taki sposób, aby obejmowały aktualne zalecenia i najlepsze praktyki programowania. Krótko mówiąc, ta książka ma wszystko, czego potrzebujesz, aby nie tylko dokładnie poznać język Python, ale także efektywnie z niego korzystać!

  • Wprowadzenie do interpretera Pythona
  • Interaktywne wpisywanie kodu
  • Systemowe wiersze poleceń i pliki
  • Typy liczbowe Pythona
  • Referencje współdzielone
  • Łańcuchy znaków
  • Instrukcje przypisania i instrukcje wyrażeń
  • Źródła dokumentacji
  • Funkcje i moduły
  • Zakres i argumenty
  • Programowanie zorientowane obiektowo
  • Projektowanie z udziałem klas

Zdobądź solidne podstawy języka Python i poznaj
najlepsze rozwiązania w programowaniu!

Dodaj do koszyka Python. Wprowadzenie. Wydanie III

 

Osoby które kupowały "Python. Wprowadzenie. Wydanie III ", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Linux. Programowanie systemowe

Dodaj do koszyka Python. Wprowadzenie. Wydanie III

Spis treści

Python. Wprowadzenie. Wydanie III -- spis treści

Przedmowa (25)

I: Wprowadzenie (41)

1. Pytania i odpowiedzi dotyczące Pythona (43)

  • Dlaczego ludzie używają Pythona? (43)
    • Jakość oprogramowania (44)
    • Wydajność programistów (45)
  • Czy Python jest językiem skryptowym? (45)
  • Jakie są zatem wady Pythona? (47)
  • Kto dzisiaj używa Pythona? (48)
  • Co mogę zrobić za pomocą Pythona? (49)
    • Programowanie systemowe (49)
    • Graficzne interfejsy użytkownika (49)
    • Skrypty internetowe (50)
    • Integracja komponentów (50)
    • Programowanie bazodanowe (51)
    • Szybkie prototypowanie (51)
    • Programowanie numeryczne i naukowe (51)
    • Gry, grafika, AI, XML, roboty i tym podobne (51)
  • Jakie są techniczne mocne strony Pythona? (52)
    • Jest zorientowany obiektowo (52)
    • Jest darmowy (52)
    • Jest przenośny (53)
    • Ma duże możliwości (54)
    • Można go łączyć z innymi językami (55)
    • Jest łatwy w użyciu (55)
    • Jest łatwy do nauczenia się (57)
    • Zawdzięcza swoją nazwę Monty Pythonowi (57)
  • Jak Python wygląda na tle innych języków? (58)
  • Podsumowanie rozdziału (59)
  • Łamigłówka (60)
    • Quiz (60)
    • Odpowiedzi (60)

2. Jak Python wykonuje programy? (63)

  • Wprowadzenie do interpretera Pythona (63)
  • Wykonywanie programu (65)
    • Z punktu widzenia programisty (65)
    • Z punktu widzenia Pythona (66)
  • Warianty modeli wykonywania (68)
    • Alternatywne implementacje Pythona (69)
    • Narzędzia do optymalizacji wykonywania (70)
    • Zamrożone pliki binarne (72)
    • Przyszłe możliwości? (73)
  • Podsumowanie rozdziału (73)
  • Łamigłówka (74)
    • Quiz (74)
    • Odpowiedzi (74)

3. Jak wykonuje się programy? (75)

  • Interaktywne wpisywanie kodu (75)
    • Wykorzystywanie sesji interaktywnej (77)
  • Systemowe wiersze poleceń i pliki (78)
    • Wykorzystywanie wierszy poleceń i plików (80)
    • Skrypty wykonywalne Uniksa (#!) (81)
  • Kliknięcie ikony pliku (83)
    • Kliknięcie ikony w systemie Windows (83)
    • Sztuczka z raw_input (84)
    • Inne ograniczenia klikania ikon (86)
  • Importowanie i przeładowywanie modułów (86)
    • Więcej o modułach - atrybuty (88)
    • Uwagi na temat używania instrukcji import i reload (90)
  • Interfejs użytkownika IDLE (91)
    • Podstawy IDLE (91)
    • Korzystanie z IDLE (93)
    • Zaawansowane opcje IDLE (95)
  • Inne IDE (95)
  • Osadzanie wywołań (96)
  • Zamrożone binarne pliki wykonywalne (97)
  • Uruchamianie kodu w edytorze tekstowym (97)
  • Inne możliwości uruchamiania (98)
  • Przyszłe możliwości (98)
  • Jaką opcję wybrać? (98)
  • Podsumowanie rozdziału (99)
  • Łamigłówka (100)
    • Quiz (100)
    • Odpowiedzi (100)
  • Łamigłówka (102)
    • Ćwiczenia do części pierwszej (102)

II: Typy i operacje (105)

4. Wprowadzenie do typów obiektów Pythona (107)

  • Po co korzysta się z typów wbudowanych? (108)
    • Najważniejsze typy danych w Pythonie (109)
  • Liczby (110)
  • Łańcuchy znaków (111)
    • Operacje na sekwencjach (111)
    • Niezmienność (113)
    • Metody specyficzne dla typu (114)
    • Otrzymanie pomocy (115)
    • Inne sposoby kodowania łańcuchów znaków (116)
    • Dopasowywanie wzorców (116)
  • Listy (117)
    • Operacje na sekwencjach (117)
    • Operacje specyficzne dla typu (117)
    • Sprawdzanie granic (118)
    • Zagnieżdżanie (119)
    • Listy składane (119)
  • Słowniki (120)
    • Operacje na odwzorowaniach (120)
    • Zagnieżdżanie raz jeszcze (121)
    • Sortowanie kluczy - pętle for (123)
    • Iteracja i optymalizacja (124)
    • Brakujące klucze - testowanie za pomocą if (125)
  • Krotki (126)
    • Czemu służą krotki? (126)
  • Pliki (126)
    • Inne narzędzia podobne do plików (127)
  • Inne typy podstawowe (128)
    • Jak zepsuć elastyczność kodu (128)
    • Klasy zdefiniowane przez użytkownika (129)
    • I wszystko inne (130)
  • Podsumowanie rozdziału (131)
  • Łamigłówka (132)
    • Quiz (132)
    • Odpowiedzi (132)

5. Liczby (135)

  • Typy liczbowe Pythona (135)
    • Literały liczbowe (136)
    • Wbudowane narzędzia liczbowe oraz rozszerzenia (137)
  • Operatory wyrażeń Pythona (138)
    • Połączone operatory stosują się do priorytetów (139)
    • Podwyrażenia grupowane są w nawiasach (139)
    • Pomieszane typy poddawane są konwersji (139)
    • Przeciążanie operatorów - przegląd (140)
  • Liczby w akcji (141)
    • Zmienne i podstawowe wyrażenia (141)
    • Formaty wyświetlania liczb (143)
    • Dzielenie - klasyczne, bez reszty i prawdziwe (144)
    • Operacje poziomu bitowego (145)
    • Długie liczby całkowite (145)
    • Liczby zespolone (146)
    • Notacja szesnastkowa i ósemkowa (146)
    • Inne wbudowane narzędzia liczbowe (147)
  • Inne typy liczbowe (149)
    • Liczby dziesiętne (149)
    • Zbiory (150)
    • Wartości Boolean (151)
    • Dodatkowe rozszerzenia (152)
  • Podsumowanie rozdziału (152)
  • Łamigłówka (153)
    • Quiz (153)
    • Odpowiedzi (153)

6. Wprowadzenie do typów dynamicznych (155)

  • Sprawa brakujących deklaracji typu (155)
    • Zmienne, obiekty i referencje (155)
    • Typy powiązane są z obiektami, a nie ze zmiennymi (157)
    • Obiekty są uwalniane (158)
  • Referencje współdzielone (159)
    • Referencje współdzielone a modyfikacje w miejscu (161)
    • Referencje współdzielone a równość (162)
  • Typy dynamiczne są wszędzie (163)
  • Podsumowanie rozdziału (164)
  • Łamigłówka (165)
    • Quiz (165)
    • Odpowiedzi (165)

7. Łańcuchy znaków (167)

  • Literały łańcuchów znaków (168)
    • Łańcuchy znaków w apostrofach i cudzysłowach są tym samym (169)
    • Sekwencje ucieczki reprezentują bajty specjalne (169)
    • Surowe łańcuchy znaków blokują sekwencje ucieczki (171)
    • Potrójne cudzysłowy i apostrofy kodują łańcuchy znaków będące wielowierszowymi blokami (172)
    • Łańcuchy znaków Unicode pozwalają na zakodowanie większych zbiorów znaków kodowych (174)
  • Łańcuchy znaków w akcji (176)
    • Podstawowe operacje (176)
    • Indeksowanie i wycinki (177)
    • Narzędzia do konwersji łańcuchów znaków (180)
    • Modyfikowanie łańcuchów znaków (183)
  • Formatowanie łańcuchów znaków (184)
    • Zaawansowane formatowanie łańcuchów znaków (185)
    • Formatowanie łańcuchów znaków w oparciu o słownik (186)
  • Metody łańcuchów znaków (187)
    • Przykłady metod łańcuchów znaków - modyfikowanie łańcuchów znaków (188)
    • Przykłady metod łańcuchów znaków - analiza składniowa tekstu (190)
    • Inne znane metody łańcuchów znaków w akcji (191)
    • Oryginalny moduł string (192)
  • Generalne kategorie typów (193)
    • Typy z jednej kategorii współdzielą zbiory operacji (193)
    • Typy zmienne można modyfikować w miejscu (194)
  • Podsumowanie rozdziału (194)
  • Łamigłówka (195)
    • Quiz (195)
    • Odpowiedzi (195)

8. Listy oraz słowniki (197)

  • Listy (197)
  • Listy w akcji (199)
    • Podstawowe operacje na listach (199)
    • Indeksowanie, wycinki i macierze (200)
    • Modyfikacja list w miejscu (201)
  • Słowniki (204)
  • Słowniki w akcji (206)
    • Podstawowe operacje na słownikach (206)
    • Modyfikacja słowników w miejscu (207)
    • Inne metody słowników (208)
    • Przykład z tabelą języków programowania (209)
    • Uwagi na temat korzystania ze słowników (210)
  • Podsumowanie rozdziału (214)
  • Łamigłówka (215)
    • Quiz (215)
    • Odpowiedzi (215)

9. Krotki, pliki i pozostałe (217)

  • Krotki (217)
    • Krotki w akcji (218)
    • Dlaczego istnieją listy i krotki? (220)
  • Pliki (221)
    • Otwieranie plików (221)
    • Wykorzystywanie plików (222)
    • Pliki w akcji (223)
    • Inne narzędzia powiązane z plikami (227)
  • Raz jeszcze o kategoriach typów (227)
  • Elastyczność obiektów (228)
  • Referencje a kopie (229)
  • Porównania, równość i prawda (231)
    • Znaczenie True i False w Pythonie (233)
  • Hierarchie typów Pythona (234)
  • Inne typy w Pythonie (235)
  • Pułapki typów wbudowanych (236)
    • Przypisanie tworzy referencje, nie kopie (236)
    • Powtórzenie dodaje jeden poziom zagłębienia (236)
    • Uwaga na cykliczne struktury danych (237)
    • Typów niezmiennych nie można modyfikować w miejscu (237)
  • Podsumowanie rozdziału (238)
  • Łamigłówka (239)
    • Quiz (239)
    • Odpowiedzi (239)
  • Łamigłówka (240)
    • Ćwiczenia do części drugiej (240)

III: Instrukcje i składnia (243)

10. Wprowadzenie do instrukcji Pythona (245)

  • Raz jeszcze o strukturze programu Pythona (245)
    • Instrukcje Pythona (246)
  • Historia dwóch if (246)
    • Co dodaje Python (248)
    • Co usuwa Python (248)
    • Skąd bierze się składnia indentacji? (249)
    • Kilka przypadków specjalnych (252)
  • Szybki przykład - interaktywne pętle (253)
    • Prosta pętla interaktywna (254)
    • Wykonywanie obliczeń na danych użytkownika (255)
    • Obsługa błędów za pomocą sprawdzania danych wejściowych (256)
    • Obsługa błędów za pomocą instrukcji try (257)
    • Kod zagnieżdżony na trzy poziomy głębokości (257)
  • Podsumowanie rozdziału (258)
  • Łamigłówka (259)
    • Quiz (259)
    • Odpowiedzi (259)

11. Przypisanie, wyrażenia i print (261)

  • Instrukcje przypisania (261)
    • Formy instrukcji przypisania (262)
    • Przypisanie sekwencji (263)
    • Przypisanie z wieloma celami (265)
    • Przypisania rozszerzone (266)
    • Reguły dotyczące nazw zmiennych (268)
  • Instrukcje wyrażeń (271)
    • Instrukcje wyrażeń i modyfikacje w miejscu (272)
  • Instrukcje print (272)
    • Program "Witaj, świecie!" w Pythonie (273)
    • Przekierowanie strumienia wyjścia (274)
    • Rozszerzenie print >> file (274)
  • Podsumowanie rozdziału (277)
  • Łamigłówka (278)
    • Quiz (278)
    • Odpowiedzi (278)

12. Testy if (279)

  • Instrukcje if (279)
    • Ogólny format (279)
    • Proste przykłady (280)
    • Rozgałęzienia kodu (280)
  • Reguły składni Pythona (282)
    • Ograniczniki bloków (283)
    • Ograniczniki instrukcji (284)
    • Kilka przypadków specjalnych (285)
  • Testy prawdziwości (285)
    • Wyrażenie trójargumentowe if/else (287)
  • Podsumowanie rozdziału (289)
  • Łamigłówka (290)
    • Quiz (290)
    • Odpowiedzi (290)

13. Pętle while i for (291)

  • Pętle while (291)
    • Ogólny format (291)
    • Przykłady (292)
  • Instrukcje break, continue, pass oraz else w pętli (293)
    • Ogólny format pętli (293)
    • Przykłady (293)
  • Pętle for (297)
    • Ogólny format (297)
    • Przykłady (298)
  • Pierwsze spojrzenie na iteratory (302)
    • Iteratory plików (302)
    • Inne iteratory typów wbudowanych (304)
    • Inne konteksty iteracyjne (305)
    • Iteratory definiowane przez użytkownika (306)
  • Techniki tworzenia pętli (306)
    • Pętle liczników - while i range (307)
    • Przechodzenie niewyczerpujące - range (308)
    • Modyfikacja list - range (309)
    • Przechodzenie równoległe - zip oraz map (310)
    • Generowanie wartości przesunięcia i elementów - enumerate (312)
  • Listy składane - wprowadzenie (313)
    • Podstawy list składanych (313)
    • Wykorzystywanie list składanych w plikach (314)
    • Rozszerzona składnia list składanych (315)
  • Podsumowanie rozdziału (316)
  • Łamigłówka (317)
    • Quiz (317)
    • Odpowiedzi (317)

14. Wprowadzenie do dokumentacji (319)

  • Źródła dokumentacji Pythona (319)
    • Komentarze ze znakami # (320)
    • Funkcja dir (320)
    • Łańcuchy znaków dokumentacji - __doc__ (321)
    • PyDoc - funkcja help (324)
    • PyDoc - raporty HTML (326)
    • Zbiór standardowej dokumentacji (329)
    • Zasoby internetowe (330)
    • Publikowane książki (330)
  • Często spotykane problemy programistyczne (330)
  • Podsumowanie rozdziału (332)
  • Łamigłówka (333)
    • Quiz (333)
    • Odpowiedzi (333)
  • Łamigłówka (334)
    • Ćwiczenia do części trzeciej (334)

IV: Funkcje (337)

15. Podstawy funkcji (339)

  • Po co używa się funkcji? (340)
  • Tworzenie funkcji (340)
    • Instrukcje def (342)
    • Instrukcja def uruchamiana jest w czasie wykonania (342)
  • Pierwszy przykład - definicje i wywoływanie (343)
    • Definicja (343)
    • Wywołanie (343)
    • Polimorfizm w Pythonie (344)
  • Drugi przykład - przecinające się sekwencje (345)
    • Definicja (345)
    • Wywołania (346)
    • Raz jeszcze o polimorfizmie (346)
    • Zmienne lokalne (347)
  • Podsumowanie rozdziału (348)
  • Łamigłówka (349)
    • Quiz (349)
    • Odpowiedzi (349)

16. Zakres i argumenty (351)

  • Reguły dotyczące zakresu (351)
    • Podstawy zakresów Pythona (352)
    • Rozwiązywanie konfliktów w zakresie nazw - reguła LEGB (353)
    • Przykład zakresu (355)
    • Zakres wbudowany (355)
  • Instrukcja global (357)
    • Minimalizowanie stosowania zmiennych globalnych (358)
    • Minimalizacja modyfikacji dokonywanych pomiędzy plikami (359)
    • Inne metody dostępu do zmiennych globalnych (360)
  • Zakresy a funkcje zagnieżdżone (361)
    • Szczegóły dotyczące zakresów zagnieżdżonych (361)
    • Przykład zakresu zagnieżdżonego (361)
  • Przekazywanie argumentów (367)
    • Argumenty a współdzielone referencje (368)
    • Unikanie modyfikacji zmiennych argumentów (369)
    • Symulowanie parametrów wyjścia (370)
  • Specjalne tryby dopasowania argumentów (371)
    • Przykłady ze słowami kluczowymi i wartościami domyślnymi (372)
    • Przykład dowolnych argumentów (374)
    • Łączenie słów kluczowych i wartości domyślnych (376)
    • Przykład z funkcją obliczającą minimum (376)
    • Bardziej przydatny przykład - uniwersalne funkcje działające na zbiorach (379)
    • Dopasowywanie argumentów - szczegóły (380)
  • Podsumowanie rozdziału (381)
  • Łamigłówka (382)
    • Quiz (382)
    • Odpowiedzi (383)

17. Zaawansowane zagadnienia związane z funkcjami (385)

  • Funkcje anonimowe - lambda (385)
    • Wyrażenia lambda (385)
    • Po co używa się wyrażenia lambda? (387)
    • Jak łatwo zaciemnić kod napisany w Pythonie (388)
    • Zagnieżdżone wyrażenia lambda a zakresy (389)
  • Zastosowanie funkcji do argumentów (390)
    • Wbudowana funkcja apply (391)
    • Składnia wywołania podobna do stosowania funkcji apply (392)
  • Odwzorowywanie funkcji na sekwencje - map (392)
  • Narzędzia programowania funkcyjnego - filter i reduce (394)
  • Jeszcze raz listy składane - odwzorowania (395)
    • Podstawy list składanych (395)
    • Dodawanie testów i zagnieżdżonych pętli (396)
    • Listy składane i macierze (398)
    • Zrozumienie list składanych (399)
  • Jeszcze o iteratorach - generatory (401)
    • Przykład funkcji generatora (402)
    • Rozszerzony protokół generatora funkcji - metoda send a next (403)
    • Iteratory a typy wbudowane (404)
    • Wyrażenia generatora - iteratory spotykają listy składane (404)
  • Pomiar alternatywnych sposobów iteracji (406)
  • Koncepcje związane z projektowaniem funkcji (408)
    • Funkcje są obiektami - wywołania pośrednie (410)
  • Pułapki związane z funkcjami (410)
    • Zmienne lokalne wykrywane są w sposób statyczny (411)
    • Wartości domyślne i obiekty zmienne (412)
    • Funkcje bez instrukcji return (413)
    • Zmienne pętli zakresu zawierającego (414)
  • Podsumowanie rozdziału (414)
  • Łamigłówka (415)
    • Quiz (415)
    • Odpowiedzi (415)
  • Łamigłówka (417)
    • Ćwiczenia do części czwartej (417)

V: Moduły (421)

18. Moduły - wprowadzenie (423)

  • Po co używa się modułów? (423)
  • Architektura programu w Pythonie (424)
    • Struktura programu (424)
    • Importowanie i atrybuty (425)
    • Moduły biblioteki standardowej (427)
  • Jak działa importowanie (427)
    • 1. Odnalezienie modułu (428)
    • 2. (Ewentualne) Kompilowanie (432)
    • 3. Wykonanie (432)
  • Podsumowanie rozdziału (433)
  • Łamigłówka (435)
    • Quiz (435)
    • Odpowiedzi (435)

19. Podstawy tworzenia modułów (437)

  • Tworzenie modułów (437)
  • Użycie modułów (438)
    • Instrukcja import (438)
    • Instrukcja from (439)
    • Instrukcja from * (439)
    • Operacja importowania odbywa się tylko raz (439)
    • Instrukcje import oraz from są przypisaniami (440)
    • Modyfikacja zmiennych pomiędzy plikami (441)
    • Równoważność instrukcji import oraz from (441)
    • Potencjalne pułapki związane z użyciem instrukcji from (442)
  • Przestrzenie nazw modułów (443)
    • Pliki generują przestrzenie nazw (443)
    • Kwalifikowanie nazw atrybutów (445)
    • Importowanie a zakresy (446)
    • Zagnieżdżanie przestrzeni nazw (447)
  • Przeładowywanie modułów (448)
    • Podstawy przeładowywania modułów (449)
    • Przykład przeładowywania z użyciem reload (450)
  • Podsumowanie rozdziału (451)
  • Łamigłówka (452)
    • Quiz (452)
    • Odpowiedzi (452)

20. Pakiety modułów (453)

  • Podstawy importowania pakietów (453)
    • Pakiety a ustawienia ścieżki wyszukiwania (454)
    • Pliki pakietów __init__.py (454)
  • Przykład importowania pakietu (456)
    • Instrukcja from a instrukcja import w importowaniu pakietów (457)
  • Do czego służy importowanie pakietów? (458)
    • Historia trzech systemów (458)
  • Podsumowanie rozdziału (461)
  • Łamigłówka (462)
    • Quiz (462)
    • Odpowiedzi (462)

21. Zaawansowane zagadnienia związane z modułami (463)

  • Ukrywanie danych w modułach (463)
    • Minimalizacja niebezpieczeństw użycia from * - _X oraz __all__ (464)
  • Włączanie opcji z przyszłych wersji Pythona (464)
  • Mieszane tryby użycia - __name__ oraz __main__ (465)
    • Testy jednostkowe z wykorzystaniem __name__ (466)
  • Modyfikacja ścieżki wyszukiwania modułów (467)
  • Rozszerzenie import as (468)
  • Składnia importowania względnego (468)
    • Do czego służy importowanie względne? (469)
  • Projektowanie modułów (471)
    • Moduły są obiektami - metaprogramy (472)
  • Pułapki związane z modułami (474)
    • W kodzie najwyższego poziomu kolejność instrukcji ma znaczenie (474)
    • Importowanie modułów za pomocą łańcucha znaków nazwy (475)
    • Instrukcja from kopiuje nazwy, jednak łącza już nie (476)
    • Instrukcja from * może zaciemnić znaczenie zmiennych (476)
    • Funkcja reload może nie mieć wpływu na obiekty importowane za pomocą from (477)
    • Funkcja reload i instrukcja from a testowanie interaktywne (478)
    • Instrukcja reload nie jest stosowana rekurencyjnie (478)
    • Rekurencyjne importowanie za pomocą from może nie działać (480)
  • Podsumowanie rozdziału (481)
  • Łamigłówka (482)
    • Quiz (482)
    • Odpowiedzi (482)
  • Łamigłówka (483)
    • Ćwiczenia do części piątej (483)

VI: Klasy i programowanie zorientowane obiektowo (485)

22. Programowanie zorientowane obiektowo (487)

  • Po co używa się klas? (488)
  • Programowanie zorientowane obiektowo z dystansu (489)
    • Wyszukiwanie dziedziczenia atrybutów (489)
    • Klasy a instancje (492)
    • Wywołania metod klasy (492)
    • Tworzenie drzew klas (493)
    • Programowanie zorientowane obiektowo oparte jest na ponownym wykorzystaniu kodu (495)
  • Podsumowanie rozdziału (498)
  • Łamigłówka (499)
    • Quiz (499)
    • Odpowiedzi (499)

23. Podstawy tworzenia klas (501)

  • Klasy generują większą liczbę obiektów instancji (501)
    • Obiekty klas udostępniają zachowania domyślne (502)
    • Obiekty instancji są rzeczywistymi elementami (502)
    • Pierwszy przykład (503)
  • Klasy dostosowuje się do własnych potrzeb przez dziedziczenie (505)
    • Drugi przykład (506)
    • Klasy są atrybutami w modułach (507)
  • Klasy mogą przechwytywać operatory Pythona (508)
    • Trzeci przykład (509)
    • Po co przeciąża się operatory? (511)
  • Najprostsza klasa Pythona na świecie (512)
  • Podsumowanie rozdziału (514)
  • Łamigłówka (515)
    • Quiz (515)
    • Odpowiedzi (515)

24. Szczegóły kodu klas (517)

  • Instrukcja class (517)
    • Ogólna forma (517)
    • Przykład (518)
  • Metody (520)
    • Przykład (521)
    • Wywoływanie konstruktorów klas nadrzędnych (521)
    • Inne możliwości wywoływania metod (522)
  • Dziedziczenie (522)
    • Tworzenie drzewa atrybutów (523)
    • Specjalizacja odziedziczonych metod (524)
    • Techniki interfejsów klas (524)
    • Abstrakcyjne klasy nadrzędne (526)
  • Przeciążanie operatorów (527)
    • Często spotykane metody przeciążania operatorów (527)
    • Metoda __getitem__ przechwytuje referencje do indeksów (528)
    • Metody __getitem__ oraz __iter__ implementują iterację (529)
    • Iteratory zdefiniowane przez użytkownika (530)
    • Metody __getattr__ oraz __setattr__ przechwytują referencje do atrybutów (534)
    • Emulowanie prywatności w atrybutach instancji (535)
    • Metody __repr__ oraz __str__ zwracają reprezentacje łańcuchów znaków (536)
    • Metoda __radd__ obsługuje dodawanie prawostronne (537)
    • Metoda __call__ przechwytuje wywołania (538)
    • Interfejsy funkcji i kod oparty na wywołaniach zwrotnych (538)
    • Metoda __del__ jest destruktorem (540)
  • Przestrzenie nazw - cała historia (541)
    • Pojedyncze nazwy - globalne, o ile nie przypisane (541)
    • Nazwy atrybutów - przestrzenie nazw obiektów (541)
    • Zen przestrzeni nazw Pythona - przypisania klasyfikują zmienne (542)
    • Słowniki przestrzeni nazw (544)
    • Łącza przestrzeni nazw (546)
  • Bardziej realistyczny przykład (547)
  • Podsumowanie rozdziału (550)
  • Łamigłówka (551)
    • Quiz (551)
    • Odpowiedzi (551)

25. Projektowanie z udziałem klas (553)

  • Python a programowanie zorientowane obiektowo (553)
    • Przeciążanie za pomocą sygnatur wywołań (lub nie) (554)
  • Klasy jako rekordy (554)
  • Programowanie zorientowane obiektowo i dziedziczenie - związek "jest" (556)
  • Programowanie zorientowane obiektowo i kompozycja - związki "ma" (558)
    • Raz jeszcze procesor strumienia danych (559)
  • Programowanie zorientowane obiektowo a delegacja (562)
  • Dziedziczenie wielokrotne (563)
  • Klasy są obiektami - uniwersalne fabryki obiektów (566)
    • Do czego służą fabryki? (567)
  • Metody są obiektami - z wiązaniem i bez wiązania (568)
  • Raz jeszcze o łańcuchach znaków dokumentacji (570)
  • Klasy a moduły (571)
  • Podsumowanie rozdziału (572)
  • Łamigłówka (573)
    • Quiz (573)
    • Odpowiedzi (573)

26. Zaawansowane zagadnienia związane z klasami (575)

  • Rozszerzanie typów wbudowanych (575)
    • Rozszerzanie typów za pomocą osadzania (576)
    • Rozszerzanie typów za pomocą klas podrzędnych (576)
  • Pseudoprywatne atrybuty klas (579)
    • Przegląd zniekształcania nazw zmiennych (579)
    • Po co używa się atrybutów pseudoprywatnych? (580)
  • Klasy w nowym stylu (581)
    • Modyfikacja wielokrotnego dziedziczenia po jednej klasie (582)
    • Inne rozszerzenia klas w nowym stylu (585)
  • Metody statyczne oraz metody klasy (588)
    • Wykorzystywanie metod statycznych oraz metod klasy (590)
  • Dekoratory funkcji (592)
    • Przykład dekoratora (593)
  • Pułapki związane z klasami (594)
    • Modyfikacja atrybutów klas może mieć efekty uboczne (594)
    • Dziedziczenie wielokrotne - kolejność ma znaczenie (595)
    • Metody, klasy oraz zakresy zagnieżdżone (596)
    • Przesadne opakowywanie (598)
  • Podsumowanie rozdziału (598)
  • Łamigłówka (599)
    • Quiz (599)
    • Odpowiedzi (599)
  • Łamigłówka (600)
    • Ćwiczenia do części szóstej (600)

VII: Wyjątki oraz narzędzia (607)

27. Podstawy wyjątków (609)

  • Po co używa się wyjątków? (610)
    • Role wyjątków (610)
  • Obsługa wyjątków w skrócie (611)
  • Instrukcja try/except/else (615)
    • Części instrukcji try (616)
    • Część try/else (618)
    • Przykład - zachowanie domyślne (619)
    • Przykład - przechwytywanie wbudowanych wyjątków (620)
  • Instrukcja try/finally (620)
    • Przykład - działania kończące kod z użyciem try/finally (621)
  • Połączona instrukcja try/except/finally (622)
    • Łączenie finally oraz except za pomocą zagnieżdżania (623)
    • Przykład połączonego try (624)
  • Instrukcja raise (625)
    • Przykład - zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków zdefiniowanych przez użytkownika (626)
    • Przykład - przekazywanie dodatkowych danych w raise (626)
    • Przykład - przekazywanie wyjątków za pomocą raise (627)
  • Instrukcja assert (628)
    • Przykład - wyłapywanie ograniczeń (ale nie błędów) (628)
  • Menedżery kontekstu with/as (629)
    • Podstawowe zastosowanie (629)
    • Protokół zarządzania kontekstem (632)
  • Podsumowanie rozdziału (633)
  • Łamigłówka (634)
    • Quiz (634)
    • Odpowiedzi (634)

28. Obiekty wyjątków (635)

  • Wyjątki oparte na łańcuchach znaków (636)
    • Wyjątki oparte na łańcuchach znaków znikają (636)
  • Wyjątki oparte na klasach (637)
    • Przykład wyjątku opartego na klasach (637)
    • Po co istnieją wyjątki oparte na klasach? (639)
    • Wbudowane klasy wyjątków (641)
    • Określanie tekstu wyjątku (643)
    • Przesyłanie danych oraz zachowania w instancjach (644)
  • Ogólne formy instrukcji raise (646)
  • Podsumowanie rozdziału (647)
  • Łamigłówka (648)
    • Quiz (648)
    • Odpowiedzi (648)

29. Projektowanie z wykorzystaniem klas (649)

  • Zagnieżdżanie programów obsługi wyjątków (649)
    • Przykład - zagnieżdżanie przebiegu sterowania (651)
    • Przykład - zagnieżdżanie składniowe (651)
  • Zastosowanie wyjątków (653)
    • Wyjątki nie zawsze są błędami (653)
    • Funkcje sygnalizują warunki za pomocą raise (653)
    • Debugowanie z wykorzystaniem zewnętrznych instrukcji try (654)
    • Testowanie kodu wewnątrz tego samego procesu (655)
    • Więcej informacji na temat funkcji sys.exc_info (656)
  • Wskazówki dotyczące projektowania wyjątków (656)
    • Co powinniśmy opakować w try (656)
    • Jak nie przechwytywać zbyt wiele - unikanie pustych except (657)
    • Jak nie przechwytywać zbyt mało - korzystanie z kategorii opartych na klasach (659)
  • Pułapki związane z wyjątkami (659)
    • Wyjątki znaków dopasowywane są po tożsamości, a nie wartości (659)
    • Przechwytywanie niewłaściwej rzeczy (661)
  • Podsumowanie jądra języka Python (661)
    • Zbiór narzędzi Pythona (661)
    • Narzędzia programistyczne przeznaczone do większych projektów (663)
  • Podsumowanie rozdziału (666)
  • Łamigłówka (667)
    • Quiz (667)
    • Odpowiedzi (667)
  • Łamigłówka (668)
    • Ćwiczenia do części siódmej (668)

Dodatki (669)

A: Instalacja i konfiguracja (671)

B: Rozwiązania ćwiczeń podsumowujących poszczególne części książki (679)

Skorowidz (711)

Dodaj do koszyka Python. Wprowadzenie. Wydanie III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.